بازدید 144005
پیمانه اقتصادی

نرخ دلار سال آینده ۱۷۵۰۰ تومان است/ پیش بینی قیمت طلا در ۲۰۲۱/ شاخص کل بورس سقوط کرد/ توصیه به سهامداران؛ عجولانه رفتار نکنید/ ارمنستان خواستار واردات ۲۲۵۰ کالا از ایران به‌ جای ترکیه شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت کمتر شد، نرخ دلار کاهش یافت، کاهش ۸۰ هزار تومانی نرخ سکه، چشم انداز تیره قیمت نفت در سال ۲۰۲۱، مهلت پرداخت وام اجاره تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد، عمر دلار ۴۲۰۰ تومانی سر آمده است و سوئیس خاورمیانه هم به قرض گرفتن افتاد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 02 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت کمتر شد، نرخ دلار کاهش یافت، کاهش ۸۰ هزار تومانی نرخ سکه، چشم انداز تیره قیمت نفت در سال ۲۰۲۱، مهلت پرداخت وام اجاره تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد، عمر دلار ۴۲۰۰ تومانی سرآمده است و سوئیس خاورمیانه هم به قرض گرفتن افتاد را در بر دارد.

سقوط شاخص کل بورس

شاخص کل با ۴۳۶۸۵ واحد کاهش معادل منفی ۳.۱۳ درصد به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۱۱ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۱۴۱۵ واحد کاهش، معادل منفی ۳.۱۳ درصد به ۳۵۳ هزار و ۸۴۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۵۳۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۸۴ درصد به ۴۵۵ هزار و ۱۶۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۵۸۹ واحد کاهش معادل منفی ۱.۸۴ درصد به ۲۹۷ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۹۵۹۵ واحد کاهش معادل منفی ۲.۵۴ درصد به یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۱۲ واحد، شاخص بازار اول با ۳۵۱۴۶ واحد کاهش معادل منفی ۳.۴۵ درصد به ۹۸۲ هزار و ۵۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۷۱۰۴ واحد کاهش معادل منفی ۲.۷۱ درصد به ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۱۵۰ واحد رسید.

بورس امروز شنبه ۱۳ دی ۹۹/ بازار قرمزپوش شد

بورس امروز شنبه ۱۳ دی ۹۹/ بازار قرمزپوش شد

توصیه به سهامداران؛ عجولانه رفتار نکنید

ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: همیشه برآیند استراتژی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که همه تحلیل‌ها در کنار هم قرار بگیرد تا با حداقل ریسک، بازدهی معقولی داشته باشید. سرمایه‌گذار باید بداند که سهم را در چه قیمتی بخرد و همچنین وقتی قصد فروش سهم در قیمت بالاتر را دارد در نظر بگیرد آیا خریدار وجود دارد یا خیر. هیچ‌وقت در خریدوفروش‌ها عجول نباشید. بازار سرمایه یک موجود زنده است و همیشه فرصت برای جبران وجود دارد؛ پس عجولانه رفتار نکنید. /سنا

نرخ دلار سال آینده ۱۷ هزار و پانصد هزار تومان است/ پیش بینی قیمت طلا در ۲۰۲۱/ شاخص کل بورس سقوط  کرد/ توصیه به سهامداران؛ عجولانه رفتار نکنید/ ارمنستان خواستار واردات ۲۲۵۰ کالا از ایران به‌جای ترکیه شد

ارزش سهام عدالت کمتر شد!

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با چهارشنبه دهم دی ماه، ۳.۳ درصد (۳۱۳ هزار و ۵۹۴ تومان) کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۰۳ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومان سهام عدالت به ۵ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۵۲۱ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۱۳ دی ماه ۹۹

نرخ دلار کاهش یافت

در معاملات امروز (شنبه سیزدهم دی ماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۴۶۷۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۶۲۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه، ۸۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۳۰۴۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۲۵۰ تومان کاهش نرخ دارد.

نرخ دلار سال آینده ۱۷ هزار و پانصد هزار تومان است/ پیش بینی قیمت طلا در ۲۰۲۱/ شاخص کل بورس سقوط  کرد/ توصیه به سهامداران؛ عجولانه رفتار نکنید/ ارمنستان خواستار واردات ۲۲۵۰ کالا از ایران به‌جای ترکیه شد

نرخ دلار سال آینده ۱۷۵۰۰ تومان است

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مصوبه امروز عصر این کمیسیون گفت: علی‌ رغم اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده، میزان فروش روزانه نفت را ۲.۳ میلیون بشکه پیش‌بینی کرده بود، نمایندگان در این نشست بعد از بحث و بررسی با فروش مقدار یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت در روز موافقت کردند. وی تصریح کرد: همچنین طبق تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارز در سال آینده تک نرخی شده بر اساس مصوبه امروز عصر این کمیسیون نرخ ارز دربودجه سال آینده که در حال حاضر براساس سامانه نیما حدود ۲۶ هزار تومان است به ۱۷ هزار و پانصد تومان کاهش می‌یابد.

کاهش ۸۰ هزار تومانی نرخ سکه

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه) با کاهش ۸۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در مقابل ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و۱۵۴ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای پنج میلیون تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا در ۲۰۲۱

در هفته‌ای که گذشت، حدود ۲۰۰۰ نفر در نظرسنجی ویژه کیتکونیوز در خصوص پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ شرکت کردند. از ۱۹۴۴ رای داده شده، ۱۶۴۶ نفر معادل ۸۴ درصد پیش بینی کردند، اونس طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۲۰۰۰ دلار صعود خواهد کرد. میانگین قیمتی که شرکت کنندگان در این نظرسنجی پیش بینی کردند، صعود اونس طلا به بیش از ۲۳۰۰ دلار بود. بزرگترین گروه رای دهندگان شامل ۲۶۶ نفر، معادل ۱۴ درصد پیش بینی کردند. قیمت طلا بین ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار معامله خواهد شد. تعداد ۱۵۲ نفر معادل هشت درصد قیمت اونس طلا را ۳۰۰۰ دلار و ۲۱۲ نفر معادل ۱۱ درصد بین ۱۹۰۰ تا ۲۱۰۰ دلار پیش بینی کردند.

نرخ دلار سال آینده ۱۷۵۰۰ تومان است/ پیش بینی قیمت طلا در ۲۰۲۱/ شاخص کل بورس سقوط کرد/ توصیه به سهامداران؛ عجولانه رفتار نکنید/ ارمنستان خواستار واردات ۲۲۵۰ کالا از ایران به‌جای ترکیه شد

هرچند قیمت طلا در مقایسه با رکورد بالایی که در اوت به ثبت رساند، هشت درصد عقب نشینی کرد، نظرات منفی چندانی در بازار فلزات ارزشمند وجود ندارد. تنها ۲۹۸ نفر معادل ۱۵ درصد پیش بینی کردند قیمت اونس طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ پایین ۲۰۰۰ دلار خواهد بود. تنها ۶۸ نفر معادل ۳درصد بیشترین بدبینی را نشان داده و پیش بینی کردند قیمت اونس طلا در سال ۲۰۲۱ به پایین ۱۵۰۰ دلار سقوط می‌کند. این چشم انداز در میان سرمایه گذاران خرد تقریبا با پیش بینی تحلیلگران از دورنمای بازار در سال ۲۰۲۱ همخوانی داشت. اکثر بانک‌های بزرگ انتظار دارند میانگین قیمت اونس طلا بالای ۲۰۰۹ دلار باشد، در حالی که برخی دیگر پیش بینی می‌کنند، طلا تا ۲۳۰۰ دلار اوج خواهد گرفت. برخی از بانک‌هایی که صعود اونس طلا به ۲۳۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ را پیش بینی کردند شامل گلدمن ساکس، کومرس بانک و CIBC هستند.

چشم انداز تیره قیمت نفت در سال ۲۰۲۱

رویترز گزارش داد: بعید به نظر می‌رسد که قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ تا حدود زیادی بهبود یابد، زیرا شیوع نوع جدید کرونا و محدودیت‌های مسافرتی مرتبط، کاهش تقاضا برای سوخت را تهدید می‌کند. بر اساس نظرسنجی رویترز میان ۳۹ اقتصاددان و تحلیلگر در نیمه دوم ماه دسامبر، پیش بینی شده قیمت نفت برنت به طور متوسط در سال آینده ۵۰.۶۷ دلار در هر بشکه باشد. این رقم در مقایسه با نظرسنجی ماه گذشته بیشتر است که پیش بینی می‌کرد، متوسط قیمت نفت در سال جدید میلادی ۴۹.۳۵ دلار در هر بشکه باشد، اما این تغییر اندک به علت معاملات برنت در روز پنجشنبه و رسیدن به ۵۱ دلار بود. بر اساس این نظرسنجی، انتظار می‌رود، قیمت نفت خام آمریکا به طور متوسط در سال ۲۰۲۱ به ۴۷.۴۵ دلار در هر بشکه برسد. این رقم نیز در مقایسه با نظرسنجی ماه نوامبر بیشتر است که پیش بینی شده بود، به ۴۶.۴۰ دلار در هر بشکه برسد، اما این تغییر اندک به علت معاملات آن در روز پنجشنبه و رسیدن به ۴۸ دلار است.

مهلت پرداخت وام اجاره تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تمدید مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: نظام بانکی با درخواست وزارت راه برای تمدید مهلت پرداخت وام اجاره تا پایان بهمن‌ماه موافقت کرد. محمود محمودزاده صبح شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره نتیجه مذاکرات وزارت راه و شهرسازی با نظام بانکی درباره پرداخت وام ودیعه مسکن افزود: پیشنهاد ما در یکی از کارگروه‌های ستاد مبارزه با کرونا بررسی و در نهایت با آن موافقت شد. متقاضیان در نظر داشته باشند که ثبت نام جدیدی برای پرداخت وام ودیعه مسکن برگزار نمی شود؛ اما تمام پرونده های تشکیل شده که مهلت دریافت وام را نداشتند و در صف انتظار بودند امکان دریافت وام را خواهند داشت. وی گفت: هنوز این مصوبه به بانک ها ابلاغ نشده است، ولی به زودی ابلاغ و تمام بانک ها تا پایان بهمن ماه موظف به پرداخت وام به پرونده های معرفی شده هستند. 

عمر دلار ۴۲۰۰ تومانی سرآمده است

کارشناس اقتصادی گفت: تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی در این روزها، هیچ نفعی، برای مصرف کننده و تولیدکننده ایرانی ندارد. هادی حق شناس افزود: اکنون افراد زیادی درباره پیامد‌های حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گویند. با این حال باید گفت، فردای حذف این نرخ برای دلار، هیچ اتفاق خاصی در بازار رخ نمی‌دهد. در سال گذشته، زمانی که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به گوشت متوقف شد، هیچ اثر معناداری بر قیمت این محصول و تورم آن نداشت. البته در این بین، نباید حمایت دولت از قشرهای کم درآمد و آسیب پذیر جامعه را فراموش کرد. از این روی طبیعی است که دولت باید از روش‌های مختلف، حمایت خود از این اقشار را ادامه دهد. دولت زمانی قیمت ۴۲۰۰ تومان را برای دلار رسمی اعلام کرد که قیمت دلار در بازار آزاد از مرز ۲۵ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان عبور نکرده بود، اما اکنون قیمت دلار در کانال ۲۵ هزارتومان در نوسان است. وی افزود: بنابراین، شرایط امروز که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را بررسی می‌کنیم با سال ۹۷ متفاوت است.

حق شناس با بیان اینکه مبنای تعیین قیمت کالاها، بازار آزاد است، نه قیمت دولتی آن، گفت: برای نمونه، در یک ماه گذشته، قیمت مرغ بر مبنای بازار آزاد این کالا شکل گرفته، در حالی که خوراک طیور با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مرغداری‌ها قرار گرفته است که این مساله در مورد روغن و اقلام دیگر از جمله بعضی دارو‌ها نیز صدق می‌کند. دولت در مقطعی دریافت که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کنترل نرخ ارز و تورم کمک می‌کند؛ اما امروزه فاصله معنادار این نرخ با دلار در بازار آزاد، تنها به بسترسازی برای رانت و فساد دامن زده است. اینکه بخشی از خوراک طیور احتکار شده و دان مرغ غیررسمی در بازار فروخته شده، ناشی از اختلاف قیمت قابل توجه دلار ۴۲۰۰ تومانی و دلار آزاد است. به نظر می‌رسد اکنون دولت و مجلس، درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی به جمع بندی رسیده اند و قوه مجریه و مقننه دریافتند که اگر نرخ ارز در بودجه یکسان سازی نشود، این بستر رانت و فساد تداوم پیدا می‌کند.

ارمنستان خواستار واردات ۲۲۵۰ کالا از ایران به‌ جای ترکیه شد

معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت در مکاتبه‌ای تأکید کرده است: طبق اطلاعات واصله از وزارت امور خارجه، کشور ارمنستان اعلام کرده است، به‌ دلیل تحریم‌های ترکیه قصد دارد کالا‌های ایرانی را جایگزین ۲۲۵۰ قلم کالای وارداتی خود از کشور ترکیه نماید که این موضوع فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های ایرانی فراهم خواهد کرد. خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به سفر وزیر اقتصاد این کشور به تهران به‌ قید فوریت نسبت به تعیین شرکت‌های توانمند ایرانی برای صادرات کالا به ارمنستان اقدام مقتضی انجام شود. /تسنیم

پیش بینی قیمت طلا در ۲۰۲۱/ شاخص کل بورس سقوط  کرد/ توصیه به سهامداران؛ عجولانه رفتار نکنید/ ارمنستان خواستار واردات ۲۲۵۰ کالا از ایران به‌جای ترکیه شد/ ارزش سهام عدالت کمتر شد!

سوئیس خاورمیانه هم به قرض گرفتن افتاد

دولت عمان قصد دارد بخش قابل توجهی از کسری بودجه خود برای سال ۲۰۲۱ را از طریق استقراض تأمین کند. شیوع ویروس کرونا از یک سو و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی باعث شده تا شکافی جدی بین میزان درآمد‌ها و هزینه‌های دولت عمان ایجاد شود. کسری بودجه دولت عمان برای سال ۲۰۲۱ و بنا به اعلام خبرگزاری رسمی این کشور، ۲.۲ میلیارد ریال عمان معادل نزدیک به ۶ میلیارد دلار برآورد شده است که این کشور می‌خواهد ۷۳ درصد آن را از طریق استقراض تأمین کند. دولت عمان همچنین می‌خواهد ۶۰۰ میلیون ریال دیگر از کسری بودجه، معادل ۱.۵ میلیارد دلار را نیز از ذخایر این کشور برداشت کند. دولت عمان بودجه امسال خود را روی قیمت ۴۵ دلار در هر بشکه بسته است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که درآمد دولت عمان برای سال ۲۰۲۱، ۱۹ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش خواهد یافت و با کسری بودجه، معادل ۸ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور مواجه خواهد شد.

عمان قصد دارد در کنار کاهش هزینه‌های خود با اعمال ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال ۲۰۲۱ بخشی از کمبود درآمد خود را جبران کند. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که اقتصاد عمان برای سال ۲۰۲۰ رشد منفی ۱۰ درصدی داشته که از جمله بدترین افت تولید ناخالص داخلی در میان کشور‌های حوزه خلیج‌فارس به شمار می‌رود. عمانی‌ها می‌خواهند با فروش اوراق قرضه بخش قابل توجهی از نیاز خود به منابع مالی در سال ۲۰۲۱ را تأمین کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
عامل اصلی ریزش بورس اخیر بازارگردانها بودن یعنی ریزش بورس کاملا دستوری بوده. خدا به داد مردم برسه
دلار بهت دستورمیدیم سال اینده ۱۷۵۰۰ تومان بشی !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کالا از گمرک با این قیمت ترخیص می شود
شنبه ۱۳ دی
بورس امروزهم بیش از ۴۰ هزار واحد (۳٫۵ درصد دیگر) سقوط کرد و شاخص کل باردیگردراستانه سقوط به کانال یک میلیون ودویست هزار واحدقرارگرفت
این بورس دیگه بورس بشو نیست
دربهترین وخوشبینانه ترین حالت در کانال یک میلیون و سیصدهزارواحدی درجاخواهد زد ودربدترین حالت (افزایش تنش ها و به نتیجه نرسیدن مذاکرات بادولت بایدن) بدون هیچ تردیدی شاخص کل تاقبل از اتمام سال ۹۹ به زیر یک میلیون واحدسقوط خواهدکرد
این خط اینم نشان
کجای لایحه بودجه ۹۹ دلار نیمایی ۲۶۰۰۰ تومان بود که ایشان خبر از دلار ۱۷۵۰۰ میدهد؟؟؟؟؟؟؟
پارسال تابناک دقیقا گفت دلار سال اینده ۲۵ خواهد بود و شد.
نرخ ارز در بودجه برای تسعیر ارزی است و تصفیه حسابهای داخلی دولتی ها نه ارز نیمایی!!
انشالله دلار ۱۰۰۰ تومان شود ولی نرخ ارز نیمایی این گونه محاسبه نمیشود.
ارز پارسال در بودجه ۸۰۰۰ بوده و امسال ۱۷۵۰۰ یعنی بالای ۲ برابر شده قیمت رسمی ارز در بودجه
پاسخ ها
بهرام
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
خوابشو ببینی نمیشه
منظور ایشان سال آینده شبیه دبی و چین و مصر و کشورهای دیگر دلار هر مقداری که خواستی به قیمت ۱۷۵۰۰ میتوانی بخری ، دست مجلس درد نکنه خدا کنه
البته تا حدود اوایل شهریور قیمت دلار ۱۷۵۰۰ است بعد آن قیمت به کمتر از ۱۰۰۰ تومان سقوط می کند
دلار ۱۷۵۰۰ همان دلار ۴۲۰۰ هست ادامه همان راه اشتباه قبلی یعنی رانت برای عده ای خاص از جیب مردم ... نرخ واقعی دلار را باید بازار آزاد تعیین کند نه به صورت دستوری
واقعا دلار به 17500 تومان میرسه و ثابت میمونه؟
بورس ریزش کرد
خوش به حال دلالان ارز
ولی اینجا میگم امضا میزنم: بورس اردیبهشت 1400 بالای 2 میلیون واحد خواهد بود
امضا ممد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
یه قرون بده اش
به همین خیال باش (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کجاست اون بورسی که دنبال من میگشت تا بهم بخنده؟!!!؟؟ من همون منتقدبورس معروف به«بورس نورچشمی »هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
بشین تا دومیلیون بشه خخخخخخخ
هر اسکناس دلار = دویست و پنجاه هزار ریال
1=250.000
دلار پایین میاد اگه جنگ نشه ، که معلوم نیست
ایران برای مردمش کالا ندارد تورم بیداد تولید در خواب ناز انوقت ارمنستان ته مانده کالاهای ایران را می خواهد
دلار نیما ۲۶۰۰۰
دلار دولتی در بودجه سال ۹۹: ۸۵۰۰ تومان

دلار نیمایی: ؟؟
دلار دولتی در بودجه سال ۱۴۰۰ : ۱۷۵۰۰ تومان
انگلیس از قصد ویروس انگار جهش دادند تا نفت گران نشود
یعنی چی نرخ دلار 17هزار واقعا متاسفم به مملکت داریتون
ریزش ۴۳۰۰۰ واحدی بورس ؟؟؟؟؟؟؟
اقای وزیر اقتصاد چهارشنبه میفرمودند وضعیت بورس عادی است!!!!!!
بورس الان حدود ۷ ماه در ضرر است و ملت درون ان ؟؟؟
بازی بدی را دولت در بورس راه اندازی کرد و مردم را به مشکلات فراوان مبتلا
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
سلام
وقتی هرروز چرتکه مینداختین و حساب کتاب مبکردین که هزارتومان گذاشتیم شد ده هزار تومان بدون هیچ کار مفیدی و هیچ تولید و هیچ منفعتی برای ملت حالا هم باید تاوانش رو بدین آقایان بورس باز
لطفا در تایپ دقت کنید !!
قیمت دلار 1500. !!
قیمت اونس سی هزار دلار. !!!
با ورود بایدن دلار را 16000تومان یکسان کنید
17500نطر شما ست به نظر ملت 3500هم زیاد است ...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
ارزو بر جوانان عیب نیست وقتی بودجه سال بعد با 300 هزار میلیارد تومان کسری جاری شد،در نیمه دو م سال دلار 50 هزار تومانی را هم زیارت خواهی کرد تا بفهمی آنچه مهم است علم اقتصاد است نه نظر شما و جماعت
مشابه شماخوش خیال
سلام چه بخواهند ونخواهند دلار سال اواخر بهمن 16500تومان حالا دیده اید قبلا گفتم بورس سقوط کرد حالا میگویم خودرو کاهش شدید....به اندازه 100000000میلیون تومان دلار 16500تومان بورس نابود طلا گرمی 520000تومان ای مردم گفتم ای طبقه ضعیف دلار تان را هرچه زودتر بفروشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
احسنت دقیقا
سلام چه بخواهند ونخواهند دلار سال اواخر بهمن 16500تومان حالا دیده اید قبلا گفتم بورس سقوط کرد حالا میگویم خودرو کاهش شدید....به اندازه 100000000میلیون تومان دلار 16500تومان بورس نابود طلا گرمی 520000تومان ای مردم گفتم ای طبقه ضعیف دلار تان را هرچه زودتر بفروشید
یعنی طلا ماشین پایین میادمن ۱۰۰میلیون وام گرفتم
عجب بابا عجب
دلار ته تهش باید هزار تومن باشه بعد شما میگید 17500
اگه همه چی درست بود دلار الان هزار تومن باید میشد
چرا همین الان قیمت دلار را 17500 نمیکنبد؟
دلار ۴۲۰۰ تومانی برای مردم نبود که عمرش به پایان برسد موجودی تمام شده . حالا چرا قیمت ۱۷۵۰۰ باید باشد چرا نباید کمتر مثلاً ۲۵۰۰ باشه .این اعداد و ارقام است که تورم برای قشر ضعیف بوجود می آورد و سوم اینکه خودمان در رزق زندگی ماندیم ارمنستان از همان ترکیه بخرد به نفعش هست .بگو خدا روزیت را جای دیگری بدهد
آقاي اميرآبادي فراهاني نرخ دلار در بودجه را از 26000 تومان به 17500 تومان كاهش دادند؟ كجاي بودجه 26000 تومان نوشته شده بود؟ نرخ دلار در بودجه 11500 پيش بيني شد با 2.3 ميليون بشكه فروش نفت روزانه. ايشون تصميم كميسيون رو مبني بر كاهش ميزان فروش به 1.5 ميليون بشكه ولي در عوض افزايش نرخ دلار از 11500 به 17500 اعلام كردند.
دلار زیر 50 تومن نیست سال دیگه تا 60 70 هم میره، چون کشور زیرساخت نداره و کلا از هم پاچیده
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
اشتباه نکن احتمالا یا دلالی یا دلار داری .انشالله ۱۴۰۰ دلار زیر ۱۵هزار تومن خواهد بود.
چرا تمام کشورهای دست و پا شکسته ادرس از ما را میگیرند
دوستان توجه داشته باشند که نرخ دلار در بودجه ۱۳۹۹ هم ۴۲۰۰ اعلام شده بود اما در عمل ۲۵۰۰۰ بود با همین فرمان برای ۱۷۰۰۰ تومن میشود ۷۸ هزار تومن.
کدام دلار ۱۷۵۰۰ تومان میشود.‌ دلار جهانگیری ؟
دلار همان1000باید باش٪
چند وقت پیش که گفتن میشه ۱۱۰۰۰تومن باز الان شد ۱۷۵۰۰
والا مردم اصلا دلار 4200تومنی رو حس نکردن، و تمام جنسا 5برابر شده، من نمی دونم با دلار 4200چی وارد می‌شده؟؟؟ دولت و مجلس اومدن 17500قیمت گذاشتن، ی جورایی واقع بینانه کردن، الانم مردم با همین مقدار دلار دارن امورات میگذرونن، پس خودتون و مردمو با دلار 4200گول نزنین
نرخ دلار سال آینده ۱۷۵۰۰ تومان است
دلتمردان فقط بلدند راه حل برای فشار بیشتر به مردم پیدا کنند
بابا دلتمردان محترم راهی برای کم کردن فشار روی مردم پیدا کنید
یک عده راپارسال تو بورس پولدار کردید وامسال یک عده دیگر رابدبخت
سال 1400 خیلی تماشایی است ..
قیمت یه دقیقه بعد تو این مملکت مشخص نیست بعد شما از سال آینده حرف میزنید
خوبه یک سهام به مردم بیچاره دادن گفتیم بفروشیم یک خاکی به سرمان بکنیم اینم از کمک دولت به مردم
سال اینده دلار تا 40 هزار به بالا میره چون کالاهای اساسی قیمتش 3 برابر میشه دلار 11500 یعنی 3برابری قیمت‌ها خودتون رو برای روز های سخت آماده کنید
سلام اگه اینجوری باشه باید همه چی ارزون بشه
دوستانی که میگن دلار میره بالا مگه تا الان کالایی گیرمیاد با ارز 4200تومنی گیرتون اومده باشه همه کالاها با ارز 30تومانی داخل بازاره بدون شک میاد پایین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل