بازدید 10455

خروج ۹۹ میلیون چینی از فقر مطلق

اکنون تنها ۵.۵ میلیون چینی در وضعیت فقر مطلق هستند.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶ 24 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از راشاتودی، آخرین شهروندان استان جنوب غربی گیژو در چین از فهرست افراد فقیر در این کشور خارج شدند که در نتیجه این اتفاق، برنامه فقرزدایی در این استان یک ماه زودتر از برنامه ریزی قبلی این کشور به سرانجام رسید.

از هفته گذشته تاکنون مقامات سایر استان‌های این کشور که با سطح از فقر درگیر هستند نیز اعلام کرده اند فقر مطلق در استان‌های آن‌ها بسیار کاهش پیدا کرده است. مناطق خودمختار ژین جیانگ، نینگ ژیا، گوانگ ژی ژوانگ، یونان، سیچوان و گان سو از جمله ایالت‌هایی هستند که تاکنون با موفقیت توانسته اند به فقر مطلق خاتمه دهند. در سال ۲۰۱۲ حزب حاکم کمونیست چین یک برنامه میان مدت را برای ریشه کنی فقر مطلق در این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. خط فقر مطلق در چین به داشتن درآمد کمتر یک دلار در رو اطلاق می‌شود.

در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۳۲ منطقه در چین دچار وضعیت فقر شدید بودند. در آن سال تنها دو منطقه بزرگ پکن و شانگ‌های به طور کامل از فقر مطلق عاری بودند، اما این رقم اکنون به ۹ منطقه بزرگ افزایش پیدا کرده است. اکنون ۵۲ منطقه در چین با وضعیت فقر مطلق دست به گریبان هستند.

طبق آمار‌های منتشرشده توسط مرکز ملی آمار چین، در طول هفت سال اخیر به طور متوسط در هر سال ۱۰ میلیون شهروند چینی از فقر مطلق خارج شده اند و اکنون جمعیت در فقر مطلق این کشور به حدود پنج و نیم میلیون نفر کاهش پیدا کرده است در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۲ برابر با ۹۸ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر بود.

شکاف طبقاتی در چین کماکان رو به افزایش است تا جایی که طبق اعلام موسسه ول ایکس شمار چینی‌هایی که یک میلیارد دلار یا بیشتر ثروت دارند به ۸۷۸ نفر رسیده که این رقم ۹۰ نفر بیشتر از تعداد میلیاردر‌های آمریکایی است. مجموع ثروت میلیاردر‌های چینی نیز با ۱.۵ تریلیون دلار افزایش نسبت به قبل از همه گیری کرونا به چهار تریلیون دلار رسیده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۲
خوشحالیم گه به عنوان یک کشور دوست و برادر حکومت کمونیستی چین نقش بزرگی در ارتقا سطح زندگی فقرا چین بازی کرده ایم قطعا در آتیه به مدد حق، نقش های پر رنگی‌تری نیز خواهیم داشت
هدف چین از ساخت کرونا همین بود گرفتاری مردم جهان به کرونا و نابودی اقتصاد جهان و برپائی امپراطوری چین
تیتر خبرگزاری های چینی
ورود 79 میلیون ایرانی به فقر مطلق...
ورود ۸۰ ملیونی ایرانی به فقر مطلق
دقیقا برعکس ما
.....و ورود 70 میلیون ایرانی به فقر مطلق
چینیها از طریق بنجلهایی که به ما تحمیل میکنن به ثروتهای افسانه ای دست یافتند و ما هم هر روز فقیرتر و بدبختتر شدیم..
ما هم هر روز بیشتر زیر خط فقر می رویم !!!
دقیقا برعکس ما
چین کمونیست به فکر جهان که نیست جای شکرش باقیه که حداقل به فکر مردم خودش هست و 99میلیون نفر را بدون شعار و با اقدام از زیر خط فقط خارج کرد.
در عوض با اقدامات مسئولین کشور در ایران روز به روز مردم فقیر تر می شوند
ورود 80 میلیون ایرانی به فقر مطلق

این به اون در
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی