بازدید 34161
دو هزار و سیصد و پانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

هشدار ذوالنوری به اردوغان: از سرنوشت صدام عبرت بگیرید /یک نماینده مجلس: اظهارات اردوغان نگران کننده نبود؛ فقط یک شعر خواند! / نامزد نهایی جبهه پایداری برای ۱۴۰۰ کیست؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پاداش «روحانی» برای قهرمانی پرسپولیس در آسیا / نامه توکلی به سرلشکر باقری درباره آمادگی همکاری برای مبارزه با گرانی / زاکانی: بودجه با بی‌مسئولیتیِ تمام، بسته شده و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 12 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مردم کشورهای فقیر چه زمانی واکسینه می‌شوند؟


بر اساس تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط خیریه آکسفام، کشورهای ثروتمند که تنها ۱۴درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند، تا کنون ۵۳درصد از امیدوارکننده‌ترین واکسن‌ها را خریداری کرده‌اند.آکسفام هشدار می‌دهد که از هر ۱۰ نفر در کشورهای فقیر، ۹نفر تا سال ۲۰۲۲ واکسن دریافت نخواهند کرد.در حالی که کشورهایی مانند بریتانیا نگران تامین دوز کافی واکسن هستند، تا زمانی که انحصار فروش را به چالش می‌کشند، این معاملات، بسیاری از کشورهای فقیر را در شرایط نامساعدی قرار خواهد داد. مهم‌تر از همه، تا زمانی که شرکت‌ها دانش خود را بدون حق انحصاری در اختیار قرار ندهند، هرگز قادر به تولید واکسن در مقیاس مورد نیاز نخواهیم بود./ اقتصادآنلاین

متوسط قیمت مسکن در کشور متری ۱۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان


معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز متوسط قیمت مسکن در کل کشور را متری ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: دو شهر گران کشور از نظر متوسط قیمت مسکن، تهران با متری ۲۷.۸میلیون تومان و اهواز با متری ۲۳.۵میلیون تومان است. علت بالا بودن قیمت در اهواز، هجوم خریداران غیرایرانی به خوزستان برای خرید مسکن طی چند ماه اخیر است./مهر

نامزد نهایی جبهه پایداری برای 1400 کیست؟


شرق نوشت: جبهه پایداری در حالی از مهرماه کمیته انتخابات 1400 را فعال کرده که به نظر می‌رسد تنها جریان درون اصولگرایی است که شیخوخیت جامعه روحانیت را قبول ندارد و در هیچ‌یک از جلسات آن که به گفته سخنگویش همه احزاب شرکت کرده‌اند، حضور نداشته است. احتمال اینکه جبهه پایداری در 1400 به اصلح دیگری به جز سعید جلیلی برسد زیاد است و این یعنی برخلاف آنها برخلاف ایده سال‌های پیش که معتقد بودند مهم نیست اصلح رأی‌آور هست یا نه، رویه جدید را در پیش خواهند گرفت و آن اصلح رأی‌آور است.

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به عزت الله ضرغامی


روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به توییتر عزت الله ضرغامی نوشت: یکی از نظامیان که مدتی در کسوت رسانه‌ای فعالیت کرد نیز فعالیت زودرس تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را در فضای مجازی آغاز کرد. این شخص، توئیتر را به ابزار تبلیغاتی خود تبدیل کرده و نوشته «در نظام مدیریت کشور "راز بقاء" در سکوت و همراهی است. "راز رشد" در تئوریزه کردن منویات اصحاب قدرت و "راز حذف" در مشاوره صادقانه و کارشناسانه. دولت آینده باید زیر این میز بازی را بزند». این، چهارمین نظامی داوطلب ریاست جمهوری 1400 است که از خود رونمائی کرده و گویا حداقل دو نظامی دیگر نیز در راهند.

هجوم خارجی‌ها برای خرید خانه در اهواز!


معاون مسکن وزیر راه: گران‌ترین شهر کشور از لحاظ مسکن تهران است با متری ۲۷ میلیون تومان و بعد از آن اهواز با متری ۲۳ میلیون تومان. تنها این دو شهر در کشور بالای ۲۰ میلیون تومان هستند و باقی شهرها پایین‌تر و حتی ۲۵ استان زیر متری ۱۰ میلیون تومان است. علت بالا بودن قیمت مسکن در اهواز هم هجوم خریداران غیرایرانی به خوزستان برای خرید خانه است. این اتفاق در چند ماه اخیر رخ داده و تا پیش از آن، اهواز شهر گرانی در بخش مسکن نبود./ فارس

کواکبیان: اصولگرایان خیلی تلاش کنند ۱۵ درصد رای دارند


دبیرکل حزب مردم‌سالاری:اصولگرایان خودشان را بکشند ۱۵ درصد آرای مردم را دارند، ۲۰ تا ۳۰ درصد آرا حالت بینابین [خاکستری] دارد اما با ورود نامزد اصلاح‌طلبان، نرخ مشارکت به بالای ۵۰ درصد می‌رسد و شانسی برای موفقیت اصولگرایان وجود نخواهد داشت.اصولگرایان دوست ندارند که مشارکت حداکثری در انتخابات پیش روی شکل گیرد حتی اگر حاکمیت ضرر کند برای آنها مهم نیست. برخی از دوستان اصولگرا حاضرند به‌خاطر یک دستمال قیصریه را آتش بزنند، نباید منافع زودگذرحزبی را بر منافع ملی ترجیح دهیم./ایرنا

۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو


سرهنگ سلیمی، رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا: در خصوص جریمه مخدوش کردن پلاک‌های خودرو در محدودیت‌های کرونایی، در حدی که جعل و اقدام متقلبانه در پلاک محسوب شود برابر قانون مجازات اسلامی عنوان مجرمانه دارد و از ۶ ماه تا یک سال حبس هم برای آن در نظر گرفته شده است. اگر پوشاندن پلاک یا دستکاری در ارقام آن در حدی باشد که فقط صرفا مخدوش شدن پلاک تلقی شود با کد ۲۰۴۷ برابر ریز جرائم راهنمایی رانندگی مبلغ ۶۱ هزار و دویست تومان کد جریمه آن است. رانندگانی که پلاک خودروی خود را مخدوش و در ساعات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی اقدام به تردد کنند، علاوه بر جریمه مخدوش کردن پلاک، جریمه محدودیت‌های کرونایی هم می‌شوند./ خبرنگاران‌جوان

واکنش‌ آخوندی به مصوبه اخیر مجلس درباره پروتکل‌های الحاقی


وزیر سابق مسکن گفت: در برابر تصویب طرح بی‌مسمّای اقدام راهبردی لغو ‎تحریم‌ها در ‎مجلس باید گفت: به کجا چنین شتابان؟ با ‎منافع ملی ایران چه می‌کنید؟ این چه بازی با روح و روان ‎ملت است؟ تحمیل اراده‌ی ‎اقلیت تا چه حد؟ آیا هیچ آگاهی از شرایط ‎اقتصاد ایران و سختی ‎معیشت مردم دارید؟ ‏فحوای اطلاعیه دبیرخانه شورای امنیت ملی درباره طرح به اصطلاح لغو تحریم‌ها حاکی از آن است که شورا هیچ مصوبه رسمی در باره متن این مصوبه نداشته و هر چه بوده در حد رایزنی‌های اولیه بوده‌ است. ‎رییس‌جمهور بجای عدم ابلاغ آن بهتر است تذکر قانون اساسی هم به ‎مجلس و هم ‎شورای نگهبان بدهد.

پاسخ یک مقام قضائی به حرف‌های پدر «روح‌الله زم»


صبح امروز پس از اجرای حکم روح‌الله زم پستی در صفحه اینستاگرام محمدعلی زم، پدر نامبرده منتشر شد. در همین رابطه، یک منبع آگاه در قوه قضائیه در رابطه با پست اینستاگرامی منتشره از سوی محمد علی زم گفت: موارد مطرح شده از سوی آقای زم در خصوص جزئیات جلسه ملاقات با روح‌الله زم، منطبق با واقعیات نیست. این منبع آگاه تصریح کرد: جملات به کار رفته در پست آقای زم یک داستان سرایی تخیلی است و البته قبلا هم سابقه اینگونه اظهارنظرها از سوی وی وجود داشته است؛ از جمله آنکه آقای زم درست در زمانی که مدعی بود هیچ ارتباطی با پسرش ندارد، با استفاده از روش‌های گوناگون با روح‌الله زم ارتباط می گرفت تا جایی که حتی در فیلم موجود از ارتباط وی با پسرش، نگران تعداد نفرات عضو شده در کانال او است و قابل تأمل آنکه در همان مقطع زمانی پستی در فضای مجازی منتشر کرد و از پسرش و اقدامات ضدانقلابی و ضدامنیتی نامبرده اعلام برائت جست؛ بنابراین اینگونه اظهارنظرهای کذب از جانب محمدعلی زم پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده، فلذا ادعای مطرح شده در این پست اینستاگرامی خاص نیز فاقد صحت و عاری از واقعیت است.وی اظهارنظر مطرح شده در خصوص اینکه قوه قضاییه به دنبال مبادله روح الله زم بوده را نیز از اساس دروغ دانست و گفت : این موضوع نیز شبیه حجم بزرگی از دروغ های کانال امد نیوز است. وی اضافه کرد: این اظهارات زم حتی در زمانی که وی در خارج از کشور به سر می برد هم مطرح شده است و ویدئوی آن نیز پخش شد و نیازی به صحنه آرایی خاصی نبوده تا وی به بیان حقیقت بپردازد.

زاکانی: بودجه با بی‌مسئولیتیِ تمام، بسته شده


علیرضا زاکانی: در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی دقتمان روی این است که نگذاریم تبعات سیاست‌گذاری‌های غلط به جامعه تحمیل شود و با گفتن "به‌به و چَه‌چَه" یک پولی در جیب مردم بگذاریم، از آن سمت یک پول درشت چندده‌برابری از جیب مردم برداریم. بودجه با بی‌مسئولیتیِ تمام، بسته شده است یعنی هیچ منطق درستی ندارد، وقتی می‌پرسیم «این کسری بودجه را چگونه می‌خواهید برطرف کنید؟» می‌بینید که مجدداً مسیرهایی دنبال می‌شود که ماحصل این مسیر یک تورم تشدیدیافته را به جامعه و مردم عزیز انتقال می‌دهد و تحمیل می‌کند. دیگر نباید بپذیریم مجلس یازدهم مثل مجلس دهم زیر بار مسیری برود که این مسیر از قبل شکست خورده است. اگر جامعه حقیقت این که سال 98 و 99 چه اتفاقاتی افتاد و به‌یک‌باره سرمایه‌های عمومی کشور تخلیه شد و وضع اقتصادی و معیشتی جامعه به این وضعیت اسفبار افتاد متوجه شود، مشخص می‌شود مصلحت کشور پیگیری نشده است.

احمد خاتمی: قانون اساسی جمهوری اسلامی در تاریخ اسلام بی‌نظیر است


آیت‌الله سید احمد خاتمی با حضور در پژوهشکده شورای نگهبان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات و منشورات پژوهشکده شورای نگهبان، در جریان فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشکده شورای نگهبان قرار گرفت. در این بازدید که عباسعلی کدخدایی رییس پژوهشکده و هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز حضور داشتند، مدیران پژوهشکده گزارشی از فعالیت‌های هر بخش ارائه کردند. احمد خاتمی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع مشورتی فقهی قم را افتخار شورای نگهبان دانست و افزود: کار کارشناسی در بازوهای مشورتی شورای نگهبان بسیار خردمندانه است و نتیجه این کار در صحن جلسات شورای نگهبان ملموس است. عضو فقیه شورای نگهبان ادامه داد: خدمات و فعالیت‌های پژوهشکده بخشی مربوط به شورای نگهبان است و بخشی دیگر خدمت به جامعه حقوقی کشور است و به همین دلیل است که باید پژوهشکده به عنوان مرکزی برای تبیین، ترویج و تفسیر قانون اساسی وجود داشته باشد. وی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در تاریخ اسلام بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: حداقل ۵۰ فقیه در ۹۰ روز درباره کلمه به کلمه قانون اساسی موجود کنکاش و اظهارنظر کرده‌اند و متنی قوی و منسجم آماده کرده‌اند البته فقط وحی و کلام معصومین بی‌نقص و بی‌ایراد است. عضو فقیه شورای نگهبان تهیه و تولید دائره المعارف قانون اساسی، شرح فقهی و حقوقی قانون اساسی را توسط پژوهشکده شورای نگهبان لازم و ضروری دانست.

مدیرعامل بهشت زهرا: قطعه ویژه برای فوتی‌های کرونا نداریم


دیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)گفت: قطعه‌ ویژه برای فوتی‌های کرونایی در نظر گرفته نشده و دفن متوفیان کرونا در هر قطعه ای که خانواده های آنها درخواست کنند، صورت می گیرد. سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان تهران در سازمان بهشت زهرا (س) درباره عملکرد سازمان بهشت زهرا(س)در بحران کرونا اظهارداشت: در این روز‌ها هیچ محدودیتی برای دفن درگذشتگان مبتلا به کرونا وجود نداشته و سازمان بهشت زهرا(س) با نهایت تکریم و تعظیم به شهروندان و خانواده های داغدار به خدمات رسانی شبانه روزی مشغول است.وی افزود: این سازمان از ابتدا با استفاده از تجربه های گذشته با مدیریت مناسب قطعه‌ ای ویژه فوتی‌های کرونایی در نظر نگرفت و با درخواست شهروندان و رعایت پروتکل های بهداشتی در هر قطعه ای که خانواده متوفی درخواست کنند، دفن صورت می گیرد. حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران در ادامه با اشاره به بازدید جمعی از نمایندگان استان تهران از سازمان بهشت زهرا(س) و ارائه گزارش مثبت از این بازدید توسط نمایندگان تهران از گزارش جامع و کامل مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در جمع نمایندگان استان تهران تجلیل کرد و از خدمات شبانه روزی مدیریت و پرسنل بهشت زهرا(س) در بحران کرونا به ویژه تکریم خانواده های داغدار و متألم تقدیر کرد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مجلس: اظهارات اردوغان نگران کننده نبود؛ فقط یک شعر خواند!


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران اسلامی شنوای این حرف نیست. بدان معنا که این حرف خیلی نگران کننده نیست و از نظر ما این حرف بیشتر برای آقای اردوغان و ترکیه و جمهوری آذربایجان مصرف داخلی دارد. این حرف‌های اردوغان در قالب همان رویکردی است که سالهاست در ترکیه شروع شده و شاید در جمهوری آذربایجان تاثیرگذار باشد ولی برای مردم ایران و ایران اسلامی تاثیری ندارد. ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات جنجالی رجیب طیب اردوغان، گفت: من اعتقادم بر این است که اظهارات اردوغان را بیشتر از یک شعر ندانیم. آقای اردوغان یک شعری خوانده است و آن را یک شعر بیشتر ندانیم. اگر دستگاه دیپلماسی مقتدرانه عمل کند و از انفعال خارج شودکسی جرات کوچکترین اقدام و کلام را ندارد. اردوغان هم باید توجه کند که با ایرانی از مردان و زنان شجاع و برخاسته از اعتقادات دینی مواجه است. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه امورخارجه باید بیشتر از احضار سفیر اقدام می‌کرد، افزود: کشورهای همسایه بدانند که هرگز رویاهایشان علیه ایران محقق نخواهد شد. به ویژه آنکه جغرافیای ایران همیشه از یک انسجام و وحدت برخوردار است. مردم و اقوام ایران مثل همان مثال آب و روغن هستند که اگرچه در ظاهر از هم جدا بوده و جداکردن آن‌ها از هم بسیار سخت است. البته برخی خیال آن دارند که می‌توانند از این تنوع اقدام و مذاهب سواستفاده کنند ولی تاریخ و سابقه ایران اسلامی نشان داده همه اقوام و مردم در دفاع از یکپارچگی کشور، یکی هستند.

جزئیات گروگان گیری امروز از زبان دادستان قم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از بازداشت عامل گروگانگیری در قم خبر داد و گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که گروگانگیر مدتی قبل اقدام به قتل همسر برادر خود کرده بود و در تهران نیز یک خانم را به قتل رسانده بود و تاکنون متواری بود.حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب از بازداشت عامل گروگانگیری در قم خبر داد و بیان کرد: حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز گزارش گروگانگیری در یک اتوبوس واصل شد و دستورات قضایی لازم در این خصوص صادر شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که گروگانگیر مدتی قبل اقدام به قتل همسر برادر خود کرده بود و در تهران نیز یک خانم را به قتل رسانده بود و تاکنون متواری بود.وی اظهار کرد: این فرد، در روز جاری اقدام به گروگانگیری در یک اتوبوس با 6 سرنشین کرده بود که در نهایت با انجام اقدامات لازم و تدابیر پیش بینی شده در نهایت فرد گروگانگیر تسلیم و بازداشت شد.حجت الاسلام والمسلمین غریب با بیان اینکه فرد گروگانگیر مسلح بوده است، گفت: خوشبختانه هیچ یک از گروگان‌ها آسیب ندیدند.

فرزند شهید فخری‌زاده: پدرم مخالف برجام بود

حامد فخری زاده گفت: من هیچ وقت پدر را موافق برجام ندیدم، همیشه می‌گفتند این برجام هسته‌ای بعد می‌شود برجام موشکی، بعدش می‌شود برجام حقوق بشر و این پایان ندارد، چرا که آمریکا هیچ وقت خوی گرگ بودن خود را کنار نمی‌گذارد.فرزند شهید فخری زاده در گفت و گویی به برخی نکات مهم و کلیدی درباره مرام و منش پدر اشاره کرد

توصیه انتخاباتیِ نقوی حسینی به جناح های سیاسی

یک نماینده سابق مجلس گفت: کاندیدهای انتخابات 1400 به جای سیاسی کاری هایی که گاهی در ایام انتخابات شاهدش هستیم، فقط و فقط به فکر منافع ملی باشند.سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: روند فضای انتخابات ۱۴۰۰ کم کم دارد فعال می شود و به زودی مرزهای انتخاباتی پررنگ خواهد شد. تا جایی که از مصاحبه اخیر آقای محسن هاشمی مطلع شدم حدود 20 چهره سیاسی از این جناح آمادگی حضور در رقابت های انتخاباتی را دارند. از سوی دیگر همین تعداد کاندیدا هم در جبهه اصولگرا فعال شده اند.وی ادامه داد: آرام آرام دیگر نامزدهای انتخاباتی نیز مانند چند نفری که تا کنون اعلام حضور کردند، مشخص می شوند تا دو جناح اصلی کشور به همراه چهره هایی که می خواهند به صورت مستقل وارد انتخابات شوند اقدامات انتخاباتی خود را آغاز کنند. در این میان با توجه به تمام فشارهای بین المللی که روی کشور و مردم است مهم است تا این کاندیدها به جای سیاسی کاری هایی که گاهی در ایام انتخابات شاهدش هستیم، فقط و فقط به فکر منافع ملی باشند.نقوی حسینی خاطر نشن کرد: یکی از موضوعاتی که همیشه مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری بوده است؛ پرهیز از تخریب است. همه کاندیدها باید منافع ملی کشور را در نظر بگیرند و سعی کنند با رقابت های سالم برای برگزاری انتخاباتی در شان یک حکومت مردم سالار اقدم کنند.

هشدار ذوالنوری به اردوغان: از سرنوشت صدام عبرت بگیرید

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه رییس جمهور ترکیه گفت که از سرنوشت صدام درس و عبرت بگیرید و فورا از مردم متحد و غیور ⁧‫ایران‬⁩ ⁧‫عذرخواهی‬⁩ کنید.حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به سخنرانی رییس جمهور ترکیه در جشن پیروزی قره باغ در باکو و بازخوانی سرود محلی آراز آراز مرتبط با رود ارس به عنوان یکی از نمادهای “ پان ترکیست ها” نوشت:« اگر ⁧‫اردوغان‬⁩ در ادبیات، جغرافیا و تاریخ رفوزه نشده بود؛ می فهمید که آن شعر در رثای جدا شدن آذربایجان از سرزمین مادریش ایران سروده شده است. از سرنوشت صدام درس و عبرت بیاموزد و فورا از مردم متحد و غیور ⁧‫ایران‬⁩ ⁧‫عذرخواهی‬⁩ کند.»

کدخدایی جوابِ پمپئو را داد

سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی (اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) واکنش نشان داد.عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت:" Secpompeo در انتخابات اخیر شکست خورده و مردم آمریکا به او و دولتش رای نداده اند با دخالت در امور داخلی ایران از قانون مجلس با رویکرد جدید هسته‌ای انتقاد کرده است! صرف نظر از صحت قانون مزبور، باید گفت ایران همانند کشورهای منطقه نیست که تابع خواست نامشروع رژیم آمریکا باشد!"

توضیحات سخنگوی ستاد انتخابات درباره چگونگی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور درباره چگونگی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰،گفت: انتخابات اینترنتی تقریبا در هیچ کجای جهان مرسوم نیست؛ زیرا امنیت انتخابات موضوع مهمی است که از طریق بستر اینترنت فراهم نخواهد شد؛ از همین رو ترجیح ما برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.او ادامه داد: انتخابات الکترونیکی با انتخابات اینترنتی متفاوت است؛ در انتخابات الکترونیکی از درگاه‌ها و فناوری‌های الکترونیکی استفاده کرده و به وسیله خطوط شبکه‌های داخلی زمینه برگزاری انتخابات را ایجاد می‌کنیم ؛ اما اینترنت امنیت بالایی ندارد و بعید می‌دانم کشوری تا به حال به این حوزه ورود کرده و انتخابات را به این صورت برگزار کرده باشد.سخنگوی ستاد انتخابات کشور ، درباره احتمال برگزاری انتخابات از طریق یک اپلیکیشن داخلی، گفت: بستر این امر هم از طریق اینترنت خواهد بود و امکان پذیر نیست.

وقتی نماینده اصولگرای مجلس حاضر به محکوم کردن اردوغان نمی شود!

احمد علیرضا بیگی نماینده اصولگرای تبریز در واکنش به سخنان ضد تمامیت ارضی ایران توسط رجب اردوغان، نه تنها سخنان اردوغان را محکوم نکرد بلکه دستگاه دیپلماسی کشور را متهم کرد.احمد علیرضا بیگی در حساب توییتری خود نوشت: «تصنیفی که اردوغان خواند مرثیه جدایى هفده شهر قفقاز از ایران را یاد آور می شود و درس تلخى به دستگاه دیپلماسی کشور است که اگر مانع تاثیرات فرامرزى ما بشوند جاى خالى ما را رقبا خواهند گرفت ...دیپلماسی غلط دولت و غفلت از همسایگان به شوق وصل کدخدا آنها را به دامن صهیونیسم انداخت؛ این غفلت در مورد آذربایجان میدان را براى ترکیه خالى گذاشت‌!اینکه رهبرى عزیز قره باغ را خاک اسلام توصیف کردند باید به تغافل دستگاه دیپلماسی پایان می داد.»

ایمانی: هرچقدر رد صلاحیت کنند، باز هم مردم در انتخابات مشارکت می‌کنند

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تاثیر شرایط موجود در میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: من معتقدم تا زمان انتخابات ریاست جمهوری شرایط به همین صورت باقی نمی‌ماند و تغییر می‌کند؛ اما میزان مشارکت در شرایط فعلی به نسبت انتخابات ۹۲ و ۹۶ کمتر خواهد بود. اشتباهی که معمولا در چند ماه گذشته صورت می‌گیرد این است که انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس ۹۸ مقایسه می‌شود. در انتخابات ریاست جمهوری همواره مشارکت بالا بوده است و مردم می‌دانند هر رایی که می‌دهند و هر انتخابی که داشته باشند در سرنوشت آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود. اما انتخابات مجلس برای مردم به اندازه انتخابات ریاست جمهوری مهم و سرنوشت ساز نیست. در ۶ ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ممکن است شرایط تغییر بسیاری داشته باشد.ایمانی با بیان اینکه من تاثیر رد صلاحیت‌ها را در میزان مشارکت موثر نمی‌دانم، گفت: شخصا اعتقاد دارم که رد صلاحیت‌ها در میزان مشارکت در انتخابات تاثیری ندارد، اصلاح طلبان همواره معتقدند که رد صلاحیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و همیشه این سخن را مطرح می‌کنند. در انتخابات مجلس هفتم و یا هشتم علی‌رغم رد صلاحیت‌ها، اما بازهم میزان مشارکت بالا بود. حتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و همینطور ۸۸ نیز با توجه به رد صلاحیت‌هایی که وجود داشت، بازهم مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند و رای دادند. باید بگویم ارتباط معناداری بین رد صلاحیت‌ها و میزان مشارکت وجود ندارد. حتی اگر در مجلس ۹۸ هیچ رد صلاحیتی صورت نمی‌گرفت بازهم میزان مشارکت در انتخابات پایین بود؛ زیرا عملکرد دولت روحانی بسیار ضعیف بود و مردم نیز از شرایط موجود رضایتی نداشتند، از سوی دیگر نیز اصلاح طلبان هم درانتخابات شرکت نکردند.

رئوفیان: بعید است اصولگرایان به وحدت برسند

نایب رئیس اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از توانایی وتلاش‌های این جبهه برای ساماندهی فعالیت مستقل در انتخابات آتی خبر داد.ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص روند فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که به منظور وحدت در جریان اصولگرایی در جریان است و شانس موفقیت این فعالیت‌ها، گفت: پیش‌بینی نمی‌شود که اصولگرایان بتوانند به وحدت برسند و با همان سازوکارهای گذشته اما با ظاهر و شاید اسم جدید در عرصه رقابت‌ها حاضر خواهد شد. به عبارت دیگر به معنای واقعی کلمه اراده‌ای برای وحدت میان تمام قطب‌های اصولگرایان وجود ندارد، این مساله در انتخابات مجلس شورای ‌اسلامی هم تکرار شد و علیرغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفت که فهرست پایانی یکبار منتشر شد و بعد از آن فهرستی در کار نباشد اما بعد از یکبار انتشار، فهرست نهایی دیگری با چند تغییر منتشر شد و تعدادی افراد عوض شدند.وی افزود: این نشان دهنده روحیه سهم‌‌خواهی و خودشیفتگی در میان برخی افراد و گروه‌ها است که می‌خواهند تحت پوشش رسیدن به انسجام و وحدت، فضا را مهندسی کنند اما در نهایت نتیجه به گونه‌ دیگری رقم می‌خورد. اکنون هم همینطور است، به هیچ عنوان نیروهای رادیکال و تندروی این جبهه که امروز به پایداری‌ها معروف هستند اجازه نخواهند داد که این اتفاق رخ دهد و من هم به عنوان یک فعال سیاسی ترجیح می‌دهم وارد این بازی و سناریوهای ازپیش تعیین شده نشوم.

پاسخ عارف به اظهارات نسنجیده اردوغان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشته توییتی در واکنش به سخنان اردوغان در مراسم رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو، نوشت که اردوغان و دیگر حاکمان منطقه باید بدانند که تاریخ منطقه نشان می‌دهد، این شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد.متن توییت های محمدرضا عارف به شرح زیر است:تحولات مهم اخیر در قره‌باغ کوهستانی و منطقه پیرامون آن، نباید مورد غفلت راهبردی قرار گیرد. ایران با داشتن مرز طولانی با قفقاز جنوبی باید در تغییرهای ژئوپلیتیکی در حال شکل‌گیری در قفقاز جنوبی حضور فعال‌تر داشته و با ایجاد توازن در سیاست خارجی، منافع ایرانیان را تحقق بخشد.‏در غیبت ایران، کشورهای دیگر منافع خود را در توافق‌نامه صلح میان آذربایجان و ارمنستان تحقق بخشیدند. کشورهایی که مرزی با قره‌باغ نداشته‌اند، به عنوان ناظر بر آتش‌بس ورود کرده‌اند. ایران باید در تامین ثبات و آرامش و نیز توسعه همه جانبه این منطقه نقشی فعال داشته باشد.‏آقای اردوغان و دیگر حاکمان منطقه باید بدانند که تاریخ منطقه نشان می‌دهد، این شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد.وزارت خارجه ایران باید اعتراض رسمی و کتبی خود را به دولت‌های باکو و آنکارا ابلاغ و خواستار توضیح و عذرخواهی رسمی ایشان شود.‏با این‌حال، رخداد اخیر باید به گونه‌ای مدیریت شود که از ایجاد بحران میان ایران و ترکیه جلوگیری و ٣٠٠سال ثبات تاریخی مرزهای دو کشور حفظ و روابط اقتصادی دوجانبه گسترش یابد. این اصل راهبردی باید باور شود: "اقتصاد پویا" و "اتحاد داخلی" پیشران و پشتیبان سیاست خارجی همه کشورها است.

پاک‌آیین: مراقب باشیم در تله اردوغان اسیر نشویم

سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان گفت: نباید اجازه دهیم روابط ایران و جمهوری آذربایجان به دلیل اظهارات هدفمند اردوغان تخریب شود.محسن پاک‌آیین، سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسم رژه پیروزی در باکو گفت: رئیس جمهور ترکیه در مراسم رژه باکو که برای آزادی اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان برگزار شده بود، شرکت می‌کند و علی‌الظاهر با یک حالت احساسی حرف‌هایی را بیان و شعری را می‌خواند که به اعتقاد من نه تنها احساسی نبوده بلکه کاملاً هدفمند هم بوده است، در واقع آقای اردوغان صحبت‌های خود را از قبل طراحی کرده بود.وی افزود: خواندن این شعر به‌خودی خود این معنی را تداعی می‌کند که به دلیل موافقتنامه گلستان و ترکمنچای بخش‌های آذری جمهوری اسلامی ایران جدا شده و بالاجبار به آن طرف رفته است.پاک‌آیین هدف اصلی اردوغان را تحریک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و موضع‌گیری دو کشور در مقابل یکدیگر دانست و گفت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان در مقطع فعلی و به ویژه بعد از مواضع قوی تهران در حمایت از جمهوری آذربایجان برای آزادسازی اراضی اشغالی این کشور، روابط بسیار خوبی است.سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به تهران، تصریح کرد: اردوغان در چنین شرایطی این حرف را بیان می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را وارد یکسری مسائل تاریخی مورد اختلاف کند و منجر به موضع‌گیری طرفین در این موضوع علیه یکدیگر شود.

واکنش حائری شیرازی به نامه پدر «زم»

شهاب الدین حائری شیرازی در مطلبی در صفحه شخصی خود با اشاره به اعدام روح الله زم نوشت: هیچ کشوری به اخلال کنندگان در امنیت اجازه بقاء و رشد نمی دهد.شهاب الدین حائری شیرازی در با انتشار مطلبی تحت عنوان «مرز بین اصلاح و تخریب» در صفحه شخصی خود با اشاره به نامه پدر روح الله زم پس از اعدام وی نوشت: در روایت است، دو نعمت قدرش ناشناخته است تا از میان برود: سلامت و امنیت.وی ادامه داده است: هیچ کشوری به اخلال کنندگان در امنیت اجازه بقاء و رشد نمی دهد که گفته اند: ترحم برپلنگ تیز دندان.... ستم کاری بود بر گوسفندان.حائری شیرازی تصریح می کند: روح الله زم در کانال آمد نیوز با همکاری حسینی کیفیت ساخت و استفاده از بمب دست ساز و مواد آتش زا را آموزش می داد و مردم را به قتل و غارت و آتش زدن مساجد تشویق می‌نمود. مسجد همجوار ما در سعادت آباد تهران دو بار توسط همین افراد طعمه حریق شد و....وی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت شهروندان بدون برخورد قاطع با چنین افرادی ممکن نیست، خاطرنشان کرده است: هرچقدر منتقدین شایسته تکریم اند که بدون آنها عیوب حکمرانان دیده نمی شود و اصلاح ناممکن؛ با امثال روح الله زم بایست با قاطعیت برخورد نمود که با وجود آنها اصلاح ناممکن است.

مردم تبریز جواب گستاخی اردوغان را دادند

جمع کثیری از مردم تبریز در واکنش به شعرخوانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، بعد از ظهر امروز، مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز تجمع کردند.مردم تبریز در این تجمع شعارهای "غیرتلی_تبریز، غیرتلی_آذربایجان"، "ترک، فارس، آذری؛ امام حسین لشکری"، "آذربایجان جانباز، خامنه‌ای‌ دن آیریلماز" و... را سر داده و بر تمامیت ارضی ایران اسلامی تاکید کردند.

نامه توکلی به سرلشکر باقری درباره آمادگی همکاری برای مبارزه با گرانی

رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمادگی و همکاری این نهاد با نیروهای مسلح و از جمله سپاه و بسیج در راستای مبارزه با گرانی و گران فروشی را اعلام کرد.احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمادگی و همکاری دیده‌بان شفافیت و عدالت را با نیروهای مسلح و از جمله سپاه و بسیج در راستای مبارزه با گرانی و گران فروشی اعلام کرد و در این زمینه پیشنهادهایی ارائه داد.

پاداش «روحانی» برای قهرمانی پرسپولیس در آسیا

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای دومین بار طی سه سال گذشته یک دستاورد بزرگ ملی است، گفت: رئیس‌جمهور هدیه‌ای را برای تیم پرسپولیس در نظر گرفته که با قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به آنها تقدیم می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴۲
دلار در عرض 2 سال در دولت قبلی کمی کمتر از 4 برابر شد ولی مسکن دوبرابر شد ولی در این دولت دلار در عرض3 سال 10 برابر شد مسکن هم 10 برابر شد
حالا برود ترک فعل ها و آدرس غلط دادن ها را.....!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
خب میخواستی ضد برجام شعار ندی ' به همین راحتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ضد برجام شعار داده نشود تا دولت اقتصاد را گروگان نگیرد؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بعضی ها بیخودی حساسیت بخرج میدن
خوب بنده خدا فقط یه شعر سروده !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
یکشنبه ۲۳اذر
بورس همچنان داره میریزه و همچنان دارن تلاش میکنن مثبتش کنن !!!
هی میریزه هی مثبتش میکنن
هی میارنش بالا هی میریزه پایین
دربهترین حالت همین روند ادامه خواهد داشت و بورس درجا خواهد و در بدترین حالت(جنگ) هم که خودتون میدونید چه بلایی سر سرمایه ها خواهد امد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
دولت مشخصه بودجه رو اساسا برای ردشدن اینجوری نوشته و فرستاده مجلس.
دنبال جنجال آفرینیه که بگه نمیذارن کار کنیم؟؟
7سال کجا بودین و چه کردین با همراهی مجلس لاریجانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
ناشناس |۲۱:۴۲
احسنت ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
ما فقط بازیچه دست جناح های ساسی هستیم ... موجودیت بعضی ها با تحریم هاست و موجودیت بعضی ها با برجام .... ما مردم هخم ...
آقای کواکبیان دست شماها رو شده و این بازی ها هم نمی تواند از شکست سنگین شما در انتخابات آینده جلوگیری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
هدم مشارکت مردم درانتخابات شکست اصلاح طلبان نیست شکست سیاسی برای اصولگرایان هست انتخابات اسفند98را دیدیکمتراز10درصد شرکت کردند وان درصد هم شماها بودید درکرج نماینده شما27000رای اورد یعنی 1/700/000واجدشرایط رای فقط27000شرکت کردند
ای بابا! حالا یک شعر خوند ها. شما از صبح تا شب گند می زنین به هیکل مردم یک عذرخواهی کوچولو هم نمی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ساکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بعضیها دوست دارند حتی حتی حتی مردم ما با ترکیه هم رابطه نداشته باشند.
ناشناس
| Austria |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
به ذوالنوری بگید وزیر امور خارجه ترکیه گفت جریان!!
بجاش به مردم نادرست نگین! چیه، زیاد خودتو ناراحت نکن عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
دقیقن، فقط می خوان شلوغ بکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
هیس
این ملت شریف همیشه در صحنه رفتن ترکیه کلی خونه خریدن
رابطه با ترکیه خراب بشه سرمایه های این ملت تو ترکیه به باد میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
فقط یک بیت شعر؟فقط یک بیت شعر؟واکنش به خوندن اون بیت شعری که اردوغان خوند بسیار مهمه.اونقدر هم بی ربط و غیر منطقی نظر نده.اصلا منافع ایران برات مهمتره یا منافع ترکیه؟
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
جدا شدن سرزنمین با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
موافقم. در برخورد با این موضوع شاید بی اهمیت خیلی وقت گذاشتند این نشون میده کار مهمتری ندارند.
خیلی دوست دارم بفهمم اولین خون رو کی ریخت. اولین کسی که به اردوغان پرید و کسی که این شعرو به اردوغان پیشنهاد داد بخواند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
مسئولین مملکت گاه گاهی به چنین غوغا سالاری نیاز دارند تا چند روزی احبار رسانه ها فکر مردم را به اون سو پرت کند.شعر اردوغان مضمونش اینست که شمال آذربایجان را با ظلم از جنوبش (ایران)جدا کردند. کجای این شعر درست نیست .شاید هم چون روسیه اینکار را کرده مسئولین ما نا راحتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
ناراحتی شان از شعر نیست
ایشان وزیر ورزش هستند یا وزیر امور پرسپولیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
وزیر آتش زدن بیت المال در فوتبال
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
سال دیگه هر تیمی به فینال راه پیدا کنه بهش هدیه میدهند.شما هم به فینا ل بروید.
با همان شتابی که منفعلانه منتظر هستید و دیگر کشورها را هم گستاخ کردین علیه کشور حرف بزنند و خیلی ها می داننداین دولت منفعل دنبال چی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ازآقای ذالنوری که نماینده باهوشی هستندانتظارنبودازبازی ارامنه برای تفرقه افکنی بین ماودوستانمان و بخاطریک شعر محلی که معمولا ترک زبانها دربعضی جشنها میخوانند مثل اینکه ما میگوئیم یارم کجائی چراپیشم نیائی که کاملا استعاره گونه است ایشان فریب بازی آنها را بخورندوجوش بیاورند واقعا چقدر مابعضی وقتها غیرتی میشویم وبرعکس بعضی وقتها هم تادلت بخواهد خیر
روزنامه جمهوری اسلامی آن افراد محبوب شما که زبان دنیا بلد هستند و حقوقدان!!!! بلایی سر ملت آوردن که در تاریخ ایران ماندگار شد و قطعا در کتب درسی اورده خواهد شد این شاهکار داخلی و خارجی که انجام دادن تا درس عبرت بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بلا رو دوستان دلواپس شما سر مردم اوردن که.حالا هم که مجلسو گرفتن دیدن تو شش ماه دلار دو برابر شد جنسا ۴ برابر کمه راضی نشدن مصوبه شروع جنگ رو تصویب کردن.
آقای حائری مسجدآتش زدن کار زم نبودمجیدجان قاطی نکن فرافکنی خوب نیست
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
اعدامش کار بسیار ناشایستی بود که قطعا عواقب اجتماعیش را خواهیم دید .البته .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
ایضا توجه بفرمایید که مسجد همجوار ایشان در سعادت اباد بوده
بطور کلی حضرات بالاشهر فقط میتونن زندگی کنند
خب بیایید پایین کسی مسجد اتش نمیزنه
شما هم شعر در وصف جدا شدن کوههای آرارات و... بخوانید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
آخه مامیخواهیم موضوع راختم بخیرکنیم ارامنه نمیگذارند مگرکامنت های آنهارابانامهای ناشناس ومستعار نمیبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
والا با این نوناشون
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
آقای ذوالنوری .چرا متناقض گفته اید از یک سو می گویید سرود محلی آراز آراز مرتبط با رود ارس به عنوان یکی از نمادهای “ پان ترکیست هاست واز سوی دیگر نوشته اید که آن شعر در رثای جدا شدن آذربایجان از سرزمین مادریش ایران سروده شده است . بهتر بود می گفتید این شعر نماد آذریهای آنسوی مرز است که آرزوی پیوستن مجدد به مام میهن خودایران را دارند
وقتی نماینده اصولگرای مجلس حاضر به محکوم کردن اردوغان نمی شود!) اینها از همون قماشی هستند که برای منافع جناحی حاضرند ترامپ و ناتانیاهو را تایید کنند ولی دولت خودمان را تضعیف کنند حسادت بین اینها سکه رایج است منافع مردم برای اینها پشیزی ارزش ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بخاطراینکه حواسشان بمنافع ملی ومردم است وبرای یک شعر قیصریه رابه آتش نمیکشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
چرا شما در قبال گستاخی امریکا ساکت می شوید؟
همه فهمیدن این مردک در اندیشه نو عثمانی دارد ولی عده ای.... در داخل می گویند اتفاقی نیفتاده؟
این چیزها برای آن سال هایی بود که خودش را قایم کرده بود و دم از اسلام می زد ولی چند سالی است آن چهره واقعی خودش را نمایش داده و دیر یا زود هم کله پا خواهد شد
به به جناب آخوندی دوستدار قشر خاص و علیه قشر ضعیف
آیا ابراهیم عزیزی از ترکان قشقایی شیراز است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
نه بشمامربوط است ونه بما
آذربایجان قلب تپنده ایران است.در جنگ تحمیلی فرزندان باغیرت ستارخان و باقرخان عیار غیرت و شجاعت خود را نشان دادند.ما قرن هاست که امتحان مون رو پس دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بله اما فقط شما نبودین که امتحان پس دادید همه مردم ایران همین بودند و هیچکدام منتی بر دیگری ندارند برای کشورمون بوده بدون منت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
به جای این حرفا به فکر مردم فقیر باشید که به نون شب محتاجند ترک و عرب و لر و فارس هم نداره
شهاب الدین حائری شیرازی فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی امام جمعه‌ی اسبق شیراز، سعادت آباد تهران می نشینند؟
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بسکه تو شیراز محبوب هستند ...شیراز زندگی نمی کنن فقط نظر می دهند
ناشناس
| Austria |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
یک پسر آقای حائری شیرازی هم که در اتریش تشریف دارند!! و دارند مطالعات تطبیقی دین شناسی از سال ها پیش انجام می دهند و هیچ محصولی هم نداشته اند!
خوب شد رجب يك شعرى خوندش بسته خبرى امشب تون رو بستين !
احتمال زنده بودن و تبعيد زم بسيار بالاست، اين تعريف عجيب و غريب پدرش هم براى پوشش بيشتر است.
خداوند رحمت كند نسل خبرنگاران بى ريا را!
وقتی با دولتی سر کار داریم که 7 سال است به 3 مجلس مختلف می گوید لایحه مالیات بر عایدی سرمایه که زیر بنای پیشرفت اقتصادی در همه کشورهایی که اجرا کردن را درست کرد امروز و فردا می کرد فکر نمی کنید می‌خواهد فضا همچنان باز باشد برای باج دادن و ثبات اقتصادی بر کشور حاکم نشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
عجب کارشناس اقتصادی خوبی داریم لطفاًمحافظ بگیر برای کشورهای دیگر نه دزدند حتماً این کاررابکن چون نظرت ثبت جهانی میشود
پاک‌آیین: مراقب باشیم در تله اردوغان اسیر نشویم) اردوغان با حماقت های متعدد خود این اقتصاد مونتاژی و توریستی ترکیه را هم بباد خواهد داد شاید سن بعضی از شما دوستان قد ندهد ولی تا قبل از سال ۷۰ در ترکیه بسیاری از مردم محتاج نان شب بودند بعد از ان و با ضعف رقیب اصلی منطقه ای یعنی ایران و با رویکرد توریستی کردن و باز کردن درب اقتصادش بر روی اورپایی ها انها حاضر به سرمایه گذاری شدند مطمئنا اگر رفتارهای او اینگونه ادامه یابد سزمایه گذاران و توریستها انجا را ترک میکنند و دوباره شاهد دوران فلاکت بار ترکیه خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
هم ترکیه هم امارات نون تعامل با دنیا رو میخورن.و از ما هم خیلی جلوترن.یک تهرانی میره استانبول یا دبی فکر میکنه از یه جایی در پشت کوه وارد شهر شده.شهرستانی بماند
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
همگی موظبیم!!
"جمع کثیری از مردم تبریر واکنش به شعرخوانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، بعد از ظهر امروز، مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز تجمع کردند."
می توانید از رسانه ها ببینید. 20 نفر می شدند.خودش هم خود جوش بود!!!!
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
جمع کثیر ...میشه..20 نفر...عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
آره متاسفانه تو ایران
قلیل > کثیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
تو ضدایران ساکت
در ضمن بالای صدنفر بودن
دونم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
بعید می دونم بیشترشان ترکی بلد بودند چه بسا اکثرشان از اعضا و خانواده های لشکر حمزه تو تبریز بودند که اکثرا که اکثرا فارس اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
از تبریز 20 نفر هم بلند شن غنیمتیه
آقای ابراهیم عزیزی سهل انگار است
سزای خائن همین است و نفرات بعدی در لیست هستند مگر در سوراخ موش قایم شوند و دیگر فعالیتی نکنند علیه کشور
بهتر است تیم تراکتور هم با پیراهن چو ایران مباشد تن من مباد وارد زمین فوتبال شود.زیرا قبلا اردوغان را متوهم کردند و به او سلام نظامی دادند که اقدامی تعجب آمیز وضد امنیت ملی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
نه بهتر نیست. بهتر اینه که من میگم: عدالت نباشد تن من مباد
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
تیم تراکتوراگرلباسش راعوض نکند و مثلااگرشعارچوایران ننویسد میشودآلمانی یا سوئیسی عجب نوابغی
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
هر کسی دلش برای اردوغان می تپه جاش توی این کشور نیست و باید سلب تابعیت بشه البته قبلا میت ترکیه به عده ای پاسپورت ترکیه با حقوق ماهانه هم اعطا کرده بود
باز هم ماله کشی شروع شد و بجای حل مسئله دارند سرشون را بیشتر تو برف فرو می کنند.

طرف در شمشیر را از رو بسته و در یک جلسه رسمی کاملا عامدانه برای کشور و ملت ما کری خواند. در جواب اعتراض ما، سفیر ایران را احضار و بر حرف خودش تاکید کرد. حالا شما اومدید از طرف این دیکتاتور میگید منظوری نداشت؟

ضمن سفر خودش برنامه حمله مجدد به قره باغ را به دولت علی اف ارایه کرده و این سر انجام تسلیم و سکوت در برابر اردوغان است.

دقت کنید او هرگز سرزمینهایی که اشغال می کند را باز پس نخواهد داد. بنابراین جواب قطعی باید داده بشه به یاوه گویی هاش.

اگر عرضه دفاع از آبروی کشور را ندارید از صندلی ملت پایین بیایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
وای خداجون ! اینهمه وقت گذاشتی مطلب پوچ نوشتی خودت به فرمایشاتت خنده ات نمیگیرد بروکارمیکن مگوچیست کار وپرت وپلا نفرمائید
خب باباشم اعدام کنید کاری نداره
اصلا هرکی گفت یکی اختلاس کرده اعدام کنید
نامه توکلی دیده بان شفافیت و عدالت به سرلشکر باقری درباره آمادگی همکاری برای مبارزه با گرانی) سپاه و ارتش چکار به مبارزه با گرانی دارند که شما خود شیرینی میکنی !بجای اینکارها چرا از نمایندگان عتیقه مجلس نمی پرسی و بازخواستشان نمی کنی به چه دلیل قصد ارائه قانون عدم انتشار ازاد اطلاعات را دارند
اقای ایمانی نظر من با نظر شما متفاوت است.اگر کاندیدای خیلی خیلی غربگرا در بین تایید صلاحیت شدگان نباشد من قطعا شرکت‌ نخواهم کرد.خودتان میدانید و مملکتتان.البته همه کاندیداها غربگرا هستند.همه از توییتر و اینترنت و موبایل و کامپیوتر و اتومبیل و هواپیما و مترو و دارو تجهیزات پزشکی و تلویزیون و یخچال و ....که در اصل ساخته و اختراع غربیهاست استفاده میکنند اما بزبان نمیاورند که غربگرا هستند.من کاندیدایی میخواهم که بزبان هم بگوید
اصولگراها یه قالیباف داشتند که میتوانست برای آنها رای بیاورد که قالیباف هم یه اشتباه مهلک کرد و قانون تثبیت تحریما رو نوشت بدنه اصولگرایی هم مردم طبقه متوسط و پایین جامعه هستند و از گرانی ها آسیب میبینند قالیباف تا الان سه بار این اشتباه رو مرتکب شده در افتادن با بدنه اجتماعی اصولگرایان حتی شعار 4 درصدی ها هم که سال 96 میداد یادش رفت برای اینکه بهش اعتقادی نداشت
هجوم خارجی‌ها برای خرید خانه در اهواز!)مگه به خارجی ها اجازه خرید مسکن داده میشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
اگرچنین کسانی پیداشوندچراکه نه شماخارجی که اینجاارزبیاوردخانه بخردمعرفی کن اجازه واقامت وحتی پاسپورت هم بهش میدهیم
سکه امروز 300000 - تومان سیصد هزار تومان کاهش دلار هم حدود 70 تومان کاهش حتی اعدام زم هم نتونست دلالا رو نجات بده
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
درود
مگر اعدام زم خدا بیامرز ..قرار بود دلار را تغیر دهد..تغیرات دلار دخل و خرج دولت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
با این اعدام .کار بایدن برای کاهش قیمت دلار در ایران کمی سخت شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
خدا بیامرز!!!
تولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
پدر جان سکه که دیروز افزایشی بود
قیمت خانه در اهواز؟؟.همه حواسها به شمال و اردوغانه.این خارجیها چه کسانی هستن؟از عراقن یا از بقیه کشورها هم هستن؟؟میدونین که اسراییلیها چرا و چطور فلسطینی ها رو از کشورشون بیرون کردن دیگه؟حواستون الان کامل جمعه دیگه؟چرا هر کاری میکنین منه امل احمق بیسواد کوچه بازاری میفهمم اشتباهه خودتون نمیفهمین؟واقعا نمیفهمین؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
شماازدلالان عزیر اهوازی نیستید؟؟!!!!!!!!!!ا شایدهم اروپائی هاویاامریکائی هاباشندچون عربهامعمولاترکیه ملک میخرند ویادوبی
اهواز و خوزستان
| Canada |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
همیهن گرامی . متاسفانه پیش بینی شما صددرصد درست است و هشدار شما کاملا بجاست.باشد گوش شنوایی پیدا وچشم بیایی یافت شود که تا اهواز و خوزستان از دست نرفته اند کاری بنیادی انجام گیرد.
واقعا خنده داره!
تروریست های تو سوریه برای امنیت ما خطرناکن اما 3000 تروریستی که اردوغان آورده بالا سر ایران مهم نیست!
وقتی درباره ی سرزمین خودمون ساکت میشین بایدم منتظر احساس ابر قدرتی در موجود حقیری مثل اردوغان باشین.
اسرائیل اول با خرید زمینهای فلسطینی ها شروع کرد...
خونه های اهواز رو خازجی هایی دارن میخرن که ده سال دیگه ادعاهای دیگه ای مطرح خواهند کرد.
به خاطر باج ندادن به آمریکا شدین بازیچه ی چارتا مگس.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
راست میگی خیلی خنده داره وخنده دارتراونه که شماارمنی هاچقدربرای مادلسوزشده اید ! آره جان...
من نمیدونم وقتی رییس جمهور هیچ کاره است شورای نگهبان چرا نظارت استصوابی میکنه خوب بذارید اصلا پسر ..... کاندیدا بشه بهش رای بدیم کاره ای که نیست لااقل وقتی میبینیمش یاد پدرش بیافتیم
جمع کثیر = 200 نفر
کارشناس ترکیه ای:
ایران همیشه ایران بود...

پی نوشت:
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد .

#توهمات_اردوغان
#واکنشها_اعتراضات
#ایران_متحد_یکپارچه
یه عده امنیت رو توی امنیت خود و خونوادشون میبینن
تو رو خدا چشمارو را باز کنید
مردم دارن له میشن اونوقت این همه اراجیف میگید و براش حقوق و پاداش و امکانات هم میگیرید!!
چارتا حرف علمی و اساسی و مردم محور واقعی بزنید
اقای کواکبیان اصولگرایان به قول شما که بیشتر از ۱۵ درصد رای نمیاورند من به شما واعتماد بهنفس تون ودستانتون تبریک میگم که رای اوری بالای ۹۰ درصد این دور نماینده تهران شدید
اصولگراها حداکثز ظرفیت اجتماعی ۲۰ درصد دارند ولی اصلاح طلبها با کاری که کردند اونم از دست دادن. شرایط طوری شده که امید مردم نه به اصولگراها هستش نه اصلاح طلبها. این دو گروه از نظر جایگاه مردمی به تاریخ پیوستند
سلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
سلام خوبی؟ شماره میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
علیکم السلام
ناشناس
| Japan |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
به روی ماه نشسته ات
اینکه آمریکا و سایر کشورهای دیگر بابت برجام هسته ای ویا برجام موشکی ووو بما گیربدهند از آرزوها وآمال برخی درون کشور است
با سلام. اردوغان یک شعر خواند به ضرر کشور آذربایجان. در شعری که خواند (که البته به آن شعر فولکلوریک می گوییم و ما یک کتاب شعر اجتماعی با مخاطب آراز داریم) می گوید "من را به زور از آراز جدا کردند" این شعر می تواند برای آذری های هر دو کشور صدق بکند لیکن کشور آذربایجان بود که از ایران جدا شده (به زور کشورهای خارجی از ایران و از آراز جدا شده است)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
در زمان تجزیه ی آذربایجان کشوری بنام ایران وجود خارجی نداشت
استدلال درست احمد علی جان
| Canada |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
احمد علی جان بنابر استدلال درست خود شما فقط شامل آذر بایجان آنسوی مرز می شود و نه برای آذری های اینسوی مرز
برخی از سیاستمداران از سال 1369بدنبال آن بوده اند تا در بودجه اسمی از نفت نباشد و درآمدهای نفتی نیز در کنار برخی درآمدها راهی جداگانه از سفره مردم داشته باشند . تحریمات آمریکا فرصتی طلایی برای این گروه از سیاستمداران فراهم آورده است تا برای همیشه به هدف خود جامه عمل بپوشانند و بهانه ای برای حذف دائمی درآمدهای نفتی از بودجه دولت داشته باشند وکلید واژه آن نیز " کارهای زیر بنایی است " بیاد داشته باشیم که نفت یک درآمد ملیست و با درآمدهای وقفی شرعا وعرفا متفاوت است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
قالیباف هم برای همین رییس مجلس شده رد گم کنی درآمدهای نفتی
آقایون مسئول لطفا تحویل بگیرید



وقتی در دفاع از ترکیه بر علیه کشور دیگه وامیستید


فردا کفن پوشان به سمت آذربایجان عزیزمون
خدا را شکر هر هفته یک اتفاق می افته تا مجلس به شعار دادن ادامه بده وگرنه کارآییش مشخص می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
واقعا تو این هفت ماه قالیباف و بچه محله ها تو مجلس چیکار کردن؟؟
چطور ممکن است ایران از آذربایجان که زمانی جزیی از کشورمان بوده غافل شود و صهبونیست ها و ترکیه آنجا را حیاط خلوت خود کنند با توجه به جمعیت آنجا که اکثرا شیعیان تشکیل میدهند و قرابتشان با آذربایجان ایران مسئولین ایران باید ابتدا نفوذ ایران را مرزها گسترش دهند نه اینکه مرزها را به دشمنان واگذارند و بهونزوئلا فکر کنند پول دو کشتی بنزین که به ونزوئلا می فرستند کافی است تا اردوغان را از باکو بیرون کنیم
مگه خارجی ها می توانند در ایران ملک بخرند؟
طبق قانون اساسی که امکان پذیر نیست.
رای بی رای
شرم بر اردوغان
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
حالا که اینطور شد سلام بر اردوغان
احمد خاتمی: قانون اساسی جمهوری اسلامی در تاریخ اسلام بی‌نظیر است!!!!!!!!

از چه نظر؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اره تو تاریخ قرون وسطی بی نظیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
احمد از خواب بیدار شو. دیر شدش برو سرکارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
از بابت قدرتی که بهشون داده
دیروز اردوغان یه بیت شعر خوند بدون آنکه توهینی به ایران کند که البته بعدا معلوم شد این بیت شعر رو هم یه ترک ساکن ایران برای آن سمت ارس نوشته
اما در ایران ببینیم خطیب محترم خطبه های نماز جمعه چی گفت
آقای احمد خاتمی
عربستان رو به گاو شیر ده
و آمریکا رو به سگ تشبیه کرد
انصافا کدوم توهین آمیزتر بود؟
مدیر یک کانال تلگرامی ..اعدام میشه ..یک هنر پیشه اینتاگرامی که مشکل روانی هم داره ..10 سال حبس می گیره بعد دوستان میگن قانون ایران بهترین هست...
وقت آن است که بهاره و سارا و نیکا و اردوغان همه بخشوده شوند ، خبر اصلی اعلام شد و مهم هم نبود !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بشین و بگو خبر اصلی انگار قراره بعدش ایران بهشت بشه
آقای خاتمی دروغگو دشمن خداست تورا خدا کمتر دروغ بگویید و مردم را بیش از پیش از دین خدا جدا نکنید ای کاش چند روزی در میان ما مردم زندگی می کردید بعد این جمله نطق می فرمودید.
آقا بازی جدیدکلید خورد عدم وحدت نیروهای اصولگرا بعدش هم هشت ساله دیگه باز می گویند که درسته که دولت اسمش اصولگرا بود ولی واقعلا اصولگرا و در تراز انقلاب نبود !
من بنا هستم یه تراز خوب دارم مجانی میدمش اول دولت بعدی رو تراز کنید تا بعدا" جر نزنید. البته فقط تراز میدم ها انتظار رای نداشته باشید !
فکر میکنم آذربایجان برای ایران مثل آتش است اما خطری ندارد در واقع آتش سرد شده است
اینا اگه میخواستن از ایران جدا بشن فرصتای تاریخی داشتن مثل انقلاب مشروطیت یا انقلاب اسلامی 57 اتفاقا تنها قومیتی که داعیه جدایی طلبی نداشت همین ترک ها بودن تازه در جنگ هم به نفع ایران شرکت کردند
چه دلیلی داره واکسن داخل تولید کنیم وقتی میسه از بیرون خرید و جان مردم رو نجات داد.این همه مرگ ومیر برای چی؟
دستور خرید داده شده اما هیچ کشوری نگفته که قصد خرید یا کارت خریدی از ایران وجود داره.
خدایا بازم بارون میخای بفرستی خوزستان.نمیخاییم ما بارون رو همون گرد و غبار و شرجی خوبه.ما چه گناهی کردیم به درگاهت بازم فاضلاب و بیماری از ۴شنبه میاد توخوزستان.ای خدا مارو ببین
پرسپولیسی ها در زمان کی روش و بازی های حساس تیم ملی در انتخابی جام جهانی موافق برگزاری فشرده لیگ بودند!!! حالا ۲بازی پیاپی خود در لیگ را لغو کرده اند!!!
نقشه اردوغان برای سال های اینده است اردوغان با حذف مناطق تحت تصرف ارمنستان مرز اذربایجان ایران و قره باغ و کشور اذربایجان را به هم پیوند زده است اردوغان امیدوار است با به بن بست رسیدن مذاکرات برجام ایران و امریکا در یک رویا رویی نظامی قرار گیرند و در صورت مغلوب شدن ایران کل خاک اذربایجان ایران و کشور اذربایجان را به ترکیه ملحق کند این نقشه چون در طزح خاور میانه جدید به نحوی وجود دارد بامخالفت اروپا و امریکا روبرو نخواهد شد
اردوغان هیچ وقت با ایرانی دشمنی نداشته و همیشه نسبت به دخالتهای اجانب در موضوعات ایران هشدار داده. او حتی با جدیت بر حفظ تمامیت ارضی ایران تاکید دارد چرا که این را لازمه تمامیت ارضی ترکیه می داند. او می داند که در صورت به هم خوردن وضعیت در ایران ترکیه نیز دردسرهای زیادی خواهد داشت اما برخی از مسئولین ما انگار خود تصمیم گیرنده نیستند
وزیردل خارجه ایران هم این جمله معروف و به اردوغان یاد آور بشه که هر جا کورد هست اونجا ایرانه
آقای کدخدائی به خدا اگر تو هر زمینه ای اظهار نظر نکنی کسی به شما ایراد نمیگیرد که چرا اعلام موضع نکردی خوب نیست شما در هر زمینه ای ورود می کنید
اردوغان بیجا کرد آن شعر را خواند!
اقای نماینده مجلس خوش خیال !!!! امیدوارم حداقل در خلوت با سایر نمایندگان به فکر باشید!!!!!!!
جهت اطلاع اقای ذوالنوری: صدام رو آمریکا از صفحه سیاست و روزگار حذف کرد ولی ما باهاش صلح کرده بودیم!!!

تهدید شما هم دست کمی از شعر خوانی اردوغان نداره!!! چون هیچ کدوم از تاریخچه گفته هاتون خبر ندارین
مارادونا را ول کنید ،کسانی که برجام را طوری بستند که هر دولت بیاد بتونه عوض کنه. پسر ۱۴ ساله من هم می دونه که یک همچین قراردادی باید توش قید می شد که برای تمام دولتهای بعدی هم هست و به تصویب مجلس امریکا می رسید. من کل سخنرانی اردوغان را گوش دادم ، شعررا که خواند در مورد لاچین صحبت کرد و کاملا مشخص بود که منظوراشغال اراضی جمهوری آذربایجان توسط ارمنی ها بود.بعد در عصرهمان روز هم در یک گفتگوی رسانه ای صحبت از یک همکاری گسترده منطقه ای با ایران، روسیه، گرجستان ، ترکیه، آذربایجان و حتی ارمنستان کرد که مورد تایید پوتین هم بوده . معدود گول خورده گان تجزیه طلب در خارج از کشوراز اردوغان نفرت دارند و سیاستهای وی را در مورد ایران قبول ندارند. ترکیه یکی از معدود کشورهاست که به حمایت از ایران ادامه داده و جدا مایه تاسف هست که اینچنین در مورد پیر سیاست ترکیه قضاوت شده. بلبل خندان به جای تقلید از ترامپ بهتر بود که رسما و مستقیم با اردوغان و یا وزیر خارجه ترکیه تماس می گرفت بدون هوچی گری . مطمئنم که انزمان خود اردوغان این امر را توضیح و حتی در خودآذربایجان باز می کرد.بعد از اردوغان می بایست با نورافکن دنبال دوستی در منطقه و ترکیه باشیم.
فکر کنم معاون مسکن وزیر راه در خواب تشریف دارند یا خودشان را به خواب زنده اند، شهر همدان آپارتمان تا متری بیشتر از چهل میلیون تومان هم رسیده، چی فرمایش می کنند ایشان؟؟؟؟ جاهای معمولی شهر حدود بیست تا بیست و پنج میلیوت تومان قیمت داره
این که فرمودن اصولگراها حد اکثر ۱۵ درصد رای دارند به نوعی شاید درست باشد ولی این ۱۵ درصد هم از سر ناچاری و استیصال مردم هست ولی به جرات میتوان گفت که اصولگرایان و اصلاح طلیان حداکثر ۵ درصد رای واقعی دارند و مردم از هر دو گروه بیزار ...
کاش اونقدر که به یک بیت شعر حساسیت داشتید به اندازه یک صدم اون هم برای معیشت مردم فکر میکردید.
اقای ذوالنور صدام را کی نابود کرد نکند جنابعالی وما بی خبریم؟
این شعر در وصف حسرت جدایی جمهوری کنونی آذربایجان از ایران است، آقای ظریف به جای موضع کودکانه میتوانست از ظرفیت این شعر استفاده کند و بر یکی بودن دو سوی ارس و تاریخ مشترک تاکید و سبب رویکرد مردم آنها برای بازگشت به ما میشد
نماینده ی تبریز حرفهای بجا درست و مسوولانه ای زد!! شعری که اردوغان خواند مال اینور و مال کشور ماست و ما باید تعبیر درستی کنیم و گل به خودی نزنیم!! مگر نه اینکه هموطنان ما این شعر را در رثای از دست دادن خاکمان خواندن؟!! اردوغان ترکیه چه ربطی به قفقاز یا ایران شمالی داره؟!!! خوب وقتی بما مربوط باید درست کار کنیم تا جایی برای جای پای اردوغان و ترکیه نباشه!!!
نامه آقای توکلی بعنوان یک فرد اقتصاد دان جای شگفتی دارد. چگونه می شود با مشت آهنین اقتصاد را کنترل کرد آقای دکتر.
نامه آقای توکلی بعنوان یک فرد اقتصاد دان جای شگفتی دارد. چگونه می شود با مشت آهنین اقتصاد را کنترل کرد آقای دکتر.
نامه آقای توکلی بعنوان یک فرد اقتصاد دان جای شگفتی دارد. چگونه می شود با مشت آهنین اقتصاد را کنترل کرد آقای دکتر.
نامه آقای توکلی بعنوان یک فرد اقتصاد دان جای شگفتی دارد. چگونه می شود با مشت آهنین اقتصاد را کنترل کرد آقای دکتر.
اسرائیل گفت در جنگ جدید از چند منطقه به ایران حمله خواهیم ‌کرد.مسئله‌اردوغان‌و ‌رود ارس یک‌توطئه اسرائیلی است.مواظب باشید.مسولین
آقای ذوالنوری یعنی حالا باید اردوغان نگران بشه آمریکا او را مثل صدام سرنگون نکند. لابد کارها امریکا را گاهی باید پسندید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان