بازدید 5528

چین و روسیه به توسعه روابط دوجانبه متعهد شدند

رئیس جمهور چین از آمادگی برای حفظ ارتباط نزدیک با همتای روس خود با هدف سوق دادن دو کشور به سمت یک تشریک مساعی استراتژیک و فراگیر سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 01 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شین هوآ، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین روز پنج شنبه با ارسال پیام تبریک به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود به مناسبت آغاز سال نو میلادی اعلام کرد که در تلاش برای سوق دادن پکن و مسکو به سمت تشریک مساعی استراتژیک، فراگیر و عمیق تر و همچنین همکاری سودمند در حوزه های مختلف آماده است تا با همتای روس، ارتباط نزدیک خود را حفظ کند.

رئیس جمهور چین همچنین گفت که حفظ این ارتباط نزدیک، منافع بیشتری برای مردم دو کشور به ارمغان آورده و انرژی مثبت بیشتری به جهان متلاطم و در حال دگرگونی تزریق می کند.

شی جینپینگ همچنین در پیام خود به نمایندگی از دولت و ملت چین مراتب درود و تهنیت خود را به مناسبت سال نو میلادی ابراز و برای پوتین و مردم روسیه بهترین ها را آرزو کرد.

رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۰ میلادی یک سال استثنایی بود، گفت که مردم چین و روسیه در مبارزه با همه گیری کووید -۱۹ به یکدیگر کمک کرده و با هم همکاری کردند و بدین ترتیب، فصل جدیدی را در عرصه همجواری و دوستی میان دو کشور گشودند.

وی در ادامه افزود که دو کشور در ۲۰۲۰ سال برنامه نوآوری علمی و تکنولوژیکی چین- روسیه را آغاز کردند و به توسعه پیوسته همکاری اقتصادی و تجاری دوجانبه آنهم در شرایط کنترل و پیشگیری از کووید -۱۹ ادامه دادند.

شی جین پینگ با اشاره به برگزاری مشترک مراسم ۷۵ اُمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم از سوی چین و روسیه و پایه گذاری سازمان ملل متحد گفت که دو کشور عزم و اراده خود را برای حراست از عدالت و بی طرفی در عرصه بین المللی نشان دادند و در شکل گیری گونه جدیدی از روابط بین الملل و جامعه ای برخوردار از آینده ای مشترک برای بشریت مشارکت کردند.

رئیس جمهور چین با تأکید بر اینکه سال آینده میلادی از لحاظ روابط دو جانبه اهمیت ویژه ای خواهد داشت، گفت که دو طرف با تمرکز بر گرامیداشت بیستمین سالگرد امضای معاهده حسن همجواری و همکاری دوستانه میان چین- روسیه، به طور خستگی ناپذیری ایده دوستی دیرینه میان دو کشور را تقویت کرده و توسعه روابط پکن- مسکو در دوران جدید را با جدیت دنبال خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار