بازدید 19098
۲

ارتش روسیه به جنگنده سوخو۵۷ مجهز شد

خبرگزاری دولتی روسیه از تحویل نخستین جنگنده پیشرفته سوخو-۵۷ به ارتش روسیه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 25 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، یک مقام صنایع نظامی روسیه که نام و سمتش فاش نشده است، روز جمعه به تاس گفت که نخستین جنگنده سوخو-۵۷ به نیروهای مسلح روسیه تحویل شده است و در یگان هوایی حوزه نظامی جنوب روسیه خواهد بود.

مقام صنایع دفاعی روسیه خاطرنشان کرد که ۴ جنگنده دیگر سوخو-۵۷ در سال ۲۰۲۱ تحویل ارتش روسیه می شود.

در همین حال، امروز خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که جنگنده سوخو-۵۷ تحویل شده به ارتش روسیه، در مرکز آزمایش های هوایی آختوبینسک مورد آزمایش قرار می گیرد و پس از آن تحویل یگان نظامی می شود.

کارخانه تولید سوخو-۵۷ در شهر کامسولسکا-نا-آمور در استان خاباروفسک در شرق روسیه قرار دارد.

سوخو-۵۷ هواپیمای جنگی جدید روسی نسل پنجم متفاوت با الگوی ساخت دیگر جنگنده‌های روسی، به عنوان جنگنده چند منظوره؛ پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر برد پروازی دارد و توسط مهندسان سوخو طراحی شده است.

این هواپیما، جنگنده کم پیدا برای رادارها با برتری در هوا، قوی در نابودی هدف‌های هوایی، زمینی و سطح دریا با توان تجهیز به انواع تسلیحات از جمله موشک‌های «هوا-هوا»، «هوا-زمین»، بمب‌ها و توپ نیرومند است.

برنامه ساخت سوخو-۵۷ که از سال ۲۰۰۱ در دستور کار روسیه قرار گرفته است، با وزن ۳۵. ۵ تن به عنوان جنگنده تک نفره متکی به ۲ موتور پرقدرت که تا ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و با ارتفاع ۳۳ متر بر ثانیه اوج می‌گیرد و همچنین ۱۰ تن مهمات حمل می‌کند.

این جنگنده که افزون بر سوختگیری در حال پرواز، قدرت بالای کشف پرنده‌های دشمن و توان مانورهای ناگهانی به دلیل ویژگی‌های آیرودینامیکی دارد، می‌تواند همزمان در یک شعاع ۴۰۰ کیلومتری ۶۰ هدف را ردگیری کرده و ۱۶ نقطه پرخطر را با انواع تسلیحات، هدف قرار دهد، تجهیزاتی که در دیگر جنگنده‌های روسی کمتر دیده شده است.

کاربرد پیشرفته‌ترین سامانه راداری در کنار مواد کامپوزیتی ضد ردیابی توسط دشمن و امکان نشست و برخاست در باندهای کوتاه نیز از دیگر ویژگی‌های این جنگنده معرفی شده است.

سوخو-۵۷ با طول ۲۰ متر و عرض نوک تا نوک بال ۱۵ متر، مجهز به سامانه هدایت مجازی به عنوان همکار خلبان جنگنده است و می‌تواند شتاب و توان ضربه زنی در جنگ هوایی را افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
مبارکه روس‌ها باشه،به من ایرانی چه ربطی داره
به من از قیمت مرغ و گوشت و برنج بگو،راستی از سلطان واکسن کرونا،هنوز خبری نشده!!!؟؟؟
از آقا و آقازاده ها بگو برام،ببینم کی داره حق من(نوعی)رو می خوره،دعا کنم نوش جونش باشه
چی میشه ما هم بخریم و این موشکای مسخره که امنیت هم ندارن رو بذاریم کنار.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار