بازدید 13860

دشت کاشان در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: تفسیر نقشه های هواشناسی، بیانگر جوی ناپایدار و وضعیت هشدار نارنجی در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل طی هفته جاری است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 05 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عباس ارغوانی اظهار کرد: در هشدار هواشناسی به وضعیت نارنجی، دو فعالیت را شاهد خواهیم بود. مخاطره اول که ورود سامانه بارشی است که از ساعت‌های پایانی روز شنبه به دشت کاشان وارد شده تا روز دوشنبه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود بارش‌ها در مناطق کوهستانی جنوب مثل برزک، جوشقان، قمصر و نیاسر به صورت برف بوده و در مناطق دشت کاشان بارش‌ها به صورت باران باشد.

وی تصریح کرد: مخاطره دوم نیز، کاهش محسوس دما است که از روز دوشنبه تا پایان هفته شاهد آن خواهیم بود. این میزان کاهش دما می‌تواند منجر به یخ زدگی و یخبندان در مناطق برفی و کوهستانی شود.

ارغوانی تاکید کرد: به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی، نسبت به مدیریت مصرف سوخت و حامل‌های انرژی و کنترل وسایل گرمایشی برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: کاهش دما بلافاصله بعد از بارش‌ها می‌تواند منجر به مه گرفتگی و کاهش دید افقی شود، بنابراین مسافران مسیر‌های کوهستانی باید تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

ارغوانی افزود: بارندگی‌های پاییز امسال، مناسب نبود و باید منتظر بارش‌های زمستانی بود، اما پیش بینی می‌شود که دمای هوای امسال نسبت به سال گذشته سردتر خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر