بازدید 94124
دو هزار و سیصد و چهل و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

دفاع تمام قد سلحشوری از اظهارات جنجالی فائزه هاشمی / واکنش قالیباف به گاف کلامی‌اش در مجلس / نقش موسوی خوئینی‌ها در سازوکار جدید اصلاح طلبان / نامه سرگشاده محسن هاشمی به خواهرش: عذرخواهی کن!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند نماینده مجلس: با روسیه و چین همکاری تسلیحاتی داریم / نماینده مجلس: واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی سرطان زا و عقیم کننده هستند / نظر ضرغامی درباره «آقا اجازه ها» و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 10 January 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس: شرکت آمریکایی تولیدکننده واکسن پنج بار محکوم شده

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که ما در کشور دانش کافی برای تولید واکسن کرونا در سطح استانداردهای بالای جهانی را داریم، چرا باید به سمت خرید واکسن از یک شرکتی که تاکنون پنج بار متخلف شناخته شده است، برویم؟ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ـ که اداره بخشی از جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت ـ بیان کرد: با توجه به نطق‌ها و تذکرات نمایندگان، باید نکته‌ای را در رابطه با مانور رسانه‌های ضد انقلاب بر روی واکسن آمریکایی کرونا بیان کنم. مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که نباید واکسن تولیدی این شرکت بدنام آمریکایی به کشور وارد شود. این شرکت آمریکایی پنج بار به جهت نقصان علمی و زیانی که مصرف داروهای آن به مردم آمریکا وارد کرده، در خود این کشور محکوم شده است. وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در قراردادی که برای فروش واکسن با سایر کشورها می‌بندند و حتی برخی از کشورهای منطقه نیز آن را خریداری کردند، هیچ تضمینی در مورد این واکسن نمی‌دهد و عوارض احتمالی آن را نیز نمی‌پذیرد و حتی حاضر به جبران خسارات‌ احتمالی نیز نیست.

موحدی کرمانی: لوایح FATF با اصرار روحانی به رهبر انقلاب به مجمع فرستاده شده

موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با روند بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: لوایح FATF مقطعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد و بعد از آن از دستور کار مجمع خارج و مشخص شد که مجمع با FATF موافق نیست. وی افزود: اما بعداً رهبر انقلاب فرمودند که این موضوع مجدداً در مجمع بررسی‌ شود که آن هم احساس می‌کنم به اصرار آقای روحانی باشد. در واقع احساس می‌کنم رئیس‌جمهور، آقا را به این تصمیم رساند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مطمئن هستم اگر این لوایح بار دیگر در مجمع تشخیص مطرح شود با مخالفت اعضای مجمع روبه رو خواهد شد.

نماینده مجلس: واکسن های آمریکایی و انگلیسی سرطان زا و عقیم کننده هستند

علی اصغر عنابستانی گفت: جناب رئیس جمهور می‌گویند چنان گران کردیم که مردم نفهمیدند؛ آقای روحانی مردم خوب می‌فهمند، اما به واسطه نجابت و نظام، ضعف عملکرد پرتکرار شما را تحمل می‌کنند؛ شما اشتباه فهمیده‌اید که کشور را به این ورطه غلط انداخته‌اید؛ شما اشتباه فهمیده‌اید در کشوری که سال‌هاست پرچمدار واکسن‌سازی است برای تامین واکسن چشم امید به دشمن دوخته‌اید و دست دانشمندان ما را برای تولید واکسن بسته‌اید. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ دی ماه) در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور افزود: چرا برای ساخت واکسن مدت‌ها فرصت‌سوزی کردید و به موسسات مربوطه اجازه کار ندادید؟ چرا هنوز به انستیتو رازی اجازه آزمایش انسانی نمی‌دهید؟ کشور‌هایی که تمام تلاش خود را علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند و حتی از ورود دارو‌های مهمی مانند داروی سرطان، بیماری‌های خاص و حتی داروی بیماران پروانه‌ای به کشور جلوگیری کردند، چگونه ناگهان دلسوز ملت ما شدند و برای سلامت ملت ما واکسن تعارف می‌کنند؟ وی ادامه داد: آن هم واکسن‌هایی که بر اساس برخی گزارش ها، هم سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند و حتی ۶۰ درصد نظام بهداشت و درمان خودشان هم حاضر به استفاده از آن‌ها نیستند؛ سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد/ آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می‌کرد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: در شرایطی که انتظار می‌رفت دولت به تاخیر چندساله برای اصلاح ساختار بودجه پایان دهد، اما متاسفانه لایحه را غیرشفاف، غیرواقعی و به شدت رانتی تنظیم کرده است؛ فرض غیرواقعی میزان فروش نفت، سیاست ارزی چندنرخی و رانتی به منزله تدوام اتلاف و تباه بیت‌المال و حقوق مردم است؛ ارز ۴۲۰۰ تومانی جز رانت، گرانی، هدررفت میلیارد‌ها دلار منابع ملی و انتفاع محدودی انحصارگر متنفذ در دولت چیزی برای مردم نداشته است. عنابستانی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: مدلل‌ها و دلال‌ها در این میانه چه می‌کنند؟ چرا گزارش دقیقی از ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌دهید؟ ۵۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع کردید و همان زمان همان کالا‌ها تا ۷۰ درصد گران شد؛ نکند خودتان هم متوجه نشده‌اید که چیکار می‌کنید؟!

 

واکنش آشنا به اظهارات صدیقی در مورد آیت الله مصباح

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در توئیتی در واکنش به سخنان صدیقی در مورد آیت الله مصباح یزدی نوشت: اشخاص حاضر در این داستان، یعنی آقایان محمدی داماد آقای محمدی عراقی و آقای محمد علی جاودان افرادی شناخته شده هستند. غسال راشناسایی کنید و ما وقع را از او استفسار کنید. اگر تایید کرد او را برای بررسی بیشتر به اداره آگاهی معرفی کنید. اگر تکذیب کرد، ناقل را برای بررسی بیشتر فرا بخوانید.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: احتمال ممنوعیت واردات هر گونه دارو از انگلیس، فرانسه و آمریکا

یک عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا با اتفاقی که رخ داده، دیگر هیچ دارویی از انگلیس و فرانسه به ایران وارد نشود. حسن رزمیان مقدم در گفت‌وگو با «انتخاب» در مورد ممنوعیت واردات واکسن از انگلیس، امریکا و فرانسه گفت: حضرت آقا یک بار با صراحت و جدیت درباره این موضوع صحبت کردند و نیازی به طرح دوباره مسائل درباره واکسن کرونا از کشورهای انگلستان، آمریکا و فرانسه نیست. وی افزود: احتمالا با اتفاقی که رخ داده، دیگر هیچ دارویی از این کشورها به ایران وارد نشود. رزمیان مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا شما با این ممنوعیت احتمالی موافق هستید، تصریح کرد: بله من موافق این ممنوعیت‌ها هستم و احتمالا نیز این اتفاق خواهد افتاد.

بدون داشتن جایگزین مناسب، نمی‌توان اینستاگرام را فیلتر کرد

سید ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی در پاسخ به سوالی در مورد سرانجام اینستاگرام، گفت: گرچه بحث‌های بسیاری پیرامون مساله اینستاگرام وجود دارد، تا زمانی که آلترناتیو مناسبی برای آن نداشته باشیم، با فیلتر آن دچار برخی مشکلات می‌شویم. مردم به ارتباط و شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند و نمی‌توانیم بدون یافتن جایگزینی مناسب، یک شبکه‌ اجتماعی را ببندیم. برخی فقط به مشکلات اخلاقی اینستاگرام می‌اندیشند، اما من مشکلات خیلی فراتری را می‌بینم. اینستاگرام مخاطب را در حباب اطلاعاتی قرار می‌دهد، خودشیفتگی را در کاربران دامن می‌زند و اراده پلتفرم را بر افراد تحمیل می‌کند. با وجود این، عده زیادی در این بستر زیست می‌کنند و ما نمی‌توانیم به راحتی این بستر را مسدود کنیم.

انتقاد شدید عبدی به اظهارات عجیب صدیقی

عباس عبدی در خصوص اظهارات عجیب کاظم صدیقی در مورد آیت الله مصباح یزدی تحلیلی هشدارآمیز را مطرح کرد.این تحلیلگر مسائل سیاسی، در حساب توییتر خود نوشت: «‌سخن آقای صدیقی ۵ وجه دارد.

۱. او که اینها را گفت.
۲. مجری که در تایید سر تکان می‌دهد.
۳. رسانه‌ای که پخش کرد.
۴. عده‌ای که باور دارند.
۵. مجموعه‌ای که می‌داند دروغ است و برخوردی نمی‌کند.

پنجمی زیان‌بارتر از همه است. زیرا بقای خود را در ترویج دروغ و‌ خرافه دیدن است.»

نامه سرگشاده محسن هاشمی به خواهرش فائزه: عذرخواهی کن!

در پی مصاحبه اخیر فائزه هاشمی در مورد دونالد ترامپ و اقدامات رییس جمهور آمریکا علیه ایران، محسن هاشمی طی نامه ای سرگشاده به اظهارات وی واکنش نشان داد و نوشت: «می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی!»

متن نامه سرگشاده محسن هاشمی رفسنجانی به خواهرش بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

خواهر عزیزم فائزه

هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه ای از تو موجب ناراحتی علاقه مندان آیت الله هاشمی رفسنجانی و البته اعضای خانواده را فراهم کرد و بهانه ای مناسب به افراطیون و تخریب گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد.

نوشتن این سطور به معنای آن نیست که خود را بزرگتر یا فهمیده تر از تو می دانم، چرا که تقریبا هم سن و سوابق سیاسی تو کمتر از من نیست، ولی احساس وظیفه کردم که تذکراتی که بارها به شکل گفتگوهای خانوادگی طرح شده بود را در قالب نامه سرگشاده بیاورم.

به خوبی می دانی که متفاوت با بسیاری از شخصیتهای کشور، پدر، چهره ای نبود که مواضع و تفکراتش پوشیده باشد، از او هزاران صفحه اثر در قالب کتاب، خاطرات، خطبه های نمازجمعه، سخنرانی، مصاحبه و ... باقی مانده است که حدود یکصد جلد آن تاکنون منتشر شده است.

اتفاقا در موضوع ترامپ، بر خطر او و تهدیدی که خودکامگی او هشدار علنی داده بود و گفتند: ترامپ چهره‌ای خطرناک و قلدری که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به راحتی به زیر پا می‌گذار، می باشد."

می دانی که ترامپ به واکنش احساسی و به دور از عقلانیت ایران در این ماههای آخر دل بسته بود تا بتواند آتش جنگ را روشن کند که با هشیاری و تدبیر مسئولان، بویژه رهبر انقلاب این توطئه ناکام ماند و ایران با سرافرازی و ترامپ با شکست، سخت ترین دوره تحریم ها را به پایان رساند.

قطعا خود خوب می دانی و معتقدی که ترامپ کاری جز تهدید، تحریم، بدعهدی، ترور، توهین علیه ایران انجام نداد و سیاستمداری لمپن و قمارباز است و من سقوط ترامپ را به ملتهای ایران و آمریکا تبریک گفتم.

می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی!

لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.

برادرت محسن

پیشنهاد احمد توکلی به رئیس دستگاه قضا

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای، به آیت الله رئیسی پیشنهاد داد تا برای وفاق و همدلی سه قوه و همچنین عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر مردم اطلاع رسانی شود.

متن این نامه به شرح زیر است:
برادر ارجمند آیت‌الله دکتر رئیسی
رئیس محترم قوه قضاییه
سلام علیکم
با احترام، قوه قضاییه نقش بسیار مهمی در تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و نقش‌آفرینی سازنده این قوه با همکاری سایر قوا و نهادهای حاکمیتی کشور موفقیت آن را ضمانت خواهد کرد.
سند تحول قضایی، منبعث از تکالیف تعیین شده در اصل 156 قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های بسیار مترقی دارد که اجرای آن نیازمند مدیران جهادی و با انگیزه، بودجه و امکانات اقتصادی و از همه مهم‌تر، مطالبه گری مردم است. برای وفاق و همدلی سه قوه در اجرای این سند بسیار مؤثر در کارآمدی قوا، پیشنهاد می‌گردد برای عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر به استحضار مردم عزیز ایران اسلامی رسانده شود. مستحضرید سند مذکور نه تنها مطالبات به حق مردم را نسبت به دستگاه عدلیه، بلکه مطالبات به نظام اسلامی را نیز افزایش داده است، بنابراین ضرورت دارد دستگاه قضا نسبت به انجام مأموریت خطیر خود مصمم‌تر از گذشته عمل نماید.
دیده‌بان شفافیت و عدالت به عنوان یک سازمان مردم نهاد از این حرکت تقدیر نموده و وظیفه دینی و ملی خود می‌داند در پیگیری مطالبات به حق مردم عزیز ایران اسلامی کما فی‌السابق همچنان محکم و مصمم در میدان عمل حضور فعال داشته و در این راه مدافع دلسوز حقوق ملت باشد. در پایان بر این نکته تاکید می‌کنیم که ان شاءالله در همه حال، فرصت کمک به قوه قضائیه را از دست نخواهیم داد.

لاریجانی در دوازده سال مدیریت مجلس یک ریال حقوق نگرفت

حقیقت‌پور درباره شیوه مدیریت علی لاریجانی در مجلس نیز گفت: من با علم و اطلاع می‌گویم که آقای لاریجانی ۱۲ سال در مجلس یک ریال حقوق نگرفت، آن وقت برخی آقایان نیامده دنبال خودرو و وام مسکن در مجلس هستند.

نظر ضرغامی درباره «آقا اجازه ها»؛ کسانی که هر روز جزئیات را از رهبری می‌پرسند حتما کارشان غلط است

رئیس پیشین صدا و سیما با بیان اینکه من به تعبیری معمولا می گویم «آقا اجازه ها» را اصلا قبول ندارم، گفت: آقا اجازه یعنی هر کاری می خواهید انجام بدهید باید از یک نظر اجازه بگیرید. من بارها شده بود که راجع به موضوعات مهمی از رهبری سؤال می کردم یا نامه می دادم و مرتب هم پیگیر بودم که ایشان پاسخ بدهند و در حوزه ای کار من بیشتر روشن شود؛ ایشان جواب نمی دادند و موضع نمی گرفتند. یعنی من تو را آنجا گذشته ام که بر اساس چهارچوبی که روز اول به تو داده ام و در این فرآیند هر وقت لازم باشد به شما یادآوری میکنم، کارت را انجام بدهی نه اینکه هر روز بگویی این کار را بکنم یا نکنم. پس کسانی که دنبال این هستند که هر روز جزئیات را از رهبری بپرسند، حتما کارشان غلط است.

گمانه زنی درباره نقش موسوی خوئینی‌ها در سازوکار جدید اصلاح طلبان

قرار است اصلاح طلبان در کنار سید محمد خاتمی از چند نفر دیگر به عنوان «اجماع ساز» استفاده کنند. آنها درباره این افراد و نقش آنها توضیحی نداده اند؛ اما بر اساس اخبار یکی از این افراد ظاهراً موسوی خوئیینی هاست، اگر نقشی که قرار است به لیست اجماع ساز اصلاح طلبان «۳۰+۱۰» واقعی باشد. می توان ادعا کرد؛ موسوی خوئیینی ها پس از ناکامی های سال های اخیر اصلاح طلبان از حاشیه به متن آمده و قصد نقش آفرینی علنی دارد. شهیندخت مولاوردی فعال سیاسی اصلاح طلب اخیراً در رابطه با دو حزبی که به لیست اجماع ساز اصلاح طلبان اضافه شدند، گفت: این احزاب حق رای ندارند و فقط نقش آنها به عنوان ناظر است. او افزود: مدتی دیگر به عنوان عضو اضافه می شوند و حق رای هم خواهند داشت. گفتنی است؛ اخیرا «مصطفی کواکبیان»، نماینده مردم تهران در مجلس دهم و دبیرکل حزب مردم سالاری، در رابطه با لیست اجماع ساز اصلاح طلبان «۳۰+۱۰» و مشخصات آن اعم از شخصیت های ملی به برنا گفته بود: شخصیت ملی یعنی آدم های برجسته سیاسی که در این ۳۲ حزب موجود شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیستند مثلا موسوی خوئینی ها که شخصیت ملی برجسته ای است که عضو این دو ۳۲ حزب نیست یا امثالهم که من دیگر اسم نمی برم. او در پاسخ به این که چه احزابی به ۳۰+۱۰ شخصیت ملی اضافه شدند، گفت: حزب مدافعان حقوق بشر شهیندخت مولاوردی و سازمان معلمان ایران به این لیست اضافه شده اند.

گورباچف درباره آیت الله چه گفت؟

آخرین سفیر ایران در شوروی در کتاب خاطرات خود تحت عنوان «ماموریت در مسکو» به ماجرای ملاقات خود با گورباچف پس از فروپاشی اشاره کرده است.نعمت الله ایزدی نوشته است: با آقای گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی نیز در ۱۳۷۳/۶/۲۹ ملاقات خداحافظی انجام دادم. او از اقداماتی که در دوره قدرتش انجام شده بود، رضایت داشت و خوشحال بود از اینکه در ایران دو دوست دارد؛ آقای ولایتی و آقای هاشمی رفسنجانی. او در انتقاد به فعالیت‌های خودش و ایران گفت: "بعد از انقلاب اکتبر، تصور می‌کردیم همه باید به دنبال ما بیایند. شما هم می‌خواستید نشان دهید که تمام واقعیت در دستان شماست و همه باید از شما تأسی کنند. ما هر دو به فکر صدور انقلاب بودیم که شاید درست نبود. "
نکته جالب این بود که گفت: "من دو چیز را هرگز از خودم دور نمی‌کنم؛ یکی نامه امام و دیگری وصیت نامه او. ایزدی در بخشی دیگر از خاطراتش آورده است: زمانی که گورباچف دیگر رئیس جمهور نبود، یعنی بعد از فروپاشی در تاریخ ۱۷/ ۱۱/ ۱۳۷۰ برای من فرصتی فراهم شد تا با او ملاقات کنم. قصد داشتم به خاطر اقداماتش از او تشکر کنم و گزارشی ار روابط به او دهم و از او بخواهم اگر می‌تواند به دولت کمک و مشورت بدهد، چراکه با توجه به مواضع یلتسین و گرایش او به غرب نگران بودیم با مشکلاتی مواجه شویم. پیش بینی می‌کردیم که در روابط دچار رکود شویم. از او برای سفر به ایران دعوت کردم که استقبال کرد و گفت در حال حاضر می‌تواند به ایران سفر کند اگر چه هیچ وقت این سفر محقق نشد.

نماینده مجلس: با روسیه و چین همکاری‌ تسلیحاتی داریم

فداحسین مالکی با اشاره به توسعه مراودات تسلیحاتی ایران با سایر کشورها، گفت: ایران با روسیه و برخی همسایگان همکاری‌های تسلیحاتی دارد، مذاکرات با چین هم در این زمینه صورت گرفته است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگویی در خصوص همکاری‌های تسلیحاتی ایران و سایر کشورها، گفت: همانطور که وزیر دفاع پیش از این مطرح کرده است، ایران در شرایطی است که امکان توسعه صادرات تسلیحات به دیگر کشورها را دارد و از نظر پیچیدگی‌های تسلیحات نظامی رقابت نزدیکی با کشورهای فعال در این حوزه دارد، بسیاری از کشورها از جمله آمریکایی‌ها بر این موضوع و توانایی‌های دفاعی و تسلیحاتی ایران واقف هستند. مالکی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشرفت‌های تسلیحاتی حرف برای گفتن دارد، افزود: همانطور که ارتباطات ایران با سایر کشورها به ویژه همسایگان در حوزه‌های تجاری و اقتصادی در حال گسترش است، در زمینه نظامی نیز این مراودات توسعه داده شده است. مالکی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در صورت نیاز نسبت به خریداری و صادرات به ویژه صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی همان طور که وزیر دفاع گفته است، اقدام می‌کند و در این زمینه پیش گام هستیم. همکاری‌های تسلیحاتی ایران با کشورهایی چون روسیه و برخی دیگر کشورهای منطقه و همسایه در جریان است، مذاکراتی هم با چین صورت گرفته است.

احتمال ممنوعیت واردات هرگونه دارو از انگلیس، فرانسه و آمریکا

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس از احتمال ممنوعیت واردات دارو از انگلیس، فرانسه و آمریکا سخن گفت.حسن رزمیان مقدم گفت: احتمالا با اتفاقی که رخ داده، دیگر هیچ دارویی از انگلیس و فرانسه به ایران وارد نشود.رزمیان مقدم درمورد ممنوعیت واردات واکسن از انگلیس، امریکا و فرانسه گفت: حضرت آقا یک بار با صراحت و جدیت درباره این موضوع صحبت کردند و نیازی به طرح دوباره مسائل درباره واکسن کرونا از کشورهای انگلستان، آمریکا و فرانسه نیست.
وی افزود: احتمالا با اتفاقی که رخ داده، دیگر هیچ دارویی از این کشورها به ایران وارد نشود.رزمیان مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا شما با این ممنوعیت احتمالی موافق هستید، تصریح کرد: بله من موافق این ممنوعیت‌ها هستم و احتمالا نیز این اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مجلس: قطعا آمریکا و انگلیس دلسوز ما نیستند

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با اشاره به تلاش غربی ها برای عدم دسترسی مردم به اقلام بهداشتی و درمانی به ویژه ماسک و دارو در ماه های ابتدایی شیوع کرونا تاکید کرد که قطعا آمریکا و انگلیس دلسوز ما نیستند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت؛

«به ما ماسک ندادند!
داروی موثر بر درمان کرونا را به بهانه تحریم ندادند!
با هزاران ترفند از ورود کیت های تشخیص کرونا به ایران جلوگیری کردند!
یکدفعه ۱۵۰ هزار ‎واکسن کرونا کمپانی بدنام فایرز را به ایران اهدا کردند!
قطعا آنها دلسوز ما نیستند.

#واکسن_می سازیم
#واکسن مطمئن می خریم»

واکنش قالیباف به گاف کلامی‌اش در مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی به واکنش ها در فضای مجازی نسبت به گاف کلامی او در نطق پیش از دستور امروز خودش واکنش نشان داد.محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر با بازنشر دابسمش (صداگذاری) بر روی نطق پیش از دستور صبح امروز خودش که نتوانسته بود واژه «مهربانانه» را به درستی تلفظ کند، نوشت: «خودتون ⁧‫فجازی‬⁩ رو جا انداختید، ببینم با این چیکار می‌کنید.

دفاع تمام قد سلحشوری از اظهارات جنجالی فائزه هاشمی

پروانه سلحشوری نماینده سابق مجلس در یادداشتی به تحلیل اظهارات فائزه هاشمی رفسنجانی و واکنش های اصلاح طلبان و اصول گرایان درباره آن پرداخت.

علی‌ای حال درباره گفته‌های فائزه هاشمی و حملات صورت گرفته به او، به چند نکته باید توجه ویژه داشت و به برخی پرسش‌ها پاسخ داد:

۱- نخست باید بپذیریم این فقط فائزه هاشمی نبود که چنین می‌گفت. در محاوره‌های مردم یا در گروه‌های مجازی بعضا شنیده یا دیده می‌شود که آنان نیز نظراتی مشابه «فائزه» دارند و می‌گویند «اگر ترامپ بیاید، حتی اگر از جنگ و تحریم بمیریم بهتر از مرگ تدریجی با کرونا و زندگی در فقر و بدبختی است.»

۲- نارضایتی جمهوری خواهان و مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دیده شد، چه برسد به مردم ما که تاوان فشار حداکثری ترامپ به ایران را پرداختند، تا کاسبان تحریم بهره‌مند گردند. اما؛

۳- آنان که چشم به راه بایدن هستند، آیا می‌دانند که مقصود ترامپ از اعطا گرین کارت و یا تابعیت دائم به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پس از توافق برجام، چه کسانی بود؟ این امتیاز خاص آقای اوباما نصیب چه کسانی شد و عموم مردم چه بهره‌ای از آن بردند؟ به راستی اگر ادعای ترامپ مبنی به پرداخت میلیون‌ها دلار پول به ایران در پی قرارداد برجام درست باشد، مدافعان اوباما و بایدن پاسخ دهند که آن پول‌ها چه شد؟ آیا نفع آن به مردم بازگشت؟

۴- امروز باید به این سوال پاسخ دهیم که با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کاهش احتمالی تحریم‌ها برای مردمی که حتی با واکسن کرونا هم سیاسی برایشان برخورد می‌شود، چه سودی دارد؟ فرض بر این است که با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، شانس پیروزی دوست او در ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند و اصلا «محمدجواد ظریف» رئیس‌جمهوری بعدی ما باشد، اما چه تفاوتی به حال مردم ایجاد خواهد شد؟ مگر بیش از این است که جناب دکتر ظریف بفرمایند این همان سبک زندگی است که خودمان انتخاب کرده‌ایم؟

۵- بایدن، اوباما یا ترامپ، درمان درد مردم ایران نیستند و نخواهند بود. آن‌ها منافع ملی‌شان و البته کارکرد کشور‌های منطقه برای پیشبرد اهدافشان را اولویت خود قرار داده‌اند و بس. برای واشنگتن، ایرانی که مدام «مرگ بر امریکا» بگوید به مراتب مفیدتر از کشوری است که به دنبال روابط عادی با کشور‌های دیگر است. آن‌ها از این که در ایران مرگ بر این و آن گفته شود واهمه ندارند. به منطقه نگاه کنیم: پس از سال‌ها اعراب و اسرائیل صلح کرده‌اند، سلاح‌های امریکایی در منطقه به فروش می‌رسد، اما فرماندهان، جوانان و تجهیزات ما در سوریه در یک جنگ نیابتی نابود می‌شود و همه این‌ها باب طبع روسای جمهوری امریکاست. باید بپذیریم ملتی که خود را ناتوان از ایجاد تغییرات مثبت ببیند، شرایطش با رفتن ترامپ و آمدن بایدن بهتر نمی‌شود.

۶- حال پرسش آن است که چرا مصاحبه فائزه هاشمی تا این حد بازخورد به همراه داشته و با سیلی از واکنش‌های انتقادی مواجه شده است؟ او هم به مانند بسیاری از افراد سیاسی حق اظهارنظر دارد پس چرا برخی، اصلاح‌طلبان تا این حد قیم مابانه برخورد می‌کنند؟ چرا محسن هاشمی نامه سرگشاده می‌نویسد؟ برداشت من آن است جامعه‌ای که جنسیت زده است، از نگاه جنسیتی فارغ نمی‌شود و در قبال گفته‌های فائزه نیز با همین نگاه جنسیتی وارد موضوع شد. هر سخنی قابل نقد است، اما نقد منصفانه با حملات بی‌رحمانه زمین تا آسمان متفاوت است و تلخ آنکه در این میان، زنان اصلاح‌طلب به مراتب بی‌رحمانه‌تر از سایر افراد مورد هجمه و حمله از هر سو قرار می‌گیرند.

۷ - در نهایت آنکه بپذیریم جامعه ایران، نیاز به تغییر بنیادین دارد. لازمه آن تغییر از سطح خرد به سطح کلان رسیدن است. ما نیازمند ایجاد تغییر در عادت‌ها و در ویژگی‌های شخصی خویشیم. تجربه ناموفق انقلاب و جنبش‌های اجتماعی اخیر به خوبی نشان داده که «انقلاب» نه تنها توان ایجاد تغییر در ساختار‌های متصلب گذشته را ندارد بلکه متاسفانه از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز نتوانسته است، جامعه را بیش از پیش به سمت معیار‌های اخلاقی و انسانی حرکت دهد و تجربه گواه این مدعاست.

زنگ‌های خطر مدت‌هاست برای ما به صدا در آمده است. مهاجرت ۳ هزار پزشک در عرض ۱۰ ماه یعنی هشدار‌ها را جدی نگرفتیم و امروز صدایشان به مراتب بلندتر از گذشته شده است؛ پس تغییر نیاز ماست و نقطه شروع آن، شاید مقابله با درماندگی آموخته شده خودمان باشد. فراموش نکنیم که سرزمین ایران و مردمانش برای بقا نیاز به راستی و درستی دارند پس تا به مانند «گرگور» در داستان «مسخ» کافکا لِه نشده‌ایم، خود را باز یابیم. از خود شروع کنیم و ویژگی‌هایی مثبت را بازیابیم... .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵۳
پروژه دلار ۱۱ هزار تومانی ب همتی زودی کلید خواهد خورد ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
نفس سلحشوری و فائزه از جای گرم بلند میشه
چه میدنن تحریم و فشار اقتصادی چیه
d; \ca;
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
سازمان نظام پزشکی یک نهاد رسمی است
لذا بیانیه غیرعلمی و سیاسی روسای اصلاح طلب و افراطی آن باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد
حداقل انصاف و امانت علمی را رعایت نکردند که اعتراف کنند فایزر و موارد مشابه که بر پایه mRNA ساخته شدند در کوتاه مدت حساسیت شدید و در بلند مدت سرطانزایی ایجاد میکنند
واقعا جای تاسف دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
در پاسخ به نظر سازمان پزشکی. شما مسئول بگیر و ببند
هستی که در همه سایت ها رفته ای و همین را نوشته ای؟؟اجازه دهید کارشناسان در یک مسئله پزشکی نظر دهند و همه چیز را سیاسی نکنید
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
در مورد رسمی بودن سازمان نظام پزشکی یاداوری کردی. کاملا درسته. رعایت انصاف و امانت علمی را هم خوب اومدی. راستی شما میدونی انصاف و امانت علمی شرط اول و آخرش بیان مطالب مستند به مدارک علمیست؟ خبر که داری؟ پس این موضوع حساسیت شدید و سرطانزایی واکسن فایزر را از کدوم منبع معتبر دراوردی؟ ای ناقلا
پروژه دلار ۱۱ هزار تومانی ب همتی زودی کلید خواهد خورد ،
درود به سلحشوری مرد ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
بنابراین شما قطعا مرد نیستی اما معلومه از زن بودنت هم راضی نیستی دوست دار ی مرد باشی راهش این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
خانم سلحشوری بد نگفتن کاملا به جا گفتن
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
به نظر م خانم سلحشوری مثل برخی از زنان دیگر کشور، می خواهند با تغییر زمین از قدرت استدلال و تواناهایی لازم دیگر به جنسیت، حداقل وزن پنجاه درصد از جامعه را به نفع خود کنند مانند خانمها در مسابقات خندوانه و ...
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
حامد جان خانم سلحشوری مطالبی را بیان کرده که موضوع آنها کاملا مشخصه. از قدرت استدلالش هم استفاده کرده تا وزن 50درصد جامعه را به نفع خود بکنند. آیا اشکالی در این کار میبینی؟ یا 50درصد جامعه باید برگرده از پستو حرف بزنه؟ ایشون راجع به مسابقات خندوانه و غیره حرفی نزده ولی تاکیدش برای برابری حقوق زن و مرده. برای رفع تبعیضات ناشی از مردسالاری و پدرسالاریه. من بعنوان جنس مذکر با نظرات ایشون موافقم. شما چطور؟ اگه یه عده این تساوی را در راه بیراهه استفاده میکنند گناهش به پای خودشان
ماندانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
با رد صلاحیت خانم سلحشوری در انتخابات مجلس کاملا به حقانیت ایشون پی بردیم و با این صحبتها مطمئن تر شدیم به عنوان یک خانم از اینکه چنین شیرزنی تو مملکت داریم افتخار میکنم. آقایون کلاهشون رو بگذارن بالاتر که برای یک روز بیشتر پشت میز نشینی مردم رو رها کردن و فقط چشم و بله قربان میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بنده بعنوان یک مرد از این دو بانوی شجاع و منطقی دفاع میکنم
وقتی می‌گوییم این اصلاح طلب ها مرموز هستند همین است و یک‌جایی از دستشان در می‌رود و این طور خودشان را رسوا کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
کدوم طور؟
امیددارم همانطور که مردم امریکا به افراطی گری ترامپ پاسخ منفی دادن همه با همدلی به فکر منافع ملی باشیم و در برای رفع سریع تحریم ها یک صدا باشیم و سلام کنیم بر دلار ۱۱هزار تومانی روحانی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
دلار3700 رو کرد30000 تومان حالا باید با وعده دلار 11000 تومانی خوشحال باشیم
دولت بااین که پارسال می‌دانست که رد می شود با اصرار از مجمع می‌خواهد که رای گیری نکند ولی الان از رهبری می خواهد دوباره بررسی شود
ویروس را چین می دهد بدنامی اش برای غربی ها می ماند. یادته ماهان چکار کرد؟ یادته ظریف گفت ما در کنار چین‌هستیم؟ یادته ماسک ها رو اهدا کردین به چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
منشا این ویروس از اروپا بوده در ضمن هواپیما به انگلستان جان برود ایرادی ندارد غرب زده جان؟
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
کسی نگفته به
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
کسی نگفته هواپیما به انگلیس برود !!! به چین هم نباید میرفت
امریکا حتی با آزمایشات مرگبار بر روی مردم کشور خودش شرمنده نشد در چنده دهه گذشته که بارها انجام داد آن وقت دلش برای دیگر کشورها سوخته؟ حالا هم فاجعه کشتن شدن و فلج شدن این واکسن کرونا رو شده
پاسخ ها
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
خدایا ببین با کیا شدیم 80 میلیون؟
آفرین خانم سلحشوری. لذت بردم از متن دقیق و استدلالهای قوی شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
خدا هر دوتون رو شفا بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
همینطور شما ناشناس 15:10
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
درود به خانم سلحشوری صحبتهای شجاعانه اوازخیلی مردهای اصلاح طلب واصولگرامنطقی تراست
جناب عبدی به جای این طور حرف ها درخواست می کردی که سند بیاورد
این روال دریافتی از همان مجلس های قبلی داده می شده ولی الان این چیزها را برای اهداف دیگر پر رنگ می کنید
معلوم است خیلی از مجلس به راس امور برگشته ناراحت هستید
اونقدر مهربانی نکرده تلفظش هم برایش سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
باشه تو خوبی
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
نه تو خوبی
چرا عذرخواهی کنه؟ عقیده اش رو گفته( هر چند با همه حرف هاش موافق نیستم). کفر که نگفته !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
اون دنیا معلوم می شه
شما اصلاح طلبان کشور را دو دستگی کردین با اسم مذاکره و اصلاح ساختار اقتصادی را عقب انداختید آن وقت برای ما از مشق ترامپ و بایدن می گویید؟
عده ای از نمایندگان مجلس صحبت هایی میکنند که واقعا به ادم القا میشود که اساسا طرز فکر و عقیده شان تا چه حد ابتدایی است
سلام ما از ابتداي نطق اقاي صديقي ايراد گرفتم وخيلي اين اظهارنظرها نامناسب هستند
در همین ستون عده ای از نمایندگان صحبت هایی کرده اند که واقعا باعث خجالت است.خدا به این کشور و مردمش رحم کند.
شما رو بخدا یک بررسی از صحبت های نمایندگان در این چند ماهه بکنید و ببینید چه صحبت های بی سر و تهی به خورد مردم داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
نمایندگان این دوره آبروری هر چه ایرانی و مسلمان است می برند
درود بر فائزه هاشمی
جلال رشیدی کوچی از اهالی مجلس :#واکسن_می سازیم #واکسن مطمئن می خریم) اولا که سازمان نظام پزشکی هنوز می گوید مطالعات و ازمایشات کافی درباره واکسن داخلی صورت نگرفته است و معلوم نیست کی به نتیجه برسد ثانیا هنوز هیچیک از واکسن هایی که در سطح دنیا مطرح است ادعا نکردند واکسن هایشان صد درصد جواب میدهد اما دو واکسن انگلیسی و امریکایی المانی میزان تلفاتشان از همه کمتر و خیلی کمتر است ثالثا چرا باید سیاست را با همه چیز به هم دوخت ؟!رابعا شما چرا تا بحال ساکت بودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
شما بفرمائيد كشور امارات واكسن فايزر را بزنيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
آمریکایی که داروهای سرطانی ها و پروانه ای ها و قندی ها را جلوگیری میکند ، جلو ورود ماسک را میگیرد نباید این سوال را در ذهن شما بوجود آورد که چرا میخواهد واکسن کرونا بدهد؟ مگر ملت ایران تحریم نیست؟ چرا در مورد واکسن کرونا میخواهد تحریم را بشکند؟
لطفا تمام حضرات فرزندانشون رو هم از آمریکا و انگلیس فرا بخونن برگردن به دطن یه وقت از داروهای اونا استفاده نکنن مسموم و عقیم بشن یا سرطان بگیرن
خودشونم دیگه حق ندارن سفر برن
اقای موحدی کرمانی اگر تا اون موقع دستور صادر بشه که fatf تصویب بشه انوقت چطوری حرف امروزت را توجیه میکنی؟
سلحشوری جان خیلی زود برای انتخابات بعدی شروع کردی!!! مشکل شما از جای دیگه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
این سلحشوری میخواد زنان هم کاندید رئیس جمهوری شوند که جنسیتی حرف میزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
مشکل شما هم از جای دیگه است
در امریکا و انگلیس واکسن های زیادی ساخته می شود و تا حالا مزدم ایران از این واکس ها و داروها استفاده کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
سوال: چرا بقیه داروها رو به ما نمی دهند. چرا رمدسیویر رو ندادند. چرا پانسمان بیماران پروانه ای رو نمی دهند و....
عنابستانی از اهالی مجلس : امریکا وانگلیس چگونه ناگهان دلسوز ملت ما شدند و برای سلامت ملت ما واکسن تعارف می‌کنند؟ ) اولا که امریکا تحریم کرد و انگلیس و بقیه کشورها مجبور به پیروی بودند چون زورشان به امریکا نمی رسه ثانیا چه کسی واکسن مجانی داده اگر اون 150 هزار تا بوده که خیریه ای بوده و شما برای واکسیناسیون کل ایران باید 150 میلیون واکسن بخری و پولش را هم بدهید بهمین زودی یادتان رفت که برای پرداخت پول بله پول به سازمان بهداشت جهانی امریکا مشکل تراشی میکرد پس واکسن به کسی تعارف نکردند پولش را میگیرند
تا همین دیروز آقایان تندرو اصولگرا ازجمله آقای شریعتمداری که میگفتند که اگر ترامپ در دور اول رای بیاورد وبرجام را پاره کند به همه ایران شیرینی میدهید ومنتظر امدن ترامپ بودید که این خواسته تان ازته قلب بود اما خانم هاشمی همان سخنان شما را گفتند آن هم از روی دلخوری وکنایه
آن موقع خانم هاشمی اخ شدن
اما انها حرفشان کاملا حساب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
مهم هدف گوينده است
احسنت به سلحشوری دلاور
هنوز بیشتر از یک سال نیست که کرونا بوجود آمده آن موقع چطور واکسنش به همین زودی نتیجه داد که موجب عقیمی مردان شده چطور در عرض کمتر ازچند ماه که واکسن کشف شده پی به عقیم کندگی آن بردید
البته من هم عقیده دارم که همیشه باید جانب احتیاط رعایت شود اما تندروی وحرفهای نادرست هم که فقط از روی عناد باشد اشتباه است
حرف حق رو سلحشوری واقعا ادا کرد
الان به وفور واکسن شرکت فایرز در بازار موجود است البته نه واکسن کروناش
واتفاقا بسیاری از پزشکان هم اصرار دارند که از همین شرکت فایرز واکسن مورد نظرشان تهیه کنیم واقعا اگر این شرکت مشکل دارد باید فکری هم درباره دیگر واکسنهای این شرکت دربازار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
چه ربطي دارد؟ واكسن كرونايش هنوز جواب نداده، .
خانم سلحشور ، انصافاً خودت فهمیدی چی گفتی . نگاه جنسیتی چه ربطی به حمایت فائزه از ترامپ و آرزوی فشار اقتصادی بیشتر به مردم داره . واقعیت اینه که ایشون تو مصاحبه چنان گندی به پا کرده ، که برادرش صلاح دیده ازش بخواد ، آبرومندانه گندی که زده رو جمع و جور کنه و عذر خواهی کنه ، همین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
شما از اون دست افرادی که باید چند سری یک مطلب رو بخونی شاید مفهومی بگیری
آقای دکتر قالیباف پیشنهاد می کنم حتما یکبار قبل از سخنرانی متنی که براتون تهیه شده را مطالعه نمائید
وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ ﴿۱۲۰﴾و هرگز يهوديان و ترسايان از تو راضى نمى ‏شوند مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى بگو در حقيقت تنها هدايت‏ خداست كه هدايت [واقعى] است و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پيروى كنى در برابر خدا سرور و ياورى نخواهى داشت (۱۲۰) بقره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
بعضی از مطالب قران کریم مربوط به همان مقطع تاریخی می شوندو مشمول تمام ادوار تاریخ نمی شود مثلا در قران کریم فرموده با کفار (کسانی که خدا را قبول ندارند) بجنگ الان کدام کشورها رسما خدا را قبول ندارند ؟!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
خوب
واقعاً باید به سخنان خانم سلحشوری که حرف دل خیلی هاست توجه داشت.
شما یک لحظه خودتون رو بذارید جای آن غسال که میتی که دارید غسل میدهد چشمش را باز کند وبه شما لبخند بزند وشما همچنان ریلکس به غسل میت ادامه دهید!!!!
الهی بمیرم‌ لاریچانی این ۱۲سال همش گرسنگی کشیده
چین و روس دلسوز ما هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
می گویند : خیار حرف "حق" زد, ته اش تلخ شد.
متاسفانه همیشه کسانی که حقایق را عریان به همگان نشان می دهند همیشه مورد هجوم و هجه قرار می گیرند که چرا حقیقت را "برهنه"کرده اند!!؟؟
و همیشه چوب حقیقت گویی را می خورند.......
برای همین است که دروغ آسایش آور است...!!!
از دو انستیتو رازی و پاستور تقاضا داریم از نمایندگانی که در علم عفونی و دانش واکسن دارای تبحر زیادی هستند حتما استفاده نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
تبحر داشتند که نمی رفتند نماینده بشن
بدترین و خطرناک ترین کار در دین این است که جوانان را به سمت توقعاتی از معنویت برد که در درازمدت باعث نا امیدی شود و چه بسا که دشمنان هم با استفاده از ابزار دین از این موضوع بخوبی بهره برداری و برنامه ریزی درازمدت می کنند. خدا عالم را بر اساس اسباب و علل و تعقل آفریده است و حتی عالم غیب را بر پیامبران و امامان هم محدود کرده است و مقدس بودن ائمه و پیامبر بخاطر محبتی است که خداوند به آنها دارد نه به خاطر معجزات و کارهای خارق العاده آنها که اساساً عالم هستی پر از معجزه است. اینکه برخی می خواهند از طریق کرامات امام حسین (ع) در خصوص کرونا و یا کارهای خارق العلاده بزرگان موجب هدایت مردم شوند از اساس اشتباه است
افرين به خانم سلحشورمنهم موافقم كاملا درسته وهمينطور خانم هاشمي
چه عجب يكي پيدا شد حرف حق بزنه
افرين به خانم سلحشورمنهم موافقم كاملا درسته وهمينطور خانم هاشمي
چه عجب يكي پيدا شد حرف حق بزنه
بی خیال دیگه بابا.واکسن نمی زنیم تا خیال شما راحت بشه.خوبه ؟
............!!!!
درود بر سلحشور و فائزه هاشمی
جی پی اس که تو مایع باشه رو ندیدید ؟ واقعا براتون متاسفم . این که چیزی نیست ...
تا قدس رو پس نگیریم. آروم نمیگگگگگگگگگگیریم
خانم فایزه هاشمی دلش لک زده به دوره ای که کسی جرات نداشت به خانواده آنها بگویید بالای چشم تان ابروست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
رحمت بر احمدی نژاد که باب رسوایی این خانواده را گشود م.ه را از وزارت نفت انداخت بیرون
درود بر شیر ایران
خانم سلحشوری
بعضی وقت ها یک ایده خوب و یک تصمیم خوب و هوشمندانه می تواند از صدها کار فعالیت یدی بهتر باشد و لذا باید به خروجی و کیفیت نتایج کار افراد نگاه کرد و آنها را ارزیابی کرد نه به تعدد و کمیت کارهایی که انجام داده اند.
بیشتر آدم هایی که در یک کار استاد و خبره می شوند دارای نتایج بهتری هستند نسبت به افرادی که دائما شغل عوض می کنند و از این شاخه به آن شاخه می پرند و به خیال خودشان رزومه خودشان را پربار می کنند.
جناب آقای رشیدی، نماینده محترم مجلس
. مگر آمریکا و انگلبس این داروها را فقط به ایران می فرستند که ما به آنها بدبین باشیم؟ تقریبا تمام جهان مصرف کننده داروهای مزبور می باشند.
نماینده مجلس: واکسن های آمریکایی و انگلیسی سرطان زا و عقیم کننده هستنداقای هنابستانی واقای کنعانی مقدم واقعا برای شماها متاسفم که یکی میگوید واکسن عقیم کننده هست وان یکی میگوید درون واکسن جی پی اس کارگذاشتند وقتی مردم بیسواد پای صندوقهای رای بیایند وقطعا دانشمند ونخبه ولااقل باسواد انتخاب نمیکنند انثالی مثل شماهارا انتخاب میکنند الان اون افرادی که به اینها رای دادند واقعا باید چی گفت؟ اگر مردم به اصلاح طلبان رای دادند نمایندگان مجلس دوره قبل اینگونه افاضات نداشتند
از یک طرف نگران کاهش جمعیت هستیم از طرف دیگر واکسن وارد نمی کنیم
دم سلحشوری گرم حرف دل مردم زد
درودبرشیر زن ایران زمین خانم سلحشوری
خانم سلحشور در مسیر روشنگری موفق و پایدار باشید انشاالله.
روحانی کارشو خوب بلده

این چند ماه باقی مانده رو آنقدر رونق میده

که بعضیا از همون سوراخ سه باره گزیده شوند
کیهان هم طرفدار ترامپ بود یادتون رفته؟!!!!!!!!!
محسن هاشمی چرا فکر میکند اندیشه دختر هاشمی باید مثل پدرش باشد و چرا به خودش اجازه داده جلو اندبشه گرفته شود به نظر میاید ایشان دنبال چیز دیگری است شاید سال ۱۴۰۰ مشخص شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
بله هردو دنبال کاندید شدن هستند
یاد باد، یاد باد آن ایام بهاری که همه جا پر بود از املاک نجومی، کارت هدیه، ولتاژ برق با قدرت ساعت برنارد،MPT ها، خواب نماها، کاغذ پاره ها، استخرها، خانه نشینی ها و ...
اما الان به کجا رسیدیم؟ به مهربانانه، غسال، GPS خونی و ... و علی برکت الله
بنده به عنوان یه ایرانی با نظر خانم هاشمی موافقم
درود بر شرف خانم سلحشوري
هیچ برادری لازم نیست تا به خواهرش ،نامه ای این چنین سرگشاده و تقریبا تبری جویانه بنویسد!!!
مگر برادری که با این نامه به ظاهر برادرانه ، میخواهد از موقعیت احتمالا ، به ظاهر تخریب شده و یا درحال تخریب حتی خواهر عزیزش ،بنحوی استفاده نموده و بر موقعیت اجتماعی و سیاسی خود ، استحکامی تازه ببخشد.
نایب رئیس محترم مجلس که درموردواکسن آمریکائی گفته اند که شرکت سازنده تاکنون پنج بارمحکوم شده بسیارخبرمهمی است برای آنانیکه منتظرواکسن امریکائی هستندولی مشخص نکردندکدام شرکت سازنده واکسن امریکائی ودرضمن مشخص نفرمودندمنبع این خبرمهم کجابوده وبه چه جرمی شرکت واکسن امریکائی محکوم شده لطفاً برای کمک به همه مردم اطلاعات راکامل فرمایندودرضمن نمایند محترم دیگری که درمورد سرطان زابودن واکسن امریکائی مطلب فرمودنداگربفرماینددرکدام مقاله علمی مشاهده کردندباعث تاثیربیشترکلامشان میشودولی درهرحال ازاینکه نمایندگان محترم ماعلاوه بردلسوزی بحال موکلینشان مطالعات علمی زیاددارندبسیارخوبست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
شماها چقدر سنگ آمریکا را به سینه میزنید؟
خواندن و تعمق و تفکر در نوشته خانم سلحشوری را بر همگان توصیه و تاکید میکنم .
ایکاش امثال ایشان در جامعه سیاسی و اجتماعی کشور حداقل چند نفر دیگر را داشتیم .
آقای حقیقت پور لطفا حقیقت را بگویید آقای لاریجانی از کجا حقوق دریافت می کردند ؟!!!!
خانم سلحشور، با احترام لطفا ساکت!
لاریجانی به خودش مربوط است که چرا 12 سال حقوق ماهانه مجلس را نگرفته. به نظر من اگر نیت الهی داشته، می توانست بی سر و صدا این پول را بگیرد و صدقه دهد. اما اگر نیاز داشته و نگرفته کار خوبی نکرده و از حق خود و خانواده زده. شاید ایشان ارث پدری دارند و اجاره ماهانه چند ملک را دارد که زندگیش را بگرداند، خدا می داند و قرار هم نیست تا این حد در زندگی خصوصی دیگران فضولی کرد. اگر هم این کار را کرده، دلیل نمی شود بقیه نماینده ها همین کار را بکنند. آن چیزی که برای بنده از جایگاه های حکومتی مهم است، لياقت، توانمندی، کاردانی، ایستادگی، شجاعت، نشاط، صداقت، نجابت، صلابت، دیانت و نظاير اينها است. اصلا صحیح نیست که مردم و مدیران ما به نان شب محتاج باشند و ما انتظار داشته باشیم کارشان را هم خوب انجام دهند. این نشدنی است.
خانم سلحشوری، جانا سخن از دل ما می گویی
خانم هاشمی من هم اگر چنان پدری می داشتم خیلی دوست داشتم زمان به عقب برگردد زمانی که قانون تمام قدم مقابل مان سرخم می کرد.
برای رفع نگرانی های مردم و رئیس جمهور و تایید نظر نمایندگان پیشنهاد می دهم انواع واکسن های تولید داخل به طور واقعی ابتدا بر روی نمایندگان مجلس و سازندگان آن تست شود
بی خود نیست بعضی از ترامپ خوششان می آید
از آنجاييكه سالهاست تابناک در ابتداي هر بسته ویژه خبری متن ثابتي را اضافه مي كند گفتم شايد بتوانم از اين طريق پيشنهادي به حذف يا تغيير اين كار تكراري و بيهوده داده باشم.
نظرات همواره در حال دگرگوني است و تنوع آن هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ نظرات رسمی و گاه غیررسمی؛ نظراتي که مورد توجه قرار نمي‌گیرند یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. صاحبنظران هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، نظراتي را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر نظر به‌ما‌هو نظر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
نظر‌خانه «خوانندگان تابناک»؛ جایی است که نظرات گاه غیررسمی و گاه نظرات که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای رصدخانه تابناك آماده می‌کند؛ نظراتي که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی به حاشیه می‌روند، ولی همین نظرات، نظراتي هستند که رصدخانه تابناك را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در نظر‌خانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین نظرات که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای ناشران خبر مهم و قابل توجه باشد، در اختیار تابنك قرار می‌گیرد و اینک نظرخانه تابناک را می‌بینید.
نمایندگان مجلس ما چه یک شبه همه حکیم و فرزانه و دانشمند شدند ماشاالله
امیرالمومنین علی (ع) فرمود سخن حق را از هرکسی بپذیرید. خانم سلحشوری کاملا حق گفته است.
نماينده محترمي كه فرمودين واكسن انگليسي آمريكائي سرطان زا و عقیم کننده هستند ، آيا بيمارستانهاي آنجا براي درمان مسئولين مضر نميباشد؟
جناب آقاي آشنا: بارها شنيديم شننده بايد عاقل باشد و گوينده نيز با تاميل حرف بزند . حالا چار دنيال پاك كردنصورت مسئله هستين ؟
جناب قاليباف كلمه نامهرباني رو نتونستين تلفظ كنيد به خاطر اينه كه اصلا مسئولين با مردم مهرباني نميكنن .زياد سخت نگيريد.مثل قضيه كرونا كه گفتين تقصير دفتر دارتون بوده اين موضع هم تقصير نويسنده متن بوده
. اگر بدونيد چه خيانتهائي به توليد داخل و منابع كشور به واسطه صادرات و واردات بي رويه شده .
حداقل بودن ترامپ دو مزيت داشت اين ديوانه باعث تمسخر و سرشكستگي بيشتر كشورش ميشد و از طرفي به مسئولين ميفهموند با درايت تر عمل كنند
تابناك لطف به وقتي كه خواننده و نقد كننده ميزاره احترام بزار و مطالبشون رو حذف نكن
این خانم سلحشور هم به اسم سلحشور است هم به رسم. مردان مدعی رسم دفاع از خق را از ایشان یاد بگیرند.
این مقاماتی که امروز میگن واکسن آمریکایی بده تا قبل سخنان رهبر کجا بودن؟ نه بحث تخصیصی نه حتی جلسه ای برای تصمیم گیری خوب برای کاهش هزینه ها هم که شده مجلس و یه یسری پست های دیگه رو تعطیل کنیم
علمای قدیم حتی اگر کراماتی می دیدند به زبان نمی آوردند چون بایستی عواقب آن را در نظر می گرفت مخصوصا حالا که ایمان مردم رو هواست چطور باید اظهار یک غسال به این راحتی منبع خبر شود .
لعنت خداوند بر منافقین
هیچ تضمینی در مورد این واکسن نمی‌دهد و عوارض احتمالی آن را نیز نمی‌پذیرد و حتی حاضر به جبران خسارات‌ احتمالی نیز نیست.
حالا شرکت های ایرانی تضمین میدن و عوارضشو میپذیرن و جبران خسارت میکنن؟؟
وقتی نماینده مجلس ما سوادش در حدی است که می گوید داخل واکسن جی پی اس وجود دارد یا با افتخار می گوید آنی ور آنی تایم، باید از ایران بروی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
چقدر شیک سانسور می کنی تابناک جان! اصل مطلب رو که پاک کردی.
این نماینده های محلس تا کی قراره شعار بدهند و به این و آن اتهام بزنند؟
البته خانم هاشمی چیزی غیراصولی و منطقی نگفت تو ایران بخشی دوست داشتتد ترامپ پیروز بشه و بخشی دوست داشتتد بایدن پیروز بشه و حتی سیاستنداران و مسوولان کشور از رفتن ترامپ خوشحال هم شدند
شجاعت امروز از بانوان این مملکت سرچشمه میگیرد و متاسفانه جبن و ترس و محافظه کاری در بین بسیاری از مردان سیاست ....
نماینده سبزوار مگه از پزشکی چیزی می دونه که نظر می ده واکسنها عقیم می کنند ؟!!!!
نمی دانم چرا حرفهای نماینده های مجلس انقلابی و سایر مسئولین اینقدر از مردم دور است که انگار آنها از کره دیگری امده اند؟ سایر مخاطبین پاسخ دهند ایا فقط این احساس من است؟
مردم عزیزی که باصندوق رای قهر کرده اند دقت کنند که عدم حضور انها چه نوع تفکراتی حاکم می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
مگر فرقی بین عملکرد کسی که 92بهش رای دادیم و اینا وجود دارد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
رای بی رای حرف بیخو د نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
رای بی رای
یک کلام
"عضو کمیسیون بهداشت مجلس: احتمال ممنوعیت واردات هر گونه دارو از انگلیس، فرانسه و آمریکا"

این حرف یعنی چی.... منی که مادرم نمیتونه قرص قند داخلی به بدنش نمیسازه چه گناهی کرده؟؟؟

خیلی سال که از شرکت آپو دارویی نیست با هزار بدبختی تونستیم مدل فرانسوی رو پیدا کنیم که به بدنش سازگار هست

یعنی چی این آقایان خودشون میرن انگلیس و آمریکا برای درمان و بچه هاشون دارن اونجا زندگی میکنن و از واکسن اونا میزنن و دارو اونارو میخورن
از اینکه در کشوری زندگی میکنم که تمام مردمش اونقدر با سوادن که در مورد واکسن تخصصی، نظر کارشناسی میدن احساس خیلی خوبی دارم
کاش واقعا مشخص میشد که دارو تحریم شده ؟ یا ما پول نداریم ؟ یا نمیتونیم پول جابجا کنیم؟
کاش یه کم با ما مهربونتر بودن
کاش با ما صادقتر بودن
کاش
غسال راشناسایی کنید و ما وقع را از او استفسار کنید.

غسال چه بگوید؟ یا باید حاج آقا تایید کند تا سخنش دروغ از آب در نیاید. در این جا محکوم می شود که چرا اطلاع نداده است که وی را به بیمارستان باز گردانند. یا حرف وی را رد کند و به واسطه آن مجازات شود که چرا روی حرف یک بزرگ تر حرف زده است. در هر دو صورت یک بی گناه خواهد سوخت.
در ضمن گاف کلامی فردی ایرادی ندارد. اما آقای قالیباف, گاف کارکردی شما بسیار مهمتر از گفتاری است. مواظب آن باشید. مردم عملکرد شهرداری شما را به خوبی آنالیز کرده اند؛ مانده است؛ عملکرد مجلسی شما.
برخی آقایان نیامده دنبال خودرو و وام مسکن در مجلس هستند.
جوان هستند و ..
آفرین خانم سلحشوری.
احسنت
سلام خیلی منصفانه صحبت شد ولی کمی رنگ زن یا مردی گرفته بود نظر بنده این است که خانم هاشمی گفته برو و بمیر از اون حرفهایی که مادر ها به فرزندان نه چندان روبه راه میزنند ولی بچه را از عمق وجود دوست دارند
نماینده مجلس: واکسن های آمریکایی و انگلیسی سرطان زا و عقیم کننده هستند
نماینده محترم مجلس شما زیاد حرص نخور
آقای قاضی زاده بفرمایید در دنیا برای عوارض کدام دارو تضمین می دهند که شما دنبال تضمین برای عوارض هستی؟؟ فروشنده روسی و چینی در مورد عوارض تضمین و خسارت میده؟؟
زنان درمملکت ماازمردان بهتروبیشترفکروعمل میکنندجراتشان هم بیشتراست ‌
چند روز هستش دولتی ها بجای پاسخ گوی بابت مشکلات اقتصادی گیر دادن به آقای صدیقی بنده خدا .
آقای نماینده به عاقبت حرفی که میزنید آگاه هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
درود بر این شیر زن لر بختیاری.بانوی دلیر و شجاع ایران زمین.
از قديم مي گفتند مرده را كه بخواهي شستشو بدهي چشمش را باز مي كند و مي بندد. حالا اين چقدر فيزيولوژيك هست يا مربوط به مسايل ديگر از قبل وجود داشته است.
جامعه را به بد جای بدیم
چرا بقیه زنان مطرح جامعه از خانم فائزه هاشمی دفاع نمیکنند؟
فائزه هاشمی حق داره نظرش را بگه، هر کسی حق داره نظرش را بگه نه فقط یه عده خاص.
من سلحشورم
من فائزه ام
توضیح دهید بانوی مکرمه کیه؟ همسرشان با اعمال نفوذ در لیست نمایندگان مجلس تهران در دوره قبل هرکسی از جمله همسرمکرمه را وارد دنیای سیاست کرد(عمده ترین شناخت ما ازآنها همان عکس سلفی با بانو موگرینی!!!بود) واز نوشته هایی که جلو اش میگذاشتند هرچه بود خواند حالا تیترزدید تو این وانفسا : عاقل چو عاقل!بیند خوشش آید !!بگذریم خداوکیلی آمار 2500گرین کارت را 5ساله منتظر انتشارش هستیم و دوتابعیتی های دولت حسن فریدون والبته دول قبلی را هم جرات دارید بگویید
سفیر ایران گفته: "زمانی که گورباچف دیگر رئیس جمهور نبود، یعنی بعد از فروپاشی در تاریخ ۱۷/ ۱۱/ ۱۳۷۰ برای من فرصتی فراهم شد تا با او ملاقات کنم. قصد داشتم به خاطر اقداماتش از او تشکر کنم"
بابت این همه سلاحی که به عراق دادند و کلی جوان های ما با سلاح های شوروی سلاخی شدند تشکر کردند؟!
می فرمایند که خداوند انسان های بد را نگه میدارد تا آنچه در درونشان است یک روزی بر مردم آشکار شود
صحبت های فایزه و سلحشوری و حوادث سال 88 و ..... ذات سردمداران اصلاح طلبان را آشکار کرد که نه فقط با نظام و مردم و شهیدسلیمانی دشمنی دلرند بلکه با کل بشریت مشکل دارند طرفداری از دیوانه ای مثل ترامپ که جهان را به گند کشانده یعنی چه ؟
اي كاش محسن يك جو شجاعت و جربزه فائزه رو داشت !
در کل خانواده هاشمی رفسنجانی یک مرد هست و آن هم فائزه هاشمی است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر