بازدید 9274

گزارش کاخ سفید درباره تأثیر واکسن بر شیوع کرونا

در حالی که چشمان بسیاری به توزیع هرچه زودتر واکسن کرونا است، گروه ویژه کاخ سفید بامداد پنجشنبه اعلام کرد که ممکن است واکسن شیوع ویروس کرونا را تا اواخر ماه بهار کاهش ندهد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 10 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نشریه هیل، گروه ویژه کاخ سفید به فرمانداران ایالت های آمریکا هشدار داد که واکسیناسیون ویروس کرونا تا اواخر بهار باعث جلوگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ نخواهد شد و خواستار اصرار ایالت ها بر دیگر اقدامات کاهش دهنده شد.

گروه ویژه کاخ سفید در گزارش هفتگی خود به ایالت ها اعلام کرد، تا زمانی که ۱۰۰ میلیون آمریکایی مبتلاشده به طور کامل ایمن نشوند که این امر تا اواخر بهار طول خواهد کشید، اجرای واکسن فعلی به طور قابل ملاحظه ای از انتشار ویروس، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ و میر جلوگیری نمی کند.

در گزارش گروه ویژه کاخ سفید آمده است که تغییر رفتار و سیاست های کاهش دهنده تهاجمی تنها ابزار گسترده پیشگیری است که ما باید برای مقابله با این موج زمستانی استفاده کنیم.

گزارش هشدار دهنده گروه ویژه کاخ سفید در حالی منتشر می شود که آمریکا احتمالا در روزهای آینده دو واکسن فایزر و مدرنا را تصویب خواهد کرد.

در ادامه تلاش شرکت های داروسازی در جهان برای ساخت واکسن کرونا تاکنون دو شرکت فایزر و بایون‌تک پیشگامان تولید واکسن کووید۱۹ میزان کارآیی واکسن مشترک خود را ۹۵ درصد اعلام کردند. این میزان برای واکسن اسپوتنیک که در روسیه تولید شده، بیش از ۹۰ درصد اعلام شده است.

شرکت سینوفارم، یکی از بزرگترین شرکت‌های داروسازی چین اعلام کرد به دنبال اخذ مجوزهای قانونی از مقامات دولتی این کشور برای عرضه واکسن کووید۱۹ ساخت این شرکت به بازار است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۱۵ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۵۳۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از ۲۳۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان نیز بیش از ۹ میلیون نفر گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار