بازدید 8956
۲

پلکان «ایفل» به حراج گذاشته شد

پلکان «ایفل» به حراج گذاشته شدبخشی از پلکان برج ایفل در یک حراجی چکش خورد و ۱۰ برابر قیمت تخمینی فروخته شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 02 December 2020


به گزارش  تابناک به از خبرگزاری فرانسه، یک بخش ۱۴ پله‌ای از پلکان مارپیچ برج ایفل دیروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر ۹۹) در حراجی آرت کیوریال پاریس به حراج گذاشته شد. به گفته متولیان حراجی، این پلکان به قیمت ۲۷۴ هزار و ۴۷۵ دلار فروخته شد که ۱۰ برابر قیمت تخمینی بود.

پلکان فروخته شده حدودا ۳ متر ارتفاع داشت و بخشی از پلکان اولیه برج ایفل بود که تا سال ۱۹۸۳ و پیش از نصب آسانسور، نزدیک به یک قرن، طبقه دوم و سوم این برج را به هم وصل می‌کرد. این پلکان بعدها از برج خارج شده و به ۲۴ قسمت تقسیم شد؛ ۲۰ قطعه آن به مجموعه‌داران خصوصی فروخته شد، ۳ قطعه به موزه‌های فرانسه رفتند و آخرین تکه نیز در اولین طبقه برج ایفل، معروف به بانوی آهنین، به نمایش گذاشته شد.

امروزه بخش‌هایی از این پلکان را می‌توان در کنار مجسمه آزادی نیویورک و بنیاد یوشی ژاپن یافت.

قطعه‌ای که دیروز توسط یک مجموعه‌دار کانادایی به فروش گذاشته شد، قرار بود بین ۳۰ تا ۴۰ هزار یورو چکش بخورد اما یک کلکسیون‌دار اروپایی حاضر شد ۲۷۴ هزار و ۴۷۵ یورو برای این تکه از پلکان اصلی ایفل بپردازد. با این حال این بالاترین قیمت پیشنهادی برای قطعات این پلکان معروف نیست؛ در سال ۲۰۱۶ در یک مزایده‌ طوفانی در حراجی آرت کیوریال، یکی از این قطعات به قیمت استثنایی ۵۲۳ هزار و ۸۰۰ یورو چکش خورد.

برج ۳۲۴ متری ایفل را گوستاو ایفل معمار مشهور فرانسوی به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و برای نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ در پاریس ساخت. این برج آن زمان چندان مورد استقبال اهالی پاریس قرار نگرفت اما امروزه به نماد پایتخت فرانسه تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ببین چقد ر اوضاع اقتصادیشون بیریخته...برج ایفل رو دارن تیکه تیکه میفروشن
هنوز به پای دکل فروشان نفتی ما نرسیده اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر