بازدید 7531

سفر دو مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خاورمیانه

وزارت خارجه ایالات متحده روز یکشنبه با انتشار دو بیانیه از سفر دو مقام عالی‌رتبه این وزارتخانه به خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 04 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وزارت خارجه ایالات متحده روز یکشنبه در یک بیانیه اعلام کرد که «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه، به کشورهای اردن، الجزایر، و مغرب سفر خواهد کرد.

طبق این بیانیه، سفر آقای شنکر از روز یکشنبه سوم ژانویه آغاز می‌شود و تا دوازدهم ژانویه ادامه خواهد داشت. آقای شنکر در این سفر با رهبران کشورهای مذکور درباره همکاری‌های اقتصادی و امنیتی گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، آقای شنکر در این سفر همچنین بر تعهد عمیق آمریکا بر تحکیم کامیابی اقتصادی، صلح، و ثبات در خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با انتشار بیانیه دیگری اعلام کرد که «جول ریبورن» نماینده ویژه این وزارتخانه در امور سوریه نیز به امارات متحده عربی و اردن سفر خواهد کرد.

ریبون در این سفر چهار روزه که از چهارم تا هفتم ژانویه به طول خواهد انجامید، با مقام‌های ارشد اماراتی و اردنی درباره آخرین تحولات در سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، نماینده ویژه این وزارتخانه در امور سوریه در این دیدارها بر «اهمیت تلاش‌های جمعی جهت دستیابی به یک راه حل سیاسی دائم، مسالمت‌آمیز و سیاسی برای پایان جنگ در سوریه تأکید خواهد کرد».

ریبون همچنین قرار است که بر تعهد آمریکا برای همکاری با شرکای بین‌المللی جهت اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر رژیم اسد و حامیان آن تأکید کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل