بازدید 48148
دو هزار و سیصد و سی و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش تند جعفریان به اظهارات کدخدایی / سید حسن خمینی: نمی‌توان به بخشی از وصیتنامه امام مومن باشیم و به قسمتی از آن کافر

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند قاضی‌زاده: دولت مجلس را به سمت رد کلیات بودجه می‌برد / آشنا: ترامپ رفتنی است؛ اما... / اعیان نشینان پایتخت چقدر رهن و اجاره پرداخت می‌کنند؟ و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 30 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نیمی از تصادفات تهران شب‌هنگام اتفاق می‌افتد

سرهنگ «سید ابوالفضل موسوی‌پور»، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۴ درصد از کل تصادف پایتخت در شب‌ اتفاق می‌افتد که ۲۲ درصد از آن بین ساعات ۱۷ تا ۲۴ است. هنگام شب‌ دیدِ راننده یک ششم دید وی در روز است، پس راننده باید ۱۵ کیلومتر سرعت خود را نسبت به روز کاهش دهد تا در مواجهه با خطرات بتواند عکس العمل مناسبی داشته باشد./ایرنا

امیدواری دیپلمات اصولگرا به ۴ میلیون رأی سال ۹۲

هرچند «چهار میلیون و ششصد هزار» رأی سعید جلیلی، سال ۹۲ او را به پاستور نرساند، او را امیدوار کرده است که بار دیگر آستین‌ها را بالا بزند و باز هم بخت و اقبالش را برای رسیدن به پاستور امتحان کند. حالا که تا پایان دولت حسن روحانی شش ماه بیشتر زمان باقی نمانده است، او دوباره خیمه جلسات نقد دولت را با شدت و حدت بیشتری برپا کرده است. او که بعد از امضای توافق هسته‌ای تا مدتی به سکوت فرو رفته بود، با خروج آمریکا از برجام، لبخند به لب شد و مهر سکوت را شکست و همه آنچه در دل داشت برای تاختن به برجام روی دایره ریخت. انتقادات جلیلی به برجام در حالی مطرح می‌شود که حرف و حدیث‌ها درباره مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی محمود احمدی‌نژاد فراموش نشده است؛ علی اکبر ولایتی دیپلمات اصولگرا درباره مذاکرات جلیلی گفته بود: «طی ۵ سال مذاکره، یک قدم جلو نرفت.» جلیلی در حالی خود را آماده اصلح بودن در انتخابات ۱۴۰۰ آماده می‌کند که تغییر و تحولات در این جبهه و پررنگ شدن نقش صادق محصولی، ابهاماتی درباره کاندیدای نهایی شدن او ایجاد کرده است.

هاشمی: تحقیق و تفحص از شهرداری جدی نیست

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، در مورد موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری کنونی تهران که روز گذشته توسط کمال علیپور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح شده است، گفت: در حال حاضر این قضیه فقط مطرح شده و متنی در این زمینه موجود نیست. درباره استعفای حجت نظری عضو شورای شهر تهران مطمئن باشید قضیه حل می‌شود. سوءتفاهمی به وجود آمده که برطرف خواهد شد./فارس

نامه‌ای که ته دل تاج و فدراسیون را خالی کرد

فوتبال مشکلات عدیده مالی دارد و به نظر این مشکلات در ساختمان فدراسیون فوتبال به اوج رسیده است. علاوه بر طلبکاران خارجی، حالا آنها طلبکار داخلی هم دارند. فدراسیون سال گذشته امیدوار بود، بتواند مطالبات خود را از فیفا بگیرد و حداقل پول شستا را بدهد، ولی آخرین نامه ای که از فیفا رسیده، ته دل تاج و فدراسیون را خالی کرده است. نایب رئیس اول فدراسیون که خوب می داند در ماجرای ویلموتس و طلب شستا او بیش از همه تحت فشار است، امیدوار بود پول های بین المللی را بگیرند ولی فیفا به گفته فغان پور، مسئول حقوقی فدراسیون در آخرین نامه خود آب پاکی را روی دست آنها ریخته و گفته به دلیل تحریم ها و قطع مراودات بانکی جهان با ایران، امکان پرداخت پول به هیچ وجه ممکن نیست.

اعیان نشینان پایتخت چقدر رهن و اجاره پرداخت می کنند؟

حداقل میزان رهن در مناطق شمالی پایتخت، ۷۵ میلیون تومان با اجاره ماهانه ۷.۵ میلیون برای اجاره یک آپارتمان ۱۰۰ متری در تجریش است. بالا‌ترین میزان اجاره هم متعلق به یک واحد ۳۵۰ متری در الهیه با ۲ میلیارد رهن و ماهانه ۱۳۰ میلیون تومان است.

سفر عراقچی به دوحه یک روز پس از تماس مقام ارشد قطری با پومپئو و ظریف

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز چهارشنبه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در دوحه دیدار کرد. طبق گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. این گزارش در حالی منتشر شده است که شامگاه روز گذشته اعلام شد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

سیدحسن خمینی: نمی توان به بخشی از آن مومن باشیم و به قسمتی از آن کافر

سید حسن خمینی: نکته امام همواره باید در ذهن شما باشد که میزان حال فعلی افراد است و از این رو، در گزینش سوالات عجیب و غریب نداشته باشید، بلکه بیش از همه باید به حوزه اخلاقی توجه کرد. البته همه این کارها برای این است که انسان ها یک گام بهتر شوند. یادگار امام یادآور شد: روایتی از امام باقر(ع) وجود دارد که ایشان می فرماید، «وقتی پدرم داشت از دنیا می رفت، سر من را بر سینه اش گذاشت و گفت، مراقب باش به کسی که غیر خدا کمک حال ندارد ظلم نکن». همین مطلب درباره سیدالشهدا هم مطرح است. حضرت اباعبدالله الحسین «سلام‌الله‌علیه» در روز عاشورا و موقعی که همۀ اصحاب و یاران به شهادت رسیده بوده‌اند، به امام سجاد وصیت می کنند که «یا بُنَیَّ إِیَّاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یَجِدُ عَلَیْکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ» (ای فرزندم، از ظلم به کسی که در برابر تو، هیچ یاری کننده‌ای به جز خداوند ندارد، بر حذر باش). این وصیت دو امام معصوم است. وصیت چکیده فکر و جان و روح یک فرد است. مثل وصیت نامه امام که البته من درباره آن سخن خواهم گفت؛ نمی توان به بخشی از آن مومن باشیم و به قسمتی از آن کافر. وی ادامه داد: آه کسی که غیر از خدا پناهی ندارد دقیقا تیرش به هدف می خورد؛ آن وقت نمی دانید از کجا خورده اید!

آیت‌الله علوی گرگانی: رباخواری، نزول و درصد بالای وام های بانکی کمر مردم را شکسته

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با انتقاد از بالا بودن سودهای بانکی و آنچه آن را "رباخواری و نزول" نامید، گفت: این سودها کمر مردم را شکسته و از رییس قوه قضاییه می‌خواهیم برای رفع این مشکل ورود پیدا کند. این مرجع در دیدار رئیس کل دادگستری و دادستان استان با وی گفت که در دوره ریاست حجت اسلام و المسلمین رئیسی، موضوع مهریه بهتر شده است. علوی گرگانی افزود: موضوع رباخواری و نزول در کشور و درصدهای بالای وام ها کمر مردم را شکسته است مردم به ما نامه هایی می زنند و درخواست کمک دارند. وی بیان کرد: گرفتن جریمه دیرکرد بانک ها باید رفع شود چون سبب مشکل های زیادی برای مردم شده است. برخی از مردم در پرداخت دیرکرد وام با مشکل هایی مواجه هستند که باید به آنها فرصت داده شود. این مرجع تقلید عنوان کرد: از رئیس قوه قضاییه که با حضور خود در مسند ریاست قوه قضاییه خدمات خوبی ارائه داده است تشکر می کنم و آرزوی من توفیق ایشان است. آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آیه ای از سوره مائده تصریح کرد: خداوند می فرمایید اگر به دستورهای ما گوش دهید، ما شما را کمک کرده و اجر و پاداش عظیمی می دهیم.

كيهان: تزريق واكسن كرونا از روى چادر فتوشاپ نق‎زن‌ها بود

روزنامه كيهان برخى مطالب درباره واكسن كروناى ايرانى را حاشيه سازى دانست و نوشت: وقتی اولین تست انسانی واکسن ایرانی کرونا روی دختر آقای «محمد مخبر»، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام انجام گرفت، عده‌ای که از ایرانی بودن فقط، فارسی حرف زدن را بلدند، به کمک نرم‌افزاری به نام فتوشاپ! تصویر بازوی این بانوی ایرانی را طوری سیاه کردند که به‌ نظر برسد، واکسن از روی چادر و لباس به او تزریق شده است! بله درست شنیدید، در یکی از پرافتخارترین لحظات تاریخ جمهوری اسلامی ایران که متخصصان جوان کشورمان توانستند با وجود این همه تحریم، واکسن ایرانی کرونا را به مرحله تست انسانی برسانند، برخی جریان‌های رسانه‌ای (نه همه آنها) که خود را «اصلاح‌طلب» می‌نامند و از ایرانی بودن فقط فارسی حرف زدن را بلدند، تلاش کردند «افتخار ملی» را به «تحقیر ملی» بدل کنند!

واعظی: قالیباف وقتی خودش شهردار بود کم بدهکار بود؟

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه ۱۰ دی ماه درباره برخی مسائل به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات قالیباف مبنی بر اینکه ما کمبود بودجه نداریم بلکه مشکل مدیریت داریم، تصریح کرد: من فکر می‌کنم این کار درستی نیست که از هر فرصتی علیه یکدیگر استفاده کنیم، مخصوصا کسانی که قبلا خودشان مدیر بودند و ما عملکردشان را هم می‌دانیم. او در ادامه تاکید کرد: مگر وقتی آقای قالیباف از شهرداری تهران رفتند کم بدهکار بود؟ مردم که این موارد را فراموش نکردند. اینکه ما بخواهیم برای انتخابات آینده صحبت کنیم و به دولت حمله کنیم، کار درستی نیست.

حزب اعتمادملی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، درباره رد صلاحیت خود و تعدادی دیگر از اعضای حزب اعتماد ملی گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب متشکل از دو نفر از نمایندگان مجلس، نمایندگان وزارت کشور، معاون وزیر کشور، مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین نمایندگانی از قوه قضاییه و یک نماینده هم از وزارت اطلاعات است. او افزود: این کمیسیون در بررسی صلاحیت های اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، مهدی کروبی را رد صلاحیت کرده و در قانون احزاب ماده ای وجود دارد، مبنی بر اینکه کسانی که دارای جرایم امنیتی هستند، نمی توانند عضو حزب باشند. از آنجایی که مهدی کروبی هرگز حکم قضایی نداشته است، بنابراین رد صلاحیت او کاملا غیرقانونی است چراکه کروبی حکم قضایی ندارد. این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: از این جهت به قانون احزاب استناد کردند. این کمیسیون در مورد حزب اعتمادملی کاملا خلاف قانون رفتار کرد در مورد بنده و رحیم ابوالحسنی و حسین کروبی هم از نظر محتوایی چون جرم ما سیاسی بوده مشمول ماده قانون احزاب نمی شویم چرا که محتوای پرونده های ما سیاسی است، جرم امنیتی تعاریف دیگری دارد.

انتقاد مهاجرانی از برخی واکنش‌های منفی به پیشرفت های ایران

مهاجرانی از برخی واکنش های منفی به پیشرفت های ایران به ویژه در حوزه ساخت واکسن کرونا انتقاد کرد و نوشت: «جستجو مى کنند یک نقطه سیاه در جایى پیدا کنند، حرف سستى کسى برند، تا آرامش پیدا کنند!» سید عطاالله مهاجرانی در حساب توییتری خود نوشت: «هر پیشرفتى در ایران، از صنایع نظامى و موشکى و هسته اى و ساخت واکسن و پیروزى تیم هاى ورزشى و انتشار کتاب و ساخت فیلم و موسیقى و ...برخى را در این سوى مرزها آزار مى دهد. آزارى که با غیظ همراه است. جستجو مى کنند یک نقطه سیاه در جایى پیدا کنند، حرف سستى کسى برند، تا آرامش پیدا کنند!‌خبرهاى پیشرفت در ابعاد مختلف، پیام اقتدار و ثبات و آینده روشن را به همراه دارد. برخى که منتظر بوده و هستند، نظام جمهورى اسلامى با بحران روبرو و انقلاب متوقف شود، با تأسف در جهت تجزیه ملى و سرزمینى ایران مى کوشند، با خبر هر پیشرفت آزار مى بینند. به تعبیر قرآن مجید: موتوا بغیظکم.»

آشنا: ترامپ رفتنی است اما...

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر با عنوان تک و پاتک برجامی نوشت: برجام تک ایران برای تغییر توازن در نظم امنیتی جهان است. حسام الدین آشنا در این توییت نوشت: «برجام تک ایران برای تغییر توازن در نظم امنیتی جهان است خروج از برجام پاتک آمریکای ترامپ برای حفاظت از یک‌جانبه گرایی امنیتی است. اگرچه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا رفتنی است، حکایت تک و پاتک هم‌چنان باقی است.»

واکنش جعفریان به اظهارات کدخدایی: تا به حال کسی این طور به شعور انتخاباتی مردم توهین نکرده بود

استاد تاریخ دانشگاه تهران به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داد و آن را توهین به مردم خواند.رسول جعفریان، استاد تاریخ دانشگاه تهران در واکنش به اظهارات عباسعلی کدخدایی درباره احتمال رای آوردن یک قاتل در انتخابات ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نباشد، ممکن است مردم به یک قاتل رأی دهند». فکر نمی‌کنم از اول مشروطه تابحال، کسی اینطور به شعور انتخاباتی مردم توهین کرده باشد.» کدخدایی در مصاحبه‌ای گفته بود اگر نظارت استصوابی نباشد ممکن است مردم یک قاتل را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

کنایه جهانگیری به ادعای فساد ستیزی مجلس

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه لوایح سه‌گانه تصویبی دولت، موثرترین اصلاحات حقوقی برای مبارزه ریشه‌ای با فساد است، یادآور شد: «لوایح سه گانه ضد فساد ماه هاست در انتظار تصویب مجلس است». اسحاق جهانگیری در پیامی توییتری نوشت: «لوایح سه‌گانه تصویبی دولت با عنوان شفافیت، تعارض منافع و مبارزه با فساد موثرترین اصلاحات حقوقی برای مبارزه ریشه‌ای با فساد است. ماه‌هاست که این سه لایحه منتظر بررسی در مجلس است. اگر در مبارزه با فساد صادق و جدی هستیم، باید بررسی و تصویب این لوایح در مجلس در اولویت باشد.»

قاضی‌زاده: دولت مجلس را به سمت رد کلیات بودجه می‌برد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت عامدانه مجلس را به سمت رد کلیات بودجه در صحن می‌برد. سید امیرحسین قاضی زاده، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی پیرامون ارزیابی نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس درباره اصلاح ردیف‌های بودجه در پی عدم اذن رهبر انقلاب به برداشت مجدد از سهم صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دو گزینه پیش روی دولت گذاشتند؛ یکی این که سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت همان ۳۸ درصد بماند. دوم آن که سهم صندوق به بیست درصد کاهش یافته و هجده درصد الباقی به دولت قرض داده شود، منوط به آن که هزینه‌های بند ه‍. تبصره ۴ از بودجه عمومی تامین شود و نه از صندوق توسعه ملی، و فروش نفت مازاد بر یک میلیون بشکه به بازپرداخت بدهی معوق دولت به صندوق اختصاص یابد.

وی افزود: دولت در پاسخ گزینه دوم را انتخاب کرده و نشان داده است که اطمینانی به تحقق فروش نفت بالای یک میلیون بشکه‌ای ندارد. به هر حال، انتخاب دولت محترم این بوده و این انتخاب برای مجلس محترم است. اما سوالی که وجود دارد این است که چرا دولت تنها از طریق افزایش فروش اوراق و صرفه‌جویی در تخصیص، جداول بودجه را به‌روزرسانی نموده است؟


این نماینده مجلس در همین زمینه یادآور شد: اگر هر کاهش منابعی به راحتی با افزایش فروش اوراق بدهی ـ که بازپرداختش را دولت‌های بعد باید بر عهده بگیرند ـ قابل جبران است و اگر هر هزینه اضافه‌ای را صرفا با صرفه جویی در زمان تخصیص می‌شود مهار کرد، اصلا چرا بودجه می‌نویسید و به مجلس ارائه می‌دهید؟ چرا وقت و انرژی دولت و مجلس صرف نوشتن بودجه و تخمین منابع و مصارف می‌شود. یک چک سفید امضا به دولت بدهیم و بگوییم هر جا مایل بودید صرفه جویی کنید و هر کجا که کم آوردید اوراق بفروشید! نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم افزود: اگر دولت تمایلی به اصلاح آنچه به اسم بودجه به مجلس داده، نشان ندهد، مجلس نیز چاره‌ای جز رد کلیات در صحن نخواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴۷
چه دلیلی دارد که یک زن به اصطلاح محجبه بیاوریم و جلوی همه حجابش را کم کنیم و واکسن بزنیم؟!!!
اینجا اسلام به خطر نمی افتد؟! آن وقت چرا به آن فرد در خیابان گیر می دهید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
درود بر ذهن فعال تو هموطن که به نقاط کور تارریخ
رسوخ کرده حقایق محیرالعقول ررو برملا میکنه
اصل مطلب واکسن سازی بعد مستعان رو ول کردی چسبیدی به چی آخه ؟
چون غرب زده ها و وطن فروشان در هرکجا که توانستند گفتند ایران بدبخت و هیچی نیست ولی با آمدن این واکسن پیشرفته سوختن
طبق قانون خودتان کسی که از عمد حجاب را بردارد مجازات دارد و ایشون را فقط برای نمایش اوردین و حجابش را برداشتید در حالی که نیازی به این کارها نبود و صرفا چند مرد برای نمایش واکسن زده می شد کافی بود حال بماند که آمپول زن خانم هم برای زدن مردها گذاشتید که باز همان اسلام می گوید وقتی همجنس در دسترس است نباید غیر همجنس.....!!
روزنامه کیهان شرع اجازه می دهد که یک زن را بیاورید وسط و جلوی همه آستینش را بالا بزنید تا واکسن زده شود؟
رسانه های فارسی زبان دشمن خفه خون گرفتند نسبت به چند روز قبل و دارند خودشان را به در و دیوار می زنند که بگویند واکسن الکی است خخخخه
بیشتر دلم برای مخاطبین این شبکه ها می سوزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ما هم دلمون برای خودمون میسوزه که با شما هم وطنیم
دل خوشی از اصلاح طلبان ندارم ، اما دق اینا آخر بلایی سر شریعتمداری میاره.
چقدر کینه و نفرت و بغض تو وجود این فرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
نفرت شماها هستید
سلام
احمدی نژاد واقعا یک رییس جمهور قوی بود
جسارتا جناب آیت الله علوی گرگانی این وامهای کم بهره وتقریبا مجانی بانک " در تورم 40 درصدی " است که کمر بانکها را شکسته و آنها را برای ادامه حیات وبتاخیر انداختن اعلام ورشکستگی به ورود ببازارهای موازی هدایت کرده است وقتی دلار 3800 میشود 28000هزار تومان چرا باید سود بانکی با همان 18 درصد بماند ؟؟؟ مگر بانکها در کره دیگری زندگی میکنند / سری ببانکها بزنید وببینید مردم چگونه برای دریافت تسهیلات در این شرایط کرونایی ببانکها هجوم میاورند چرا ؟؟؟ چون منفعت میبرند با وام بانک وسود 18 درصد ماشین خریدند 70 میلیون فروختند 370 میلیون / ضمنا فرمایشات امثال حضرت عالی که قطعا از روی دلسوزیست فرصتی ایجاد میکند تا دانه درشتان کمتر بفکر باز پرداخت بدهی خود ببانکها باشند.....
اشنا جان همه رفتنی هستیم
آقای علوی شما که می بینید با ربا و وام ها ی بانکی کمر مردم شکسته چرا اقدام نمی کنید؟ بسم الله
بسیاری از افراد محترم جامعه در مورد بانکها نظراتی میدهند که مشخص است هیچگونه اطلاعاتی در مورد بانکها ندارند واین وظیفه بانک مرکزیست که بقدر کافی اطلاع رسانی انجام دهد بنده حتی نماینده مجلسی را دیده ام که فکر میکرد در ابتدای سال دولت ببانکها برای اعطای تسهیلات پول میدهد اما وقتیکه توضیحات حقیر را شنید با تمام وجود عذر خواهی کرد و براحتی پذیرفت اطلاعاتش در مورد بانکها ناقص بوده است . بانک مرکزی در این مورد بسیار بسیار ضعیف عمل کرده ومیکند وهمین باعث شده است مردم و حتی خواص در مورد در آمد و عملکرد بانکها بسیار اشتباه فکر کنند / کارکنان محترم بهداشت ودرمان یکسال است درگیر حجم کاری بالا وتلفات جانی هستند ولی کارکنان بانکها " بخصوص دولتی " 15 سال است در حال آماده باش واعطای تسهیلات ضربتی و تکلیفی هستند کاری که قرار بود فقط شش ماه باشد
جناب جهانگیری شما که دم از فساد می زنید هیچ می دانید که با اختراع دلار 4200 تومانی باعث به وجود امدن برخی از بزرگترین فسادها در ایران شده اید. و به نوعی تنها قشر خاصی از مردم یعنی رانت خواران، دلالان ، آقازاده ها و..... را پول دار کردید....... البته اگه نگویید که اختراع دلار 4200 تومانی کار امریکککککککا بوده .............
این آپارتمان با دومیلیارد رهن و 130 ملیون اجاره به کدام نفر کابینه دولت تعلق داردپدر و پدر بزرگ این خودی مالک چکاره بودند چرا باید ملت شاهد چنین فجایعی زشت باشند
پول بی زبون نفت
و
مدیریت یا به عبارت دقیق تر درایت آقایون
باعث بوجود آمدن اعیان نشینی شده
این آقای مهاجرانی یه زمانی انقلابی دو آتیشه بوده
حالا دوران بازنشستگیشو تو انگلیس میگذرونه
بابا ای وا... همش جنگ و یقه گیری و .... کی به کیه ...؟ کدامتان که ادعا می کنید .... خونتون زیر خط شوش و سه راه اذریه...؟ یه عده شرق نیاورانید و یه عده غرب نیاوران...!
خیلی ها دارن صبح تا شب آه می کشن
تابناک یه چیزی می گم خداوکیلی چاپ کن
یه زمانی تو ایران جهودا پول ربا میدادن و اتفاق خاصی هم نمی افتاد
ولی از وقتی که مسلمونا وارد این کار شدن ( از طریق بانک ) اونوقت همه چیز بد و بی برکت شد ، آخه کی به شما گفته بود وارد این کار بشید
چرا اداره اقتصاد کشور از مدخل بانک ها اینقد سخت شده است...؟
چرا منتشر نمی کنی
یعنی هشتاددمیلیون نفر نمی فهمند آقای کد خداییی می دونند
به جای دیپلمات اصولگرا باید میگفتید واعظ اصولگرا
بنام خدا
جناب ایت الله گرگانی
هیچ کسی با شما تماس نگرفت و از سود بالای پرداختی بانکها به مشتریان شکایت نکرد !نرخ سود دریافتی از مشتریان به نوع بانکداری نیست بلکه متناسب با نرخ تورم در جامعه است چنانچه بخواهیم سپرده های مشتریان را بسوی بانکها هدایت کنیم و از ورودشان به بازارهای دیگر و ایجاد تنش در آن بازارها (سکه،خودرو،دلار،زمین و.....)جلوگیری کنیم باید جذابیت در سود پرداختی به مشتری وجود داشته باشد.و از طرفی طبیعی است که سود دریافتی از مشتریان نیز باید پوشش پرداختی به سود سپرده گذاران را داشته باشد.
ما همه می دانیم که جنگ بر سر لحاف کهنه ملت است و اصولگرایان هرگز نخواهند مشکلات کشور را حل کنند چون مشکلات کشور حاصل تفکرات انحصار طلبانه آنهاست
ثروت اندوزی اصلاح طلبان هم که مورد تایید هیچکس نیست
افراد شورای نگهبان باید خیلی دقیق حرف بزنن. و روزانه حداقل 3 ساعت مطالعه. اشتباه کدخدایی ریشه در عدم مطالعه وی داره.
اگر همین الان قیامت شود و مردگان زنده شوند به هر نفر 2429 متر جا تعلق می گیرد که روز بروز از متراژ آن کاسته می شود.
ايران پيشرفت كرده جناب مهاجراني قدم رنجه كنيد در خدمت باشيم لندن را رها كنيد تا شما هم از ترقي ايران بي نسيب نمانيد
ايران پيشرفت كرده جناب مهاجراني قدم رنجه كنيد در خدمت باشيم لندن را رها كنيد تا شما هم از ترقي ايران بي نسيب نمانيد
درتائیدفرمایشات ایت الله علوی گرگانی بایدگفت که امروزه اجرای قوانینی نه چندان شرعی نوعی اعتبارشده همچون بهره های بانکی گرفتن رشوه جهت انجام کارها واخیراً گرفتن جریمه کمرشکن ازصاحبخانه ای که بدلائلی قادرنیست خانه خودرااجاره دهدمثلاً آنقدرمخروبه است که توان تعمیرآنرانداردویادرمکانی فرارگرفته که مستاجرمناسب پیدانمیکنداین قبیل قوانین وامثالهم پدراقتصادواخلاق درجوامع رادرمیآوردکه کسی گوشش بدهکارنیست و همگی بعنوان قوانین انقلابی معتبرند که دلسوزان ملک وبوم هم خاموش وانگشت بدهاند
امیدواری دیپلمات اصولگرا به ۴ میلیون رأی سال ۹۲

بيخود اين بنده خدا شكمش را صابون رياست جمهوري نزند!!!
مردم اولا" ديگه پاي صندوق راي براي افراد امتحان پس داده نمي آيند ثانيا" با تندروها دل خوشي ندارند.
جلیلی قبل خروج آمریکا از برجام همه جا و حتی جلوی خود ظریف می گفت این توافق وحشتناک بی اعتبار و یک طرفه است اما ظریف با قاطعیت می گفت امکان نداره بهتون قول می دهم آمریکا نمی تونه از برجام خارج بشه به فرض خارجم بشه کی به تحریمای آمریکا عمل می کنه . بله گذشت و گذشت روزگار تا الان همه ببینند جلیلی راست می گفت یا ظریف آمریکا تونست خارج بشه یا نه؟ کسی به تحریماش عمل می کنه یا نه
جلو نرفتن بهتر از عقب رفتن است
به قول رهبری و جان کری توافق نکردن بهتر از توافق بد است
مگر مردم هوشیار آگاه و بصیر نبودند مردم با این خصوصیات چگونه می توانند یک قاتل را روانه پاستور کنند.
سلام عجب چیزی کشف کرده اند. خوب معلوم است نیمی از تصادفات هم روز واقع می شود. اگر بیشتر از نیم بود، می بایست اعلام می کردند.
سلام. ضمن تحسین کار برجسته پزشکان ایرانی در ساخت واکسن کرونا و درود بر همه آنها. این کار که ایرانی انجام دهد، ایرانی تأیید کند، ایرانی به کاربرد کافی نیست.
یکم: تولیدات را می بایست یک سازمان مستقل تأیید کند و اگر قصد صادرات دارید یک سازمان ذیصلاح بین المللی. واکسن های معروف ترین سازندگان مانند مودرنا، اکسترازنکا، آکسفورد و بایون تک را هم سازمان های ذیصلاح کشورهای دیگر تست و پس از تأیید استفاده شده است.
دوم: اگر قرار است تأیید بین المللی بگیرد روش کار از این قرار است که مثلا کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی بیاید و از خط تولید تعدادی واکسن به صورت رندوم انتخاب و با رعایت ضوابط مشخص ببرد، آنرا تست تأیید کند. البته هرکدام از این واکسن ها به روشی متفاوت برخی سنتی برخی جدید تولید شده اند مهم اثر مصونیت بخشی آنهاست.
سوم: پس از تأیید سازمان بازرسی کننده از همان واکسن های تست شده و در حضور او بر بازوی داوطلبان تزریق و مدتی معیین زیر نظر او باشند و پس از سپری شدن زمان مشخص، آنتی بادی آنها تست و مشخص شود که واکسن کارآیی لازم دارد و می توان آنرا برای همه به کار برد.
چهارم: گفتند که داوطلبان باید زیر 60 سال، فاقد بیماری زمینه ای و هر گونه آلرژی باشند. در ظاهر پسندیده است. اما اگر قرار است فقط روی این گونه افراد تست شود و جواب مثبت دهد پس فقط روی افراد مشابه جواب مطلوب خواهد داد. با افراد بالای 60 سال، دارای بیماری های زمینه ای و آلرژی هم کاری نداریم بروند یک فکری به حال خودشان بکنند یا بروند و ...
با احترام- بیدارمغز
من تعجب می‌کنم جناب کدخدایی چطور انتظار داره مردم حرفا و استدلالهاشون در دفاع از عملکرد شورای نگهبان رو بپذیرن؟ مثلا در جریان حضور عضو ارشد شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی یک کاندیدا هر بشری بخواد توجیهش کنه و بر بی طرفی اون عضو اصرار بکنه نمیشه ازش پذیرفت.،
آقای خمینی اینو به اصلاح طلبان بگویید
جناب سید حسن با فرمایشتان کاملا موافقیم نمیتوان رهرو امام ره بود واشرافی زندگی کرد وبه درد مردم توجه نکرد
دکتر!!!!!!کدخدایی
این اقایان که نگران حجاب خانم مخبر شده اند ایا اصلا به حجاب اعتقاد دارند اقا دست بردارید
در کشوری که می تواند قاتل را ریس جمهور کنند اصلا نباید انتخاباتی برگزار شود بلکه یک نفر را بزرگان! بگذراند سر کار دیگه
مثلا کدخدایی دکترای حقوق داره!!
آن هم حقوق عمومی که مثلا باید از حقوق مردم دفاع کنه!!!
ای خداااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اینادکتر تحصیل نکرده اند ! دوستانشان بهشون هدیه داده اند !
وصیت نامه امام ره چرا بعضی ها را وحشت زده کرده است همه که ادعا میکنید حرف امام حجت است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر