بازدید 5022

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پایداری جوی آرام در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده خبر داد و گفت: این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 14 December 2020

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس این تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از بعد ازظهر روز سه‌شنبه (۲۵ آذر) سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در برخی نقاط شمال غرب و غرب سبب بارش باران و برف خواهد شد، گفت: این سامانه طی روز چهارشنبه (۲۶ آذر) تقویت می‌شود و کل نیمه غربی و دامنه‌های البرز را فرا می‌گیرد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش طی روز چهارشنبه (۲۶ آذر) در جنوب غرب آذربایجان غربی، لرستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری و نیمه شمالی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی روز پنجشنبه (۲۷ آذر) بارش در غرب و شمال‌ غرب تضعیف می‌شود و در جنوب ‌غرب، غرب خلیج فارس، مناطقی از استان‌های اصفهان و فارس به‌صورت رگبار باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید ادامه دارد همچنین بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شدت بارش طی روز پنجشنبه در جنوب شرق لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس خواهد بود، اظهارکرد: طی روز جمعه (۲۸ آذر) برای شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش باران و برف و برای جنوب غرب و غرب کشور بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی فردا و پس‌فردا (۲۵ و ۲۶ آذر) خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ آذر) کمی ابری و غبار آلود و طی بعد ازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۷ آذر) نیز نیمه ابری همراه با غبار محلی، به‌تدریج افزایش ابر، در بعد ازظهر بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل