بازدید 5584

موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول

استانبول یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. برای رفتن به این کشور نیازی به تهیه ویزا نیست و می‌توانید با کم‌ترین هزینه و در هر زمان که بخواهید به ترکیه سفر کنید، در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از ویژه‌ترین جاهای دیدنی در شهر استانبول آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 20 December 2020

استانبول یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. برای رفتن به این کشور نیازی به تهیه ویزا نیست و می‌توانید با کم‌ترین هزینه و در هر زمان که بخواهید به ترکیه سفر کنید. مهم‌ترین مساله برای سفر به استانبول، تهیه بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل استانبول است. شما می‌توانید بدون خارج‌شدن از منزل، در کم‌ترین زمان ممکن این کار را به‌صورت آنلاین انجام دهید. تهیه بلیط و رزرو هتل از سایت‌های معتبر، این مزیت را دراختیار شما قرار می‌دهد که این کار را از ماه‌ها قبل انجام داده و نگران پرشدن ظرفیت نباشید. بازدید از اماکن دیدنی و خرید، دو عامل اصلی برای سفر به شهر استانبول است. جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر آنقدر زیاد هستند که اگر یک برنامه ازپیش تعیین‌شده برای سفر خود نداشته باشید، نمی‌توانید به‌خوبی از همه مکان‌های دیدنی شهر بازدید کنید. ازاین‌رو استفاده از تور استانبول برای سفر به این شهر، پیشنهاد ما به شما است. برنامه تور به‌گونه‌ای چیده می‌شود که شما بتوانید از حداقل زمان خود در سفر استفاده کنید و بیشترین بهره‌وری از سفر و تماشای اماکن دیدنی را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از ویژه‌ترین جاهای دیدنی در شهر استانبول آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی؛ موزه‌ای در قلب تاریخی استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی در میدان سلطان احمد استانبول قرار دارد. ساختمان موزه در محلی قرار گرفته که زمانی به کاخ ابراهیم پاشا معروف بود. این ساختمان از بناهای به‌جامانده از آتش‌سوزی عظیمی است که در زمان عثمانی اتفاق افتاد. این بنا نیز بعد از آن حادثه با هزینه زیادی بازسازی و به‌شکل امروزی آن تبدیل شد. معماری این موزه را می‌توان به خانه‌های قدیمی در شهرهای تاریخی ایران تشبیه کرد. در این موزه یک حیاط بسیار زیبا و دلباز در مرکز قرار دارد و اطراف آن را باغ‌های سرسبز احاطه کرده است. ممکن است برای بازدید از برخی اماکن دیدنی در استانبول، محدودیت فصلی و زمانی وجود داشته باشد؛ اما این موزه از آن دسته مکان‌هایی محسوب می‌شود که شما برای هر زمانی که بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید، می‌توانید به بازدید از آن بروید. موزه هنرهای ترکی و اسلامی همه روزه به‌جز دوشنبه‌ها باز است و می‌توانید از این موزه و آثار آن بازدید کنید و لذت ببرید.

آثار موزه هنرهای ترکی و اسلامی

این موزه به‌طورکلی شامل مجموعه‌ای از انواع فرش‌ها، کاشی و سرامیک، چوب‌های کنده‌کاری‌شده، نقاشی‌های انتزاعی و اسلامی، دست‌نوشته‌ها و نامه‌های قدیمی، کتاب‌های نفیس، هنرهای سنگی و چوبی، اشیای فلزی، آثار خوش‌نویسی اسلامی و قوم‌نگاری فرهنگ‌های مختلف در ترکیه به خصوص گروه عشایر است. هریک از این آثار ارزشمند طبق طبقه‌بندی خاصی در موزه قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید این اثرها، که بیش از 40 هزار اثر متفاوت و منحصربه‌فرد هستند، مربوط به دوران‌ حکومت امویان، عباسیان، مملوکیان، سلجوقیان وعثمانیان است. اگر مشتاق به بازدید از این کاخ موزه و آثار بی‌نظیر آن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یکی از هتل‌های نزدیک موزه را برای رزرو هتل استانبول انتخاب کنید تا هزینه کم‌تری برای حمل‌ونقل در استانبول بپردازید.

درباره هزینه سفر به ترکیه بیشتر بخوانید.

بخش فرش 

این موزه یکی از ثروتمندترین موزه‌های فرش در جهان است. تا پیش‌ازاین، به‌علت فرش‌های ارزشمندی که در این مکان وجود داشت، این موزه به موزه فرش شناخته می‌شد. هم‌اکنون نیز موزه هنرهای ترکی و اسلامی شامل کلکسیونی از فرش‌های ماشینی و دستبافت بی‌نظیر است. در این موزه انواع فرش‌ها و قالی‌های ترکی، قفقازی و ایرانی وجود دارد که به‌عنوان بهترین قالی‌های جهان شناخته می‌شوند. فرش‌های با طرح حیوانات، فرش‌های نماز، فرش‌های هولبین و فرش‌هایی از دوران نادر سلجوقی از دیگر نمونه فرش‌های موجود در این موزه هستند. 

موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول

بخش نوشته‌ها و خوش‌نویسی

در این بخش موزه انواع تابلوهای خوشنویسی و نامه‌های قدیمی وجود دارد. بخشی از این خوش‌نویسی‌ها، متعلق به آیات قرآن است. از آثار خوش‌نویسی دیگر در موزه، می‌توان به نوشته‌هایی مثل قراردادها، نوشته‌های مینیاتوری ترکی و ایرانی، امضا فرمانروایان عثمانی و احکام شاهنشاهی اشاره کرد. همچنین چندین نسخه از قرآن‌های قدیمی و نوشتار دستی برخی از کتاب‌های معروف و کم‌یاب در این بخش موزه نگه‌داری می‌شوند. سفر با تور استانبول و رفتن به این موزه، امکان بازدید از آثاری را به شما می‌دهد که در هیچ جای دیگر جهان وجود ندارد. 

بخش گالری آثار فلزی

در بخش آثار فلزی، انواع ابزار و ظروف فلزی که متعلق به دوران سلجوقی هستند، به‌نمایش گذاشته شده است. انواع آفتابه‌ها، هاون‌ها، آینه‌ها، شمعدان‌ها و گلاب‌پاش‌ها از ظروف فلزی به‌شمار می‌روند که در این موزه وجود دارند. جنس هریک از این ظرف‌ها متفاوت است و اغلب آن‌ها از جنس‌های برنج و نقره هستند. این نوع از ظروف در دوران‌ اسلامی بسیار موردتوجه و استفاده مردم و همچنین افراد خاص بوده‌ است. 

چیزی که در این متن خواندید، توصیف یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول بود. به شما توصیه می‌کنیم برای آگاهی بیشتر، قبل از بازدید از هر مکانی ابتدا توضیح مختصری درمورد آن محل را مطالعه کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به هنرهای ترکی و اسلامی علاقه دارید، کافی است تصمیم بگیرید و با تهیه بلیط هواپیما استانبول بازدید از این موزه بسیار دیدنی را تجربه کنید. همچنین تور استانبول از به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن است. از شما می‌خواهیم تجربیات خود از سفر به استانبول و همچنین رزرو هتل استانبول را با ما به‌اشتراک بگذارید تا سایر علاقه‌مندان به موزه موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول بهتر برای سفر به ان شهر تصمیم بگیرند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان