بازدید 7059

حمله اسرائیل به دیرالزور اقدامی برای احیای داعش بود

بنا به گفته فرمانده ارتش سوریه، فعالیت جدید رژیم صهیونیستی در منطقه هم‌زمان با اقدامات اخیر داعش در قبال پایگاه‌های ارتش سوریه و مسیر‌های عمومی انجام گرفت. این رویداد همچنین چند روز پس از اقدام ارتش اشغالگر آمریکا برای توسعه محدوده سنگر‌ها و حفاظت‌های هوایی منطقه (۵۵ کم) با هدف بستن مسیر به روی مشارکت نیروی هوایی سوریه در پیگرد تروریست‌های داعش در منطقه صحرایی بود.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 13 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، همزمان با حملات هوایی به مناطق شرق سوریه که صبح امروز، چهارشنبه انجام گرفت، رژیم صهیونیستی مستقیما وارد منطقه بازدارندگی ارتش سویه و هم‌پیمانانش در شمال منطقه (۵۵ کیلومتر) شد، این منطقه ایجاد شده تا اطراف پایگاه غیرقانونی آمریکا در منطقه التنف در مرز‌های سوریه و اردن حلقه محاصره‌ای به وجود بیاید البته این منطقه شاهد افزایش فعالیت گروهک‌های وابسته به داعش در روز‌های اخیر بوده است.

سرلشکر نزار خضر، فرمانده نظامی و رئیس کمیته نظامی و امنیتی در منطقه شرقی و فرمانده تیپ ۱۷ ارتش سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، حمله صبح امروز به استان دیرالزور و منطقه البوکمال نتوانست هیچ یک از اهداف برای تلاش مذبوحانه ایجاد شکاف‌هایی در این حلقه ایجاد شده پیرامون منطقه ۵۵ کم را محقق کند، در حالی که قبل از آن نیز تروریست‌های داعش به رغم حملات تروریستی که اخیرا علیه کاروان‌های غیرنظامی و کامیون‌های حامل نفت در اطراف حماه و دیرالزور (متصل به منطقه صحرای التنف) صورت دادند، شکست خوردند.

سرلشکر گفت، احیای داعش اولویت نهایی ارتش آمریکا هم‌زمان با گذار قدرت در این کشور است و تاریخ ثابت کرده که ایجاد و گسترش فعالیت‌های داعش در سال‌های گذشته با گروه‌های سیاسی آمریکایی مرتبط است.

او اظهار کرد، تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و با حمایت اشغالگران آمریکایی در قالب حمایت مستمرشان از تروریسم و مزدورانش نظیر داعش گروه "مغاویر الثوره السوریه" زیر چشم و گوش جامعه جهانی انجام گیرد.

الخضر گفت: اهداف دشمن در تحقق اهداف معنوی و مادی آن شکست خورده، زیرا ما، هم‌پیمانان و دوستان روس و ایرانی ما و محور مقاومت هرگز از تحقق اهداف خود که احیای امنیت و ثبات و آزادسازی تمامی مناطق سوریه از دست گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان مورد حمایت دشمن اسرائیلی و آمریکایی است، کناره‌گیری نمی‌کنند.

وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین حمله هوایی به مواضع نظامی سوریه و پایگاه‌های هم‌پیمان ارتش در دیرالزور و البوکمال داشتند که بنا به اظهارات مقام اطلاعاتی آمریکا، این حمله با کمک این کشور انجام گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار