شاخص کل تا کجا ریزش خواهد داشت؟

کاهش امروز شاخص کل این پرسش را مطرح کرده است که به لحاظ تکنیکال شاخص کل تا کجا ریزش خواهد داشت؟
کد خبر: ۱۰۲۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 15 December 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شاخص کل در چند روز اخیر در مسیر نزولی قرار گرفته است و روز گذشته مورخه ۲۴ آذر ۹۹ کانال ۱.۵ میلیون واحدی را از دست داد.

امروز مورخه ۲۵ آذر ۹۹ نیز در ادامه ریزش‌ها در بازار سرمایه، شاخص کل نیز از ابتدای بازار قرمزپوش بود و در نهایت با کاهش ۵۵۸۰۵ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۵۲ واحدی به کار خود پایان داد.  

کاهش امروز شاخص کل این پرسش را مطرح کرده است که به لحاظ تکنیکال شاخص کل تا کجا کاهش خواهد داشت؟

شاخص کل تا کجا ریزش خواهد داشت؟
 
 

نمودار شاخص کل در تایم فریم روزانه و به دور از هرگونه شلوغی اندیکاتور‌ها و خطوط روند به سادگی بیانگر حساسیت قیمت به میانگین وزنی ۴۰ روزه است که در تصویر فوق بصورت منحنی آبی رنگ به نمایش درآمده است. این منحنی در مقاطع مختلف در نقش حمایت و مقاومت ظاهر شده است که این بار نیز امید زیادی وجود دارد که فردا در نقش حمایت ظاهر شود و به عنوان سدی محکم و البته معتبر در برابر ریزش بیشتر عمل کند.

شاخص کل تا کجا ریزش خواهد داشت؟
 
 

همان طور که در تصویر بالا دیده می‌شود چه در بخش اندیکاتور RSI و چه در بخش نمودار قیمت خط روند صعودی، در روز یکشنبه تقریبا از دست رفته بود و سیگنال اولیه شروع اصلاح در کوتاه مدت داده شد و در ادامه طی معاملات دیروز نیز سطح مهم ۱.۴۸ میلیون واحد نیز از دست رفت تا سیگنال دوم فروش را صادر کند، اما همان طور که در بالا هم توضیح داده شد و اکنون از نمایی نزدیکتر ملاحظه می‌فرمائید؛ فردا شاخص به حمایت خود در برخورد با میانگین وزنی ۴۰ روزه می‌رسد که به احتمال زیاد سبب برگشت تعادل به بازار خواهد شد.
حد ضرر تحلیل فوق شاخص ۱.۳۵ میلیون واحد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس