بازدید 80279
در پی ارتحال نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان.

اعلام دو روز عزای عمومی در کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان در پی رحلت حضرت آیت الله سید یحیی جعفری در پیام مشترکی یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم آذر ماه ۹۹ را در کرمان عزای عمومی اعلام کردند.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ 21 November 2020

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا، آیت‌الله سید یحیی جعفری زادهٔ ۱۳۱۰، روستای گور در کوهبنان کرمان، امام جمعهٔ سابق شهر کرمان و سابقاً نماینده رهبری در استان کرمان بود که در ۲۸ تیر ۱۳۹۶ از این سمت استعفا داد و در ۳ آذر ۹۶ کناره‌گیری کرد وی از سال ۱۳۵۹، توسط حضرت امام خمینی (ره)، به این سمت منصوب شده بود که عصر امروز در بیمارستان به علت سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله جعفری روز دوشنبه سوم آذرماه جاری ساعت ۹ صبح از مصلی امام علی (علیه السلام) کرمان و به صورت خودرویی انجام می‌شود.

این مراسم به‌صورت محدود و با حضور خانواده و جمعیت بسیار محدود برگزار می‌شود.

در پی در گذشت این عالم ربانی مسئولین استان کرمان بیانه‌هایی به شرح ذیل صادر کردند:

دکتر علی زینی وند، استاندارکرمان با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری، نماینده سابق، ولی فقیه در استان و امام جمعه پیشین کرمان را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت استاندار کرمان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا و مجاهد، آیت‌الله سید یحیی جعفری، یار صدیق امام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید.

ایشان از روحانیون برجسته و فاضل، مرد وفاق، اتحاد و همراه صمیمی مردم استان کرمان بودند که در راه انقلاب اسلامی به مبارزه پرداختند و پس از استقرار نظام اسلامی در مسئولیت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، منشا خدماتی ارزنده و ماندگار شدند.

این جانب ضایعه فقدان این روحانی عالیقدر و مردمی را به پیشگاه حضرت، ولی عصر ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان کرمان و بویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه الهی و تعالی درجات و برای جمیع بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن پور رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در پیامی درگذشت روحانی وارسته و عالم جلیل القدر آیت الله سید یحیی جعفری را به بیت آن مرحوم و مردم شریف و نجیب استان کرمان تسلیت گفت.

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت روحانی وارسته و عالم جلیل القدر ایت الله سید یحیی جعفری امام جمعه اسبق کرمان موجب تاثر و تالم فراوان خاطر شد، این عالم دینی سالیان طولانی از عمر پربرکت خود را در مسیر اعتلای اسلام صرف کرد و منشاء خدماتی ماندگار برای استان و مردم دیار کریمان بود.

آیت الله سید یحیی جعفری متولد ۱۳۱۰، کوهبنان و امام جمعهٔ سابق شهر کرمان و نماینده مقام معظم رهبری از سال ۱۳۵۹ در این استان بود که در ۲۸ تیر ۱۳۹۶ به علت کهولت سن از این سمت استعفا داد، این روحانی پرتلاش که عمر خود را وقف روشنگری معارف اسلامی، ترویج آموزه‌های اخلاقی و دینی کرد، در عرصه فعالیت‌های جهادی و اجتماعی نیز همواره نقشی ارزشمند داشت.

اینجانب ضمن تسلیت به بیت آن مرحوم و مردم شریف و نجیب استان کرمان، برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

به گزارش ایسنا، همچنین یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری، نماینده سابق، ولی فقیه در استان و امام جمعه پیشین کرمان را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس کل دادگستری استان کرمان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون

خبر ارتحال آیت الله سید یحیی جعفری از روحانیون مبارز انقلابی با بیش از ۴۰ سال سابقه نمایندگی، ولی فقیه در استان و امامت جمعه کرمان موجب تأثر وتاسف گردید.

آیت الله سید یحیی جعفری، عالم جلیل القدر، وارسته و ربانی، مومن و انقلابی، سالیان طولانی از عمر پر برکت خود را در مسیر وحدت، تقویت بنیان مذهبی و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی صرف کرده و همواره منشا آثار و برکات و خدمات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بودند که ثمرات آن ماندگار و در آخرت ذخیره‌ای پربار خواهد بود.

اینجانب ضایعه درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، علما و روحانیون، بیت گرامی آن مرحوم و مردم ولایتمدار کرمان تسلیت عرض کرده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

به گزارش ایسنا، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله و حجت الاسلام علی عرب پور نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با صدور پیامی مشترک درگذشت حضرت آیت الله جعفری نماینده سابق، ولی فقیه و امام جمعه کرمان را تسلیت گفتند

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و پرهیزگار حضرت آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده سابق، ولی فقیه در استان و امام جمعه خدوم و انقلابی کرمان را به پیشگاه، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، جامعه روحانیت استان، عموم مردم مومن، انقلابی و عزیز کرمان و همه ارادتمندان آن روحانی بزرگوار و مخصوصا به خاندان محترم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌نمائیم و علو درجات ملکوتی ایشان را از خداوند متعال مسالت می‌نمایبم.

شخصیت این روحانی مجاهد ومومن همانطور که در کلام شهید عزیز سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز عنوان شده، "تداعی‌کننده یک انسان انقلابی متدین" بود؛ دوران عمر این بزرگوار بخصوص در مقام امامت جمعه شهر کرمان مشحون از خدمات دینی و روحانی و اجتماعی و انقلابی است.

استقامت و مجاهدت ایشان در دوران جنگ تحمیلی برای ارادتمندان و آشنایان آن بزرگوار فراموش نشدنی است. رحمت و مغفرت حضرت حق شامل روح پر فتوح این عالم ربانی باد.

شایان ذکر است که سایر مسئولین استان از جمله شهردار کرمان مهران عالم‌زاده و مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان و محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز جداگانه بیانه‌های صادر کردند و فقدان این عالم بزرگ و صاحب فضل و کرامت را به مردم شریف کرمان تسلیت و تعزیت گفتند و از درگاه پروردگار متعال، برای آن عالم جلیل‌القدر، رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان محترم و مردم ولایتمدار کرمان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داشتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی