بازدید 19748
۳

سعید ملایی رفت، من پای تعلیق سوختم

تنها کسی که از داستان تعلیق ضرر کرد و به پای آن سوخت، من بودم. من نزدیک سهمیه المپیک بودم، اما با این اتفاق همه چیز را از دست دادم. سعید ملایی که مهاجرت کرد و رفت، تنها شانس اصلی کسب سهمیه من بودم که با این شرایط مواجه شدم.
کد خبر: ۱۰۲۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 01 January 2021

به گزارش تابناک ، جودوی ایران در صورتی که رفع تعلیق شود، هنوز این فرصت را دارد که شانس خود را برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو امتحان کند. محمد محمدی‌بریمانلو، دارنده مدال برنز جهان، شانس اصلی المپیکی‌شدن این رشته است. جودوکار بجنوردی بعد از گذشت یک سال و نیم از محرومیت تیم ملی جودو از میادین بین‌المللی، تمریناتش را سخت ادامه داده، به این امید که دادگاه حکمیت ورزش (CAS)، رأی عادلانه‌ای را درباره این پرونده صادر کند.

بیشتر از یک سال است که از تعلیق فدراسیون جودو می‌گذرد. این مدت را چطور پشت سر گذاشتید؟

 

واقعا روز‌های سختی برایم بوده، اما تا آنجا که توانستم به خودم امید و انگیزه دادم. در این یک سال و نیم که فدراسیون تعلیق بوده، تمریناتم را به‌طور منظم انجام دادم. من کارمند دانشگاه دولتی بجنورد هستم و در تایم کاری‌ام در محیط دانشگاه، روزانه دو ساعت تمرین داشتم. چون الان کروناست و کلاس‌ها برگزار نمی‌شود، این فرصت را داشتم که در نوبت صبح تمریناتم را انجام بدهم. بعدازظهر‌ها هم به سالن‌های خصوصی می‌روم و نوبت عصر را در آنجا تمرین می‌کنم.

الان که تیم ملی وجود ندارد، برنامه‌های تمرینی را چطور پیش می‌برید؟

من همه برنامه‌هایم را از مربی شخصی‌ام می‌گیرم و مدام با ایشان در تماس هستم. آقای زکریا مردادی مربی خصوصی من است که قبلا هم مربی تیم ملی بوده. مشکلی از این بابت ندارم.

CAS هنوز جواب پرونده تعلیق جودوی ایران را نداده، فکر می‌کنید چه رأیی در انتظارتان باشد؟

راستش نمی‌دانم. فقط دعا می‌کنم رأی به نفع ما تمام شود. این‌طور که می‌گویند قرار است دهم ژانویه رأی نهایی را صادر کنند. اگر این اتفاق بیفتد و ر‌أی به سود ما باشد، من هم می‌توانم شانسم را برای گرفتن سهمیه المپیک توکیو امتحان کنم.

یعنی در این شرایط و با وجود کرونا ممکن است ادامه انتخابی‌های المپیک برگزار شود؟

بله؛ فدراسیون جهانی جودو گفته حتما ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک را از بعد از ژانویه برگزار می‌کند. پنج مسابقه انتخابی جهانی دیگر برای المپیک مانده بود که با آمدن کرونا لغو شد. اگر CAS رأی را در همین تاریخی که گفته اعلام کند، من می‌توانم در هر پنج مسابقه شرکت کنم. حتی اگر به مسابقه اول هم نرسم، باز هم می‌توانم در چهار مسابقه بعدی حضور داشته باشم. من نفر پنجم رنکینگ جهانی وزن منهای ۷۳ کیلوگرم بودم که متأسفانه فدراسیون تعلیق شد. از آن زمان به بعد، چون در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردم، جایگاهم در رده‌بندی جهانی تنزل پیدا کرد و الان به رده ۵۱ رسیده‌ام. مسابقات جودو در بازی‌های المپیک با حضور ۲۴ نفر اول رنکینگ و هشت نفر برتر قاره‌ها برگزار می‌شود. من اگر در این پنج مسابقه شرکت کنم، می‌توانم خودم را به جمع ۲۴ نفر اول جهان برسانم. اگر هم از این طریق نتوانم، یک فرصت دیگر دارم و آن رقابت‌های قاره‌ای است. در مسابقات انتخابی قاره آسیا باید نفر اول شوم تا سهمیه را بگیرم. این روز‌ها خیلی استرس دارم که دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش چه رأیی صادر می‌کند. از مردم می‌خواهم برایم دعا کنند؛ چون تنها کسی که از داستان تعلیق ضرر کرد و به پای آن سوخت، من بودم. من نزدیک سهمیه المپیک بودم، اما با این اتفاق همه چیز را از دست دادم. سعید ملایی که مهاجرت کرد و رفت، تنها شانس اصلی کسب سهمیه من بودم که با این شرایط مواجه شدم.

در این مدتی که فدراسیون تعلیق بوده، مسئولان ورزش کشور سراغی از شما گرفته‌اند؛ به‌هر‌حال هر‌چه باشد شما هم جزء شانس‌های کاروان ورزش ایران برای کسب سهمیه هستید؟

آن‌طور که باید نه، سراغی نگرفته‌اند. البته ناگفته نماند که وزارت ورزش و جوانان همان امکاناتی را که برای ورزشکاران المپیکی در نظر گرفته، برای من هم در نظر گرفت، اما انتظارم این است که بیشتر از این پیگیر احوالم می‌شدند. از مسئولان می‌خواهم اگر روزی رأی دادگاه به ضرر جودو تمام شد، ما را همین‌طوری به حال خودمان رها نکنند. حداقل یک کاری برایمان انجام دهند که جبران این روز‌ها و سختی‌هایش باشد.

منبع: روزنامه شرق

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
تو هم مهاجرت کن
انشالله که محروم خواهیم شد و شما هم وظیفه ی کارمندی ات را انجام خواهی داد و مسئولین هم مجبور خواهند شد پای اعتقاد شان بایستند
به پای فلسطین میسوزیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی