بازدید 11760
۲

قوت لایموت کودکان فقیر در انگلیس!

انتشار تصاویر تکان دهنده از سبد معیشتی برای کودکان خانواده‌های کم بضاعت انگلیسی در فضای مجازی خبر ساز شد و بار دیگر عمق فقر در جزیره را نمایان کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 13 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، با تعطیلی مدارس و اعمال قرنطینه سراسری انگلیس، غذای گرم و رایگان مدارس برای آن دسته از کودکانی که در خانواده‌های کم درآمد زندگی می‌کنند متوقف شده است. اما بودجه دولت انگلیس که معادل ۱۵ تا ۳۰ پوند در هفته برای هر کودک دانش‌اموز در نظر گرفته همچنان بر قرار است.

برخی مقامات محلی این بودجه را از طریق کوپن‌ خرید از فروشگاههای زنجیره‌ای در اختیار والدین قرار داده اما در بیشتر مناطق این بودجه با تهیه سبدهای معیشتی جبران شده که عموما حاوی نصف قرص نان، چند عدد میوه و سیب‌زمینی و یک قوطی کنسرو ماهی است.

این در حالیست که بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش انگلیس در خصوص سبد غذای رایگان کودکان، اطعام دو ماده غذایی شامل کربوهیدارت که دست کم یکی از آن‌ها حاوی گندم باشد، سه نوع مختلف سبزی‌جات، یک وعده گوشت، ماهی یا تخم مرغ برای سه بار در هفته توصیه شده است.

دولت انگلیس از سوی پویش‌های حقوق بشری، متخصصان اطفال و امور تغذیه تحت فشار قرار گرفته تا درباره محتویات سبدهای معیشتی تجدید نظر کند. آن‌ها می‌گویند که ارزش این سبدهای غذایی ۵ پوند برآورد می‌شود.

بریگت بنلام از انجمن امور تغذیه بریتانیا می‌گوید: تنوع مواد غذایی در سبدهای معیشتی دولت به ویژه بلحاظ میوه‌جات و مواد غذایی پرتوئینی بسیار محدود است. یک وعده غذای متناسب برای هر کودک باید شامل غذاهای نشاسته‌ای، دست کم یک یا دو وعده میوه و سبزی‌جات، غذاهای پروتئینی مانند گوشت، تخم مرغ، ماهی و همچنین لبنیات باشد.

حزب اصلی مخالف دولت انگلیس (کارگر) این وضعیت را شرم‌آور خوانده و خواستار توزیع کوپن‌ خرید بین خانواده‌های کم بضاعت شده است. «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر در توئیتی نوشت: تصاویری که در فضای مجازی از بسته‌های معیشتی نامناسب در فضای مجازی در حال گردش است یک افتضاح بشمار می‌رود.

یک شرکت‌ توزیع کننده سبدهای معیشتی اعتراف کرد که تصاویر یادشده مربوط به غذای پنج روز کودکان است و هزینه مواد غذایی، بسته بندی و توزیع ۱۰ پوند و ۵۰ پنس بوده و نه ۳۰ پوند. نهاد ناظر بر فعالیت شرکت‌های تولید کننده سبدهای معیشتی مدارس موسوم به ال‌اِی‌سی‌اِی نیز اعلام کرد که از این وضعیت متاسف است و « شوربختانه بسته های توزیع شده استاندارد لازم را ندارند.»

شماری از مطبوعات انگلیسی نیز با تیترهایی مانند «توهین به شرافت انسان»، «منفعت طلبی از فقر» و «غذای رایگان در مدارس؛ آیا این ناهار پنج روز است؟» به استقبال انتشار این گزارش رفته‌اند.

چندی پیش نیز اعلام شد که صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) برای نخستین بار به هزار و ۸۰۰ خانوار آسیب دیده از بحران شیوع کرونا در انگلیس کمک های مالی اعطا کرد؛ امری که دولت انگلیس را به دلیل غفلت از آسیب دیدگان بحران کرونا به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه، با انتقادات شدیدی مواجه ساخته است.

این برای نخستین بار بود که آژانس امدادرسان سازمان ملل متحد در کمپین تغذیه کودکان بحران زده از کووید ۱۹ در انگلیس مشارکت داشته و خشم عمومی را علیه دولت برانگیخته است.

حزب کارگر انگلیس، کمک های مالی یونیسف به هزار و ۸۰۰ خانوار دچار سوء تغذیه به دلیل پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا را "شرم آور" دانست.

دولت بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه کار انگلیس، پیش از این نیز به دلیل خودداری از ارائه وعده های غذایی رایگان به فقیرترین کودکان در بحبوحه شیوع کرونا، با انتقاداتی روبه رو شده بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۲
از سبد غذایی خودمون هم بنویسید
ماهی صد هزار تومان خودمونه یجوری . البته این بازم بهتره با اختلاف زیاد اونم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر