بازدید 6086

بررسی نقش سامانه هوشمند دادیاب در معرفی و کسب درآمد برای وکلا

اخیرا با شیوع و همه‌گیری کرونا سامانه هوشمند مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب را به آدرس www.daadyab.com را ایجاد نمودند و در آن به وکلا و مشاوران حقوقی متخصص این امکان را می‌دهند که با اعلام نرخ ارائه مشاوره تلفنی برای بسته های 30 و 60 دقیقه ای به ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی بپردازند.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 26 December 2020

بررسی نقش سامانه هوشمند دادیاب در معرفی و کسب درآمد برای وکلا

فارغ التحصیلان رشته‌های حقوق و فقه پس از تحصیل در دوره کارشناسی و فارغ التحصیلی امکان شرکت در آزمون کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه می‌یابند. در اینصورت و تنها پس از قبولی در آزمون فرآیند کارآموزی آغاز می‌گردد و پس از خاتمه دوره کارآموزی و گذراندن امتحان اختبار شفاهی، عنوان کارآموزان به وکلای پایه یک دادگستری تغییر می‌یابد. در این صورت کارآموزان تازه فرصت پذیرش تمامی پرونده‌ها را خواهند داشت. البته ذکر این نکته بدین معنی نیست که کارآموزان فرصت کار در دوران کارآموزی را ندارند، بلکه تنها در قبول بعضی از پرونده‌ها محدودیت وجود دارد.

اما موضوعی که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند موضوع بازاریابی برای وکلاست. وکلای جوان و حتی وکلای با سابقه در بسیاری از موارد مشکل خود را دسترسی به موکلین بیان می‌کنند. در کنار آن بعضا وکلا و کارآموزان از نبود بستر معرفی خود گلایه دارند. در واقع بسیاری از این افراد اساسا توانایی‌های مرتبط با بازاریابی و بازارسازی و معرفی بهینه خود به وکلا را ندارند. در کنار آن بسیاری از وکلا معتقدند که نظام سنتی وکالت در ایران دسترس پذیر نبوده است و ذهنیت مردم نیز حاوی این نکته است که خدمات حقوقی مقرون به صرفه نمی‌باشد و در اصطلاح گران است. تمام موارد فوق عده‌ای از فارغ التحصیلان و وکلا را به این فکر انداخت که می‌توان در نظام سنتی ارائه خدمات حقوقی به تحول آفرینی پرداخت. این گروه که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه، وکلای جوان و همچنین باسابقه و فناوران می‌باشد، اخیرا در مرداد 1399 و توام با شیوع و همه‌گیری کرونا سامانه هوشمند مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب را به آدرس www.daadyab.com  را ایجاد نمودند و در آن به وکلا و مشاوران حقوقی متخصص این امکان را می‌دهند که با اعلام نرخ ارائه مشاوره تلفنی برای بسته های 30 و 60 دقیقه ای به ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی بپردازند. در کنار آن دادیاب با ایجاد صفحه اختصاصی برای تمامی پرونده های موجود در کشور این امکان را فراهم می‌کند تا وکلا با انتخاب هر پرونده، نرخ خود برای ارائه خدمات وکالتی را به تفکیک اعلام می نمایند. در این صورت کاربر با انتخاب بسته مشاوره یا انتخاب موضوع پرونده ای که وکیل یا مشاور برای آن قیمت اعلام نموده است، با پیشنهاد وکیل مواجه می‌گردد و پس از مقایسه نرخ و تخصص، اقدام به دریافت مشاوره حقوقی می‌نماید.

در کنار آن دادیاب با در نظر گرفتن شرایط بسیار ویژه و خاص در صدد است تا با حفظ شانیت جایگان وکلا، یک محیط حرفه‌ای به منظور درآمدزایی وکلا را طراحی نماید. به عنوان مثال دادیاب به منظور اطمینان حاصل کردن از اعتماد کاربران در رابطه با دریافت مشاوره حقوقی، به طور صریح در وبسایت به نکاتی نظیر لزوم وجود پروانه وکالت یا کارآموزی برای ارائه خدمات حقوقی در دادیاب اشاره نموده است. به عنوان مثال کاربران در صفحه مشاوره حقوقی با این پیام مواجه می گردند.

اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشاوره حقوقی دریافتی کیفیات لازمه رو دارا هست توجه کنید که از فردی مشاوره دریافت کنید که وکیل پایه یک دادگستری یا کارآموز وکالت باشد. کارشناس حقوقی ممکن است در بعضی موضوعات پاسخگوی سوالات شما باشد اما توجه کنید که مشاوره حقوقی دریافتی از سوی وکیل از لحاظ کیفی احتمالا بهتر از مشاوره حقوقی دریافتی از سوی غیر وکلا خواهد بود. دادیاب هم در رابطه با موضوع مشاوره حقوقی، از افرادی به عنوان ارائه کننده مشاوره حقوقی استفاده می‌کند که پروانه وکالت دادگستری داشته باشند و اعتبار پروانه نیز توسط کارمندان دادیاب با استعلام از سامانه قوه قضاییه بررسی می‌شود.

در کنار مسائل فوق، دادیاب این امکان را برای وکلا مهیا کرده است تا با ایجاد پروفایل و دفتر مجازی خود، تمامی خدمات خود را که نمایانگر نرخ خدمات اعلامی از سوی وکیل است، بر روی دیوار دفتر مجازی خود در سایت دادیاب داشته باشند. وکلا با پر کردن قسمت های مربوط به سابقه تحصیلی و کاری، کاربران را نسبت به پیشینه خود آگاه می‌سازند و نمونه پاسخ وکلا به سوالات کاربران نیز در این قسمت مشاهده می‌شود.

دادیاب با درنظر گرفتن دردها و نیازهای ارائه کنندگان خدمات حقوقی یعنی وکلا و مشاوران حقوقی، بستر هوشمندی را فراهم آورده که درآن با حفظ شانیت وکلا می‌توان در نظام سنتی ارائه خدمات حقوقی تحول آفرینی نمود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی