بازدید 10577

توافق دولت صنعاء و سازمان ملل درمورد کشتی صافر

دولت نجات ملی یمن و سازمان ملل بر سر تعمیر و بازسازی کشتی نفتی صافر که به بحرانی در دریای سرخ تبدیل شده، توافق کردند.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ 25 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام مسئول در کمیته اقتصادی دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) از توافق با سازمان ملل برای تعمیر فوری و بازساری کشتی نفتی «صافر العائم» در دریای سرخ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، این مقام یمنی گفت که پس از بررسی‌های فنی میان تیم مشاوره فنی و دفتر نماینده سازمان ملل در یمن و دفتر سازمان ملل در امور اجرای پروژه‌ها توافق تعمیر فوری نفتکش صافر به امضاء رسید.

نفت‌کش صافر از چهار سال پیش در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است و در طول این چهار سال عدم سرویس و تعمیر آن، دریای سرخ را با تهدید زیست محیطی مواجه کرده است. دولت سعودی تا کنون اجازه خروج این کشتی را از بندرگاه و فروش آن را نداده است.

شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر ۲۰۱۶ مانع دسترسی به نفت‌کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.

به گفته این مقام یمنی، دولت صنعاء در حال حاضر منتظر اعلام سازمان ملل برای زمان ورود تیم فنی بین‌المللی به عرشه کشتی صافر است و برای اعضای این تیم ویزای لازم صادر شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر