بازدید 12065

ورود سامانه بارشی به کشور

کد خبر: ۱۰۲۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 22 December 2020

یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی شرایط جوی کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت اما فردا چهارشنبه سامانه بارشی ازشمال غرب وارد کشور خواهد شد.

وی افزود: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، قزوین، تهران، البرز، گیلان، غرب مازندران و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش خواهند داشت؛ که در مناطق مرتفع و سردسیر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

این کارشناس ادامه داد: روز پنجشنبه گستره بارش‌ها نیمه غربی کشور و همین طور بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و مرکز را در بر می‌گیرد. بارش‌هایی که در مناطق جنوبی داریم به ویژه در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و شمال خلیج فارس همراه با رعد و برق هم خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه بارش‌ها در سواحل خزر شدت پیدا می‌کند و علاوه بر آن در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، جنوب لرستان و شمال آذربایجان شرقی و همینطور اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و زنجان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی روز جمعه بیشتر مناطق به جز جنوب شرق کشور بارش خواهند داشت که تمرکز بارش‌ها در روز جمعه در استان‌های ساحلی و شمال شرق و شرق کشور خواهد بود مثل گیلان، مازندران، گلستان، بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان شمالی که بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

رفیعی گفت: امروز هم در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش پیدا می‌کند و غبار محلی را انتظار داریم. از نظر شرایط دمایی از جمعه تا یکشنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد و روز شنبه کاهش محسوس دما را برای نیمه شرقی کشور انتظار داریم. امروز خلیج فارس و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره شرایط جوی پایتخت گفت: در تهران امروز حداکثر دما ۹ درجه بالای صفر خواهد شد و حداقل دما فردا به دو درجه بالای صفر می‌رسد. از نظر شرایط جوی هم تهران امروز قسمتی ابری هست و غبار محلی دارد و به تدریج افزایش ابر را خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل