بازدید 48636
دو هزار و سیصد و بیست و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رئیس دولت اصلاحات کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟ / روایت صالحی از سنگ اندازی احمدی نژاد در مذاکرات برجامی / علت تحولات جبهه پایداری در آستانه انتخابات ۱۴۰۰

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کنایه سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه پارلمان اروپا / نظر اصلاح طلب مشهور درباره کاندیداتوری سید حسن خمینی برای ۱۴۰۰ / جلسه جامعه روحانیت مبارز درباره نحوه ورود به انتخابات و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 21 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اولویت کمیسیون تلفیق از زبان اصولگرای کهنه کار

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ کاهش وابستگی به نفت و شفاف‌سازی منابع و مصارف را از اولویت‌های این کمیسیون عنوان کرد.الیاس نادران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «به عنوان خادم ⁧کمیسیون تلفیق⁩ اعلام می‌کنم اولویت ما اصلاح ساختار بودجه، کاهش وابستگی به نفت، شفاف‌سازی منابع و مصارف، کارآمد کردن ابزار مالی دولت و افزایش سهم اقشار مغفول مانده در لایحه است. از ظرفیت کارشناسی همکاران مجلس، مرکز پژوهشها، دیوان محاسبات و سازمان برنامه بهره خواهیم گرفت.»

نظر واعظ آشتیانی درباره تحولات جبهه پایداری در آستانه انتخابات ۱۴۰۰

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «نامه نیوز» درباره تحولات اخیر پایداری و نقش آن در مجموعه اصولگرایی گفت: «هر مجموعه و تشکیلات سیاسی یک استراتژی برای خود دارد. خوبی احزاب در این است که با تغییر دبیرکل، مواضع حزب تغییر چندانی نمی‌کند. البته ممکن است نوع ادبیات آنان متفاوت شد.» وی با تاکید بر اینکه «دبیرکل شدن آقای محصولی به معنی اینکه اتفاق خاصی پیش روست، نیست» گفت: «ضمن اینکه آقای محصولی بر اساس اساس‌نامه جبهه پایداری قائم رئیس شورای پایداری یعنی قائم مقام آقای آقاتهرانی خواند بود. لذا تفاوتی در وضعیت پایداری پیش بینی نمی‌کنم».این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: «شاید در ادبیات و گفتمان جبهه پایداری تغییراتی ایجاد شود اما استراتژی آنان تغییری نخواهد داشت. این امر مختص پایداری هم نیست و در همه احزاب همین‌طور است».واعظ آشتیانی همچنین گفت: «به نظر من جریان پایداری با حضور آقای محصولی از نظر گفتمانی قدری تقویت خواهد شد».

نامه رئیس کل بانک مرکزی به رهبر انقلاب

یک مقام مسئول در بانک مرکزی از ارسال نامه‌ای از رئیس کل بانک مرکزی به مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: در این نامه رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی از وضعیت تامین ارز کالاهای اساسی ارائه کرد.یک مقام مسئول در بانک مرکزی از ارسال نامه‌ای از سوی عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: در این نامه رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی از وضعیت تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی برای وزارت صمت ارائه کرده است. وی که نخواست نامش ذکر شود، اضافه کرد: هدف از ارسال این نامه ارائه گزارش مستند به مقام معظم رهبری بود و اینکه این اطمینان به ایشان داده شود بانک مرکزی به وظایف ذاتی خود با دقت عمل کرده است.این مقام مسئول گفت: متأسفانه ظرف ماه‌های گذشته برخی دستگاه‌های دولتی با ایراد اتهام به بانک مرکزی در خصوص عدم تخصیص به موقع ارز کالاهای اساسی، اشکالات موجود در حوزه ترخیص کالاهای مانده در گمرک را به بانک مرکزی نسبت داده‌اند.این مقام مسئول در بانک مرکزی بار دیگر تاکید کرد که این بانک با واردات با ارز متقاضی مخالف بوده و معتقد است که این تصمیم برای اقتصاد ایران تبعات دارد.

جلسه جامعه روحانیت مبارز درباره نحوه ورود به انتخابات

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت، در جلسه فردای این تشکل درباره نحوه ورود به انتخابات تصمیم گیری خواهد شد.حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با تسنیم گفت: جامعه روحانیت مبارز هنوز درباره چگونگی ورود به انتخابات ۱۴۰۰ تصمیمی نگرفته است.وی گفت: فردا، شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره انتخابات ۱۴۰۰ و اینکه جامعه روحانیت مبارز چگونه وارد انتخابات خواهد شد، بحث و بررسی را آغاز خواهد کرد.

نظر اصلاح طلب مشهور درباره کاندیداتوری سید حسن خمینی برای ۱۴۰۰

حجت السلام رسول منتجب نیا با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ در مورد کاندیداتوری سید حسن خمینی گفت: اعضای بیت امام خمینی(ره) قطعا وارد صحنه انتخابات نخواهند شد.حجت السلام رسول منتجب نیا، دبیر کل حزب جمهوریت با اشاره به تشکیل نهاد اجتماع ساز اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بنده هنوز دقیقا در خصوص ساز و کار جدید اطلاعی ندارم اما به طور کلی نظر بنده این است که باید کارهای تبلیغات، سیاسی و انتخاباتی را بر عهده احزاب بگذارند.وی با تاکید بر فعالیت احزاب شناسنامه دار در جریان اصلاح طلب و اصولگرا، ادامه داد: احزاب باید با پشتوانه کادر و مردم بتوانند مسائل را بررسی و چکش کاری و در نهایت با هم تعامل کنند. این کار را از اوایل انقلاب احزاب همسو و همفکر انجام می دانند. اگر این کار انجام شود هم نتیجه‌ای که وحدت است حاصل می شود و هم احزاب و بنیان تحزب در کشور تقویت می شود و فرد گرایی جای خود را به جمع گرایی می سپارد. دبیر کل حزب جمهوریت در پاسخ به احتمال کاندیداتوری سید حسین خمینی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعضای بیت امام خمینی(ره) قطعا وارد صحنه انتخابات و عهده دار مسئولیت اجرایی نمی شوند. این گمانه زنی بعضی ها است که نام یادگار امام سید حسن خمینی را می برند، وگرنه بعید می دانم تصور این موضوع را کرده باشند.

کنایه سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه پارلمان اروپا

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: در خصوص پارلمان اروپا صادر کردن خطابه های یک طرفه و نخ نما شده واقعا قابل قبول نیست. ما فکر می کنیم که پارلمان اروپا جا داشت که زودتر نشون می داد که واقعا به فکر حقوق بشر است. من به یاد ندارم هیچ قطعنامه ای رو پارلمان اروپا تا به امروز تصویب کرده باشد و رژیم گستاخ و هتاک ایالات متحده را به خاطر نقض مبانی ابتدایی قوانین حقوق بشر محکوم کرده باشد.

روایت صالحی از سنگ اندازی احمدی نژاد در مذاکرات برجامی

علی‌اکبر صالحی در گفتگو با انتخاب گفت: رهبری دستور فرموده بودند مذاکرات با آمریکا در مسقط و مذاکرات ۱+۵ باید هماهنگ جلو رود؛ گفته بودند رئیس جمهور وقت، متولی هر دو مسیر باشد، اما آقای احمدی نژاد استنکاف کردند. وقتی نظر حضرت آقا را به دکتر احمدی‌نژاد گفتم، گفتند آمادگی چنین کاری را ندارم و شما هم وارد این راه نشوید.آقای ظریف گفت «یک سال فرصت‌سوزی شد»، با مخالفت دکتر احمدی‌نژاد، مجبور بودم موافقت دکتر جلیلی را جلب کنم.آمریکا در زمان انتخابات اوباما و رامنی، آماده بود هرچه سریعتر با ما مساله هسته ای را حل وفصل کند، اما فرصت سوزی شد.

نشنال‌اینترست: ترامپ در برابر ایران باخت

نشریه نشنال‌اینترست در یادداشتی به قلم پل‌پیلار، کارشناس اسبق سیا، به نقد سیاست ترامپ درباره ایران پرداخت. به نظر او سیاست «فشار حداکثری» فاقد منطقی درباره چگونگی جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته‌ای بود، ترامپ صرفاً خواست تا توافقی که اوباما امضا کرده بود، نقض کند. نویسنده معتقد است این سیاست‌ها نه‌ تنها به فعالیت‌های نگران‌کننده ایران پایان نداده بلکه اولاً ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را به بیش از دوازده برابر حد مجاز در برجام رسانده، سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر را در صنعت هسته‌ای ایران به کار انداخته و متحدان ایران را به حمله به تأسیسات نفتی متحدان آمریکا تحریک کرده است. پس چرا دولت ترامپ به این سیاست ادامه داده است.

پیلار دلایل زیر را برمی‌شمارد؛

۱- زیرا منطق محاسباتی هیات حاکمه آمریکا بر «فشار در برابر مذاکره» درباره ایران شکل گرفته و دولت‌های مختلف گمان می‌کنند با مقداری تشدید فشارهای اقتصادی بر ایران، جمهوری اسلامی به مذاکره مطلوب آنان تن خواهد داد.
۲- زیرا هیچ دولتی در آمریکا با سخت‌گیری بر ایران نگران پایگاه رأی خود نیست، برعکس با تشدید فشار بر ایران آرای صهیونیست‌ها و مسیحیان اوانجلیست را کسب می‌کند.
۳- تداوم تحریم‌ها و اقدام‌های ضدامنیتی علیه ایران، سیاست یک دولت دموکرات درباره ایران را با چالش مواجه خواهد کرد و اجازه گشایش مسیر دیپلماتیک در این خصوص را نخواهد داد.
هرچند به نظر نمی‌رسد حمله مستقیم نظامی، از گزینه‌های مدنظر ترامپ باشد، با توجه به روابط ویژه ترامپ و پمپئو با نتانیاهو هم‌چنان باید احتمال اقدام‌های خرابکارانه جدید در قبال ایران را در نظر داشت. انتقاداتی از جنس یادداشت مورد بحث به سیاست دولت ترامپ درباره ایران نشان می‌دهد، این سیاست‌ها فاقد اجماع در میان نخبگان این کشور است.

رئیس دولت اصلاحات کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

رئیس کتابخانه ملی در ادامه سخنانش گفت: اگر شورای‌ نگهبان با در نظر گرفتن موقعیت حساسی که کشورمان پیش روی خود می‌بیند، به همه سلیقه‌ها مجوز حضور در انتخاباتی رقابتی بدهد،‌ با قطعیت می‌توان مشارکت بالایی را برای انتخابات ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد؛ اما اگر کمافی‌السابق قرار بر یک‌سویه نگری باشد و فقط یک جناح خاص و امتحان پس داده دست خودش را برای معرفی کاندیدا باز ببیند، معلوم است که بیشتر مردم رغبتی برای حضور در پای صندوق رای نخواهند داشت.او تصریح کرد: البته برخی هم این عقیده را دارند که حتی اگر چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب هم تایید شوند،‌ مردم باز به دلیل گرفتاری‌های این چند سال اخیر رای نخواهند داد و مشارکت بسیار پایین در انتخابات اسفند ۹۸ در خردادماه سال آتی تکرار خواهد شد. بنده این ذهنیت را به طور جدی رد کرده و می‌گویم،‌ مردم ایران به خوبی به اهمیت انتخاب رئیس دولت واقف هستند و فقط کافی است، شورای‌نگهبان فرصت حضور را از چهره‌های اصلح سلب نکند تا مثل سال ۹۶ شاهد هجوم ایرانی‌ها به مراکز رای‌گیری باشیم. در واقع مردم فقط توقع دارند، کاندیدای موردنظرشان بتواند مجوز حضور در انتخابات را به دست بیاورد.وی توضیح داد: به عنوان مثال، حضور چهره‌ای مثل آقای خاتمی که به لحاظ مقبولیت جایگاهی فاخر در میان افکار عمومی دارد، می‌تواند یکی از پر رای‌ترین انتخابات برای نظام اسلامی را تضمین کند. البته متاسفانه نه ایشان می‌آیند و نه امکان تایید شدنش از سوی شورای نگهبان وجود دارد.اشرف بروجردی در پایان گفت: امیدوارم شورای نگهبان مردم را ناامید نکند تا انشاءالله انتخاباتی پرشور و تاثیرگذار داشته باشیم.

همه بلیت‌های فروخته شده به مقصد انگلیس باطل است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی: همه بلیت‌های فروخته شده به مقصد انگلیس باطل است و اگر پروازی هم به سمت انگلیس داریم باید بدون مسافر بازگردد. تعلیق همه پروازها دو هفته‌ای است. هیچ پروازی که با مسافر از انگلیس بازگردد نداریم، از امروز پروازها متوقف است و در برگشت نباید مسافر داشته باشند.

«میلاد حاتمی» در ترکیه بازداشت شد

میلاد حاتمی یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت های قمار و شرط‌بندی که از محل درآمد این سایت ها ارتزاق می‌کند، توسط پلیس ترکیه بازداشت و تحویل پلیس مهاجرت این کشور شد.مدتی پیش نیز تصاویری توسط میلاد حاتمی منتشر شد که نشان می‌داد یکی از بازیگران ایرانی را ربوده و با تهیه ویدئو از این بازیگر می‌خواست از او عذرخواهی کند که البته تصاویر منتشره از پشت‌صحنه این فیلم نشان داد این اقدام نیز به احتمال زیاد به نوعی صوری و برای افزایش بیشتر فالوور بوده است./ تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹۱
رییس دولت اصلاحات.اسمشم نمیتونین بیارین؟خلاصه اگه کاندید بشه با اختیار ۱۰۰ درصد و نیروهای نظامی تریبونهای نماز جمعه و صدا وسیما و ....دست از سنگ‌اندازی بردارن من شرکت میکنم در غیر اینصورت خیر .شورای نگهبان خدمتگذار مردمه نه مردم خدمتگذار اونها
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
درآن صورتها!هم درانتخابات شرکت نمیکنم ورای درکارنخواهدبودتبلیغ الکی هم نکن!
ناشناس
| Malaysia |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
مشکل دراین چیزهایی که گفتید نیست( اختیارات و ..) آقای خاتمی ثابت کرده است که شخصیتا اهل مقاومت و برخورد نیست فرصت طلایی که ایشان در هشت سال ریاست جمهوریش سوزاند گواه خوبی است. ایشان به راحتی درآن مقطع می توانست دست و پای خودکامگی را قطع کند ولی مماشات که چه عرض کنم درموارد زیادی همراهی کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
کشور ومعیشت فقط فقط بدست خاتمی اونم بااختیار تام برطرف میشود واگر شرکت کند شورا رد صلاحیت میکند وماهم رای نمیدهیم
رای بدیم اوضاع بد میشه
رای ندیم اوضاع بدتر میشه
واقعن تو این کشور باید چی کار کرد؟
بتن ریزی در صنعت و دانش کشور به خاطر زورگویان همان ترکمنچای است و آیندگان به بدی یاد خواهند کرد
باور کنید حتی اگر آقای خاتمی هم کاندید ریاست جمهوری شود باز هم بیشتر مردم در این به اصطلاح انتخابات شرکت نخواهند کرد. دلیل آنهم کاملا مشخص است ، چون مردم فهمیده اند که رئیس جهمور در این مملکت هیچ کاره است. به قول آقای روحانی در حد یک آبدارچی است. پس این همه دردسر برای انتخاب یک آبدارچی برای چه؟
آقای مطهری یک دروغ شاخدار دیگر فرمودن وگفتند چون در لیست سیاه هستیم واکسن داده نشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
نکنه انتظار داشتی مجانی به ایران واکسن بدهند که حقایق بنظرت شاخ دار شده اند؟
مردم میگن رای نمیدیم اینا دنبال آوردن احمدی نژاد و خاتمی هستن بابا اینام دیگه اگ بیان کسی دیگه رای نمیده..
دوستی میگفت فرصتی دست داد تا با یکی از علماء دین سخنی روبرو داشته باشم . به ایشان عرض کردم چرا غربیها علیرغم اینکه از خدا فاصله گرفته اند بسیار از ما بهتر زندگی میکنند و راضی هم هستند و آن عالم فرمود در غرب حق الناس را در اولویت قرار داده اند و به همدیگر رحم میکنند برای همه حق وحقوق مشترکی قائل هستند اما در کشورهای اسامی متاسفانه در باره حق الناس واهمیت آن کمتر سخن گفته اند . حالا انسان خلاف کار همه جا هست اما در آنجا اکثریت با قانونمداران و رعایت حق الناس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
احسنت.
اصلاح طلب های محترم شما که ادعا می کنید هیچ کاره است ریاست جمهوری لطفا بروید خانه نشینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
این موضوع هیچ ارتباطی به اصلاح طلبان ندارد. بیشتر مردم عادی این را می دانند. چون مردم عادی فهمیده اند که تصمیمات کشور در جای دیگری گرفته می شود. اگر رئیس جمهور!! طبق دستورات عمل کند بسیار عالی است وگرنه واقعاً تبدیل به آبدارچی می شود.
یادش بخیر ظریف میگفت مگه الکی یه دیوانه با چهارتا خط برجام پاره کنه خخخخ
اگه "از نظر اشرف بروجردى" رو اول عنوان نوشته بودين ، درست تر بود ولى حتما كمتر بازديد داشت.
اصلاحات چه گلی به سر این مملکت زده است؟!
بنده اصول گرا نیستم با اونها کاری هم ندارم اما اصلاحات امروز به خاطر گندهایی که 40 ساله داره میزنه سرش رو نباید بلند کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
این بلاهایی که سر ما اومده همه از دوران معجزه هزاره سومه که می‌فرمود اینقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دونتون پاره بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
اونا گل به سر مملکت نزدند ولی در مملکت را هم کاهگل نگرفتند.
آقای همتی بایدبااقتصاددانهای باسوادارتباط برقرارکنی نه باکسی که هیچ سررشته ای نداره
والله حتی اگر مارادونا فقید هم زنده و کاندید بشه رای نمیدم
با این ورژن جدید ویروس در انگلیس و حملات همزمان بسیار گسترده و عظیم سایبری به امریکا در استانه امدن بایدن و دمکراتها که تنها یک کشور دنیا به غیر از امریکا توانایی ان را دارد دیگر شکی باقی نمی ماند که ویروس منشا انسانی دارد. پوتین یک خطر برای تمام بشریت است. از روزی که در اول ژانویه 2000 بصورت اشکار وارد عرضه سیاسی دنیا شد از هر ابزاری برای اثبات ابرقدرتی خود و روسیه استفاده می کند. اولین حرکتش همان یازده سپتامبر و با استفاده از همان سلفی هایی که در افغانستان توسط امریکا علیه روسیه بسیج شده بودند بود . و بعد هم بار گران شدن نفت و گاز بیش از پیش قدرتش افزایش یافت . در سوریه هم داعش را بوجود اورد که به غرب بگوید اگر بخواهید علیه منافع روسیه در اکراین و سوریه عمل کنید بمب گذاری را به قلب شهرهای لندن و پاریس و نیویورک می کشم. غرب عقب نشست. درجنگ هواپیماهای مسافری 7 فروند هواپیمای مسافری امریکایی مالزی و اندنوزی و المانی و... را سر به نیست کرد. در جنگ کشتیها سانچی نمونه کوچک اختلال در سامانه های ناوبری کشتی ها بود. حالا هم به بایدن و دربار انگلیس با این ورژن حدید و حملات سایبری که حتی خزانه های اتمی امریکا را هم در دسترس روسها قرار داد هشدار جدید داده است که باید روسیه را به عنوان ابرقدرت بپذیرید. همین بود که اوباما حاضر نشد در سوریه وارد شود و همین بود که ترامپ هم در تمام مدت ریاست جمهوری تلاش کرد رابطه بهتری با پوتین داشته باشد. خلاصه بشریت در گروگان چند سیاستمدار خطرناک قرار گرفته. کره شمالی را هم مجهیز به موشک های لندن زن و نیویورک زن و بمبهای اتمی و نوترونی کرد. وقتی ترامپ با او کنار امد کیم هم کاملا سکوت کرد و رابطه خوبی با ترامپ داشت. حالا اگر بایدن بخواهد دوباره با روسیه در بیافتد کره شمالی دوباره شروع به تهدید امریکا خواهد کرد. پوتین چند وقت پیش در جواب سوالی در مورد امکان حمله اتمی به روسیه گفته بود گه اگر روسیه ضعیف شود یا نباشد دلیلی ندارد که دنیا بخواهد بدون روسیه ادامه دهد. این عصاره فکری او هست.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
خیلی چرته نظرت

روسیه و چین و آمریکا متحد شدن با هم برای استعمار و استسمار نوین کشورهای سرشار از انرژی و منابع مثل ایران و ونزولا ...

بریز دور این حرف هارو
با این ورژن جدید ویروس در انگلیس و حملات همزمان بسیار گسترده و عظیم سایبری به امریکا در استانه امدن بایدن و دمکراتها که تنها یک کشور دنیا به غیر از امریکا توانایی ان را دارد دیگر شکی باقی نمی ماند که ویروس منشا انسانی دارد.
روحانی نسخه احمدی نژادی اصلاح طلبان بود

یکی مثل اون میاد احتمالا دوباره

یا یک اصول گرای دو آتیشه
ولی چرا کسی در این بوجه لعنتی به فکر حقوق افتضاح کارگران نیست ... یا امسالم مثل پارسال دستوری ردش میکنند... ما هم ادمیم ما هم زن و بچه داریم ما هم خوراک وپوشاک نیاز داریم ماه هم سرپناه و خونه و ماشین و تفریح نیاز داریم این چه وضعیه برای ما کارگرها درست کردند خدایا با لیسانس دارم کارگری کا میکنم باز هم حقمو میخورند .... بترسید از روز جزا
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
بیشتر از این که حقوق کارگران را به دو میلیون و خرده ای رساندند؟ خب مالیات هم باید بدهند!!!!!!!!!!!!! حق بیمه همه رفت بالا!!!!!!!!!! قاعدتاً اجناس هم گران می شود و شهریه و اجاره مسکن و ..... این بقیه دیگر به دولت ربطی ندارد. علی برکت الله
اقای سعید آذری مدیر خوب فوتبال اصفهان که الان مدیرعامل فولاد خوزستان هستند را مسئول خرید واکسن کرونا کنید از طریق کانال مالی که دارند که پرداخت بدهی برانکو را برای پرسپولیسی ها انجام دادند.
نیازی هم به اف ای تی اف نیست این کانال ایشان!!!!!!!!
اشرف بروجردی
ريیس کتابخونه ملی
نفر سیاسی در جایگاه فرهنگی
شما کتاب بخون
نظر واعظ آشتیانی درباره تحولات جبهه پایداری در آستانه انتخابات ۱۴۰۰:دبیرکل شدن آقای محصولی به معنی اینکه اتفاق خاصی پیش روست، نیست)صادق محصولی سال 88 چندماه قبل از انتخابات وزیر کشور شد چند ماه بعد هم عوض شد ماموریتش برگزاری انتخابات و شمارش ارا بودالان هم مشخصا برای انتخابات امده و مشخص تر شد وابسته به چه کسانی است و البته احمدنژاد وابسته به چه کسانی است و از کجا حمایت میشه
خاتــــــــــمی و احمــــــدی نژاد دو کاندیدا

برای دو قطــــــــــــب ســـــــــــازی کشور

و در نتیجه کشاندن مردم پای صندوق رای

#رای بی رای
امان از اصولگراهها که واسه منافع خودشون نه خدا نه مردم و نه رهبری براشون مهم نیست. فقط خودشونو مهم هستتد هر کسی هم مخالفشون باشه با ادبیات مخصوص خودشون که مودبش میشه احمدی نژاد برخورد میکنند
علی مطهری:
به خاطر اين كه در ليست سياه اف اي تي اف قرار داريم نتوانستيم پنجاه ميليون دلار مبلغ سهميه ايران از واكسن كروناي سازمان جهاني بهداشت براي هشت ميليون ايراني را منتقل كنيم و سهميه ايران باطل شد. مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد پاسخگو باشد.
خخخخخخ صحبتهای رفیقدوست رو یه بار دیگه خودتون متنش رو بخونید. رای دادن به کی؟ به چی؟ برای چی؟
بازی کردن اصلاح طلبها با مهره سوخته ای به اسم خاتمی واقعا ترحم انگیزه! به پیسی خوردن
افزایش پلکانی حقوق در سال ۹۹ که توسط نوبخت به بایگانی رفت شک نکید دولت نجومی بگیر امسال هم مصوبه مجلس رو اجرا نمیکنه ؟؟ میخاید نوبخت از رفاه خودش کم کنه به فقرا برسه ؟؟!
متاسفانه هنوز معنای سلسله مراتب را بلد نیستتد و هرکس برای بقای خود یک نامه به بالاترین سطح می فرسته که مثلا" من خوبم و بقیه نمیذارن کار کنم
هرموقع دلارزیرپنج هزارتومان شد
وتمام اجناس حداقل هفتاددرصدارزان شد
آن موقع من وخانواده ام وفامیلهامون میایم رای میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
من هم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
من هم
اینم مثل تتلو آزاد میشه !
جناب روحانی این راه که میروید به ترکستان است
این بودجه ۱۴۰۰ دستاوردی جز فقر فلاکتوبرایرقشر متوسط و فقیر نداره ؟؟ حقوق ۴ میلیونی که سال پیش میشد تا حدودی با حداقل ها ساخت ، امسال بعد پرداخت پول اب و برق و گاز و تلفن نان خالی هم نمیشه خورد ، حالا خدا به خیر کنه اگه بخای ارز ۱۲ هزار تومانی برای کالا های اساسی بدهی این فاتخه ایران و ایرانی را خواهد خواند ، تمام اقلام اساسی از دو سال پیش تا ۱۰ برابر افزایش یافته ، یادش بخیر اول استخدام با ۵۰ هزار تومان حقوق ۲۰ هزاررتومان پس انداز میشد ؟؟! حالا با ۵ میلیون اخر ماه کم میارم ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
رئیس جمهور حقوق25درصد درنظرگرفت ولی طیف شما نمایندگان جهادی وانقلابی شماها گفتند پلکانی هم جهادی ها که دم از مردم ومعیشت میزنند جلوی افزایش حقوق را گرفتند
از۴۰ مورد بلای طبیعی ۳۶موردش توخوزستان هست.
حالا هم داستان کرونا که چه خساراتی به بار اورده.هزبنه خرید واکسن دربرابر این همه زیان هیچه اما نمیدونیم چرا وارد نمیکنن
حتما شرکت خاتمی طنز گو ددر انتخابات 1400در راستای تکمیل پروژه شیلی است. ولی بهتر است بدانید این بار مردم امور کشور را به موسی اشعری ها نخواهد سپرد تا علی را خانه نشین کنند.
این آقای احمدی‌نژاد خودش به اندازه دوقرن ایران رو عقب انداخت ماشالله
پس صالحی جان با این اقدام دکتر یکسال دیرتر بدبخت شدیم و یکسال رفقای روحانی دیرتر به نون و نوا و ویزا رسیدن و واقعا وجود دکتر براتون درد داره
۷ سال اقتصاد کشور رو شرطی کردین کافی نبود ؟! سه کشور اروپایی منافقانی هستتد که بدون اجازه امریکا اب نمیخورن ، المان نازی که کلا خود فروخته اسراییل شده ، حالا که بازار ارز کنترل شده لطفا کمی به فکر کنترل سایر قیمت ها باشید موبایل یکی از این بازارهاست که با گرانی ارز گران شد ولی از ارزانی ان خبری نیست ؟! اعدام سلاطین موبایل فراموش نشه در ضمن جناب روحانی موز به ۴۰ هزار تومان رسید خوش به حال پدر داماد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
همه بدن فقط ما خوبیم.چکیده طرز فکر شما
سید حسن خمینی! ایشون کجاوچکاره هستن
همه اسامی تکراری مملکت شده ارث باباشون
رئیس دولت اصلاحات کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

بهتر است نشود
چون با این مجلس بیسواد و بی تجربه و بدون پشتوانه چیزی جز وقایع دوران قبلی ریاست جمهوری و شاید برتر برای ایشان نخواهد بود
اگر آن زمان هر یک هفته یک چالش برای خاتمی رقم زدند این بار این دوستان بیکار هر روز یک جریان خواهند ساخت.
خاتمی که خوبه! اگر مرحوم پدر خاتمی هم رجعت کنند من در انتخاباتی که تاثیر عینی در سرنوشت مردم عادی نداشته باشد و در بر همان پاشنه دلخواه آقایان بچرخد رای نخواهم داد.
رییس دولت اصلاحات دخترش جاسوسه یا اختلاسگر فراری که آوردن اسمش ممنوعه ؟
حالا احمدی نژاد سنگ اندازی کرده اگه کاری نداشت مطمئنا الان موشکی هم برای دفاع از کشور نداشتیم از عجایب این گروه مذاکره کننده آدم چه چیزهایی که نمیشنوه هر کس جای اینها بود با مشاهده بدعهدی طرف مقابل اندک تردیدی در راه اندازی تاسیسات اتمی به خودش راه نمی داد کجاست اون شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست تعجب آور اینکه همون مردمی که روزی این شعار را سر می دادند الان میگن که انرژی هسته ای باعث بانی تمام تحریمها و بدبختی ما شده تا وقتیکه این تیپ افکار غالب باشد کار طرف مقابل برای فشردن گلوی ایران خیلی راحته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
مگر غیر از اینه که همین انرژی هسته ای شما اقتصاد رو به زانو دراورده؟
زور نزن، چون رای بی رای
خاتمی و احمدی نژاد با هم تایید بشن
دولت و نهادهای دیگه هم دخالت نکنن
تکلیفشون برای همیشه معلوم میشه
هر کاری بکنید و هر کی هم بیاید رای بی رای
خاتمی یا هرکس دیگر کاندید ریاست جمهوری شود رای بی رای..بیخود بخودتان وعده مشارکت ندهید
جناب روحانی برای جلوگیری از فرصت سوزی لطفا کارهای زیر را انجام دهید
۱_ مصوبه مجلس را اتش بزنید
۲_ غنی سازی را متوقف کنید
۳_ سایت هسته ای را بتن ریزی کنید
۴_ سفری چند روزه به امریکا داشته باشید
۵_ پیام تبریکی به بایدن بفرستید و اسراییل رو دوست بدارید
۶_ درخواست هیچ غرامتی از کشورهای اروپایی و امریکا نکنید
۷_ قرار داد ۲۵ ساله با چین را پارهدکنید
۸_ فعالیت موشکی رو متوقف کنید
۹_ بودجه صدا و سیما رو بجای افزایش ۵۰ دزصدی رو ۵۰ درصد کم کنید و از تبلیغات صدا و سیما مالیات بگیرید
بدون شک با اقدامات فوق ایران گلستان خواهد شد و دلار ۱۰۰ تومان میشود
اقای صالحی انگار حالا درخت گلابی برجام خیلی پربار بوده که اینجوری داد سخن سر دادی
اقای صالحی هنوز قسم جلاله که به غلط در مورد برجام تو مجلس خوردی از یادمون نرفته
با سلام
اصلاح طلبها برای پیدا کردن یک کاندید مورد قبول عامه مردم به دست و پا افتاده اند. از یک طرف آنها می دانند که شورای نگهبان دیگر حاظر نیست که کاندیداهای مورد نظر آنها را بدون چون و چرا تایید صلاحیت کند و از طرفی دیگر آنها می دانند که عموم مردم دیگر به آنها نظر مثبتی ندارند و آنها پایگاهای اجتماعی خود را در بین مردم از دست داده اند و دیگر کسی به آنها اعتماد نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
مهران خان نکنه عموم مردم همان15درصدی شماها هست؟ عموم مردم فقط فقط ازاصولگرایان ناراحتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی رو از دست دادن قبول ولی معنیش این نیست که به پاهای اصولگرایان چسبیده اند
رأی خبری نیست. تلاش بیهوده می کنید.
اتفاقا آقای خاتمی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری هستند تا کشور را از بن بست دیپلماتیک خارج کند
#واکسن _ بخرید
# مازوت _ نسوزانید
#اف ای تی اف را تصویب کنید
# برجام را تصویب کنید
#افزایش حقوق _ طرح همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی
مردم قطعا دیگر فریب نخواهند خورد ازموده را ازمودن خطاست
ببین اگر الان امیر کبیر را هم بیارید ما دیگه رای نمی دیم و این سیاست از ترس هاشمی به محمود واز ترس محمود به موسوی واز ترس قالیباف به روحانی و.... نخ نما شده شما اگر نتانیاهو را هم بیارید مااز ترسش به کسی دیگه رای نمی دیم
وقتی گفتن اسم رییس دولت اصلاحات جرمه چطور ممکنه اجازه بدن طرف کاندید بشه
اکثر مردم دیگه میدونن انتخابات ریاست جمهوری فرمایشی و نمایشی است و رئیس جمهور هم در بهترین حالتراجع به 25% مسایل مملکت تصمیم بگیره و تاثیر گذار باشه (که اون هم نیست)
احتمالا رئیس جمهور آینده ، نمایینده بین 20 تا 35 درصد مردم کشور هست و نه بیشتر (حالا هرکی میخواد باشه)
میخوای انتشار بده میخوای نده
رییس دولت اصلاحات ،معاون دولت اصلاحات یا هرکس دیگری کاندید شود رای بی رای .
حالا که ورود نظامیان به عرصه انتخابات آزاد شده است یک ارتشی کاندید شود که حداقل نظم و انضباط را در کشور برقرار کند ما از سیستم نامنظم خسته شده این
دولت تدبیر و امید مانند بورسش هست که سرپایی ندارد
این مقام مسئول گفت: متأسفانه ظرف ماه‌های گذشته برخی دستگاه‌های دولتی با ایراد اتهام به بانک مرکزی در خصوص عدم تخصیص به موقع ارز کالاهای اساسی، اشکالات موجود در حوزه ترخیص کالاهای مانده در گمرک را به بانک مرکزی نسبت داده‌اند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخر کارتان است به گردن یکدیگر بیاندازید و فکر کنید مدیون ملت نیستید و همه کارشان را درست انجام داده اند. باشد که صبح صادقتان بدمد. علی برکت الله.
ای کاش بجای آدمهای تند خود .. یاد می گرفتیم آدمهای مهربان و مردم دار را برای ریاست انتخاب می کردیم . همه چیز روی روال پیشرفت قرار می گرفت.
چکیده تمام تحلیل ها و پیشبینی های سفارشی ! بازارها :
مسکن : در رکود مطلق هستیم همه فروشنده هستند خریدار وجودنداره قیمت میاد پایین نخرید ضررمیکنید
دلار : تقاضا برای خرید وجود نداره قیمت میاد پایین نخرید ضررمیکنید
سکه : همه فروشنده هستند هیچکس خرید نمیکنه قیمت میاد پایین نخرید ضررمیکنید
بورس نورچشمی : الهی فداش بشم ! بهترین بازار برای سرمایه گذاریه همش سیخکی میره بالا !!! هرسال ۲۰ برابر میشه همین ۹ ماه امسال ۲ میلیون درصد رشد داشته !! البته هرچندسال یکبار یه اصلاح ناچیزی میکنه که درطبیعت بورسه ! شاخص کل بزودی قله ۲۰ میلیون واحد راهم فتح میکنه ! بجنبید جانمونید خونه ماشین دلار سکه هرچی دارین بفروشین فقط سهام بخرین (:
نشنال‌اینترست آدرس اشتباهی می دهد هدف جمهوریخواهان امریکا از تحریم های نفتی، خارج کردن چند تولید کننده نفت از بازار جهانی بود تنها گزینه های روی میز ایران و ونزوئلا بودند دوران طلایی نفت به سر رسیده و دوران باطری آغاز شده است
باورواطمینان مردم رابشدت ازدست دادیدحالاهرکسی میخواهدبیایدیابرود!
اگر تنها نیمی از حرفه ای دکتر صالحی هم درست باشد
باید برای اوضاع فلاکت بار فعلی کشور و مردم
خون گریست و هیچ امیدی نداشت
خاتمي محبوبيت دارد، اما صلاحيت ندارد.
حمايت خاتمي از اين دولت باعث شد 23 ميليون نفر به اين دولت و اين عملكرد وحشتناك راي دهند.

محبوبيت خاتمي يك بحران جدي و ويرانگر براي كشور است و متاسفانه در جهت منافع ملي نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
كاملا درست است
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
آری
نمایندگان طوری از تغییر شرایط کاندیداها سخن می گویند و دنبال محدودیت کاندیداها هستند که گوئی تا کنون از افراد عادی جامعه کسی رئیس جمهور شده و مملکت را به ویرانه ای که اکنون می بینید تبدیل کرده است! خیر تا کنون رئیس جمهور از همین مناصب برخواسته اند و مملکت را به این روز نشانده اند! ای کاش رئیس جمهور از مردم عادی بود و مملکت به روز می افتاد!!!
رئیس دولت سازندگی
رئیس دولت اصلاحات
احمدی نژاد
رئیس دولت امید
باسلام آقاي صالحي در خصوص قسم دروغي كه در مجلس خورده برود از 80 ميليون حلاليت بگيرد نياز نيست با ادبيات بازي كند
رای بی رای تمام
"اما اگر کمافی‌السابق قرار بر یک‌سویه نگری باشد و فقط یک جناح خاص و امتحان پس داده دست خودش را برای معرفی کاندیدا باز ببیند، "

نه که جناح شما امتحانشو پس نداده؟!!! هر انتقادی از قبلیا داشتین هزار برابر بدترش رو خودتون سر ملت اوردین
و هر وعده ای که موقع انتخابات دادید دقیقا برعکسش عمل کردین
رییس دولت اصلاحات ، زیارت امامزاده صالح نمی گذارند برود ، حالا شما می گویید رییس جمهور بشه ، خیلی خوش خیالید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل