بازدید 8746

بایدن ترامپ را مقصر حملات سایبری دانست

رئیس جمهور منتخب آمریکا ضمن تاکید بر اینکه هیچ سند و مدرکی دال بر تحت کنترل بودن حمله سایبری گسترده علیه آمریکا مشاهده نکرده است، هشدار داد، هنگامی که وی در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ به طور رسمی زمام امور کشور را در دست بگیرد این رخنه و تعرض بدون پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 23 December 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا باید مستقیما روسیه را مقصر این حمله سایبری بداند؛ کاری که ترامپ هنوز آن را انجام نداده حتی با وجودی که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا مسکو را متهم به انجام این حمله سایبری کرده‌اند.

در عوض، ترامپ در توییتر این ایده را مطرح کرد که احتمالا چین مسئول این حمله سایبری به آمریکا بوده است. هفته گذشته مشخص شد که این حمله سایبری دست‌کم شش نهاد دولتی آمریکا و هزاران شرکت آمریکایی را هدف گرفته است.

بایدن به خبرنگاران در شهر ویلمینگتون واقع در ایالت دلاور گفت: این یک خطر بزرگ است و همچنان ادامه دارد. من هیچ سند و مدرکی دال بر اینکه این حمله تحت کنترل است مشاهده نکرده‌ام. هیچ چیزی نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام. وزارت دفاع آمریکا در مورد بسیاری از مسائل به ما اطلاعی نمی‌دهد. در نتیجه از هیچ‌چیزی که دال بر تحت کنترل بودن این حمله باشد، اطلاعی ندارم.

بایدن، ترامپ را به خاطر سلب تدابیر دفاعی آمریکا در برابر حملات سایبری مقصر دانست و گفت: این حمله زیر نظر دونالد ترامپ رخ داد زمانی که او نمی‌دید.

وی افزود: حمله سایبری گسترده به داده‌های دولتی خطر بزرگی برای امنیت ملی است که بی‌پاسخ نخواهد ماند. دولت من اقدامات جدی را برای پاسخ به این رخنه و حمله سایبری اتخاذ خواهد کرد.

پاسخ دادن به این حمله سایبری جزو مسائلی است که بایدن هنگامی که رسما وارد کاخ سفید شود و زمام امور کشور را بدست گیرد، با آن مواجه است. بایدن پس از شکست ترامپ در انتخابات سه نوامبر باید با پاندمی کرونا نیز مقابله کند و با کنگره برای مبارزه با ضربه اقتصادی که تعطیلی‌های اعلام شده به خاطر کووید ۱۹ به وجود آورده است، همکاری کند.

بایدن گفت: پس از آنکه کنگره اخیرا یک بسته کمکی ۸۹۲ میلیارد دلاری را برای رسیدگی به موضوع کووید ۱۹ تصویب کرد، دولت من سال آینده بسته کمک‌های معیشتی دیگری را در نظر خواهد گرفت که شامل دور جدیدی از پرداخت‌های نقدی خواهد بود.

وی افزود: لایحه کمکی بعدی باید به توزیع واکسن کووید ۱۹، بیکاری، مهلت قانونی برای افرادی که نمی‌توانند بدهی‌های بانکی خود را پرداخت کنند، تجهیزات حفاظت شخصی و دیگر لوازم و تجهیزات برای کسب و کارها رسیدگی کند.

رون کلین، رئیس دفتر بایدن گفته بود که واکنش بایدن به این حمله سایبری ورای اعمال تحریم خواهد بود.

این در حالی است که کرملین هر گونه نقش داشتن در این حمله سایبری را رد می‌کند.

بایدن گفت: میزان خسارتی که این حمله سایبری به وجود آورده هنوز مشخص نیست. ما باید ماهیت این رخنه‌ها را با دقت بررسی کنیم و ببینیم چه اندازه خسارت وارد کرده‌اند.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل