بازدید 125164
۳

واکنش جان کری به خبر انتصاب خود در کابینه «بایدن»

وزیر خارجه دولت «باراک اوباما» با انتشار پیامی در توئیتر به خبر نامزدی خود برای پُست نماینده ویژه آمریکا در امور آب و هوایی از سوی «جو بایدن» واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲ 24 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «جان کری» وزیر خارجه سابق ایالات متحده که از سوی «جو بایدن» نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بعنوان فرستاده ویژه در امور آب و هوایی معرفی شده است، در واکنش به خبر این انتصاب احتمالی در صفحه توئیتر خود نوشت: «کاری که با پیمان [آب و هوایی] پاریس شروع کردیم راه زیادی تا تمام شدن دارد. به دولت باز می‌گردم تا آمریکا را در مسیر حل بزرگ‌ترین چالش پیش روی این نسل قرار دهم».

از سوی دیگر، «جیک سالیوان» نیز که از سوی بایدن بعنوان نامزد مشاور امنیت ملی آمریکا معرفی شده است، دوشنبه شب در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «رئیس جمهوری منتخب، بایدن، به من آموخت که در بالاترین رده‌های دولت برای حراست از امنیت ملی به چه چیزهای نیاز است».

سالیوان در ادامه این پیام می نویسد: «بایدن از من خواسته است که در سمت مشاور امنیت ملی [در کابینه] وی خدمت کنم. در دوره خدمتم، هر کاری که در توانم باشد برای حفظ امنیت کشورمان انجام می‌دهم».

گفتنی است که هم سالیوان و هم کری در مذاکرات هسته‌ای با ایران نقشی اساسی داشتند. در همین ارتباط تیم بایدن در معرفی سالیوان نوشت که او یکی از مذاکره کنندگان اصلی در جریان گفت و گوهای اولیه بود که راه را برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران هموار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «جو بایدن» نامزد دموکرات و مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ روز دوشنبه به صورت رسمی برخی از اعضای کلیدی دولت احتمالی آتی خود را معرفی کرد.

دفتر انتقالی [قدرت] بایدن در این خصوص اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» از سوی «جو بایدن» بطور رسمی به عنوان نامزد پست وزارت خارجه این کشور معرفی شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، «جان کری» وزیر خارجه دولت باراک اوباما هم در دولت بایدن فرستاده ویژه آمریکا در امور آب و هوائی خواهد شد.

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که «لیندا تامس گریفیلد» به عنوان نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، «الخاندرو مایورکاس» برای تصدی پست وزارت امنیت داخلی، «جیک سالیوان» نامزد پست مشاور امنیت ملی و «آوریل هاینس» در سمت مدیر سازمان امنیت ملی برای کابینه احتمالی آتی معرفی شده اند.

آن طور که از خبرها برمی‌آید، بایدن قرار است فردا (سه‌شنبه) اطلاعات مربوط به چینش نهائی کابینه احتمالی آتی خود را اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۳
با یک انتخابات تقلبی
هوووورررررا
همین دموکراتا بودن که شروع به دبه سر برجام کردن حالا دل بستیم به این بوقلمان.سگ زرد کاکای شغاله شغالم کاکای سگ زرده.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی