بازدید 31707
دو هزار و سیصد و هجدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

مشکل پرداخت پول واکسن کرونا چیست؟ / حرف و حدیث‌ها در مورد حمایت حزب نزدیک به روحانی از لاریجانی / گزینه‌های اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ از نظر قوامی / کنایه نیکزاد به حقوقدان بودن روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: عدم حضور وزیر کشور در مجلس برای پاسخگویی به سوال نمایندگان / پیشنهاد نماینده مجلس به دولت درباره بودجه ۱۴۰۰ / روایت مهاجرانی از بیانیه ۱۲ شرطی پمپئو علیه ایران و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 15 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نماینده مجلس: یا توئیتر را برای مردم رفع فیلتر کنید، یا خودتان هم از آن استفاده نکنید


معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: تشنگی کودکان جنوب استان سیستان و بلوچستان را بشنوید، آن آب هوتک را هنوز نوش جان نکردید؟ نمایندگان انقلابی کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه، محرومیت و مظلومیت تاریخی استان سیستان و بلوچستان را فراموش نکنید و در عمل پیرو امامی باشید که فرمود عدل یعنی گذاشتن هرچه در سر جای خودش. وی افزود: نمایندگان مجلس با وضع قانون از کجا آورده ای، جلوی بسیاری از حیف و میل های مسئولین را بگیرید، همچنین یا توئیتر را برای مردم رفع فیلتر کنید یا خودتان هم از آن استفاده نکنید، رطب خورده منع رطب چون کند؟ سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان اضافه کرد: دشمنان ملت بدانند پیوند میان مردم و نظام هرگز گسستنی نیست؛ این آرزو را به گور خواهید برد.

نیکزاد: روحانی حقوقدان است و نباید علیه مجلس حرف بزند


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور حقوقدان است و نباید علیه مجلس حرف بزند، گفت: مجلس نمی‌خواهد وارد حاشیه شود. محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور گفته است دولت فقط از من دستور می‌گیرد و از من تبعیت می‌کند که طرح این مباحث درست نیست. وی بیان کرد: همچنین رئیس جمهور، قانون مجلس را مُضر دانست، در حالی که نمایندگان مجلس آن را تصویب و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرده و این گونه اظهارات توهین‌های بزرگی به مجلس است و باید به آن پاسخ داده شود. نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مواقع لازم است رئیس مجلس موضع‌گیری کند و نباید بی تفاوت باشد و همچنین باید از رئیس جمهور بخواهد درباره این مواضع پاسخ دهد. علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: شاید مجلس نمی‌خواهد وارد حاشیه شود. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته کسی که مباحث مذکور را مطرح می‌کند، حقوقدان است و نباید این حرف‌ها را بزند.

میرسلیم: دستور جدیدی از سوی رهبر انقلاب در مورد FATF صادر نشده

نماینده مردم تهران گفت: دستور جدیدی از سوی رهبر معظم انقلاب در مورد FATF صادر نشده است و مجمع تشخیص مسیر خود را بر اساس آنچه در گذشته طی می کرد در این خصوص ادامه می دهد. سیدمصطفی آقامیرسلیم در گفت و گو با خانه ملت خاطرنشان کرد: نظر ما در مجمع تشخیص سال گذشته کاملا روشن بود و براى حفظ حرمتها و بر اساس مصلحت آن را علنى نکردیم. اما اگر امروز از نظر دولت شرایط جدیدى رخ داده است، نیازى نیست برود گردن خود را نزد مقام معظم رهبرى کج کند. مى توانند مستقیم به مجمع گزارش دهند تا بررسى لازم با حفظ مصلحت نظام انجام گیرد. اخیرا لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرده که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه دولت، موضوع بررسی مجدد لوایح مرتبط با FATF را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند. در این باره میرسلیم تاکید کرد: دستور جدیدی از سوی رهبر معظم انقلاب در مورد FATF صادر نشده است و مجمع تشخیص مسیر خود را بر اساس آنچه در گذشته طی می کرد، در این خصوص ادامه می دهد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یادآورى مى کنم که رئیس محترم جمهورى خود عضو مجمع است و رئیس مجمع تشخیص نیستند.

دلیل اعدام روح الله زم از نگاه کیهان


کیهان نوشت: چرا برخی دولت‌های اروپایی از اعدام روح‌الله زم به دست و پا افتاده و ریسک اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه را پذیرفتند؟ در عرف بین‌الملل، حمایت از جاسوسان بازداشتی در یک کشور، حامیان آنها را زیر علامت سوال می‌برد و بنابراین دولت‌ها اغلب از پذیرش مسئولیت طفره می‌روند و دخالت خود در جاسوسی را انکار می‌کنند. اما برخی دولت‌های اروپایی پس از اعدام روح‌الله زم سرشبکه باند آمدنیوز، به محکوم کردن این اقدام پرداختند. به نظر می‌رسد، علت عمده این دستپاچگی این است که از نگاه آنها طی چند سال اخیر هزینه جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی در ایران بسیار پایین آمده بود و همچنین برخی متهمان، پس از تحمل چند سال حبس، در جریان مبادله آزاد می‌شدند. بنابراین، سرویس‌های جاسوسی انگلیس و فرانسه و آلمان، به سوژه‌های خود اطمینان می‌دادند که خطری آنها را تهدید نمی‌کند و به نوعی مورد حمایت هستند. اما اعدام روح‌الله زم، قطع زنجیره توهمی مذکور بود که نشان داد دوره جدیدی در برخورد با عناصر وطن‌فروش و خائن به امنیت ملی آغاز شده است؛ دوره‌ای که به شناسایی و شکار مزدوران سرویس‌های جاسوسی در داخل خاک ایران محدود نمی‌شود و ابعاد فرامرزی یافته است.

حق شناس: مخالفان برجام اشتراکات خودشان با نتانیاهو و ترامپ را برای مردم شفاف کنند


محمدجواد حق‌شناس، با بیان اینکه امروز منتقدان دولت، رویکرد منصفانه‌ای نسبت به برجام ندارند، اظهار کرد: منتقدان اگر برجام به دلایل مختلفی ادامه پیدا نکرد، باید دلایل همه جانبه آن را بررسی کرده و با توجه به همه ابعاد و زوایای این پرونده نقد و نظر بدهند. متاسفانه این عدم شفافیت و نقدهای غیرمنصفانه باعث شده که اهمیت و نقش برجسته برجام فراموش شود و ما از نقاط مثبت و قوت آن غافل شویم. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آقای روحانی در سخنان اخیر خودشان گفتند که ما از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می‌کنیم که البته این سخن به مذاق برخی جریان‌های داخلی خوش نیامده است. سوال من این است که چه عقل سلیمی باید بابت این موضوع ناراحت شود. آیا جز ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان و جریان‌های خارجی ضد ایرانی، جریانات دیگری هستند که بابت بازگشت احتمالی آمریکا به برجام ناراحت هستند. برخی جریان‌های خاص داخلی اگر بابت این موضوع ناراحت هستند، خوب است که این احساس مشترکشان با ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان را برای مردم شفاف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: همه عاملان و سرپل‌‌های ترور شهید فخری‌‌زاده، شناسایی و عده‌ای دستگیر شدند


مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، ضمن تشریح جزئیات جدیدی از ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، اظهار داشت: متأسفانه در بحث عملیات‌ تروریستی توسط سرویس‌های مخوف امنیتی-که دشمن شناخته شده جمهوری اسلامی ایران هستند- ما شاهد یک عدم هماهنگی بین مسئولان مربوطه و ذیربط هستیم. وی در ادامه در خصوص عاملان حمله تروریستی شهید فخری‌زاده گفت: این موضوع در حد نصب آن اسلحه و خودرویی که در آن محیط بوده و منفجر شده و افرادی که این اقدامات پشتیبانی و لجستیک را برای دشمن انجام دادند و همچنین سرپلی که با اینها ارتباط داشته همه شناسایی شدند. اینکه بخواهم ریز مطلب را توضیح بدهم اجازه ندارم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه سخنانش بیان کرد: اصل موضوع این است که در این قضیه هم به لطف خدا اقدامات بسیار خوب و بازدارنده‌ای صورت گرفت و افرادی که هماهنگی تجهیزات و امکانات این عملیات تروریستی را داشتند، شناسایی و عده‌ای از این افراد نیز دستگیر شدند و نتیجه نهایی حتماً با صلاحدید مسئولان ذیربط نظام، در رسانه ملی اعلام خواهد شد.

کنایه سنگین اصغرزاده به اصلاح طلبان «دست و پا بسته»

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: گویا مانند اصل بقای انرژی، تندروی قرار نیست در کشور فروکش کند، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود.ابراهیم اصغرزاده ادامه داد: الگوی تندروها برای ابتکارعمل در تقابل با آمریکا نوعی انقلابی‌گری از مُد افتاده محافل چپِ جهان‌سومی است که در هراس‌افکنی و هیولاسازی از غرب برای امتیازستانی خلاصه می‌شود. مهم نیست چه جریانی در ایران ابتکار عمل بن‌بست‌شکنی و لغو تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری را به دست گیرد، مهم این است که اقدام عملی فوری بدون فوت وقت صورت پذیرد. نه آنکه منتظر بمانیم تا دستی از غیب برون آید و کاری بکند. اگر اصلاح‌طلبان دستشان برای حل مشکلات کشور بسته باشد، همان بهتر که گوشه‌ای بنشینند و میدان‌داری تندروها را نظاره کنند تا با حضور دست‌ و پابسته و خنثی، توجیه‌گر وضع موجود و نسخه‌های دیکته‌شده آنان باشند. اگر بازگشت اصلاح‌طلبان به مصادر تصمیم‌گیری ممکن، مؤثر و معنادار باشد، اقدام آمریکا برای امنیتی‌سازی بین‌المللی مسائل ایران مثل دوره مذاکرات برجام ناکام خواهد ماند.

توییت وزیر خارجه عمان پس از دیدار با عراقچی

وزیر خارجه عمان در صفحه توییتر خود گزارشی از دیدار اخیرش با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان، منتشر کرد. «سید بدر البوسعبدی»، وزیر خارجه عمان در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «از دیدن دکتر عراقچی که برای مشاوره های استراتژیک دوجانبه ما از مسقط بازدید می کند، خوشحالم. فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها در مورد موضوعات مورد توجه دو جانبه و تأیید همکاری اقتصادی و تعامل تجاری و فرهنگی ما.»

ادعای بلومبرگ در مورد بارگیری نفتکش ایرانی در ونزوئلا

بلومبرگ مدعی بارگیری نفت‌کش ایرانی در ونزوئلا شد.به گزارش بلومبرگ، نفت کش اندراس ۱.۹ میلیون بشکه نفتِ مری-۱۶ ونزوئلا را در بندر خوزه بارگیری خواهد کرد.اندراس دومین نفتکش ایرانی است که نفت خام ونزوئلا را بارگیری می‌کند.در ماه سپتامبر کشتی ایرانی هورس اولین محموله نفت خام کاراکاس را بارگیری کرد.

گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ از نظر قوامی

ناصر قوامی درباره کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تصور می‌کنم آقای جهانگیری یا آقای محسن هاشمی در مقطع کنونی می‌توانند چنین نقشی را داشته باشند و از شانس بالایی برخوردارند و ممکن است اصلاح‌طلبان بر یکی از این دو به اجماع برسند. ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع گفت: «در ابتدا باید دید چه کسانی در انتخابات ثبت نام می‌کنند و شورای نگهبان صلاحیت چه شخصیت‌هایی را تأیید می‌کند. وقتی همه این‌ها مشخص شد می‌توان ارزیابی دقیق‌تری داشت که اصلا فرد یا افرادی هستند که مورد قبول اکثریت اصلاح‌طلبان و البته مورد اقبال جامعه باشند یا نه. اگر چنین افرادی بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند و تأیید صلاحیت هم بشوند، اجماع نیرو‌های اصلاح‌طلب بر نامزد واحد دور از ذهن نیست».

سازوکار جدید اصلاح طلبان شکل نگرفته مورد نقد قرار گرفت

گرامی مقدم با اشاره به طرح جدید اصلاح طلبان برای انتخابات گفت: هنوز ایرادات قبلی پابرجاست.گرامی مقدم فعال اصلاح طلب در رابطه با طرح برای وحدت و اجماع اصلاح طلبان تصریح کرد، در متنی که دوستان نوشته‌اند، بنا بر این است که ابتدا در این نهاد تصمیم‌گیری شود، بعد به آقای خاتمی رجوع کرده و ایشان تایید کنند اما به نظرم تصمیمات باید از ابتدا با هماهنگی ایشان اتخاذ شود؛ وگرنه شدنی نیست. در کل به نظرم دو ایراد اصلی نهاد بالادستی قبلی اصلاح‌طلبان همچنان به قوت خود باقی است که می‌تواند مشکل‌زا باشد. به‌هرحال به نظرم ضرورت دارد هرچه سریع‌تر اصلاح‌طلبان به‌سمت اجماع‌سازی و نهاد اجماع‌ساز یا ائتلافی برای احزاب سیاسی گام بردارند تا بتوانند در انتخابات ۱۴۰۰ مقابل رقیب ایفای نقش کنند و امکان پیروزی داشته باشند. البته گاهی هم ممکن است این اجماع را شورای نگهبان برای اصلاح‌طلبان به وجود بیاورد، ولی اگر بخواهیم کارکرد این نهاد اجماع‌ساز قوی‌تر شود، باید هرچه سریع‌تر به سمتی پیش برویم که آن دو ایراد مرتفع شود و احزاب بتوانند کنار هم کار کنند. اصلاح‌طلبان باید هرچه سریع‌تر به‌سمت سازماندهی نیروها در سراسر کشور حر کت کنند.

حرف و حدیث‌ها در مورد حمایت حزب نزدیک به روحانی از لاریجانی برای ۱۴۰۰

برخی منابع اطلاع داده اند که گویا یکی از چهره های مطرح حزب اعتدال و توسعه به برخی افراد فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 96 توصیه کرده اند که از علی لاریجانی به عنوان نامزد مطلوب در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند.بیژن مقدم درباره حمایت اعتدال و توسعه از علی لاریجانی گفت: آقای علی لاریجانی شخصیتی اصولگرا محسوب می‌شود، اما اینکه این جریان با چه هدفی می خواهد به آقای لاریجانی نزدیک شود یا نام او را برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کند، معتقدم از حرف ها و صحبت های آنها برمی آید که هدفشان خراب کردن آقای لاریجانی است.وی افزود: حمایت آنها از آقای لاریجانی ظاهری است، نه از سر باور به توانایی ها یا ارادت به شخصیت ایشان است، بلکه می خواهند آقای لاریجانی را نزد طرفدارانش در جریان اصولگرا و انقلابی خراب کنند. برای همین هم هیچ گاه رسمی به حمایت از آقای لاریجانی نمی پردازند، بلکه برخی افرادشان موضع طرفداری و حمایتی نسبت به آقای لاریجانی می گیرند. این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: برخی معتقدند اگر آنها هیچ نامزدی نداشته باشند، شاید بگویند «چون کسی را نداریم، آقای لاریجانی را نزدیک تر به دیدگاه های خودمان می دانیم» اما شخصا چنین باوری ندارم و ما هیچ گاه شاهد این اتفاق نخواهیم بود. معتقدم آنها دارند با آقای لاریجانی بازی می کنند.

حاجی‌بابایی: پیش‌فروش نفت غلط است و دولت آینده را بدهکار می‌کند

رئیس کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به اینکه نگاه دولت به نفت در لایحه بودجه متفاوت است، گفت: پیش‌فروش نفت غلط است و دولت آینده را بدهکار می‌کند.حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ و اصلاح ساختار بودجه اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۰ از جوانب مختلف ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ میزان بودجه عمومی برای اولین سال در لایحه بودجه کل کشور با لحاظ تبصره ۱۴ از بودجه شرکت‌ها بیشتر شده است. ضمن اینکه مصارف بودجه هم به شدت افزایش پیدا کرده و منابع پیش‌بینی شده دولت در لایحه نیاز به بررسی‌های زیادی دارد.

روایت مهاجرانی از بیانیه ١٢ شرطی پمپئو علیه ایران

در ٣١ اردیبهشت ١٣٩٧ پمپئو بیانیه ١٢ شرطى خود را در مورد ایران منتشر کرد که هر ١٢ بند با این جمله شروع مى شد: Iran must... ایران مى بایست. غنى سازى را مطلقا متوقف کند، تولید آب سنگین را متوقف کند. صنایع موشکى را متوقف کند. و ... بیانیه کشور فاتح براى یک کشور مغلوب در جنگ بود!عطاءالله مهاجرانی در رشته توئیتی نوشت:" در ٣١ اردیبهشت ١٣٩٧ پمپئو بیانیه ١٢ شرطى خود را در مورد ایران منتشر کرد، هر ١٢ بند با این جمله شروع مى شد: Iran must... ایران مى بایست. غنى سازى را مطلقا متوقف کند، تولید آب سنگین را متوقف کند. صنایع موشکى را متوقف کند. و ... بیانیه کشور فاتح براى یک کشور مغلوب در جنگ بود!ایران با اقتدار و استغنا در برابر درخواست هاى غیر منطقى و تفرعن و استکبار آمریکا ایستاد. دشوارى هاى به قول پمپئو قوى ترین محاصره اقتصادى تاریخ را تحمل کرد. برگى تاریخى و تاریخ ساز در سرنوشت ملت ایران و ان لو استقاموا على الطریقة لاسقیناهم ماءٓ غدقا ترامپ و پمپئو شکست خوردند."

پیشنهاد نماینده مجلس به دولت درباره بودجه ۱۴۰۰

محسن زنگنه نماینده مجلس طی توییتی درباره بودجه ۱۴۰۰ نوشت: رهبر معظم انقلاب، برداشت مازاد بر ۲۰ درصد از صندوق توسعه را فقط تا سقف یک میلیون بشکه در روز مجاز دانستند. نیز هر گونه برداشت از صندوق را برای مصارف اجازه ندادند.این یعنی کاهش ۵۰ ه.م.ت از منابع و حذف بند ه تبصره ۴ پیشنهاد می کنم دولت اصلاحات را انجام و مجدد لایحه را ارسال کند.

عدم حضور وزیر کشور در مجلس برای پاسخگویی به سوال نمایندگان

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی عملکرد وزارت کشور و بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۰ این وزارتخانه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شواها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: بررسی عملکرد و بودجه سال جاری و همچنین بودجه وزارت کشور در سال آینده در دستورکار امروز اعضای کمیسیون شوراها قرار داشت.وی با بیان اینکه در این جلسه عملکرد وزارت کشور در سال جاری با حضور معاونین امنیتی، عمرانی و پارلمانی این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: همچنین بودجه پیش بینی شده سال آینده این وزارتخانه نیز از سوی اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جمع بندی این موضوع در جلسات بعدی کمیسیون انجام شود.سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه طبق دستورکار اعلامی قرار بود تا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخگویی به سوال چند تن از نمایندگان در کمیسیون حضور یابد، اما اعلام شد به دلیل برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا امکان حضور در جلسه وجود ندارد نشده است؛ بنابراین، طرح سوال نمایندگان از وزیر کشور به جلسات آتی کمیسیون موکول شد.

مشکل پرداخت پول واکسن کرونا چیست؟

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با اشاره به تلاش های ایران برای خرید واکسن کرونا بیان کرد: اساساً خرید کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی به هیچ عنوان نباید مشمول تحریم و نیازمند دریافت هیچ مجوزی باشند. البته تمام تحریمهای آمریکا علیه ایران از نظر ما نامشروع و خلاف حقوق بین الملل است و هیچ مبنای قابل قبولی برای آنها وجود ندارد.وی ادامه داد: اما دولت ترامپ در راستای سیاست فشار حداکثری یا به عبارت بهتر زورگویی و یکجانبه گرایی حداکثری، تمام قواعد حقوق بین الملل را زیرپا گذاشته که یکی از آنها تحریم کل نظام مالی ایران و تمام بانکهای ایرانی است. همین که آمریکا بانک مرکزی و تمام بانکهای ایرانی را تحریم و صادرات نفت، محصولات پتروشیمی و سایر اقلام صادراتی ایران را تحریم می کند، نشان دهنده این است که هیچ حد و مرزی در اعمال فشار علیه مردم ایران قائل نیست. همتی گفت: دروغگویی آمریکا در این ادعا که واردات دارو و غذا و اقلام بشردوستانه برای ایران تحریم نیست، با کمی تأمل روشن می شود. فرض کنیم آمریکایی ها در اعمال سیاست فشار حداکثری موفق می شدند و می‌توانستند صادرات نفت و سایر اقلام را به صفر برسانند (البته مشخص شد که موفق نشدند و هیچ وقت موفق نخواهند شد)، اما اگر این اتفاق می افتاد، این مقام مسئول تاکید کرد: واردات دارو و غذا با چه منابعی باید انجام می شد؟ کشور برای اینکه بتواند واردات انجام دهد، نیاز به صادرات دارد. بدون صادرات چگونه می توان واردات انجام داد؟ آمریکایی ها از سوی دیگر اعلام کرده اند که تمام بانکها و موسسات مالی ایران تحریم هستند. واردات اقلام بشردوستانه نیاز به بانک دارد. بدون بانک چگونه می توان واردات انجام داد؟ البته همانطور که گفتم، تمام سیاست‌های تحریمی دولت ترامپ تاکنون شکست خورده است و هرچند مشکلاتی برای مردم عزیز کشورمان ایجاد شده اهدافی که از این سیاست دنبال می کردند هیچ کدام محقق نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۷
از دید مردم اصولگراها شدن همون ترامپ همون نتانیاهو. شرم آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
آقای روحانی
شما این 8سال رییس جمهور نبودی
بلکه سلطان جمهور بودی
بخاطر همین درد مردم را نفهمیدی
بعد از پیروزی بایدن وارد عصر بی حیایی شده ایم
ده ها هزار ایرانی که به دلیل سرمایه گذاری در ارز و سکه و خودرو و مسکن از شکست ترامپ عصبانی هستند و به هموطنان خود فحش میدهند
البته پشت نقاب سیاست پنهان شده اند
اما نقاب ها دارد میافتد
بدتر از آن
سیاستمداران و مسئولین ایرانی که به طور آشکار دارند از رفتن ترامپ از مردم فقیر بیچاره انتقام میگیرند
وای بر ملت ایران
اصلاح طلبان باید از همان روش دموکرات های آمریکا استفاده کنند
بیرون کشیدن آمریکا از دست ترامپ غیر ممکن بود ولی اونا تونستند
اون هم با یه پیرمرد هشتاد ساله
خوب در ایران هم از همین حالا اصلاح طلبان کاندیدای خود رو معرفی کنند
مطمئن باشید مردم ایران با تمام تنفری که از بعضی اصلاح طلبان دارند باز هم در انتخابات شرکت میکنند
برای اینکه میدانند خلا انتخاباتی چه فاجعه ایی ممکن است بر آنها نازل کند
مهم نیست کاندیدای اصلاح طلبان کی باشد فقط بهتر است هر چه زودتر معرفی بشود تا اصولگراها یک بار و برای همیشه ناامید بشوند
امیدواری اصولگراها = بحران سازی برای مردم
بهتر است آقای محسن هاشمی رو از همین الان به عنوان کاندیدا معرفی کنند به خصوص اینکه من تا الان نشنیدم ایشون پرونده فساد اقتصادی داشته باشد از نادر موارد است کلا هم آدم عاقلی است که این هم در بین مسئولین نادر است
باهمه گرفتاریهایی که مردم از معضلات ‌ومشقات تورم وگرانی بردوش می کشند ومصیبت هایی که کرونا درکاسبی ودرامد مردم ایجاد کرده که آثار آن در آینده نزدیک آشکارتر خواهد گردید ،دستگاهها ودولتمردان ان خصوصا درشهرداریها با خودسری وخیره سری دمار از روزگار مردم درآورده آند ،هیچ دادرسی هم نیست تا به شکایات مردم رسیدگی کند پس هیچ انتظاری نداشته باشید تا ملت با این مشکلات روزافزون دوبا ره در انتخابات شرکت کنندتابار دیگر براسب مراد خود سوار شوید وبنازانید . آقایان پر وعده وکم عمل .
جناب نماینده چابهار یک تمساح در چیتگر کلی سر و صدا کرد.فرزندان شما که از ابی که از مردابهای پر از تمساح اب برای خوردن میاورند و هرگز دیده نمیشوند را چطور بشنویم و چطور اشکهای خود را برای بی پناهی انان نگه داریم؟؟؟
جناب میر سلیم چرا اعضای حزب شما موتلفه اینقدر ثروتمند هستند؟؟؟
نه به انتخابات از سوی مردم...
همه گزینه های انتخابات ریاست جمهوری زیر میز هم نیستند
لطفا واکسن کرونا را بما بفروشید تا بزنیم و بتوانیم از فردا پرچم شما را به اتش بکشیم
تمام خاورمیانه تا قبل از ورود آمریکا بعد از جنگ جهانی به این منطقه،مستعمره ی کشورهایی چون انگلیس،شوروی و فرانسه بود و اگر الان استقلال دارن فقط به لطف آمریکاست.
آمریکا بر عکس انگلیس و شوروی هیچوقت طرفدار تجزیه ی کشورها نبوده.
انگلیس و شوروی بدترین نقش رو در ایران در ۲۰۰ سال اخیر داشتن.
یا تجزیه کردن و یا با تصمیماتی سرنوشت کشور رو عوض کردن...
آمریکا کشوری بود که زمانی که نصف ایران دست انگلیس و نصفی دیگر دست شوروی بود با تدبیر یک مقام داخلی به مسائل ایران ورود کرد و مانع تجزیه ی ایران شد.
آمریکا کشوری بود که صنعت رو به ایران آورد و بهترین سلاح هارو به ایران فروخت.
آمریکا کشوری بود که بهترین نیروهای انسانی ایران رو تربیت کرد.
من اینارو نمیگم که بگم آمریکا جنایتی نکرده،کرده و زیادم کرده...
اما ما باید بپذیریم که ما در حد مقابله با چنین ابرقدرتی نیستیم و اصلا چرا؟
خوب چرا با دنیا دشمنی میکنید که نتونید دارو تهیه کنید
آیا جان 80 میلیون ایرانی اینقدر بی ارزش است
تازه ملتی که پول داره پول رو داده دست شما ولی نمیتونید براش واکسن کرونا بخرید چرا؟ برای اینکه دنیا قبولتون نداره برای اینکه با همه دعوا دارید برای اینکه دشمن دشمن کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
علت داره دوست عزیز
بله بی ارزش هست
ثروت ، قدرت ، فساد چیزهای خطرناکی هستند برای همین در همه دنیا کلی نهادهای نظارتی موازی و مستقل وجود داره
خود بخوان حدیث مفصل
نیکزاد: روحانی حقوقدان است و نباید علیه مجلس حرف بزند!!!!!!!!!!!!!!
ایشان فقط حق و حقوق خودشان را می داند. علی برکت الله.
حق شناس: مخالفان برجام اشتراکات خودشان با نتانیاهو و ترامپ را برای مردم شفاف کنند!!!!!!!!!!
آقای حق شناس حق با شماست که می شناسید هر دو مخالف برجام هستیم ولی ما می گوییم این رونق اقتصادی، بیکاری، و .... حتا آب خوردن ما که وابسته به برجام است (از سخنان آقای رییس جمهور) خب الان که برجام نشده و همه با لگد زده اند زیر برجام حالا ما باید چکار کنیم که رونق اقتصادی نداریم، بیکاری بیداد می کند و .... حتا آب خوردن ما تبدیل به سیلاب می شود و خوزستان و گرگان و ... دیگر را آب می برد ولی آب خوردن به دست ما نمی رسد. علی برکت الله.
حاجی‌بابایی: پیش‌فروش نفت غلط است و دولت آینده را بدهکار می‌کند!!!!!!!!!!
پس شما فکر کردید این دولت می خواهد چکار کند؟ همانطور که ترامپ و اسراییل می خواهند راهی جز تحریم ایران و شکستن مقاومت راهی برای بایدن نگذارند این دولت هم می خواهد راهی جز شکست اقتصادی و نظامی و جغرافیایی و منطقه ای که منجر به مذاکره با کدخدا (اصطلاح آقای رییس جمهور برای مذاکره با آمریکا) برای دولت آینده نگذارد. علی برکت الله.
شما شفاف کنید که چرا مانند آن ها خواهان بتن ریزی در صنعت کشور هستید
تنها راه درست شدن مملکت اینه که روحانی برداره یه نامه خطاب به مردم و مسئولین بنویسه و با صراحت همه چیز رو بگه تمام مشکلات رو بگه اینکه اداره مملکت با روش فعلی غیر ممکن تولید و صنعت کاملا خوابیده سیستم بانکی فشل ارتباط با دنیا قطع شده و عمر جوانان در حال تلف شدن و تنها راه مذاکره و مصالحه با آمریکا و عربستان و دیگر همسایگان و همینطور کوتاه کردن دست کاسبان تحریم از اقتصاد است
تابناک جان سانسور کن ببینیم به کجا می رسیم ولی کامنت من وامثال من رو که منتشر نمی کنی یه جایی محفوظ نگه دار به نظرم یه روزی در تاریخ نه چندان دور به عنوان اسناد ........... ادامه نمی دم !
انتخابات با رای کی مگه قراره کسی رای بده چه کار مثبتی برای مردم کردید جز بی پولی بدبختی .همه دنیا هم که با ما چپ افتادن
مشکل پرداخت پول واکسن کرونا چیست؟
پاسخ: زیرا همیشه برای شما، به شکل اغراق آمیزی پروژه های نظامی بر پروژه های مردمی و ملی اولویت دارد...
شاید اقای روحانی حقوق دان نباشد ولی دکترای روضه خوانی دارد فعلا که ملت از مرثیه های ایشان عزادار و به گریه افتاده اند
کد ۴۴۴ که فرستادید برای دوستان.....یه کد هم بفرستید شاید تحریمها رو بر دارند
دیگه حالم از برجام به هم میخوره ، واقعا اگه هنری دارید برید به التماس بایدن بیفتید و دخیل شوید و بگید کلیه فعالیتهای موشکی و هسته ای رو تعلیق میکنیم چرا که تنها شرط انجام مذاکره همینه ،
متاسفم که سران هنوز به خسارات و عملکرد بد بانک ها در نابودی اقتصاد ایران و پول ملی واقف نیستند
ملت عزیز ایران حتی اگر تمام تحریم ها رفع شود با وجود این بانک ها تازه میشویم هندوستان که تحریم نیست اما 99 درصد مردم ان در فقر مطلق و یک درصد آن در ثروت و کاخ های 6 هزار متری یاستی هیلز
رئیس عزیز و محترم قضا باید و باید در تخلفات برخی بانک های خصوصی وارد شود.
همان بانک ها که با 400 میلیارد تومان تاسیس شدند و با جذب ده ها هزار میلیارد پول مردم و وام دادن به خود ، سرمایه 400 میلیاردی خود را با انواع پولشویی و استفاده نا مشروع از سپرده های مردم در کمتر از 8 سال به 400 هزار میلیارد رساندن.
نمایندگان مجلس اگر میخواهند بر اساس عدالت قانونی را در باره انتخابات وضع کنند هر انتخاباتی را که فاقد شرکت حداقل 51 درصد مردم باشد را باطل اعلام نمایند .
اصلاحات اساسی بودجه
۱_حداقل حقوق و حداکثر حقوق از ۲۱ برابر به ۳ برابر کاهش پیدا کنه هر چند صاحبان حقوقهای نجومی مقاومت خواهند کرد
۲- نظام مالیاتی از وکلا و پزشکان و دفاتر ثبث اسناد و... اصلاح بشه
۳_ نظام مالیاتی از سپرده های میلیاردی و سودهای چند صد میلیونی ؟
اابته به شرط انکه مجلس دنا پلاس بگیر درگیر مادیات دنیوی بیش از این نشودند .
مالیات سنگین بر ویلاها و باغ های لاکچری و ماشینهای لوکس
همتی ارزی برای تامین روغن خوراکی ملت نداره میخاد ارز تا واکسن ۸۰ میلیون ایرانی رو داشته باشه ؟
آقاى ميرسليم، الان زمان مناسبى براى تسويه حساب شخصى نيست. اگر اين واقعيت كه اكنون حداقل ٧٠٪؜ خانواده ها زير خط فقر هستند براى شما كافى نيست حداقل به توصيه رهبرى عمل كنيد بدون حاشيه و اتلاف وقت و بيت المال.
مشکل واکسن کرونا پرداخت پول است به این معنا که کسی در دولت و مجلس حاضر نیست برای آن پول پرداخت کند
چرا دولت بودجه ریاضتی برای نجومی بکیران در نظر نمیگیره مدیران دولتی دارن ۲۱ برابر حداقل بگیران فقط پاداش میگیرن ،هیچ کس هم صداش درنمیاد ؟؟! ؟!یکی ۳۰ میلیون و یکی ۳ میلیون ؟! در خالی کسی ۳ میلیون میگیره داره ۱۰ برابر یه مدیر ۳۰ میلیونی جون میکنه؟
.و دوباره بورس...........
این قصه سر دراز دارد
الان مافیای دارو صد تا برنامه داره
مگه میشه فرصت به این خوبی را راحت از دست بدن
میگن در زمان جنگ جهانی یک سرباز جلو تخلف نخست وزیر فرانسه را گرفته و توسط نخست وزیر هم تشویق شده و وعده پیروزی در جنگ به سرباز و مردم فرانسه داده شده
نیکزاد نماینده اردبیل نبود!؟
جناب مهاجرانی برای تو که لندن نشستی آمریکا شکست خورده و ایران گل و بلبله .......دیگه بناست چقدر فقر و بدبختی در اثر تحریمهای آمریکا به مردم فلک زده نازل بشه تا به نظرت بیاد ؟؟؟؟؟
آقای همتی
صادق باش و صداقت پیشه کن ...
سوال کیهان: دلیل اعدام روح الله زم؟
سوال صحیح تر این است: دلیل اعدام روح الله زم در شرایطی که منابع و رابطینش شناسایی نشده بودند، چیست؟ همانقدر که دلارهایی که دست بابک زنجانی است تضمین ادامه زندگی اوست، منابع اطلاعاتی زم (همانطور که خودش گفته بود نام آدمهای بسیار بزرگی در میان است) می توانست تضمین بقای او تا معرفی آنها باشد
اگر زم هر 6 ماه تنها یک نفر را با سند و مدرک متقن، به دستگاه اطلاعاتی کشور معرفی می کرد، ارزش آنرا داشت که او را در ویلایی لوکس محصور کنند و هزینه های زندگیش را بپردازند و او در ازای این بخشش های نظام، هر 6 ماه یک خائن صاحب منصب را معرفی کند.
با اعدام زم چه دستاوردی داشته؟
یک سؤال ساده: وقتی همه بانکهای ما تحریم هستند و ما نمیتوانیم حتی پول دارو و واکسن را پرداخت کنیم، اینهمه کالای قاچاق میلیارد دلاری با ترانزیت و کانتینر چگونه خریداری و وارد میشود؟؟؟!!! لابد پولشو به ریال توی جیبشون میبرن و پرداخت میکنن؟؟!!! معلومه که این حضرات شب و روز دعا میکنن که تحریم ها هرگز برداشته نشود.
یک سؤال ساده: وقتی همه بانکهای ما تحریم هستند و ما نمیتوانیم حتی پول دارو و واکسن را پرداخت کنیم، اینهمه کالای قاچاق میلیارد دلاری با ترانزیت و کانتینر چگونه خریداری و وارد میشود؟؟؟!!! لابد پولشو به ریال توی جیبشون میبرن و پرداخت میکنن؟؟!!! معلومه که این حضرات شب و روز دعا میکنن که تحریم ها هرگز برداشته نشود.
به نظر میاد آمریکا داره از دارو به عنوان اهرم فشار استفاده میکنه. از یک طرف میگه دارو تحریم نیست و رسانه های وابسته اش دایم درباره این موضوع تبلیغ میکنن اما از طرف دیگه به راحتی موانع بانکی رو برنمیداره. امیدوارم یک روز آمریکا جواب اینهمه ظلمش علیه دیگران رو بگیره.
بنظر شما لاریجانی سال۹۲چه مواردی رو با روحانی توافق و بست که الان روحانی بایستی براش جبران کنه ؟
#وزیر کشور
#برجام
#مطیع محض مجلس
و....
دروتخته باهم جور در میاند
#روحانی
#لاریجانی
هرجایی ایران ضربه خورد حتماً پای روس ها هم در میان است ترامپ را روس ها با تقلب در انتخابات چهار سال بر آمریکا حاکم کردند و دیدید که با ایران چه کرد .
اصلاح طلبها باز پررویی شدید کردند عوام فریبان بس کنید کسی دیکه رایرنمیده به شما
مشکل کلا نبودن پوله
سلام، از نویسنده محترم این گزارش و سایت محترم استدعامیشود، در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و ظلمی که به آنها شده نیز گزارش تهیه نمایند، ظاهرا مدیران تصمیم گیر چون خودشان هم بازنشسته کشوری بوده یادرآینده خواهندبود 77 درصد به حقوق بازنشستگان کشوری که حدود 1/5 ملیون نفر هستند اضافه کرده اند، اما اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که حدود 3/5 ملیون نفر می باشند فقط حدود12تا 15درصداست،این اجحاف و تبعیض چرا مورد توجه قرار نمی گیرد ضمن اینکه نادیده گرفتن جمعیت 3/5 ملیونی بازنشستگان تامین اجتماعی ، باعث سرخوردگی نسل جوان است ونه دلگرمی آنها، با تشکر
پول نیست
اگر تحریمها شکست خورده و اهداف آمریکا محقق نشده چرا نمی توانید واکسن وارد کنید؟؟؟؟؟؟؟
ماشین چینی وارد میشه ولی دارو نه . قسم حضرت عباسو باور کنیم یا دم خروس
اصلاحات تمام دغدغش مذاکره و رفع تحریمه که هر آدم عاقلی میدونه شدنی نیست مگر اینکه بیچون چرا بگی چشم.

اصولگرا هم ۷۲ ملتن از هر نگاهی توشون هست و مثل اصلاحات پدرخوانده ندارن خیلی دل به مذاکره نبستن اما برنامشونم مشخص نیست چون از هر مدلی توشون هست

ما مردم ولی تمام درد هم غممون تورم نقدینگی بالا بودجه نامشخص عدم شفافیت و عدالته

کمر مارو اینعا شکونده ولی ندیدم اصلاحطلبی و اصولگرایی که برای اینها برنامه بده
"حمایت حزب نزدیک به روحانی از لاریجانی" ، شما اول برادری ات را ثابت کن بعد طلب ارث و میراث کن. اینها بر اساس چه سازوکاری اسم خود را حزب گذاشته اند؟ این به اصطلاح احزاب، بیشتر شبیه گروه هایی هستند که یک شبه و با سر کار آمدن یک رئیس دولت قدرت می گیرند و در یک حرکت سینوسی به اوج می رسند و با اتمام فرصت هشت ساله دولت حرکت نزولی خود را طی می کنند و در نهایت فعالیت های آن در حد صدور بیانیه در ایام و مناسبت ها باقی می ماند. این حزب اعتدال و توسعه بفرماید بر اساس کدام ساختار مدون عضوگیری می نماید؟ و چقدر حامی دارد که نسخه انتخاباتی می پیچد؟ عملکرد شما در این هشت سال چه بوده؟ راستی عملکرد محیط زیستی ترین دولت(ادعای رئیس جمهور) چه بوده است؟ من به عنوان فردی که به این دولت رای دادم منتظر کارنامه این دولت هستم تا نسخه انتخاباتی!!! هرچند که شرایط موجود کاملا عملکرد را نشان می دهد.
بار پروردگارا خودت مردم ایران را از دست نمایندگان مجلس منتخب شورای نگهبان در امان بداربار پروردگارا خودت مردم ایران را از دست نمایندگان مجلس منتخب شورای نگهبان در امان بدار
قدرت همیشه شیرین است. اما مردم خدمتگزار می خواهند. اصلاح طلب و اصولگرا از تمام امتحانات مردود شده اند. مردم تحولات اساسی میخواهند که رفاه و عزت برایشان بیاورد.
درود
قلدرم و این کار و می کنم ان کار و می کنم
دولت را باور کنیم یا شکست اقتصادی دولت را
اقای روحانی شما شکست اقتصادی خوردید و در حال عقب نشینی
هستید
نگوید تو جتگ اقتصادی هستید جنگ تمام شده و شما در خال عقب نشینی هستید
سقوط کامل پول ملی و بورس و تورم 300 درصدی نشانه کامل ان است
خوب پاشو بیا تو ایران زندگی کن آقای مهاجرانی .چرا غم غربت رو تحمل میکنی ؟واقعا هدفت رو از این حرفها من یه نفر نمیفهمم .
به نمودار روند بورس امروز ( چهارسنبه ۲۶ اذر) نگاه کنید
امروز هم بلافاصله بعداز شروع کار تالاربورس شاخص کل سقوط کرد انا به شکل تابلویی( درست روی یک میلیون چهارصد هزارواحد ) نموداررا معکوس کردند تا شاخص وارد کانال بک میلیون وسیصد هزارواحد نشود !!!!
حداقل برای طبیعی جلوه دادن برگشت شاخص میذاشتید مثلا دویست واحد داخل کانال یک میلیون سیصدهزارواحد میشد بعد دستکاریش میکردید !!!!
جناب آقای ریاست بانک مرکزی به قول معروف این حرفها برا فاتی تنبان نمیشه ! چقدر از این حرف های ضد و نقیض برای واکسن آنفلانزا پائیزی شنیدیم و آخرش هیچ و پوچ و کلی مبتلا به آنفولانزا !
مشکل پرداخت پول واکسن کرونا چیست؟
سوال درست :
مشکل کلی این مملکت چیست که هر روز تو هر موضوعی داستان داره ؟؟؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر