بازدید 15917
مخالفت محکم و عجیب وزیر بهداشت با مصوبه اخیر ستاد کرونا

بازگشایی مدارس مشابه «مغرور شدن مسلمانان به پیروزی در احد» است!

بعید نیست در صورت نهایی شدن و اجرای این مصوبه هم رهاوردی جز ممانعت بسیاری از خانواده‌ها از فرستادن فرزندان دلبندشان به مدرسه در پی داشته باشد، به ویژه زمانی که می‌دانیم نسخه جهش یافته‌ای از ویروس در جهان در حال شیوع است که در بسیاری از کشورهای همسایه ایران هم شایع شده و هر آن ممکن است شاهد شیوع آن در کشورمان باشیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳ 14 January 2021
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان که پیشتر برای نشان دادن مضرات ساده انگاری در مبارزه با کرونا از ورزش‌های فوتبال و کشتی مثال می‌زد، این بار وضعیت را مشابه جنگ احد در صدر اسلام توصیف کرد.

به گزارش «تابناک»؛ چهار پنج روز پس از ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مبنی بر بازگشایی محدود در مدارس سراسر کشور، سعید نمکی از مخالفت جدی اش با این مصوبه پرده برداشت؛ مخالفتی که می‌تواند منجر به شکل گیری موجی از مخالفت با این تصمیم شود و مصوبه یاد شده را به شدت تحت الشعاع قرار داده و چه بسا غیرقابل اجرا نماید.

آن گونه که سخنگوی ستاد ملی کرونا خبر داده، بر اساس مصوبه جلسه روز شنبه این ستاد و بر اساس قرار گرفتن اغلب شهرستان‌های کشورمان در وضعیت زرد و آبی کرونایی، قرار است دستورالعمل‌هایی تصویب شود تا بازگشایی مدارسی که کمتر از ۵۰ دانش آموز دارند و در مناطق آبی قرار دارند در دستور کار قرار گیرد و باقی مدارس با رعایت ملزوماتی از جمله حضور محدود دانش آموزان فعالیت خود را حضوری از سر بگیرند.

در بخش دیگری از این مصوبه، به ضرورت بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی تاکید شده و افزون بر آن، گفته شده که کادر اداری و اجرایی مدارس جز در مناطق قرمز، از ابتدای بهمن ماه در مدارس حضور خواهند یافت تا ارتباط میان دانش آموزان و والدینشان با مدارس تا حد ممکن دایر شود. سلسله تصمیماتی که قرار است دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های مرتبط با آن تدوین و برای تصویب به ستاد ارائه شود.
 
بازگشایی مدارس مشابه «مغرور شدن مسلمانان به پیروزی در احد» است!

بر اساس این برنامه ریزی، یکی از دستور کار‌های نشست آتی ستاد ملی مقابله با کرونا، بررسی این دستورالعمل‌های مراقبتی در مدارس خواهد بود تا به این وسیله مقدمات بازگشایی مدارس فراهم آید. مقدمه چینی برای یکی از مهم‌ترین بازگشایی‌هایی کرونایی در کشورمان که وزیر بهداشت با سخنان امروزش بزرگترین آسیب را به آن وارد آورده و چه بسا موجبات فروپاشی اش را فراهم کرده است!

این اتفاقی است که ظاهرا وزیر بهداشت برای آن هدف گذاری کرده است؛ این را می‌شود از تغییر جالب توجه در سخنان نمکی دریافت که هر بار می‌خواست بر پرهیز از ساده انگاری و عادی فرض کردن شرایط کرونایی تاکید کند، از فوتبال و کشتی مثال می‌زد و گل خوردن در دقیقه نود یا ضربه فنی شدن در اثر یک غفلت را شاهد می‌آورد تا درباره ساده انگاری هشدار دهد.
 
اما این بار به سراغ مثالی بسیار مهم و کلیدی در صدر اسلام رفته است: «عمده‌ترین دلیل شکست مسلمانان در جنگ احد، مغرور شدن به پیروزی بود تا جایی که پیامبر اسلام را تا حمراءالاسد تعقیب کردند و آنجا دوباره لشکر آرایی جدیدی شد. عین آن اتفاق در شرایط کنونی که این دستاورد بزرگ ملی را دوباره کسب کرده ایم می‌تواند برای ما نیز رخ دهد. هرگونه عادی پنداری و سهل انگاری به دلیل فروکش کردن بیماری، موجب بازگشت رفتار‌های اجتماعی نادرست و شیوع مجدد بیماری خواهد شد؛ بنابراین، بیداری و وسواس مستمر در رعایت شیوه نامه‌ها توسط مردم و مسئولین، ضروری است.»

و این شاه بیت سخنان امروز وزیر بهداشت در مخالفت با مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا بود که قرار است به زودی تکمیل شود و از ابتدای بهمن ماه به اجرا درآید، اما برخی مسائل برای وحشت کردن بعضی خانواده‌ها از آن کم بود که حالا ابراز نگرانی شدید وزیر از آثار منفی بازگشایی مدارس و مقایسه آن با نبرد تاریخی احد که به شکست مسلمانان گره خورد، مزید بر علت شده است.

وضعیتی که بعید نیست در صورت نهایی شدن و اجرای این مصوبه هم رهاوردی جز ممانعت بسیاری از خانواده‌ها از فرستادن فرزندان دلبندشان به مدرسه در پی داشته باشد، به ویژه زمانی که می‌دانیم نسخه جهش یافته‌ای از ویروس در جهان در حال شیوع است که در بسیاری از کشورهای همسایه ایران هم شایع شده و هر آن ممکن است شاهد شیوع آن در کشورمان باشیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۳
شما نمی دونی چه فاجعه ای تحصیلی در پیش رو هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
ایا دانش اموزان حرف معلم را گوش می دهند که کنار هم ننشینند ?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
من در فضای مجازی بیشتر از کلاس حضوری به بچه ها درس می دهم .
دوستی ما هم بیشتر شده.
حتی شب ها با شاگردانم کار می کنم.
چیزهایی دانش اموزان یاد گرفتن که حضوری یاد نمی گرفتن.
تایپ کردنشون خیلی خوب شده .
تازه می فهمم ما باید از چند سال قبل اموزش مجازی یاد بچه ها می دادیم.
مثل مالزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
جان مهم تر است یا درس معلمان که کار خود را انجام میدن می ماند دانش آموزان و اولیاء
بزرگترین اشتباه هست
تردد از 9 شب تا 4 صبح باعث شیوع کروناست

اما بازگشایی مدارس بچه هایی که کنترلشون دشواره نه!
قرار نیست والدین به این بازگشایی مدارس توجه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اجباری کزدن
جان افراد برای برخی مسئولان از چیپس و پفک هم بی ارزش تر شده

الان میشه نتیجه گرفت افزایش و جهش تعداد قربانیان در پاییز امسال بخاطر مدیریت فشل بودن همین ستاد کرونا بوده
من که نمیزارم بچه م بره مدرسه. اینهمه زحمت کشیدم بعد بخاطر سهل انگاری آقایان جونشو بخطر بندازم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اجباری شده
من فکر میکنم خانواده ها عاقل تر از این حرفها باشند
پس این وزیر آموزش و پرورش به استناد چه چیزی حرف از بازگشتیی میزنه؟ من نمیدونم چه اصراری داره اخه؟ ای بابا...
واقعا به این میزان از هماهنگی در بین مدیران کشور باید گریه کرد و خودکشی کرد
جناب وزیر بالاخره موضع شما کدام است ؟
آیا بهتر نیست بجای این داستسرایی ها
یک چاره ای ، تخصصی و محکم و قاطع در خصوص واردات واکسن کرونا و بسرعت بیندیشید ؟
من که تنها فرزندمو نمیفرستم مدرسه...چطور بدون واکسن ودارو وبدون رعایت موارد بهداشتی آمار داره میاد پایین؟؟ ما که خوشحال میشیم کرونا ریشه کن بشه...ولی به حرف شما اعتماد نداریم الان بگید شبه من میگم بعدازظهرپارسال بهاره
حق با وزیر بهداشت است. تیتر کنایه دار خود را عوض کنید
تصمیم وزارت آموزش و پرورش به بازگشایی مدارس برخلاف نظر متخصصین امر در وزارت بهداشت از نظر بنده ناشی از عوامل ذیل می باشد:
_ عدم اولویت سلامتی در آموزش و پرورش به عنوان اولویت اول.
_ عدم وجود نگاه علمی و تخصصی در این وزارتخانه و ارزش قائل نشدن به دیدگاه های افراد و نهادهای متخصص
-وجود نوعی خودمنوری در دستگاه های مختلف و عدم برخورد سیستماتیک با مسائل چند بعدی
حق با وزیر بهداشت است اصلا هم کارش عجیب نیست درک داشته باشید چند بار میخواهید یه اشتباه رو تکرار کنید؟
وزیر بهداشت از شرایط واقعی اطلاع دارند ولی سایر اعضا ستاد کرونا میخواهند نمایش بدهند. می گویند مدارس کمتر از ۵۰ نفر...... معلوم نیست این عدد ۵۰ از کجا استخراج شده ! انگار از ویروس استعلام کرده اند که در چه عددی خطرناک نیست. واقعا" چنین مسئول هایی تا چه زمانی قرار است با مردم بازی کنند . طوری صحبت از بازگشایی مدارس میکنند که انگار بهترین کیفیت آموزشی را داریم.
واکسن که خبری نیست. جلوس بفرمایید در منازل، کار و کاسبی تعطیل، چشم بدوزید به اسمان برای روزی!
وای بر کسی که میخواد دوباره اوضاع رو به قرمز برگردونه . تازه داشت کشور اروم میشد
مشکلی که در حال حاضر گریبانگیر کشور بریتانیا شده بخاطر سال انگاری و بازگشایی زود هنگام مدارس و دانشگاهها بود.حالا شما هم‌ میخواهید پا در جای پای آنها بگذارید.
ما بچه ها را نمی فرستیم. هر کاری خواستید بکنید
تا کی لجبازی با هم مگه کرونا رفت جون بچه های مردم و کادر اموزش وخانواده شون به خطر میندازید درد پول شهریه وپول سرویس دارید الان ۴ روز بچه ها رومیکشونید مدرسه مثل اول مهر علی الحساب از مردم شهریه گرفتید بعدگفتید هر کی‌میخواد بچشو بفرسته مرحله بعد کرونا اوج گرفت هیچکی نیاد الانم دوروز مردم سر کار میزاربد بعد میگید دقیقه نود داریم گل میخوریم مدرسه ها تعطیل شهریه رو هم باید پس بدن حالا بیا وپس بگیر
تاوان تصمیمات کوته بینانه وزارت آموزش و پرورش رو کی میده؟! اگه آمار کرونا اومده پایین ، دلیلش همین دورکاری ها و آموزش غیرحضوری بوده. من که به هیچ وجه اجازه حضور فرزندم در مدرسه رو نمیدم.
تا آمار نزولی میشه دولت کاری می‌کنه که دوباره صعودی بشه . بعد که صعودی شد دوباره محدودیت وضع می‌کنه و این دور باطل سردرگمی و تصمیمات غلط اندر غلط و اقدامات غیر اصولی معلوم نیست تا کی قراره ادامه داشته باشه! هیچ پدر و مادر عاقلی الان راضی به حضور فرزندانش در مدرسه نیست. در ضمن بازگشایی مدارس ، این پالس غلط رو به جامعه صادر می‌کنه که دیگه همه چی تموم شده و میتونن بیماری رو جدی نگیرند!
بچه های ما به همین سیستم آموزش آنلاین عادت کردن و مشکلی هم ندارن و دارن درسشونو میخونن و پیش میرن و ما هم خیالمون راحته که با سایر دانش آموزان برخورد ندارن که بخوان ویروس بگیرن و مریض بشن یا مریضی رو به خونه بیارن. چرا باید سری که درد نمیکنه رو دستمال ببندیم؟!
خواهر من بواسطه پسرش که مدتی از اواسط شهریور ماه و مهر ماه مدرسه رفت کرونا گرفت، کارش به سه بار بستری شدن در بیمارستان کشید و مشکلات زیادی برای خودش و همه خانواده ایجاد شد، به شخصه در صورت باز شدن مدارس پسرم را به مدرسه نمی فرستم.
خوب حالا مردم به فرمایش وزیر بهداشت عمل کنند یا وزیر اموزش و پرورش که خواهان بازگشایی مدارس از اول بهمن است؟
ما در منطقه زرد هستیم. معلم پسر من گویا کرونا گرفته اند ولی علایم شدید هنوز ندارند و میتوانند به صورت آنلاین در کلاس حاضر باشند و درسشون رو بدهند و علایم مشهودشون فعلاً در حد سرفه هست. تا چهارشنبه که به این شکل بود.
اگر مدرسه حضوری بود ایشون میتونست حداقل 30 دانش آموز رو مبتلا کنه و اون 30 دانش آموز بیماری رو وارد خانواده می کردند و هر دانش آموز میتونست حداقل 2 نفر ذیگه (شامل پدر و مادر) مبتلا کنه و به همین شکل تسری پیدا کنه.

واقعاً پیش خودشون چی فکر کردند که میخواهند مدارس رو باز کنند؟ حرف های وزیر آموزش پرورش رو که دنبال کنید به این نتیجه می رسید که ایشون هم در زمره افرادی هست که اعتقاد دارند کرونا وجود نداره و اینها همه دروغ و توطئه است!
من نمی فرستم اول سلامت بعد دانش
از همه مهمتر اومدیم دکتر و مهندس شدند بیکاری رو چکار می کنید .پس فعلا سلامت باشه .
وزیر آموزش و پرورش در نااگاهی دست همه را از پشت بسته است
فرزند آقای وزیر تبلت دارند؟!!!!

خب خداروشکر نیازی به قربانی فرزندشون ندارند!!!!!!

جناب ویزی اگاه باشید
فرزند آقای وزیر تبلت دارند؟!!!!

خب خداروشکر نیازی به قربانی فرزندشون ندارند!!!!!!
90در اولیاء با باز شدن مدارس مخلف هستند چون بچه ها ناقلان بی علامت هستند و در صورت اصرار در این امر همه با هم ضرر خاهیم کرد و شایسته بود وزریر آموزش و پرورش در این امر دخالتی نمی کردند و ضمناً با حضور 10نفر در یک کلاس آن هم برای یک ساعت باز هم هیچ عایدی برای دانش آموزان نخواهد کرد جزسردرگمی و علافی ما اولیاء پس چه بهتر که مدارس بسته بمانند و از عوام فریبی پرهیز گردد.
تصمیم گیری در مورد ویروس از آن متخصصین امریعنی وزیر بهداشت است، به وزیر آموزش و پر پرساز گل های معصوم یا خانوادهاشان مربوط نیست.
و حنین را یادآورید
مردم خودشان مراقبت می کنند و فرزندان خود را به کشتارگاه نمی فرستند. دولت را ول کنید
باید وزیر آموزش و پرورش رو بکشونند مجلس برای طرح سوال و استیضاح..بخاطر منافع مادی میخواد بچه های معصوم رو به فنا بده....
می دانند مردم ایران هیچ وقت واکسنی نخواهند داشت. و نمی توانند برای همیشه مدارس را تعطیل کنند. پس می خواهد میادین مین کرونا را به روی مردم باز کنند.
این فیلم ها را باور نکنید شنیدید استخوان لای زخم گذاشتن چیه؟ اینا هم الان فیلمشونه که با کرونا مردم رو ازبی کفایتی گسترده در کشور منحرف کنند
بزارید مدارس باز بشن بچه ها تو خونه از بس فیلم مختار را دیدن قاطی کردن
من به هیچوجه حتی یک ساعت بچم را نمیفرستم مدرسه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل