بازدید ۵۸۹۳
۱
مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد در صورت عدم واریز پول اوراق مشارکت مترو احتمال عدم افتتاح ۱۱ ایستگاه مترو وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲ 18 November 2020

به گزارش «تابناک»، علی امام در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افتتاح آزمایشی ایستگاه برج میلاد و تحقق یکی از ایستگاه های وعده شده از ۱۲ ایستگاه تا پایان سال، گفت: مدیریت شهری به شهروندان تهرانی قول داده بود که تا پایان سالجاری ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کند که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از این ۱۲ ایستگاه، ۷ ایستگاه در خط شش مترو، یک ایستگاه در خط ۳ و مابقی در خط ۷ مترو قرار دارد که از این میان ایستگاه متروی برج میلاد به بهره برداری آزمایشی رسیده و ماه آینده رسما افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارها اعلام کردیم که برای افتتاح ۱۱ ایستگاه مترو و تحقق وعده هایمان نیازمند منابع مالی هستیم، افزود: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ متروی تهران که در تاریخ ۳۱ تیرماه سالجاری با عاملیت بانک رفاه به فروش رسیده، هنوز به حساب شهرداری تهران واریز نشده است، این درحالی است که انتظار داشتیم این پول در مهرماه به دست ما برسد و حالا در آخرین روزهای آبان ماه هستیم و خبری از پول نیست.

امام با تاکید بر اینکه شاهد تاخیر دوماهه در برنامه های افتتاح هستیم، ادامه داد: در بودجه سال ۹۹برای شرکت متروی تهران ۲۸۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتند که ما انتظار داریم حداقل نیمی از این بودجه یعنی ۱۴۰۰ میلیارد تومان محقق شود.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه نوسانات قیمتی وضعیت پیمانکاران را در شرایط شکننده قرار داده، افزود: نوسانات قیمتی به خصوص در شش ماهه اخیر بگونه ای است که قول و قرارهای مالی در معرض آسیب است و امیدواریم با پیگیری های مدیران ارشد شهرداری و معاونت حمل و نقل شاهد وصول ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طی روزهای آینده باشیم.

امام با تاکید بر اینکه وضعیت عملیات سیویل در خطوط مختلف به بیش از ۸۰ درصد رسیده است، گفت: درصد پیشرفت کارهای ساختمانی در خط شش به بیش از ۹۴ درصد رسیده و تقریبا کار عمرانی تمام شد و در خط ۷ نیز درصد پیشرفت فیزیکی، به بیش از ۸۵ رسیده است.

وی افزود:درست است که پیشرفت فیزیکی خطوط مترو خوب بوده اما مسئله اصلی ما تجهیزات است که باید تامین شود و با توجه به نوسانات ارز و تحریم ها شاهد هستیم چه شرکت های داخلی طرف قرار داد و چه روند ورود تجهیزات خارجی با مشکل مواجه شود، این درحالی است که تاخیر در پرداخت منابع، تامین این تجهیزات و زمان بندی تحویل آنها را نیز با مشکل مواجه کرده است و به همین علت امکان بهره برداری از ایستگاه ها وجود ندارد.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
مسیرهای خطوط مترو و برخی ایستگاه های آن بهینه طراحی نشده اند. مثلا:
- مسیر خط 1 می توانست بهتر باشد.
- در خط 1، ایستگاه همت غیرضروری است
- در خط 1، ایستگاه مصلا باید در پارک سوار بیهقی اخداث می شد عبور مترو از مکان فعلی نه تنها غیرضروری (نماز جمعه یک بار در هفته برگزار می شود) بلکه مشکلات امنیتی پدید آورده است.
- تقاطع در خطوط 3 و 2 ایستگاه ندارد
- در خط 3، طراحی ایستگاه مهدیه فاجعه مهندسی است.
- در خط 3، تقاطع بزرگراه ارتش-امام علی (محل تردد) ایستگاه ندارد.
...
طراحی رو دادن بچه کشیده؟
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
نمازهای ماه رجب fatf سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس