بازدید 33894
پیمانه اقتصادی

نوبخت: سال آینده نیز یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود/ رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت اعلام شد/ چراغ سبز دولت به واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ / چه خودرو‌هایی وارد کشور ‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت پیامک در بودجه ۱۴۰۰، دولت به فرزند سوم خانواده‌های بدون مسکن وام ۷۰ میلیونی می‌دهد، توقف روند صعودی نرخ بیکاری کشور‌های اروپایی، آینده بازار مرغ چگونه خواهد بود؟ عقبگرد دوباره دلار و سردرگمی بورس‌ها در جهان را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 03 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت پیامک در بودجه ۱۴۰۰، دولت به فرزند سوم خانواده‌های بدون مسکن وام ۷۰ میلیونی می‌دهد، توقف روند صعودی نرخ بیکاری کشور‌های اروپایی، آینده بازار مرغ چگونه خواهد بود؟، عقبگرد دوباره دلار و سردرگمی بورس‌ها در جهان را در بر دارد.

نوبخت: سال آینده نیز یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت می‌شود. دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده، اما چنانچه شرایط طوری باشد که این ارز حذف شود، یارانه‌ها دو تا سه برابر می‌شود. افزایش یارانه معیشتی در بودجه در نظر گرفته شده است. همه کارکنان دولت حقوقشان ۲۵ درصد اضافه می‌شود. افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیرو‌های مسلح به میزان ۲۵ درصد است؛ بنابراین میزان افزایش حقوق سال آینده ۲۵ درصد خواهد بود. برای کادر درمان بودجه‌هایی در نظر گرفته شده و حتی سربازان حقوقی که می‌گرفتند در این بودجه دو برابر شده است.

افزایش قیمت پیامک در بودجه ۱۴۰۰

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که به مجلس تقدیم شد، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی موظف شده‌اند علاوه بر قیمت مصوب هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان این خدمات دریافت و به حساب خزانه واریز کنند. بر اساس تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصله تا یک‌هزار میلیارد ریال برای اجرای قوانین حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابان در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.  

دولت به فرزند سوم خانواده‌های بدون مسکن وام ۷۰ میلیونی می‌دهد

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم شوند وام ۷۰ میلیون تومانی با بازپرداخت بیست ساله در نظر گرفته است.

در بند ه تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است: در اجرای بندهای ت و ث ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه موضوع پشتیبانی از فرزندآوری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبلغ ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل و از محل سپرده‌های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به میزان ۷۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر بیست ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شده و یا می‌شوند، اقدام نماید.

رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت اعلام شد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩رشته فعاليت‌هاي گروه كشاورزي ١,٧، گروه صنایع و معادن ٠.٧- و گروه خدمات ٣.٥- درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است. همچنین در تابستان ٩٩ رشد محصول ناخالص داخلی (رشد اقتصادی ) با نفت به ٠.٢ درصد و بدون نفت به ٠.٢- درصد رسید.

محصول ناخالص داخلي به قيمت ثابت سال ١٣٩٠ در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩ به رقم ٣٤٤٣ هزار ميليارد ريال با نفت و ٣٠٠٠ هزار ميليارد ريال بدون احتساب نفت رسيده است، در حالي كه رقم مذكور در مدت مشابه سال قبل با نفت ٣٥١٠ هزار ميليارد ريال و بدون نفت ٣٠٣٩ هزار ميليارد ريال بوده كه نشان از رشد ١,٩- درصدي محصول ناخالص داخلي با نفت و  ١.٣- درصدي محصول ناخالص داخلي بدون نفت در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩ دارد.

سردرگمی بورس ها در جهان

شاخص های بورسی در نقاط مختلف جهان عملکرد مختلفی داشتند. در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۹ هزار و  ۷۸۳.۳۹ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۶ درصد ریزش تا سطح ۳۶۵۹.۰۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۵ درصد کاهش در سطح ۱۲ هزار و ۳۱۳.۶۸ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۴۶۳.۳۹ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۵۹ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۳۱۳.۲۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۰۲ درصدی در سطح ۵۵۸۳.۰۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۹۸ درصد بالا رفت و به ۸۲۲۰.۸۰ واحد رسید. در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۰۵ درصدی تا سطح ۲۶ هزار و ۸۰۰.۹۸ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۱۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۵۳۲.۵۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افت ۰.۰۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۰۶۷.۱۴ واحد بسته شد.

توقف روند صعودی نرخ بیکاری کشورهای اروپایی

پس از پنج افزایش توالی، متوسط نرخ بیکاری در منطقه یورو نزولی شد. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان اکتبر ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با ۰.۱  درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح ۸.۴ درصد و ۷.۴ درصد رسید. این نرخ بیکاری کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پنج ماه اخیر بوده است.

تخمین زده می‌شود تا پایان این ماه ۱۶ میلیون و ۲۳۶ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۳ میلیون و ۸۲۵ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه قبل، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۹۱ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۸۶ هزار نفر کاهش یافته است. در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با ۱۶.۲ درصد بوده است و پس از این کشور، قبرس با ۱۰.۵ درصد و لیتوانی با ۱۰.۴ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲.۹ درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، لهستان با ۳.۵ درصد و مالت با ۳.۹ درصد قرار دارند. نرخ بیکاری طی این مدت در بلژیک ۵.۱ درصد و فرانسه ۸.۶ درصد بوده است. در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز نرخ بیکاری در ایسلند ۵.۴ درصد و در نروژ ۴.۹ درصد اندازه‌گیری شده است.

چراغ سبز دولت به واردات خودرو در سال ۱۴۰۰

بر اساس لایحه بودجه دولت در سال ۱۴۰۰ رقم ۲۰.۴۰۰.۰۰۰ میلیون ریال برای حقوق ورودی خودرو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در بخش مالیات نقل و انتقال خودرو هم رقم ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان، مالیات شماره گذاری خودرو منابع ۶.۸۷۶.۷۳۲ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

چه خودرو‌هایی وارد کشور ‌شود؟

روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره پیش بینی واردات خودرو در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، گفت: در واردات خودرو باید مولفه‌های مختلفی از جمله تعرفه واردات، نوع خودروی وارداتی و... پیش‌بینی شود و نمی‌توان درباره این موضوع به  صورت کلی صحبت کرد. نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است در آینده خودرو وارد کشور شود که ارزان قیمت بوده و عموم مردم توانایی خرید این خوروها را داشته باشند. واردات خودرو زمانی موجب رقابتی شدن تولید خودرو می‌شود که به سمت خودروهایی که عموم مردم امکان خرید آن را داشته باشند، برویم. واردات خودروهای لاکچری و لوکس تاثیر چندانی ندارد. باید خودرویی وارد کشور شود که ضمن داشتن ایمنی و کیفیت مناسب، قدرت رقابت از نظر قیمت با خودروهای پرمتقاضی داخلی را داشته باشند تا مصرف کنندگان توانایی انتخاب داشته باشند. در حال حاضر طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو در کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی است و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شد که پیشنهادات مربوطه را به کمیته ارائه دهد. وی با بیان اینکه واردات خودرو موجب می‌شود خودروسازان درصدد ارتقا کیفیت برآیند، تصریح کرد: شرایط واردات خودرو هنوز نهایی نشده و درحال چکش کاری است.

آینده بازار مرغ چگونه خواهد بود؟

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ کماکان با روند کاهشی در بازار روبروست، اظهار کرد: متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان است. در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در برخی مغازه‌های سطح شهر تحت عنوان مرغ سبز یا مرغ سایز ۳۵ تا ۳۹ هزار تومان است. گرچه قیمت جوجه یکروزه ظرف ده روز گدشته به ۴ هزار و ۳۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده بود، هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه به ۴ هزار تومان کاهش یافته است. با وجود آنکه فضای تامین نهاده دامی در حدی نیست که مرغداران تصور می‌کردند وزارت جهاد کشاورزی در سامانه عرضه کند، به همین خاطر رغبتی به جوجه ریزی ندارند که این امر منجر به کاهش قیمت جوجه در بازار شده است. کمالی سروستانی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: بازار مرغ به تامین نهاده‌های دامی بستگی دارد، به طوری که با تامین ذرت و کنجاله مورد نیاز با نرخ مصوب، تولیدکنندگان مرغ تولیدی خود را با نرخ مصوب در بازار عرضه می‌کنند. به عنوان مثال در بهمن سال گذشته مرغداران تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتند. به گفته وی، قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ تومان است.

عقبگرد دوباره دلار

روند نزولی شاخص دلار باز هم ادامه یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۱۴۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۵
ممنون آقای نوبخت ازنگرانی دراومدیم
خداسایه مسئولین متعهدروکم کم ازسرماکم نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
خواهشا" پرداخت این یارانه 45000 تومانی را به کل قطع کنید و اینقدر تو سر مردم نزنید.با این میبلغ امسال یکدونه مرغ هم نمیشه با این مبلغ خرید تونوقت منت میزارند به سر مردم که هستی و نیستی شون را ازشون گرفتند حالا هی میگن سال دیگه هم یارانه 45000تومانی پرداخت میشود.باید اصلا" ببینیم دولت سال آینده چه آشی برامون میپزه.
در طرح واردات خودرو باید دو مورد را در نظر گرفت .
یک اینکه خودرو فقط از چین وارد نشود چرا که تاثیری در بازار نخواهد داشت و به جای گاری ایرانی گاری چینی سوار میشویم .

دوم اینکه به افراد عادی اجازه واردات داده شود تا هرکس بتواند خودروی مورد نظر خود را با پول خود وارد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
هر کسی که قدرت خرید از خودروسازهای داخلی را داشته باشد حتما می تواند خودرو وارداتی بخرد بشرطی که مافیای خودرو دست از مردم بردارد
بابا این دولت خوابه محاسبه یارانه ۴۵ هزار تومانی با دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی آیا معنی داره کدام کالا با دلار 4200 تومانی محاسبه و فروخته می شود دلار داره عقب نشینی می کنه اونوقت هر روز قیمت کالاها و لبنیات ، مصالح و غیره افزایش پیدا می کنه دولت بیشتر از اینکه از درد مردم بگوید نمک به زخم مردم می پاشد
دست دولت درد نکنه. باز این ملت قدر نشناس میگن دلار گرونه و مرغ و گوجه و فلان و بهمان...... یارانه دارید میگیرید 45 هزار تومن !!!!!!!!! البته آنچنان رونقی علی برکت اله ایجاد شده که ما احتیاج نداریم !!!!! آقا نوبخت یه خنده هم تحویلمون بده بهمون بچسبه بدونیم با طیب خاطر و رضایت داری صدقه میدی !
ماشاالله دراین ماه های آخر چنان دولت عزیز دارد کارهای زیربنایی انجام می دهد و چنان مردم و جامعه را به سمت آسایش و رفاه می برد که نمی دانیم بابت کدام یکی تشکر کنیم!!!!!!!!!! ااجازه واردات خودرو برای بالا بردن کیفیت خودرو سازی در ایران؟ مسکن؟ وام برای بچه سوم (که 70 میلییییییون تومان به هیچ جا نمی رسد)، یارانه 45 هزااااااااااااااااار تومااااااااااااااااااااااانییییییییییییی، رشد اقتصاد، سبزپوش کردن بازار بورس و .............. علی برکت الله. این هفت سال و چند ماه همه خوابیده بودند الان بیدار شدند. علی برکت الله.
دولت زحمت کشیده واقعا
افزایش کمر شکن هزینه ها و نبود سیستم حمایتی درست از خانواده های ایرانی کسی را متقاعد نمیکنه که برا یه وام 70 میلیونی فکر فرزند سوم باشه
در ضمن آقایون متولی افزایش جمعیت یک آمار بگیرید ببینید چند درصد خانوارهای ایرانی فرزند دوم دارند
واقعا براتون متاسفم که طرح هایی که اجرا می کنید فقط بدرد خودتون می خوره نه ملت بیچاره
میگم این یارانه دست کیه همونو وزیراقتصادبکنید.دمش گرم چندساله مبلغ یارانه روثابت نگه داشته.
اقای نوبخت با یارانه یک ماه یک کیلو لپه میشود خرید اگر حذف هم بکنید اتفاقی برای مردم نمی افتد دیگر انقدر مردم در فلاکت فرو رفته اند به لطف مسولین ومدیریت جهانی انها که این مبالغ چاره درد انها نیست
45000هزار تومن
أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ
زیاده بابا!
باز هم بودجه تان 36درصد دیگر وابسته به نفت و هزینه آور است
این قانون برای چهار درصدیها مناسب است والا مردم به نان شب محتاج هستند بعدبروند خودرو 2016 بیاورند جل الخالق
آقای نوبخت با ۴۵ هزار تومن آخه میشه املت خورد یا کتلت؟
واقعا زیباست یارانه به اندازه یه دونه مرغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
یک دونه مرغ نه بلکه یک کیلوگرم از مرغ.
خداییش محترمانه یارانه و قطع کنید، مگر به ملت صدقه میدید
بعد از چند سال و با این همه افزایش قینت ها ، باز یه جور از یارانه صحبت میکنن که انگار چقدر میدن
آقای نوبخت بهتر است در باره چیزی نظر ندهند چون ایشان هر چی فرمودند عکس آن اتفاق افتاد وشاید این مبلغ قابل دار هم از مردم رویگردان شود
قابل توجه بورسی های عزیز !!!!
قانون موسوم به لغوتحریمها توسط شورای نگهبان تایید وبه دولت برای اجرا ابلاغ شد !!!
میدونید که بعداز اتمام مهلت دو ماه برای برجام چه اتفاقاتی خواهد افتاد ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
تو این چندروز بهترین موقع خرید سهام است اگه نخریدی برو بخر که بعدا هی نیای اینجا از حسرت پیام مسخره بذاری
روزی که اقای احمدی نژاد یارانه ۴۵۰۰۰ تومانی را شروع کردند یارانه برابر ۴۵ دلار بوده و ببینید الان ۴۵ دلار چه قدر میشود ارزش واقعی یارانه ها
این یارانه عجب چیزی است که تورم به ان تعلق نمی گیرد و سرجایش همچنان همان مقدار سال ۸۹ مانده و نشسته!!!

اقای نوبخت شما بسیار ضعیف عمل کردید
اگر دلار ۴۵۰ ریال بشه هر ۴۵ هزار تومان یارانه معادل هزار دلار میشه ، اگر بشه چی میشه
اگر دلار ۴۵۰ ریال بشه هر ۴۵ هزار تومان یارانه معادل هزار دلار میشه ، اگر بشه چی میشه
واقعا جای تقدیر و تشکر دارد چون هیچ کله ای در جهان نمیتوانست کاری انجام دهد که ده سال تمام یارانه ها ثابت بماند ولی دیگر چیزها هزاران برابر افزایش یابد
یک لابی بسیار نیرومند از هر ابزاری استفاده می کند تا مانع افزایش ارزش ریال (کاهش نرخ ارز) شود.
یک خودروی معمولی خارجی بسیار سطح پایین زیر 15000 دلار قیمت ندارد که چنین خودرویی با احتساب حداقل هزینه های جانبی مثل هزینه حمل،سود وارد کننده،مالیات ارزش افزوده ،گمرک و ترخیص کمتر از 600 تا 800 میلیون تومان قیمت نخواهد داشت حالا شما میخواهی این را رقیب خودروی داخلی کنی؟برادر ارز گران شده ،گران شده،گران شده ........
این دولت بزرگترین ظلم رو به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کرد به قول مسولان تامین اجتماعی 75درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی زیر 3میلیون مستمری دارن بازنشستگان نفت ولشکری وکشوری حقوقشون همسان سازی شد اما بازنشسته تامین اجتماعی با 30سال سابقه مستمری ناچیز 2800 دریافت می کنه آقای قالیباف هم نامه تظلم خواهی بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی رو نادیده گرفت
نرود میخ اهنین در سنگ. ذ.یک خودروی معمولی خارجی بسیار سطح پایین زیر 15000 دلار قیمت ندارد که چنین خودرویی با احتساب حداقل هزینه های جانبی مثل هزینه حمل،سود وارد کننده،مالیات ارزش افزوده ،گمرک و ترخیص کمتر از 600 تا 800 میلیون تومان قیمت نخواهد داشت حالا شما میخواهی این را رقیب خودروی داخلی کنی؟برادر بفهم ارز گران شده ،گران شده،گران شده ........
قای نوبخت بودجه ای که به مجلس ارائه کرده اید اصلا قابلیت تحقق دارد؟؟
مجلس با طرح پیش فروش نفتی موافقت میکند که اثر بدتر از بورس بر مردم خواهد داشت؟؟؟؟؟.
پارسال فروش روزانه یک میلیون بشکه ای نفت در بودجه گذاشته بودند و یکی از برنامه و بودجه ای ها گفت خودمان میدانیم روزی ۱۰۰ هزار بشکه بیشتر نمی توانیم صادر کنیم و برای حفظ روحیه مان این عدد را در بودجه ۹۹ گذاشتیم!!!!!!
الان هم اقای نوبخت در برنامه تلویزیونی امده و صحبتهای خاص کرده اند و گفته اند چیزی در سال بعد گران نمیشود!! در اقتصاد باید حداقل اندازه تورم سالانه پیش بینی گرانی اقلام را داشت و یعنی سال اینده تورم ۰ است؟؟؟؟
صحبت صحیح و اکادمیک این میبود که ایشان میگفت افزایش قیمتها سال اینده در حد تورم کشور خواهد بود ولی اینکه بگویند هیچ افزایش قیمتی سال اینده نداریم یا از روی نا آگاهی است یا ادعایی انتخاباتی
یا همان سیاست وحشتناک تثبیت قیمتهای مجلس هفتم است که بعدا در طرح یارانه ها قیمتها ۱۰ برابر گران شد.
اقای نوبخت ۴ ماه سال ۱۴۰۰ خواهند بود و با اتمام دولت کار ایشان هم در سازمان برنامه با اتمام‌میرسد و بعد هم میفرمایند اگر ما میبودیم فلان میکردیم!!!!!!
عجیب است این گونه راحت صحبت میکنید و مردم را وعده یارانه ۴۵۰۰۰ تومانی میدهید!!!!!!(یارانه باید حداقل حداقل معادل ۴۵ دلار در شروع طرح هدفمندی در سال ۸۹ باشد)
تاسف انگیزه!!!!!
اقای همتی در تابستان از طرح دولت برای اینکه تورم کنترل شده ودر حدد ۲۲ درصد باشد صحبت فرمودند این وضع گرانی ها است و خدا به خیر گرانی های سال اینده کند و متاسفانه دولت دوازدهم از واقعیتهای معیشت مردم کاملا دور است.
خب البته کاملا منطقی است که مبلغ یارانه تغییر نکند چون از زمان آغاز پرداخت یارانه ها تا کنون، بحمدولله کشور با هیچ تورمی مواجه نبوده است
خب البته کاملا منطقی است که مبلغ یارانه تغییر نکند چون از زمان آغاز پرداخت یارانه ها تا کنون، بحمدولله کشور با هیچ تورمی مواجه نبوده است
چه سعادتی! ایشالا یارانه یک دلاری در سال آینده
پاسخ ها
جلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
خخخخ فکرشو بکن دنیا بهمون میخنده
ماهی یک دلار یارانه میگیریم
45 هزار ماشاله وعلی برکت اله انشاله خودت ورئیست برید ومردم خیاشون راحت بشه یارانه هم نمیخوایم
قرار بود برق رایگان بشه ومردم احتیاج به یارانه نداشته باشن
البته جا دارد یه تشکری هم از مجلس شورای اسلامی بکنیم که این 9 ماه واقعا خیلی برای مردم زحمت کشیدن
وجدانا حیف نیست تو مجلس براشون برق مصرف بشه
عجب کرامتی .....
آقای نوبخت گفته بازهم برای کالاهای اساسی دلار 4200 تومنی پرداخت میشه. کدام کالای اساسی هست که ظرف این دو سال، دو برابر یا بیشتر نشده باشه؟ در واقعا ارز 4200 تومنی به کدوم کالا رسیده؟ این رو باید رسانه ها بطور جدی پیگیری کنن از مسئولان. چرا بجای این کار کوپن الکترونیکی نمیدن؟
همینقدر که دولت محترم دست به یارانه ملت نزده



اونم در این شرایط اقتصادی



باز جای شکرش باقیه



با روحانی تا ۱۴۰۰
واردات خودرو وقتی ما ارز کم داریم چه معنی داره؟ بجای این کار رقابت واقعی بوجود بیارید بین شرکتهای خودروسازی داخلی. اینجوری هم به تولید و هم به اشتغال داخلی کمک میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
معلومه خوب خودرو احتکار کردی
جناب نوبخت بازنشسته تامین اجتماعی را نابود کردید با این مدیریت غلط مملکت را خراب کردید تا کی دست از سر این مردم برنمیداری ؟ پول بازنشسته تامین اجتماعی را هزینه بازنشسته کشوری کردید
یارانه 45 هزاری؟ چقدر شما خوبید آقای نوبخت
نوبخت: سال آینده نیز یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود
>خدایا این خوشبختی رو از ما نگیر
جناب آقای نوبخت می خواهید مردم سال دیگه به حساب دولت نفری 45000 هزار تومان یارانه بواریز کنند
اقای نوبخت بفرمایید در بودجه 1400 چی گران نشده تا یه خاکی به سرمان بریزیم !!!!!
اقای نوبخت بفرمایید در بودجه 1400 چی گران نشده تا یه خاکی به سرمان بریزیم !!!!!
اقای نوبخت بفرمایید در بودجه 1400 چی گران نشده تا یه خاکی به سرمان بریزیم !!!!!
خبر:
کاملا هریس قانونی را در سنا موجب شده تصویب شود که سفر نخبگان ایرانی به امریکا بسیار سخت شد و ایرانی ها با هندی های ساکن امریکا متقاضی تحصیل دانشگاه در بک صف قرار میگیرند(یک میلیون هندی در صف بورسیه تحصیلی)چون کاملا هریس هندی الاصل است

بایدن -کاملا هریس
امیدواریم به این بازار رانتی ایجاد شده برای خودروسازان داخلی و حامیان و ذینفعان پشت پرده آن ها هر چه زودتر خاتمه داده شود. حق هر مصرف کننده ای است که در یک فضای باز رقابتی بین خودرو سازان داخلی و خارجی، خودرو موردنیاز و متناسب با شرایط اقتصادی خود را انتخاب کند. یادمان نیز باشد که نسل فعلی خودروهای با سوخت فسیلی، حداکثر تا دو دهه آینده برچیده برچیده و خودروهای برقی جایگزین خواهند گردید. بنابراین سرمایه گذاری روی خودرو های با سوخت های فسیلی، چندان دارای توجیهات اقتصادی نخواهد بود.
مالیات بودجه رو دیدید؟ برای مستغلات یک سی ام کارمندان مالیات در نظر گرفته شده! چرا؟
با سلام 70 میلیون تومان وام مسکن نیست وام در و پنجره مسکنه !!!!!
۱۱ساله یارانه داره با همین نرخ پرداخت میشه. خیلی خنده داره.یا خرج نکنید یا اگرم خرج می‌کنید درست خرج کنید، دلار ۹۰۰ بود یارانه همین ۴۵۵۰۰ بود الآنم که دلار ۲۶۰۰۰ تومان هست باز یارانه همینه، دلار ۳۰ برابر شده ولی یارانه هیچ تغییر نکرده!!!!!
خوزستان خوزستان غرقی توی فاضلاب.
شهرها آبشون بصورت ثقلی تخلیه نمیشه الکتروموتور قوی هم ندارن به اندازه حجم بارشها نتیجه ورود فاضلاب به زندگی مردم و کثیف وبیمار ونجس شدنشون.
حتی نمیدونستیم چطور طهارت کنیم برای نماز.خدایا نجاتمون بده.بخدابارون نمیخاییم ما همون گردوخاک بهتره حداقل نجس نمیشیم.
همچی می گه سال دیگه یارانه 45 هزار تومانی پرداخت می شود که گویا چه هنری می کنند.
با این رقم به زور میشه حتی یک قبض دولت را داد و ده برابر بیشتر از خود ما می گیرند!!!!
امیدوارم دست آخر از روسیه و چین خودرو وارد نکنید
تابناک حیا کن ، سلیقه را رها کن ! نظرات رو منتشر کن !
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
زبونتو آب بکش


خودت حیا کن تهمت رو رها کن



کدوم پیامتو تابناک ثبت نکرد


تابناک سایت مردمیه

اینو بدون
نوبخت: سال آینده نیز یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود: واقعا زحمت میکشید آقا. میشه لطفا بفرمایید با 45 هزار تومن چندتا کارخانه را میشه از ورشکستگی نجات داد؟؟
احتمالا نمایندگان مجلس از سواری دنا پلاس راضی نبودن دنبال واردات بنز و پورشه هستند برای خودشون و اعضای خانواده
بودجه همه جاهای خودتون رو ۵۰ درصد افزایش دادید یارانه همون ۴۵ هزارتومان !
واردادت خودرو در سال ۱۴۰۰ به اقا زاده ها معلومه خیلی فشار اومده
ازادی خودرو برای مردم نون میشه یا اب
پاسخ ها
meti
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
نون و اب نمیشه ولی دیگه پراید به 150 میلیون تومن نمیرسه
کلمات از این همه کرم شما قاصر است یارانه همچنان ۴۵ هزارتومان
با ۴۵ هزار تومان میتوان دو کیلو گوشت و دو کیلو برنج و یکعدد مرغ ( اگر پیدا شد )
خرید ؟
آقای نوبخت با معنای قباحت و تخم مرغ شانه ای ۴۰هزار تومن آشنایی دارید ؟؟ و یارانه ۴۵ تومنی در طول ۱۳ سال
آقای نوبخت با معنای تخم مرغ شانه ای ۴۰هزار تومن آشنایی دارید ؟؟ و یارانه ۴۵ تومنی در طول ۱۳ سال
نمایندگان عزیز دوره یازدهم مثل اینکه با دوستان حزب چین روابط حسنه و‌محکمی دارند. خودرو باکیفیت و قیمت پایین یعنی خودروی چینی البته کیفیت اش رو نمیشه تضمین کرد. واقعا چی شد که ما باید به این سبک تن دادیم. چی شد که خودمون و نمایندگانمون اینطوری شدند. خدایا کجایی؟!
ریاست جمهوری آقای روحانی رو به سه دوره می‌شه تقسیم کرد:
- دوره‌ی «تقصیر دولت قبل است»
- دوره‌ی «تقصیر ترامپ است»
- دوره‌ی «تقصیر مجلس است»
آخ آخ. تنها نگراني ما اين بود كه سال بعد يارانه ژرداخت نشه. خداروشكر آقاي نوبخت خيال مارو راحت كرد!! 45 تومن رو الان بزاري جلوي گدا ميذاره نبالت.
به نظر دولت باید اوراق نفتی به مردم بفروشه و بجای اون امتیاز واردات خودرو به آنها بده.
ای کاش قیمتها را هم مثل یارانه ثابت نگه می داشتید حالا که نتوانستید حذف کنید جون پرداخت ۴۵هزارتومان یعنی قیمت یک بطری مایع ظرفشویی به هر ایرانی توهین آشکار به ملت ایران است
نمیدونم داستان چیه همه خبرهای خوب رو میدن نوبخت
بگه نکنه میخوای رئیس جمهور بشی و به مانمیگی؟
واردات موقت خودروی دست دوم ژاپنی تأثیر زیادی بر بازار خودرو و در نتیجه خودروسازان خواهد داشت. جهت اطلاع الان با دوهزار دلار می توان یک خودروی خوب دست دوم وارد کرد. وقتی تولید و مصرف هماهنگ نیست این کار برای مدت موقت بسیار مفید خواهد بود.
درامد از پیامک ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابناک این تبلیغ شناور گردو را بردار لطفا!
ٱقا نوبخت، شرمنده میکنید. والا راضی به زحمت نیستیم
قرار نبود یک یارانه ی 45000 تومانی را از 15 سال پیش بدون هیچگونه تغییر به ملت بدهند و در مقابل تمامی سوبسیدها را بردارند و هر روز کالا ها و خدمات را گران و گرانتر نمایند. یاد ضرب المثلی افتادم که میگفت: لطف شما باعث دردسر ما شده است.
درود
هزینه زندگی دلار..... درامد و یارانه به ریال...عل برکت الله
آقای حسن روحانی رئیس جمهور: ترمز واردات را بکشید مملکت ما احتیاج به واردات بشکل کنونی ندارد فقط کالاهای اساسی را آنهم از طریق شرکت بازرگانی دولتی وارد کنید چرا ارزی را که با زحمت زیاد بدست میآورید بیهوده خرج میکنید .
یعنی خودرو وارد کنی ۲ میلیون بعدا به مشتری بدهی ۴۰۰ میلیون این است راه دور زدن تحریم‌ها..بارک الله به شما
چرا با این تورم سرسام آور و گرانی، یارانه را افزایش نمیدهید. سال 89 با یارانه میشد 8 تا مرغ خرید ولی الان با یارانه نمیشه یدونه مرغ خرید.
نوبخت: سال آینده نیز یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود
ببین واسه چندر غاز چجوری سر ملت منت می گذارند؟!!!
معنی عزت و احترام ایرانی رو از رفتار و حرفهای این آقا میشه راحت فهمید .
راستی آقای نوبخت شما هم با همین مبلغ یارانه ها تون خرج تحصیل بچه هاتون تو امریکا رو می پردازید ؟؟؟
آقای نوبخت خجالت داره این مبلغ اصلا نیاز به گفتن نداره.لطفا قطع کنید این مبلغ را هم
اقای نوبخت، شما زحمت بکش تورم رو کنترل کن، شما چشم طمع به همین 45هزار تومن داری که اون هم از سفره مردم قطع کنی، نمی دونم کجای دنیا رو میشه با ایران مقایسه کرد ، به لطف شما ما تو دنیا تکیم ، چون فقط هزینه های مردم رو بالا میبرید، درامد مردم که اصلا مهم نیست.
ارانه چهل وپنج هزار تومانی امروز آیا قدرت خرید یارانه چهل وپنج هزارتومانی ده سال پیش را دارد؟ آیا یارانه چهل وپنج هزارتومانی امروز بیشتر از چهار هزار وپانصد تومان ده سال پیش ارزش وقدرت خرید دارد؟...مردم اگر از گرسنگی بمیرند بهتر است که این یارانه صدقه را دریافت کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی