بازدید 11710

چرا آمار قربانیان کرونا در ایران کاهش یافت؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا دلایل کم شدن آمار کرونا در کشور را در اعمال محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و ابتلای عده‌ زیادی از افراد به این بیماری در گذشته عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 30 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، مسعود مردانی درباره کاهش آمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا گفت: اگر مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، این روند کاهشی ادامه پیدا می‌کند و دیگر با موج جدید این بیماری مواجه نیستیم؛ اما اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیرند و به انجام اقداماتی نظیر رفتن به سفر و مهمانی روی آورند، این آمار مجددا مانند قبل می‌شود و مطمئنا پیک جدید خواهیم داشت.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص دلایل کاهش آمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا ادامه داد: از دلایل کم شدن این آمار می‌توان به فروکش کردن ویروس، اعمال محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و ابتلای عده‌ زیادی از افراد به این بیماری در گذشته اشاره کرد، چرا که بهبودیافتگان کرونا تا مدتی در مقابل این ویروس مصون می‌مانند.

وی با بیان اینکه ممکن است بیماری‌های ویروسی ۴ تا ۶ هفته و در برخی موارد تا ۸ هفته شیوعشان افزایش پیدا کند و بعد از آن به تدریج فروکش کنند، افزود: از آنجایی که بسیاری از کشور‌ها به دلیل جهش ویروس مقررات سفت و سختی را اعمال کرده‌اند، به نظر می‌رسد جهش تاثیر خاصی در روند ابتلا در کشور ما نداشته باشد و آمار روز به روز کاهش یابد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که با توجه به خرید واکسن برای گروه‌های پر خطر آیا ایمن شدن عده‌ای از اشخاص می‌تواند بر مصونیت سایر افراد هم موثر باشد؟، توضیح داد: یک تئوری در این خصوص وجود دارد که ایمنی فردی که واکسن می‌زند، می‌تواند بر میزان ابتلای سایر افراد تاثیر گذار باشد؛ در تمام دنیا واکسینه کردن افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، آغاز شده‌است و ما هم باید این اشخاص را که از جمله آن‌ها می‌توان به افراد بالای ۶۰ سال، بیماران قلبی و ریوی، اشخاصی که بیماری‌های صعب‌العلاج دارند و پرسنل بیمارستانی نظیر: پرستاران، پزشکان و تکنسین‌ها اشاره کرد، را در الویت تزریق واکسن قرار دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
چون مردم بیشتر در خانه درمان می شوند و به بیمارستان ها کمتر مراجعه می کنند حتی یک بچه هم می فهمد که این محدودیت تردد فقط برای درآمد است و کوچکترین نقشی در کاهش بیماری ندارد وقتی تردد با اتوبوس و هواپیما و قطار آزاد است ویروس فقط با خودرو شخصی جابجا می شود در هیچ کشوری چنین محدودیتی وجود ندارد
به نظر من دلیل اصلی فروکش کردن آمار مبتلایان وتلفات ویروس کرونا نزدیک شدن به دهه فجر وراهپیمایی 22 بهمن هست . دلیل منطقی دیگری ندارد . فعالیت مردم کمتر از قبل نیست هیچ واکسنی هم که زده نشده ویروس هم همچنان باقدرت هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
آخه انسان نادان،بیشتراز 45 روز به 22 بهمن مانده. نظام، مراسمات مذهبی رو تعطیل کرد، مراسمات انقلابی که جای خود! تو آلبانی چی میدن به خورد شما اینقدر توهم ؟می زنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
خسته نشدید از این حرفهای نخ نما شده!؟ ماه رمضان هم همین حرفهای پوچ و بی اساس رو تکرار می کردید که آمار رو عمدا کاهشی کردند تا راهپیمایی روز قدس حتما برگزار شود. دیدید که راهپیمایی در تمام کشور لغو شد. تازه اون موقع وضعیت شیوع کرونا خیلی بهتر از الان بود.
منع تردد شبانه مهم بوده و باید حتما ادامه پیدا کند حتی ساعات کمتر شود چون تنها راه توقف شب نشینی ها همین بوده و خیلی هم موثر بوده و هزینه اقتصادی هم ندارد
مصلحت ایجاب کرد
چون دروغ میگن
چون کاملا به حال خودش رها کردند و اکثرا با علایم و یا بدون علایم در گیر شدن ... یعده مردند و یه عده سالم موندند...فکر کنم دیگه نه ماسکی لازمه نه محدویت. به زیر 100 می رسه
چون دهه فجر نزدیکه،بعدش که نزدیک شب عید شد بهتون میگم.
چون ما در دادن آمارهای الکی استادیم
کرنا که خودش عجیب و غریب بود راز آلود
اما آمار واخبار و اطلاعات و حتی اظهار نظر ها در باره کرنا در ایران از اول غیر واقعی اغراق آمیز وغیر منطقی به نظر می‌رسد حرفهای پوشالی،دروغین
بی بن مایه‌ی علمی ،مثل داستان ها و مطالب عامه پسند مجلات سرگرمی قدیمی
در خانواده ها شاید یک نفر تست دادن همه خود درمانی کردن تعداد زیادی مردم هزینه دادن تست را نداشتن کیتها را مجانی وارد کردند به ملت به قیمت گزاف فروختند .... محدودیتها جز چپاول جیب ملت برای جبران کسری بودجه نبوده که کسری بودجه حاصل رانت و انحصار و اختصاص به موسسات و نهادهایی که هیچ کاری مخصوصا امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نداشتند بوجود اومده ........
آقا به جای این بحثها بگین حالا باید چکار کنیم تا آمار برگرده به قبل
کم شدن آمار ابتلا و فوتی نتیجه اعمال محدودیت و نظارت دولت هست اما بالا رفتنش به خاطر سفر رفتن و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مردم هست، کدوم محدودیت؟
الان پارک ها را باز کردند ولی محدودیت شبانه برقراره جهت جریمه ملت و کسب درآمد
آخه ساعت ۹ شب تو این سرما رفت و آمد معنی نداره
کشورهای اروپایی از جمله آلمان با اون همه امکانات زیر ساخت بهداشتی، واکسن ک قرنطینه و نظارت این همه کشته در روز ولی ما با دست خالی موفق شدیم واقعا خودتون خنده تون نمیگیره؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل