بازدید 49564

بلیت مترو ۵ هزار تومان می‌شود؟

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: قیمت تمام شده بلیط ۱۵ هزار تومان است و باید در حد ۵ هزار تومان آنرا مردم بدهند.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 24 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از باشکاه خبرنگاران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۰۷ واگن مترو و نزدیک به ۸۰ هزار تاکسی در تهران تردد می‌کنند.

وی با اشاره به سن ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حوزه واگن چهارصد دستگاه نیازمند به روز رسانی هستند و قطعات آن‌ها باید فعال شود در حوزه اتوبوسرانی هم حدود ۶۰ درصد اتوبوس‌ها فرسوده هستند و با حدود ۴۰ درصد از آن‌ها می‌توان تا ۴ الی ۵ سال دیگر کارکرد.

هاشمی با بیان اینکه شرایط خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی در طول ۱۰ سال گذشته نداشته‌ایم گفت: ۴۰ هزار تاکسی فرسوده هستند و اگر شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی را با وضعیت کنونی کرونا مقایسه کنید می‌بینید که درآمد اتوبوس، مترو و تاکسیرانی کاهش یافته است و نتوانسته اند خود را به روز کنند.

وی گفت:در حال حاضر ۲۵۰ کیلومتر مترو داریم که باید به بیش از ۵۰۰ کیلومتر برسد، اما طی ۲۵ سال گذشته منابعی که دولت باید اختصاص می‌داد و قیمت بلیط تمام شده‌ای که مردم باید پرداخت می‌کردند هیچ کدام به سرانجام نرسیده است.
دولت طی ۱۰ سال گذشته ریالی را برای حمل و نقل عمومی در نظر نگرفته است

هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر ما ۲۵۰ کیلومتر خط مترو کم داریم که هر کیلومتر نیازمند هزار میلیارد تومان بودجه است و به طور کلی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای راه اندازی باقیمانده خط مترو احتیاج داریم، اما کجا دولت طی ۱۰ سال گذشته ریالی را برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است؟

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی ۱۰ سال آینده در حوزه اتوبوسرانی به ۱۰ هزار اتوبوس احتیاج داریم گفت: مبلغ تهیه اتوبوس‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان است و اگر این مبلغ را با مبلغ راه اندازی خط مترو یکی کنیم و آنرا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم نیازمند سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان پول هستیم.

وی با اشاره به راهکار این موضوع اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته سعی کردیم دولت را به وظیفه خودش روشن کنیم؛ در همه جای دنیا دولت، شهرداری و مردم پای کار می‌آیند و دولت کار زیرساختی را انجام می‌دهد و مردم پول بلیط را می‌پردازند.
مبلغ تمام شده یک بلیت ۱۵ هزار تومان است

هاشمی تصریح کرد: مبلغ تمام شده یک بلیت برای ما ۱۵ هزار تومان است، اما از مسافر هزار تومان گرفته می‌شود یا باید قیمت واقعی بلیط را از مردم بگیریم که فرمانداری‌ها با این موضوع مخالفت می‌کند یا باید دولت این پول را جبران کند که البته دولت هم آن را جبران می‌کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ما برای بودجه کل کشور پیشنهادی را داده ایم و گفتیم که اگر قرار است ظرف ۱۰ سال آینده برنامه حمل و نقل تهران را درست کنیم به سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان پول احتیاج داریم و دولت باید در قانون بودجه سنواتی سهم خود را قائل شود، نمی‌گوییم که تمام پول قیمت واقعی بلیط را مردم بدهند، اما بالاخره باید در حد ۵ هزار تومان را مردم بدهند، در حال حاضر شهروندی در منطقه ۱ سوار تاکسی‌های اینترنتی می‌شود و به منطقه ۲۲ می‌رود و ۵۰ هزار تومان پول می‌دهد، اما با مترو فقط هزار و خرده‌ای تومان پول می‌پردازد همکاری نکردن دولت با شهرداری و عدم پرداخت سهم مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما می‌توان در یک برنامه ۱۰ سال آنرا به روز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۸
در تهران اتومبیل نداشته باشی حسابت با دندانگردهای لامروت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
هزینه ی همه ی بی کفایتیهای مدیریتی رو به پای مردم حساب میکنین!؟ آقا 15000 تومن برای هر سفر مترو بسییییار زیاده! آخه چه خبره مگه.....!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
جناب آقای هاشمی شما بعنوان رییس حمل ونقل تهران هنوز نمی دانی کرایه مترو چقدر است در یک جا 1000 تومان و در جای دیگر 1200 تومان ذکر می کنید در حالی که کرایه مترو 1500 تومان است بعلت بی کفایتی شما و امثال شما کشور خیلی گران اداره می شود من در درون ساختمان مدیریت مترو نیامدم ونمی دانم که چه خبر هست ولی در ایستگاههای مترو همیشه چندین نفر را می بینم که در کنار ایستاده و با هم گپ می زنند ویا اینکه خارج از ایستگاه امده اند و سیگار دود می کنند.در هیج جایی از دنیا مملکت را این جوری اداره نمی کنند برای هرکسی شغلی تعریف شده و باید ان شخص وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد و اگر هم کوچکترین خللی در کارش مشاهد شود اخراج می شود حتی اگر فرزند رییس جمهور باشد.ولی در ایران اینطور افتاده که چه طرف کار کند و چه کار نکند حقوقش را می گیرد حتی خود جنابعالی .
البته قیمت واقعی مترو 1 یورو است. مثل اروپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
یک دوهزارم حداقل حقوق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
مگر توی ایران ملت به یورو دستمزد یا حقوق میگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
و حقوق واقعی هم 3000 یورو است مثل اروپا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
کجایمان به اروپا برده که مترویمان مثل اروپا باشد!!!! خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
کنایه بود دوستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
دوست عزیز میانگین درامد در اروپا رو با میانگین درامد با ایران مقایسه کن
قابل توجه شهروندانی که خودرو ندارند و اصرار دارند که سوبسید بنزین باید به همه تعلق بگیرد.
در حال حاضر شهروندی در منطقه ۱ سوار تاکسی‌های اینترنتی می‌شود و به منطقه ۲۲ می‌رود و ۵۰ هزار تومان پول می‌دهد، اما با مترو فقط هزار و خرده‌ای تومان پول می‌پردازد

ببین برادر، کشتی منو با این مثالت، لطفا در مورد شهروند منطقه 19 و 20 هم مقال بزن
اخوی توی آمریکاش هم یه چیزهایی رو سوبسید میدن بدون اینکه حساب و کتاب کنند که ای داد راکفلر داره با این همه ثروت نون رو به قیمت فقرا میخره، پس گور بابای فقرا، قیمت نون رو بر اساس دارایی جف بزون سوپر میلیاردر تعیین کنیم!!!!!

واقعاکه!!!!
دولت همکاری نمی کند اما جیب مردم بدبخت همیشه در دسترس است
دزدها دست از جیب مردم بردارید
هر سال 2 برابر کنید نه اینکه یک دفعه 5 برابر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
هر سال 2 برابر یعنی شما ابر تورم 100 را پذیرفتی
نمی دونستم مترو هم مثل تاکسی اینترنتی دربست مسافر میبره. واقعا خیلی ارزون میگره!!!!!!
مناف دست از سر این مملکت وردارید شما که استاندار گلستان بودید در سیل سفر فرنگ بودی
حالا نمی دانم چرا از هر جای که هستید و گند می زنید می رسد یه جای بالاتر
نکنه رمز پست بالاتر گرفتن گند زدن به مملکته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
. واقعا گل گفتی.بی عرضه رو از اونجا برداشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
از فرنگ سوغات گرونی اورده.پولای یا مفت خرج کرده رو از ملت میخواد بگیره
نام سید مناف هاشمی در فهرست دریافت‌کنندگان املاک نجومی، که توسط شهرداری تهران واگذار شده، دیده می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
این همونیه که وسط سیل گلستان رفت خارج عشق و حال
مناف هاشمی در خصوص علت غیبت خود در روز اول فروردین ۱۳۹۸ و حضور در خارج از کشور در زمان سیل گلستان ادعا کرد که به دلیل درمان جراحات ناشی از حمله شیمیایی در زمان جنگ ایران و عراق حضور نداشته‌است. وی در روز سوم فرودین، به دلیل غیبت و عدم رسیدگی به سیل‌زدگان، توسط اسحاق جهانگیری از کار برکنار شد و میر محمد غراوی، معاون عمرانی استانداری گلستان، جایگزین وی گردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
ادامه اش رو نگفتی:وبیکار نموند وبه جای بالاتری برای بالا کشی رفت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
چرا تمت میزنید بیچاره رفته بود دلارو سکه به.
عیدی بده به خانوادش
آقای هاشمی بهتره شما بری خارج پیش خانوادت همونجا نظر بدی.
بلیط مترو هم بکنید 5000 تومن اصلا بجایی 5000 تومن 20000 هزار تومن بکنید 5000 تومن هم براتون سود داشته باشه برای حق الجلسه و حق التفریح فرزندانتون و حق الطلایی عیالتونو و....و.... هر حق الفلانی که دوست دارید هزینه کنید کی به کیه بابا خودتو ناراحتش نکن آقا مناف.... مترو رو که مایه دارا سوار نمیشن صداشون گوشتونو کر کنه مترو رو کارگرا و کارمندا سوار میشن اونا هم که زوری ندارن راحت باش منافففففففف
این آقای مناف هاشمی همون استاندار گلستانی نبودند که در بحبوحه سیل بی سابقه برای خوشگذرانی تشریف بردندخارج و به دلیل بی مسئولیتی محض عزل شدند؟ حال چطور سر از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درآوردند؟ آقای محسن هاشمی از شما انتظار میرود در عزل و نصب های شهرداری تهران بیشتر نظارت داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
کدون نظارت؟ اینا تو انتخابات بال بال میزدن رای بیارن برا همین کثافت کاریا و دزدی از کشور
همه چیز با دلار حساب میشود بجز حقوق کارگران.
این اقا اصلا نمیدونه قیمت بلیت چقدره داخل شهری 1500 و کرج 1700. آقایون دوران کرونا جیبشون خالی شده وگرنه شما ببین تردد فقط داخل شهری تهران چقدر درامد داره و تبلیغات و هزار جور از کنار این مترو میخورن
ببین مناف روحانی تو رو آورده تامترو را مثل استان گلستان با خاک یکسان کنی و تحویل دولت بعد دهید
صرفا افزایش قیمت بنزین نیست که ایجاد نارضایتی خواهد کرد.
در شهرداری تهران علی الخصوص مترو پرسنل رسمی بیش از ۱۵ برار مورد نیاز است که با کف حقوق ماهی۸ میلیون مشغول به اصطلاح کارند اگر مترو نیروی خود را تعدیل کنند قول می دهم بلیط ۳۰۰ تومن هم به صرفه خواهد بوددولت میداند که پولی بدهد صرف هزینه حقوق می شود نه اورهال
هزینه های مترو از کجاست

در زمان رییس پیشین مترو که یک نظامی از دوستان قالیباف بود تا دلتان بخواهد مدیریت و معاونت در مترو درست شد همه هم پست های من درآوردی مثل معاونت تبلیغات ، معاونت هماهنگ کننده مدیریت ها ، مدیریت هماهنگ کننده معاونت ها ، و فکر می کنید الان این پست های بیکار بی خاصیت از بین رفته است؟ خیر دوستان هر کس مدیر شده همان راه را ادامه داده و تا دلتان بخواهد پست و مقام در مترو درست کرده اند و پسر و دختر و برادر و برادرزاده و همسر و خواهر و کل ایل و تبارشان را برده اند یک پست مدیریتی درست کرده اند و آنها را شاغل کرده اند و دهها خودروی مدل بالا در اختیار خودشان و فک و فامیلشان قرار داده اند و حقوق های نجومی دهها میلیون تومانی می گیرند هزینه های مترو از اینجاهاست بعد می گویند قیمت بلیط باید 15000 تومان باشد!!! راست می گه چون بخور بخور به ظاهر قانونی در مترو آنقدر زیاد است که پول بلیط با قیمت فعلی اصلا کفاف بخور بخورهایشان را نمی دهد. مجلس و کمیسیون اصل نود و سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه هم که خواب تشریف دارند و این همه سوء استفاده در مترو را نمی بینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خواب تشریف ندارند خیلی هم بیدارن و همشون دارن بخور بخور می کنند
ايشون مگه بدلايلي بركنار نشده بود!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
همون عشق و حال در حین سیل گلستان
مترو پادگان لشکر نورچشمی های مفت خور شده است و با بهروری بیگانه است.
از جیب مردم بیچاره به حلق زالوها نریزید که تاوان دارد و طاعون جان مفت خورها می شود.
قبوله:
1000 تومان برای کسی که بلیط سالیانه بخرد.
1500 برای بلیط ماهیانه
2500 برای بلیط هفتگی
5000 تومان برای بلیط روزانه کامل.
هاشمی های شورای شهر تهران که همه از خانواده های اشرافی هاشمی تشریف دارند, باید جواب پس بدهند و بگویند که از زمان تاسیس مترو تا به امروز اینهمه درآمد حاصله از مترو را کجا هزینه کرده اند و با درآمد بی پایان شهرداری چه گلی به سر مردم زدند که بعداز این همه سال شهر تهران بازهم عقب افتاده و بیمار است!!؟
جوابش خیلی ساده است, فساد فساد فساد و رانت رانت رانت , مفتخوری و بی عرضه گی...!
مترو روزانه حداقل ۲۰۰۰ مسافر جابجا میکنه ک اگه بشینید حساب کنید ی مبلغ بالایی میشه اما تاکسی اینترنتی در روز تعداد کمی سرویس میره ک اصلا قابل مقایسه با مترو نیس.با توجه ب اینکه تاکسی اینترنتی بنزبن لیتر ۳۰۰۰ تومن و در ترافیک خیلی سنگین تهران رفت و امد میکنه. و اگر بیشتر ب گفته خودتون اندیشه کنید متوجه خواهید شد ک ۹۹ درصد مسافرای مترو کارگرا هستند ک هنوز حقوقشون در این تورم ها زیر ۲ میلیون میباشد. خیلی خوب میشود قبل از هر نظری کمی تامل ‌کرد
هر وقت به اصلاح طلبان اعتماد کردیم، متاسفانه همه چی چند برابر شد و چوبش را هم خوردیم. باز صد رحمت به زمان احمدی نزاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
متاسفانه بله.این جماعت جز پول یا مفت ملت رو خوردن کار دیگه ای بلد نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
همون نیم وجبی باعث استارت این همه بدبختی شد
اون 4000 هزا نفری که قالیباف استخدام کرد و بدون کار و حضور حقوق می گیرن را بندازید بیرون
دیگه شورش را در آوردند با این حقوقای زیر خط فقری که ملت نمیتونن خودشون سیر کنن یا کرایه خونه بدن از فردا نمی تونن سوار مترو هم بشند هر چی در میارن باید خرج رفت و آمد و کرایه خونه بدن و هیچی نخورند دیگه
اون که 50 هزار تومان میده سوار تاکسی میشه تو تاکسی لم میده

ایشون مثل اینکه سوار مترو نشده فشار قبرا تجربه کنه
یه اصلاح کردن اساسی لازم داره مملکت چون دخل و خرج با هم نمی‌خونه ازبس مفتخور استخدام شدن وحقوق و پاداش میگیرن
مفت خورها را از مترو اخراج کنید کل هزینه های مترو تامین می شه
یا این آقا بی عرضه ست و نمی تونه مدیریت کنه یا خدای ناکرده ممکنه به فکر رفتن به کانادا باشه . در هر دو صورت زودتر برکنارش کنید چون پیشگیری بهتر از درمانه
تا افرادی مث شما راس کار هستند وضع مملکت همینه‌ مث قارچ سمی هستید
بله مرغ گرون شد
حالا برای اینکه قیمتش ثابت بشه توجه مردم رو به سمت گرون شدن بلیط مترو پرت میکنن تا دیگه به مرغ کاری نداشته باشن
کی میخوان این مردم آگاه بشن خدا داند
اقای سید مناف هاشمی خودش. ماهی 40 پنجاه میلیون تومان حقوق میگره فکر میکنه همه مردم مثل خودش در امد دارند نمید ونن که مردم تد 10 ماه کرونا جلوی زن و بچشون با سیلی صورتشون رو سرخ نگه داشتن با این گرونیها راست میگه اگه مرده فیش حقوقش رو به مردم رو کنه بزاره توسایتها همه ببینن
سیل گلستان کم بود حالا هم مترو
مرگ بر اصلاحات
قیمت تمام شده ۱۵۰۰۰ تومن برای هرنفر؟؟؟ چخبره؟؟ تاکسی دربسته مگه؟؟؟
شما که می تونید بکنید جوری که هیچکی صدا در نیاد، پس بکنید 10 هزار تومن!
بکنید غمتون نباشه حال کنید با پول ی مشت کارگر بدبخت ک شبا نون خالی میخورن و از خجالت تو چشای بچه هاشون نگاه نمیکنن خیلی عالیه ک نفرین هم رو هیچکدومتون تاثیری نداره!!!!!
در حال حاضر شهروندی در منطقه ۱ سوار تاکسی‌های اینترنتی می‌شود و به منطقه ۲۲ می‌رود و ۵۰ هزار تومان پول می‌دهد، اما با مترو فقط هزار و خرده‌ای تومان پول می‌پردازد


برادر فراموش کردید بفرمایید "هواپیما هم مسیر تهران به ایرانشهر 875300 هست بنابراین بلیط مترو مفته"
آخه مردناحسابی توکه زن و بچه ات خارجن خودتم تو اوج گرفتاری مردم تو سیل فرنگ تشریف داشتید...حالا واسه مانسخه میپیچی.... تو رو باید دادگاهیت کنند.... یادت رفته....
چرا حرف زیادی میزنی تهران اون موقع باید قفل باشه با یه ترافیگ سنکین آقا چرا با این مردم ظلم می کنید
شاید بهتر باشه کمی جلوی فساد تو این حوزه بگیرن تا شاهد پیشرفت باشیم
اینجاست که میگن یه چیزیم بدهکار شدیم
روزی چهار بار که نمیره منطقه ۲۲ هر دفعه ۵۰ تومان بده
وقتی مترو به این شلوغی که له میشی وقتی مردونه و زنونه یکی و زن ها باید حرف و نگاه های مرد ها رو تحمل کنن وقتی دست فروش ها اونقدر زیاد که نمیتونی حتی سر پا وایستی باید هم گرون شه. حقوق ما هم داره میلیونی زیاد میشه. مملکت گل و بلبل .بعد میگن چرا دزدی و فقر و فحشا به اوج رسیده
اینا تو ایران زندگی نمی کننداگر تو ایران زندگی هم می کنند از صدقه سر مردمه تا چند صباحی که به اصطلاح مسئولن بعد اونور ابند واقعا خجالت اوره این ادما توی این مملکت درامد پایه واکثریت جمعت شهر وکشور را می دانند تازه اونای که شغل ودرامد دارنداونای که ندارندبماند این قدر وقیح هستند
خدا یا مارو از شر میدیران بی‌کفایت رها کن
اگه شما توانستید مثل انگلیس یا امثال این کشورها تورم سالانه را به ۵ درصد برسونید اون موقع بیاید دم از اسلام و قرآن بزنید مسئولین بی سواد خون شهیدان رو پایمال کردید؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار