بازدید 63579
دو هزار و دویست و نودمین بسته ویژه خبری «تابناک»

زنان نه فقط رئیس جمهور بلکه می‌توانند مرجع تقلید شوند! / آمار کشته شدگان آبان ۹۸ از زبان علی مطهری / پاسخ کدخدایی به احتمال تایید صلاحیت خاتمی و احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: سوال عجیب برخی نمایندگان مجلس از روحانی / لشکر سایبری سپاه تهران با ۱۴۴ گردان به خط شد / کروبی به اصلاح طلبان: کاری کنید در ۱۴۰۰ یک احمدی نژاد ظهور نکند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 17 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پاسخ کدخدایی به احتمال تایید صلاحیت خاتمی و احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

کدخدایی درباره حضور احتمالی افرادی مانند محمد خاتمی و احمدی نژاد در انتخابات سال آینده گفت: به طور کلی نمی توانم درباره حضور آنها اظهارنظری کنم و باید صلاحیت آنها را در همان زمان بررسی کنیم و اگر مجلس شرایط جدیدی بگذارد نمی‌دانم شامل حال این افراد خواهد شد یا خیر. اکنون اظهارنظر در این رابطه سخت است.

کروبی به اصلاح طلبان: کاری کنید در ۱۴۰۰ یک احمدی نژاد ظهور نکند


محمد قوچانی روایتی از آخرین دیدارش با مهدی کروبی را روایت کرده است. در بخشی از این روایت آمده: کروبی تعجب می‌کرد چرا هنگامی که در انتخابات مجلس یازدهم از ضرورت مشارکت اصلاحات در انتخابات حرف می‌زد و پیام می‌داد، پیام‌های تند و تلخی از سوی اصلاح‌طلبان به او مخابره می‌شد و می‌پرسید، مگر اصلاح‌طلبی جز تلاش برای اصلاح امور از طریق انتخابات است؟ کروبی به یاد می‌آورد در سال ۱۳۸۸ هم موضع اصلاحات مشارکت در انتخابات بود تا فردی، چون محمود احمدی‌نژاد رای نیاورد و کشور را به بحران نکشاند. به همین علت هم همچنان از رای به حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ دفاع می‌کند و معتقد است در سال ۱۴۰۰ هم باید کاری کرد که یک احمدی‌نژاد دیگر ظهور نکند.

یک نماینده: تعدادی از حرام‌خواران را در ملأ عام آویزان کنید


نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، خواستار اعدام تعدادی از مفسدین و رانت‌خوران در ملأ عام شد. حبیب‌الله دهمرده در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: با مفسدین، رانت‌خوران و آقازاده‌ها برخورد و تعدادی از این حرام‌خواران را برای عبرت دیگران در ملاعام آویزان کنید. وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: وضعیت کرونا بسیار وحشتناک شده و اقدام جدی می‌طلبد. دهمرده با بیان این‌که کشور گران و بد اداره می‌شود، گفت: گرانی، بیکاری و حاشیه‌نشینی طاقت مردم را بریده و حقیقتا این وضعیت مایه شرمندگی است. علاوه بر این، در اثر نبود زیرساخت فضای مجازی، عدالت آموزشی از بین رفته است.

واکنش جهانگیری به مواضع برخی مسئولان: مراعات وضعیت مردم را می‌کنیم، وگرنه زبانمان الکن نیست


جهانگیری که در مراسم افتتاح و بهره برداری از خط تولید کیت تشخیص سریع ویروس کرونا، صحبت می کرد، گفت: خوشبختانه همتی که دوستان کردند عالی است؛ بعضی ها نمی خواهند قدر بدانند و حرف هایی می زنند که مدیران را دلسرد می کند که در جایی پاسخ آنها داده خواهد شد. او افزود: همه می دانند، زبان مدیران دولت برای پاسخگویی زبان الکنی نیست. اما ما شرایط کشور و مردم را ملاحظه و فکر می کنیم مردم در این شرایطی که در درد و رنج و گرفتاری هستند، انتظارشان از مدیران و مسئولان این است که به فکر آنها باشند و ببنیند چگونه می شود از دردها و آلام مردم کم کرد، وگرنه سرگرم شدن و پریدن به همدیگر مشکلی را حل نمی کند.

حضور لشکر سایبری سپاه تهران با ۱۴۴ گردان در فضای مجازی


سردار یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در پاسخ به پرسش دیگری درباره فعالیت های این مجموعه در فضای مجازی به ویژه در ایام کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در جلسات مختلف گسترش دولت الکترونیک را دنبال کردیم؛ در عین حال لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از ۱۴۴ گردان سایبری در فضای مجازی، اقدام به انجام کارهای آموزشی از جمله در حوزه کرونا، مهارت افزایی و بصیرت افزایی و رفع ابهام آفرینی ها و دروغ‌گویی‌های معاندین در این فضا کرده اند. همواره تلاش می‌کنیم با حضور در فضای مجازی کاری کنیم تا با کسانی که می‌خواهند جوانان ما را فریب دهند، مقابله کنیم و با ارائه آموزش های لازم جوانان را در برابر دروغ آفرینی‌های و تردید آفرینی‌ها به نوعی واکسینه کنیم.

حسین کمالی: شعارهای پوپولیستی در مجلس غلیظ تر شده است


حسین کمالی با اشاره به رواج شعارهای پوپولیستی در کشور، و ظهور و بروز پوپولیسم پارلمانی در مجلس یازدهم، گفت: یک سیاستمدار وقتی رفتار علمی پیشه کند و تصمیماتش بر اساس مطالعات علمی باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اینکه نمایندگان مردم واقعا عصاره فضائل باشند و حقیقت ها و دانش عمومی را به کار بگیرند و در تصمیماتی که می گیرند صلاح مملکت و مردم را در نظر داشته باشند، نکته مهمی است. وی ادامه داد: مجلس ما می تواند دارای چنین خصوصیتی باشد اما اینکه این گونه عمل خواهد کرد یا خیر، به نوع دانش و بینش و اطلاعاتی که مجموعه نمایندگان دارند برمی گردد. وی تاکید کرد: به نظر من آنها می خواهند کارهایی انجام دهند؛ اما چون کارآشنا و آگاه به مسائل روز و جامعه نیستند، شاهد چنین پیشنهادها و تصمیماتی از آنها هستیم. می شود خوشبینانه فرض کرد که این تصمیمات با اعتقادات آنها همراه است و معتقدانه عمل می کنند اما چه معتقدانه عمل کنند و چه غیر معتقدانه، این تصمیمات می تواند به جامعه زیان بزند چون اگر بر مبنای اعتقاداتشان نباشد و فقط بخواهند مردم را کنترل کنند و  این تصمیمات غلط را  بگیرند، به تبع  اتفاقاتی می افتد که عوارض آن گریبان مردم را می گیرد و در آینده هم نتیجه این نوع تصمیمات گریبان خود این افراد را خواهد گرفت. دبیرکل حزب اسلامی کار در پاسخ به این پرسش که آیا این رویکردها در مجالس پیشین هم بوده است یا خیر، گفت: بله، همیشه وجود داشته اما غلظت آن اکنون بیشتر شده است.

غفلت کنیم آمار مرگ‌ها چهار رقمی می‌شود


وزیر بهداشت: این آخرین فرصت تاب‌آوری نظام سلامت است، اگر مردم کوتاه بیایند بازی را می‌بازیم و به مرگ‌های چهار رقمی می‌رسیم. مرگ چهار رقمی یعنی به ورطه‌ای خواهیم رسید که خلاص شدن از آن دشوار است. با بمب ویروس مواجه هستم و قدرت سرایت ویروس ده برابر شده و ابتلا خانوادگی شده است. تعطیلی بهتر از آن است که کاسبی آلوده شده و جان ببازد./صداوسیما

احزاب کشور باید به صورت عمقی بازنگری شوند


پور محمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز: در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در حالی که با درگیری های مختلف مواجه بودیم، احزاب مختلفی فعالیت داشتند و در همان زمان پنج انتخابات در کشور برگزار شد که رکورد مردمی ترین نظام دنیا به ثبت رسید. در حال حاضر بیش از ده حزب داریم که باید بازنگری عمیقی روی آن شکل بگیرد و در این راستا لازم است که قدردان اندیشه و تولید باشیم.

مردم دیگر به دنبال کاندیدای اصولگرا یا اصلاح طلب نیستند


سید رضا اکرمی گفت‌: من قبول ندارم که مردم از وضع موجود ناراضی‌اند. در واقع مردم ناراضی نیستند، ناراحت هستند. بالاخره فشارهایی که از خارج به جمهوری اسلامی وارد می‌شود و همچنین مساله کرونا گرفتاری‌ها را به بیشترین حالت ممکن خود رسانده است، به طوری که سفره‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر و کالاهای ضروری گران‌تر می‌شود. یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن مشکلات اخیر این است که کشور ما تحریم شده و به همین دلیل نمی‌توانیم به مقدار لازم نفت بفروشیم. تنش‌آفرینی‌ها مردم را از سیاسیون زده‌ کرده است و آنها دیگر در انتخابات به دنبال کاندیدای اصولگرا یا اصلاح‌طلب نیستند./اعتمادآنلاین

از تهدید روحانی تا اعتصاب آب و غذای نمایندگان


تقنین و نظارت دو اصل اساسی در وظایف مصرح قوه مقننه است که پرداختن خارج از قاعده به یکی از آن‌ها، موجب غفلت از دیگری می‌شود. احضار پرتکرار وزرا به مجلس، نامه‌های مکرر به رییس جمهوری، اختصاص وقت و انرژی به موضوعاتی چون اتومبیل نمایندگان، واکسن آنفلوانزای خانواده‌های نمایندگان، شفافیت آرای نمایندگان، اعتصاب آب و غذای نمایندگان، توهین‌ها و تهدیدها علیه رییس جمهوری از سوی نمایندگان، از مهم‌ترین خبرهای رسیده از بهارستان در رسانه‌های رسمی و غیررسمی داخل و حتی خارج از کشور است. این میان طرح‌های مصوب هم به دلایل مختلف حقوقی و قانونی از سوی شورای نگهبان رد شده و در عمل مجلس را تاکنون ناکام از قانونگذاری کرده است، در حالی که کشور بیش از همیشه نیازمند قوانینی متقن و دقیق است تا بتواند از این بحران به سلامت بگذرد و در صورت عبور نمایندگان سه سال آینده را برای انواع سفرهای نظارتی و استانی در اختیار خواهند داشت./ایرنا

مواد رادیو اکتیو در صحرای عرفات، راز وقوف نیم‌روزه حجاج در آن!


رسول جعفریان در یادداشتی نوشت: در نامه ای که در آغاز کتاب «دانستنی های حج» از محمدعلی بسطامی آمده، درباره وقوف نیم روزه حاجیان از ظهر روز نهم تا غروب آن، یک نکته پزشکی و طبی را یادآوری کرده که جالب است.در این نامه آمده است که تاکنون هیچ کس علت این توقف را به خوبی نمی دانست و کسی برای آن منافع جسمانی و پزشکی قائل نبود، اما در اثر تجزیه خاک آن بیابان سوزان، این نتیجه به دست آمد که در آن مقادیری از فلزات نادر وجود دارد که خاصیت آنها پخش امواج رادیو اکتیو می باشد. مهم تر این که این فلزات، از صبح تا ظهر تحت تابش خورشید قرار گرفته و از ظهر به بعد شروع به تشعشع می نماید. این امواج نیروی جوانی را به انسان برمی گرداند و بسیاری از امراض را برطرف می کند و حتی پیران سالخورده پس از توقف در عرفات ممکن است تمایل جنسی پیدا نمایند. [!]

جذب سرمایه و پیوستن به FATF راهگشاست


علی اکبر فرازی معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: رفتارهای سیاسی جناحی باعث شد که مردم نسبت به آینده اقتصاد ناامید شوند و همچنین در این راستا بازار با التهاب‌هایی مواجه شد. لذا این امیدواری وجود دارد که جناح‌های سیاسی به مردم امید دهند و سعی کنند فشاری که بر گرده مردم هست، کاهش پیدا کند.کلید حل مشکلات ایران آن طرف آب‌ها نیست، اما مشکلات ما از آن طرف آب‌ها ایجاد شده است. در نهایت کلید حل مشکلات در داخل کشور و مبارزه با هر گونه سوء مدیریت است که این سوء مدیریت‌ها ناشی از تحریم‌هاست. برای باز کردن قفل های موجود به فکر رونق سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران باشیم؛ اقتصاد هیچ کشوری بدون سرمایه‌گذاری رشد نمی‌کند. برای پیوستن به بنیادهای مالی و بازارهای جهانی چون اف ای تی اف اقدام کنیم.

مجلس یازدهم دنبال محدود کردن انتخابات است


حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار به خبرآنلاین گفت: چند طرحی که در ماه‌های گذشته در مجلس ارائه شده نشان می دهد کسانی که در این مجموعه طرح ها را امضا کردند و به آن رأی دادند از مطالعات کافی و لازم در آن زمینه ها برخوردار نبودند. در طرح مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری، نوع نگاهی که نمایندگان این مجلس به انتخابات داشتند نگاه محدودکننده، کنترل‌کننده و بر مبنای کنار زدن بیشتر مردم است. غلظت شعارهای پوپولیستی در این مجلس بیشتر شده است. نگاه به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰چگونه خواهد بود؟ یک انتخابات رقابتی که در آن همه جریان‌های فکری بتوانند شرکت کنند و مردم حق انتخاب داشته باشند و مردم رای مؤثر بدهند یا خیر مهم است، یا انتخاباتی مشابه انتخابات سال ۹۸ برگزار خواهد شد؟اگر قرار باشد انتخاباتی واقعی برگزار کنیم، دیگر شعارها و رفتارهای پوپولیستی جواب نمیدهد اما اگر آن چیزی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد، دوباره تکرار شود، اصلا اهمیتی ندارد که این برنامه ها اتفاق بیفتد یا خیر. دخالت گزینشی شورای نگهبان مانع برگزاری انتخاباتی آزاد است. اگر انتخابات آزاد نداشته باشیم، چه تاثیری دارد که بایدن بیاید یا ترامپ؛ چون چیزی به اسم انتخابات نداریم.

طعنه سنگین یک روزنامه به قالیباف


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: کمتر از یک ماه قبل بود که رهبر انقلاب ضمن تقبیح اهانت بعضی نمایندگان و افرادی در خارج مجلس به رئیس‌جمهور و دولتمردان، به آنها توصیه کردند در جهت تحکیم وحدت و انسجام تلاش کنند. اگر این حضرات، با صداقت اعلام کنند خود را پیرو رهبری نمی‌دانند و هرچه خود تشخیص می‌دهند، همان را خواهند گفت، مردم در وجود آنها احساس صداقت خواهند کرد؛ اما وقتی سنگ پیروی و اطاعت محض از رهبری را به سینه می‌زنند و در عین حال آشکارا بر خلاف توصیه رهبری سخن می‌گویند و موضع می‌گیرند، این سؤال به ذهن‌ها راه می‌یابد که صداقت را در کجا باید جستجو کرد؟ آقای رئیس مجلس که می‌گوید آمریکا سهمی در پدید آمدن مشکلات ندارد، خودش هم می‌داند که حرف درستی نمی‌زند. مردم هم بر نادرستی این سخن واقف هستند.

آمار کشته شدگان آبان 98 از زبان علی مطهری

علی مطهری با یادآوری حادثه تلخ آبان ۹۸ با تاکید به این که باید اطلاع رسانی در این مورد صریح و شفاف باشد گفت: بنا به گزارش مسئولین، تعداد کشته شدگان این حادثه ۲۳۰ نفر است. علی مطهری ضمن بازخوانی رخداد‌های آبان ۹۸ و تاکید بر بی‌تدبیری دولت در اجرا، پیگیری و آماده‌سازی جامعه برای طرح افزایش بنزین، بر لزوم ارائه‌ی روایتی ملی از این رخداد‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید که دولت یا مجلس باید در این مورد روایتی معتبر و صادقانه ارائه می‌دادند. وی در مورد آمار کشتگان این حادثه گفت: اطلاع‌رسانی باید صریح و روشن و به موقع باشد و اگر خطایی شده است باید از مردم عذرخواهی شود. با این روش اعتماد مردم جلب می‌شود. ما هم باید به گزارش مسئولان اعتماد کنیم. آنچه گفتند حدود ۲۳۰ نفر است.

ماموریت مهم رئیس جمهور به نوبخت

علیرضا معزی، معاون دفتر رئیس‌جمهوری از ابلاغ ماموریت روحانی به سازمان برنامه و بودجه برای طراحی اقدامات حمایتی دولت از اقشار کم برخورداری که در اثر تعطیلی کسب و کارشان در زمان اعمال محدودیت‌ها دچار آسیب می‌شوند، خبر داد. علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نوشت: «رییس جمهور روحانی امروز به سازمان برنامه وبودجه ماموریت داد برای آن دسته از اقشار کم برخورداری که در اثر تعطیلی کسب و کارشان در زمان اعمال محدودیت‌ها دچار آسیب خواهند شد، اقدامات حمایتی دولت را طراحی و برای تصویب و اعلام آن در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا آماده کند.»

لشکر سایبری سپاه تهران با ۱۴۴ گردان به خط شد

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) گفت: لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از ۱۴۴ گردان سایبری در فضای مجازی اقدام به انجام کار‌های آموزشی از جمله در حوزه کرونا، مهارت افزایی و بصیرت افزایی و رفع ابهام آفرینی‌ها و دروغ‌گویی‌های معاندین در این فضا کرده اند.

حمله تند نادران به روحانی

نماینده مردم تهران خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: آقای روحانی! باور عمومی بر این است که شما کشور را رها کرده‌اید، آیا یک روز صحبت از جنگ اقتصادی و روز دیگر صلح امام حسن (ع) دشمن را جری‌تر نمی‌کند؟الیاس نادران در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور درخصوص وضعیت اقتصادی کشور نوشت: کشور در شرایطی است که خود شما به «جنگ اقتصادی» تعبیر کرده‌اید. فراتر از اینکه کشور چقدر هزینه داده است تا شما به این تحلیل رسیده اید و چه اندازه آن را باور دارید و چه سیاست‌هایی را در نظر دارید در این کارزار عملیاتی کنید، متاسفانه باور عمومی بر این است که شما کشور را رها کرده‌اید. وی با بیان اینکه یک روز صحبت از جنگ اقتصادی و روز دیگر صلح امام حسن (ع) دشمن را جری‌تر نمی کند، آورده است: متأسفانه نگاه به بیرون برای حل مسائل داخلی راهبردی بود که ۷ سال فرصت از بالندگی اقتصاد و تولید کشور را گرفت. شاید باید به این فکر می‌کردید که اگر ریشه مشکلات خارجی هم باشد راه حل داخلی است و به قول خودتان از دشمن در این جنگ اقتصادی توقع همراهی و حل مشکلات داخلی نداشته باشید. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت شما جسارتاً از دو عارضه مدیریتی و سیاست گذاری اقتصادی رنج می برد، نوشت: آیا کسی در دولت می تواند به مردم بگوید که دولت در شش ماه آینده چه خواهد کرد؟ از چه صنایع و بازارهایی حمایت خواهد کرد؟ سیاست گمرکی، مالیاتی، پولی، مالی، صنعتی، نفتی، خودرویی و ارزی دولت چه خواهد بود؟

اتمی شدن ریاض به تهران بستگی دارد

وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه می‌گوید که ریاض حق مجهز شدن به تسلیحات اتمی را در صورتی که ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود، محفوظ می‌دارد.عادل الجبیر در امور خارجه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت که این کشور این حق را دارد که خود را به تسلیحات اتمی مجهز کند.روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش داد که این وزیر سعودی در مصاحبه یاد شده گفته است، در صورتی که نتوان ایران را از ساخت تسلیحات اتمی منع کرد، ریاض حق مسلح شدن به تسلیحات اتمی را محفوظ می‌دارد. طبق این گزارش، عادل الجبیر با اشاره به این که ایران به یک «قدرت هسته‌ای» تبدیل شده و دیگر کشورها نیز راه آن را ادامه خواهند داد، در ارتباط با مجهز شدن به تسلیحات اتمی گفت: «این یکی از گزینه‌هاست مطمئنا». او همچنین در ادامه گفت: «عربستان سعودی تمام تلاش خود را برای محافظت از مردم و سرزمین خود خواهد کرد». الجبیر در این مصاحبه همچنین ادعا کرد: «ما بر این باوریم که ایرانی‌ها تنها تحت فشار جواب می‌دهند».

سوال عجیب برخی نمایندگان مجلس از روحانی

تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رییس جمهور با ادعای این که میلیون ها تن کالای اساسی مورد نیاز مردم همزمان با انتخابات ریاست جمهور آمریکا از گمرک ترخیص شده، خواستار شفاف سازی در این زمینه شدند.

 زنان نه فقط رئیس جمهور بلکه می‌توانند مرجع تقلید شوند

رئیس مؤسسه پژوهشی فهیم گفت: در مقابل نظر برخی علما که با توجه به مبانی دینی، ما نمی‌توانیم قدرت اجرایی اول کشور را به دست زنان دهیم، پدر مقابل این نظریه، دیدگاه‌های فقهی دیگری هم وجود دارد که معتقدند زنان نه فقط می‌توانند رئیس جمهور شوند و مدیریت اجرایی کشور را به عهده بگیرند، بلکه حتی می‌توانند مرجع تقلید شوند.حجت الاسلام و المسلمین کاظم قاضی زاده در گفتگو با ایلنا در قم، در پاسخ به این که لفظ «رجال» که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از شروط کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح شده، به معنای جنسیت است و فقط مردان را شامل می‌شود یا به معنای داشتن شرایط است و علاوه بر مردان، زنان را هم شامل می‌شود، اظهار داشت: در مورد تعبیر رجال سیاسی، از دو منظر می‌شود به این مساله نگاه کرد؛ یکی این که مدونان قانون اساسی، از این واژه چه چیزی اراده کردند و دوم آن که الان در عرف اجتماعی، چه چیزی از این واژه فهمیده می‌شود و آن چیزی که مورد مهاجه افراد، تحت عنوان رجال قرار می‌گیرد، چیست. این استاد حوزه علمیه قم گفت: از منظر اول ظاهرا در مجلس خبرگان قانون اساسی این اختلاف بین افرادی بود که در این مجلس حضور داشتند و این اختلاف اجمالا جدی بین روحانیون برجسته آن مجلس و افراد دیگر وجود داشت. وی خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت به نوعی برای راضی کردن کسانی که قائل بودند رئیس جمهور باید حتما مرد باشد مثل مرحوم آیت الله صدوقی و در مقابل، کسانی که این نکته مدنظرشان نبود و شرط مرد بودن را برای رئیس جمهور ضروری نمی‌دانستند، برای راضی کردن صاحبان هر دو تفکر، در نهایت واژه‌ای را به کار بردند که اگر آن دسته گفتند چرا شرط مردانگی نگذاشتید، بگویند رجال سیاسی تصریح شده و اگر این دسته گفتند، چرا رئیس جمهوری را به مردان مشروط کردید، بگویند، رجال سیاسی چنین معنایی ندارد که فقط جنسیت مردانه باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳۹
باز زمان انتخابات نزدیک شد
شاهد انواع ترفندها برای رای دادن هستیم
ولی اگر جنیفرلوپز هم کاندبدبشه
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
جنیفر که یک بازیگره.با یک گل بهار نمیشه .رای نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
من اگه جمیله بیاد رای می دهم
ایرانی
| Lithuania |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
عزیز جان رای نده کسی رای نخواست تازه شما که احتمالا به نامزد خودت رای دادی دیگه چرا زیر بار مسئولیت نمی ری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
مردم ناراحت هم نیستند بلکه نمیخوان دیگه شماهارو ببینن
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
درصد بالایی از وضعیت موجود کشور بخاطر اصلاح طلب و اصولگراست که از ابتدای انقلاب مدیریت رو فقط بین خودشون دست به دست کردند و اجازه ورود حزب سوم و یا چهارم رو ندادند!!!
حتی اگر بهترین دکتر و مهندس و اقتصاد دان و رجل سیاسی هم باشی اما جزو این دو طایفه نباشی نمیتونی و یا نمیزارن به جایی و موقعیتی برسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
این آقای رای بی رای یک اصولگراست که رای ندادن رو تبلیغ میکنه چون با رای ندادن قشر خاکستری اصولگراها پبروز خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
بهتر
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
آلزایمر سیاسی حق مطلبو ادا کرد دیگه حرفی باقی نمی مونه.. بنابراین رای بی رای..
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
فقط ایوانکا
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
من وجدانا اگر جنیفر بیاد ، بهش رای می دم !
ناشناس
| France |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
کیم کارداشیان کاردی بی هم باشن رای بی رای
باز به فصل انتخاب نزدیک شدیم !!!
وقتی همه قطعات پازل را کنارهم میگذاریم (برگزاری جلسه بافرماندهان ارتش و برکناری وزیر دفاع و استقرار هواپیماهای جنگی درمنطقه و دستورتخلیه سریع نیروهای امریکایی درمنطقه و اقدامات وجابجایی های مشکوک در پایگاه عین الاسد عراق و فروش بمبهای سنگرشکن به اسراییل وغیره) فقط یک تصویر بدست میاد : حمله نظامی نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
نخیر با کنار گذاستن قطعات پازل که زیر هر خبری همینو کپی پیست میکنی میفهمیم تو یک دلال بیش نیستی و دلار تو خونت مخفی کردی.ترامپ میخواست حمله کنه زمان ریاست جمهوریش حمله میکرد نه حالا که باید تشریف ببره زمین گلفش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
حضرت اقای ۲۱:۵۰
جهت استحضار ترامپ دوماه نیم دیگه رییس جمهوره البته اگر برای باردوم انتخاب نشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
یه دوست بورسی دارم میگه من وخیلیهای دیگه منتظریم شاخص کل یه کم بره بالا فورا سهاممونو میفروشیم خلاص !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
من واقعا تو سطح پس فطرتی بعضی ها موندم. طرف راضی جنگ بشه کشته و کشتار بشه و اصلا کشور زیرورو بشه فقط دلارش گرون بشه بتونه بفروشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
جنگ جهانی سوم کی شروع میشه؟
نزدیک یعنی کی دقیقا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ناشناس22:22ترامپ جونت شکست مفتضاحانه ای خورد
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
دوست عزیزی که در باره بورس نظر دادی بدون اینکه هیچ اطلاعات یا حتی رفیق بورسی داشته باشی.. خدمتت عرض که تو این 3مااه بارها فرصت خروج چه برای اونایی که تو سود بودن چه اونایی که تو ضرر بودن فراهم شد و خیلیاشون من جمله خودم تو سود اومدیم بیرون و منتظریم یه خورده که جون گرفت مجددا ورود بزنمی.. اونیم که تو ضرر بوده الان شاهد برگشت پولش و سود کردنه وقتی اون ضررو استرس و تحمل کرده چرا باید الان که بورس رو به بالاست بیاد بیرون.. شما و اون عزیزی که کامنت اول رو گذاشته یه مشت دلال دلارید و لاغیر.. تابناک بچاب لطفا
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ناشناس ۲۲:۲۵
شرافتا قسم میخورم دوست بورسی نداری یا اگر داری همچین حرفی نزده. تو فقط یه دلالی که هنوز دنبال سوداگری هستی
همه ما شبی که پیروزی بایدن قطعی شد یادمونه که در گروه های دلالی خودرو و دلار همدیگر رو تشویق میکردن برن تو گروه های بورسی و از سقوط بورس بگن تا بتونن .
بازم نقدینگی و تورم رو به سمت دلار و خودرو بکشن
علی رغم تبلیغات گسترده وشبانه روزی رسانه ها بورس به دلایل زیرهمچنان نزولی خواهد بود یادربهترین حالت بانوسان ناچیز درجاخواهد زد:
۱- تحریم عنقریب بورس
۲- کاهش قیمت دلار
۳- افزایش اجتناب ناپذیر نرخ سودبانکی ( کما اینکه ازهمین الان بیشتربانکهای خصوصی نرخ سودشان راافزایش داده اند)
۴-ازدست رفتن اعتماد عمومی به بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
نظر بالایی هم خودت دادی دلال دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
فعلا که سه روزه هر روز ۹درصدیعنی ۲۷درصد به سرمایه بورس بازان اًضافه شد بورس بازان فهمیدن کاهش قیمتی در کار نیست و دلار ۴۰ هزاری قطعی ایت بخصوص با بسته حمایتی ۱۲۰هزار میلیاردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
بورس بای بای
ناشناس
| Australia |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
همه نظرهای غیرقابل انتشار مربوط به آمار کشته شدگان آبان می باشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
مگه مجبوری ..-دلارکه بیادپائیت پول راهی بورس میشهتحریم بورس ایران هم ثمری نداره مگه کشورهای خارجی توبورس ایران سرمایه گذاری کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چندروزیه بورس رو دوباره دارند باد میکنند
بازهم دمیدن درحباب بازهم ترکیدن حباب بازهم سقوط بازهم به خاک سیاه نشستن عده دیگری درپیش است
میگن ادم عاقل ازیه سوراخ دوبارگزیده نمیشه
چراعده ایی دوست دارند بارها وبارها گزیده بشن ؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
دوباره بادکنک بورس داره بشدت بادمیشه !!!
همان داستان تکراری روزانه سود۴-۵ درصدی دوباره داره تکرارمیشه
مگه ادم عاقل چندبارباید ازیه سوراخ گزیده بشه
طمع چشمهارو کور میکنه !!!
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
عزیز اینقدر خودت رو تابلو نکن. زیر تمامی پست های تابناک این نظر رو کپی میکنی.
همه فهمیدن دلال دلاری تابلوجان. یکم طبیعی کار کن دیگه
بورس به مسیر واقعی خودش برگشته و این دلاره که الکی رفته بالا و باید بیاد زیر 20 هزار تومن
آینده اقتصاد کشور به بورس گره خورده و به امید روزی که مثل همه دنیا اقتصادی سالم و سرحال و بورس محور داشته باشیم
سرمایه گذاری و در عین حال کنترل نقدینگی. بهترین گزینه ممکن هست
عوض سرمایه گذاری در مسکن و طلا و ایجاد تورم، در صنعت کشور سرمایه گذاری میکنیم
خدمتی که ترامپ به اصولگرایان کرد در تاریخ ماندگار خواهد شد.
کشته شدگان آبان 98 را فراموش کنید کشته شدگان آبان 99 رو دریابید که بخاطر بی توجهی مسولین هر روزه بیشتر از کشته شدگان آبان 99 تلفات داریم هرچی ما میگفتیم قرنطینه اوس حسن میگفت قرنطینه مال قرون وسطاست تازه بعداز 9 ماه واین همه خرج وتلفات در کشور به حرف من بیسواد رسیده که باید قرنطینه انجام گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
از مادران ابان نود و هشت بپرس فراموش كردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اسمت ناجوره و نظرت خوبه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
هم وطن آبدارچی جهنم یا هر عنوانی مورد علاقه, جمله ابتدایی شما پسندیده نیست. زیرا مرگ هر انسان به هر دلیل یک رویدار بسیار ناگوار است. وجود چنین تفکرات غلطی است که ریشه همه رشد روندهای خطرناک بی مسئولیت های اجتماعی و رویدادهای تلخ را به بار می آورد.
اما در باره افزایش مرگ در آبان 99 , نباید فقط دولت را مقصر اصلی دانست؛ بلکه این نیز ناشی از همین بی مسئولیتی های نهادینه شده فکری در جامعه ایرانی است که در اندیشه های تمصمیم گیران نیز ریشه کرده است. یعنی شاید بسیاری از مسوولین چون برایشان مرگ عزیز دیگری چندان مهم نیست؛ به این مساله نمی پردازند تا این که خودش درگیر مشکل گردد.
اما از سوی دیگر وجود چندین نهاد موازی تصمیم گیر, عامل دیگری است که بر دامنه این مرگ و میر ها می افزاید. تا چندی که یک نهاد قدرتمند تصمیم گیری در کشور وجود نداشته باشد و هر کس با اندیشه های گوناگون وارد میدان شود و برای نشان دادن قدرت خود با دیگری به رقابت بپردازد؛ اصل موضوع که مرگ و میر مردم است به کناری می مانند. وقتی یکی می گوید باید مکان های مذهبی باز باشند و قدرتش را بر ستاد تصمیم گیر تحمیل می کند؛ دیگری مشکل اقتصادی را پیش پای نهاد علمی قرار می دهد و اصرار بر ادامه روند می کند؛ دیگری قرنطینه شهر قم را
در ابتدای روند مساوی با کفر گویی می داند؛ حاصلش همین می شود.
از سوی دیگر, بی توجهی و سهل انگاری ذاتی ما ایرانیان نسبت به مسایل جدی اجتماعی است که هر گز خطر را برای خود نمی بینیم. این است که کم توجهی به دامنه بحران می افزاید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
نمیدونم اگه از اطرافیانت در ابان 98 کشته میشدن هم باز میگفتی کشته شدگان ابان 98 را فراموش کنید
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
هر کدوم به جای خود
هیچ خونی نباید پایمال بشه
تاریخ مصرف اصلاح طلبی و اصولگرایی خیلی وقت گذشته. نهایت هنر اصولگراها همین پوپولیستهای 10هزار رایی هستند که فقط صندلی پر کردن وگرنه شش ماه هیچکاری نکردن البته وضعیت اصلاح طلبها هم همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
فقط افراد انقلابی که دنبال دسته و گروه نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
چهل سال از انقلاب گذشته
شما هنوز دنبال افراد انقلابی هستی ؟؟
پس اینا که تا به حال سر کار بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
افراد انقلابی را در جاهایی باید ببینی که در آن بخش که هستند در سطح جهانی جز برترین ها هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
جناب 23:4
حتما منظورت اینه که هرجا یه کار حتی به ظاهر خوبی هم انجام شده یعنی طرف انقلابی و سرجاش بوده و بقیه جاها نه.
معیارت کشته مارو
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ناشناس ۲۳:۴۳
دقیقا نکته خوبی اشاره کردی.دقیقا در هیچ کجا این چیزی که شما گفتی مشاهده نمیشه.
البته در بی ارزشی پاسپورت و بی ارزشی پول ملی جز برترین های جهانیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چشمات را باز کن می بینی و نمی خواهی ببینی به ما مربوط نیست
سید رضا اکرمی گفت‌: من قبول ندارم که مردم از وضع موجود ناراضی‌اند؛ در واقع مردم ناراضی نیستند، ناراحت هستند.

خودت فهمیدی چه گفتی ؟!
من ناراحتم ، ناراضی ام ..... مردم دیگه نا ندارن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
یکی به این جنابان بگه شما را قسم به هر چه می پرستید دیگر راجع به مردم و از طرف مردم حرف نزنید .نمک های روی زخم!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
مردم نه ناراضی اند، نه ناراحت اند، نه عصبانی اند؛ بلکه مردم نا امید هستند..... نا امیـــــــــــــــد.....
مهمترین خبر امروز نامه اکبر طبری درباره نحوه بازداشتش بود که نوشته بود در منزل آقای آملی لاریجانی بازداشت شده و مامورین قوه قضاییه 50 نفر با محافظین آیت الله لاریجانی هم درگیر شده اند یعنی طبری برای اینکه بازداشت نشود به خانه آقای لاریجانی پناهنده شده ولی خوب حکم آقای رییسی را که نمیتوان زمین گذاشت به این میگویند عدالت علوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
سنگ پایی محکمتر از سنگ پای قزوین سنگ پای طبری ‌
قیمتا در بازار در رودرواسی قرار گرفته اند
بهت میگم بکش پاین یعنی بکش پاین
بازار گرمی برای انتخابات 1400
وقتی آدم حرف این مسولین رو میشنوه دلش میخاد سرشو بزنه به دیوار همین امروز آقای نمکی میگفت که از کشورهای دیگه اومدن از کارهای ارزشمند اینها در مبارزه با کرونا الگوبرداری کنند کسی نیست بگه آخه مردم رو چی فرض کرده اید حتی در افغانستان و عراق هم مبارزه با کرونا از ایران بهتر انجام شده حتی در کشورهای آفریقایی هم آمار مرگ ومیر وابتلا بسیار بهتر از ایران بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
این اطلاعتو در روستاتون بدستت رسیده
تو مرتب در حال دروغگویی وسمپاشی هستی و فکر میکنی آی کیو همه در سطح خودته
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
ناشناس 21،57این اطلاعات از صدا وسیمای میلی خودتونه یعنی صدا وسیمای میلی خودتون رو هم قبول ندارید اگر قبول ندارید یه سر به سایتای معتبر جهانی بزنید تا بفهمید حق باکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
اگر ملاک آمار جهانی باشد و رتبه 14 فعلی پس در زمره کشورهای پیشرفته هستید که امارتون بالا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تقی پمعمولی
آخه تو همونی که می گفتی من در روستا زندگی می کنم و در محلمون...!!!! ظاهرا فقط در روستای شما محله وجود داره...برو عمو برو که حنات رنگی نداره...دفعه بعد با یه اسم دیگه پیام بزار چون دستت رو شده
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
ناشناس 22،31 گفتم سایتای معتبر جهانی نه سایتای درپیت مثل خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
حتی سایت جهانی که آمار کرونا را منتشر می کند را هم قبول ندارید و می گویید درپیت
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ناشناس محترم تو هنوز اونقدر درک وفهم نداری بفهمی که در روستاها هم محله وجود داره اونقدر فهم نداری که چهار تا عدد رو باهم مقایسه کنی وگر نه میفهمیدی که در آفریقا با حدود دومیلیو0ن مبتلا 47هزار تقریبا تلفات داشته ودر ایران به تنهایی با کمتر از 800هزار مبتلا بیش از 42هزار کشته داشته و بتز هم انقدر درک نداری بفمی که از نظر آماری وضعیت ایران بهتره یا قاره آفریقا پس همان بهتر باهمچون تو بی درک وفهمی هم کلام نشوم برو بسلامت بقول رییس جمهور محبوبت آب رو بریز همونجات که میسوزه هر چه باشد از طرز فکرت مشخصه که تو هم دست پرورده همان رییس جمهور با همان طرز فکر سطح پایین هستی
همه چیز باید ضریبی از حقوق و دستمزد باشه الان کف حقوق 2 میلیون کف قیمت مسکن 200 تومان در دورترین شهرک ها یعنی 100 برابر حقوق تازه در شهرها از یک میلیارد شروع میشود یعنی 500 برابر
چرا از رفیق شفیق و برادر دلسوزتون، دولت چین دعوت نمیکنید که 80 میلیون واکسن کرونا ساخت خودش بهتون تحویل بده؟؟؟ چین مگه دوستتون نبود؛ مگه قرار نیست 25 سال رفیق هم باشیم؟ پس کجاست حمایتش در روزهای سخت؟ از امریکا بعید نیست واکسن بهمون بده، چون هر هفته بهش میگیم مرگ بر امریکا، ولی مشکل چین با شما چیه که ما باید روزی 500 کشته کرونا روی دست جامعه داشته باشیم؟ روزی 500 خانواده عزادار، بگذریم از اونها که با ریه داغون از مرگ رهایی یافتن. اگر ثابت بشه این سلاح بیولوژیک بوده، قطعا خود چین مسئول مستقیم است، خودش هیچیش نشده، و همه کشورها رو درگیر کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
نتایج درخشان واکسن چینی را باید از برزیلی ها پرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
یواش تر، حسن خوابه
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اون 20 میلیارد دلاری که بلاک کرده و به هزار بهانه نمیده رو بده واکسن کرونا پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چین در حالی ساختن کویید بیست است تا دوباره یک بلای دیگه سر جهان در اره
در خرابی اوضاع مملکت و دولت همین قدر بهتون بگم که یک ماهه کابل تلفن کوچه ما به سرقت رفته اون هم فقط پنج متر اما مخابرات توان خرید پنج متر کابل رو هم نداره حتی ما خودمان متقبل شدیم که کابل رو میخریم اونا فقط بیان وصل کنن اما در مقابل همین کار تقاضای دریافت پول برای کابلی که ما بخریم را دارند آن هم درجایی که تهیه وخرید ونصب همه وظيفه خودشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
یکجا و دو جا را دزد نبرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
عجب. من ساکن مشهدم. محله ما هم کابل تلفنمون هفته پیش سرقت شده. اش رو با جاش بردن. به مخابرات زنگ میزنیم میگه شما 5 امین محله تو مشهدین اونا در اولویتن و کابل نداریم!!!! پرس و جو کردم الان نزدیک 2 ماهه برخی محله ها تلفن ندارن. تو این اوضاع اموزش مجازی این چه وضعشه؟ مملکت خرابه شده چرا کسی پاسخ گو نیست؟ وقتی توان تهیه یک کابل تلفن رو ندارید بمب هستهای به چه کار میاد؟ تابناک تو رو خدا منتشر کن. تو رو خدا
راست گفتند در آخر الزمان حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می کنند
غفلت کنیم آمار مرگ‌ها ۴ رقمی می‌شود
همین الان هم آمار مرگ ها 4 رقمی است ولی شما آمار واقعی رو منتشر نمیکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اینم منظورش آمار اعلامی بود
سوال عجیب است؟
تابناک دولت دوست هیچ عجیبی هم نیست
"حضور احتمالی افرادی مانند محمد خاتمی و احمدی نژاد در انتخابات سال آینده،" . به هر دری میزنند تا مردم را پای صندوقهای رای بکشانند. اما باور کنید اینبار کور خوانده اید. برای مردم هیچ فرقی بین احمدی نژاد و خاتمی و روحانی و رئیسی ووووووو نیست. رای بی رای
پاسخ ها
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
وقتی همچنان مردم را نااگاه فرض کنی برای به پای صندوق رای کشیدنشان اسم خاتمی و احمدی نژاد را میاوری
با رفتن ترامپ زبان اصلاح طلبان داره باز میشه و دیگه الکن نیست اما مردم به شدت از اصلاح طلبان دلخور هستند ببینید این دلخوری چقدر بود که در انتخابات مجلس هم شرکت نکردند و نفر اول تهران 70 هزار رای آورد اصلاح طلبان باید از حالا به فکر پایگاه مردمی خودشون باشن مخصوصا اونجایی که مردم خیلی حساس شدن مثل کرونا مسکن بورس ارزاق عمومی باید اینجا مردم رو دریابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
عدم حمایت مردم از اصلاح طلبها به معنی حمایت از اصولگراها نیست. هر دو خراب کردن.
تابناک مرموز سخنان قبلی مطهری راچرا منتشر نکردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
مطهری حرف زیاد میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چون به ضررش و هم فکرهاشه
مطهری گفته بود (حوادث آبان 98 که بیشتر ناشی از بی تدبیری دولت بود این خیال را در سر تندروهای آمریکا پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی است برای ترور سردار سلیمانی. قبل از آن به خود جرات این کار را نمی دادند. البته بعد از تشییع پر شکوه پیکر آن عزیز واقعیت را دریافتند).
مجلس یازدهم دنبال محدود کردن انتخابات است

مجلس یازدهم خود محصول انتخاباتی محدود است
چرا ۱۴۴؟
واکنش جهانگیری به مواضع برخی مسئولان: مراعات وضعیت مردم را می‌کنیم، وگرنه زبانمان الکن نیست
کاش بجای زبانتان عملتان الکن نباشد
صداقت شما در چی هست؟
گروکشی معیشت و انتخابات؟ بعد در رسانه هاتون داد بزنید تحریم عامل این سوءمدیریت است؟
مردم خوب شما را شناختند و با این بازی ها هم دیگر خام نمی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ایشالا که دیگه خام نشید با این تصمیمات احساساتی
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
بیاییم رای بدهیم بعد که از اوضاع بد اقتصادی و وعدههای توخالی رئیس جمهور نالیدیم: رئیس جمهور بگوید: خب رای نمیدادید! بله
یک سناریوی کثیف از طرف دولت
ارز رو به ۳۴هزار رساندن قبل از انتخابات انربکا
کاهش ارز به ۲۶ هزار با پیروزی بایدن و القای مذاکره به جامعه
حذف ارز لاستیک و تزریق ان به بازار و تامبن کسری بوجه
و افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک همزمان با تایید افزایش پرداخت ۱۲۰ هزار تومانی یارانه ها؟؟
ایا مکارتر از این دولت وجود دارد ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
دولت ایران دستش خالیه نباید از کلمه کثیف برای دولت استفاده کنی همین روحانی دور اول تورم رو تک رقمی نگه داشت دور دوم ترامپ فاشیست دنیا رو به هم ریخت ایران هم قربانی شد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
جواب ۲۳۲۰:کنترل تورم در سال ۹۲ تا ۹۶ در شرایط رکود وحشتناک رخ داد و اقتصاد دانها این نوع کاهش تورم به سبب رکود سنگین را فاقد ارزش ارزیابی میکنند
بازی جدید دوستان:
اصلاح طلبها: وای تندروها میخان بیان سرکار رای دهید! (بازی همیشگی و تکراری اصلاح طلبها که اگر ما نیایم یه بدتر میاد هیچ نواوری هم ندارن همان بازی همیشگی) اصلاح طلبها هیچ برنامه ای ندارند و فقط با ترساندن مردم و دادن وعده از مردم رای گرفته بعد انتخابات هم اعلام می کنند رئیس جمهور اختیار ندارد و تدارکاتچی است و..
اصولگراها: مذاکره نباید بشه( تا انتخابات 1400 را ما ببریم بعدش یه فکری می کنیم)

امیدوارم مردم به بازی تکراری اصولگرا و اصلاح طلب پی برده باشند
مردم دیگر به دنبال کاندیدای اصولگرا یا اصلاح طلب نیستند
مردم دنبال فقط یک لقمه نان هستند آن هم نان خالی
آن هم درشبهایی که مسولان باشکم پر میخوابند
پاسخ ها
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
من که در هر ثانیه بلند میشم و میشینم میگم:وای بر کسانیکه مسبب گرانی هستند..
در مورد آبان پارسال
من اتفاقی از کنار یه میدون رد میشدم تقریبا 500 نفر وسط میدون بودن همه جوان 20 تا 30 سال ایستادم و بهشون نگاه کردم اعتراض میکردن سنگ پرتاب میکردن و لاستیک آتش میزدن ولی من به چهره هاشون نگاه کردم به جرات میگم تمام 500 نفر با هم در عمرشون یه جزوه 50 صفحه ای رو نخونده بودن هیچ نشونه ای از اینکه عمل سیاسی چی هست نداشتن حتی بلد نبودن شعار بسازن و فقط دور میدون میچرخیدن واقعا اینا چه تهدیدی به حساب میومدن من که نفهمیدم نه از نظر نئوری و نه پراتیک و نه آگاهی انقلابی چیزی نبودن و به جایی وصل نبودن هوا هم بارانی بود بعد که آفتابی شد همه رفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تو تماشاچی تو عمرت یک صفحه نخوندی و همهاش به سخنان سیمای میلی گوش دادی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تو تماشاچی تو عمرت یک صفحه نخوندی و همهاش به سخنان سیمای میلی گوش دادی.

والله من کتاب زیاد خوندم شاید به قدر تمام روزای عمر تو کتاب خوندم شاید شبا رو هم باید بهش اضافه کنی اون بچه ها هم واقعا بچه های بدی نبودن ولی چیزی حالیشون نبود حتی یه مثقال احتمال نداشت که بتونن جامعه رو زیر و رو کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اصلا همه اینا عوام بیسواد بودند. اما آیا مردم این کشور بودند یا نه. آیا مشکلاتی داشتند یا نه. اتفاقا به شمایی که قیافه روشنفکرنمایی بخودت گرفتی باید اعتراض کرد که این همه کتاب خوندی چرا نتونستی اینطور افراد مشکلاتشون حل کنید. بعد شما چطور به خودت اجازه میدی ارزش انسانی همه آدمها را با خوندن یا نخوندن یه کتاب بسنجی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
تو از کجات تشخیص دادی که انها کتاب نخوانده اند شاید کتاب هایی که تو خوانده ای کتاب های مسمومی بوده
خود خدا یک پیامبر زن نفرستاد آن وقت شما با کلاه شرعی می خواهید مرجع تقلید زن درست کنید؟حتی امام در مساجد زن نمی تواند باشد چون زن نباید جلوتر باشد
خجالت بکش و این قدر دستکاری در دین نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
چرا زن نمی تونه جلوتر باشه ؟
چون در عصر پیامبر به دلیل گسترش نیافتن صنعت نساجی و رایج نبودن صنعت دوخت لباسها یک تکه پارچه ندوخته بوده که با یک تسمه به کمر محکم می شه و بسیار کوتاه بوده و به همین دلیل پیامبر امر می کنند زنان پشت مردان بایستند و بعد مردان سر از سجده بردارند تا شاهد مناظر زشت نباشند
کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر نوشته امیر ترکاشوند را بخوان
این امر به دلیل نقص یا کمبود زنان نبوده بلکه به دلیل کمبود امکانات در ان زمانه بوده
در ضمن حتما زنان نیاز به هدایت نداشته اند که پیامبر زن نداریم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تعجب میکنم هنوز اینطور ادمها بدنیا میاند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
نساجی گسترش نیافته بوده!!!
عزیز در احکام اسلامی پوشاندن سر تا پا واجب بوده!!!
ترکاشوند بخونم؟ همه منابع سنی و شیعی دروغ گو هستند فقط ایشون راستگو!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
نفش زنان در صدر اسلام کاملا روشنه
ما اونا رو میشناسیم و در زمان خود هم زنان قدرتمند و تاثیرگذاری بودن
البته در جبه های مختلف
حضرت خدیجه حضرت فاطمه عایشه زن پیامبر زنانی که جنگ ها
شرکت میکردن
هند زن ابوسفیان و مادر معاویه و بسیاری زنان دیگر
ناشناس
| Poland |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
پوشاندن سر تا نوک پا واجب بوده؟کی گفته؟کجا؟کدوم منبع معتبر؟حجاب خصوصا از نوع چادر سیاه توسط انگلیس به ایران اورده و فروخته میشد و بعدها پارچه چادر از کره جنوبی وارد شد.اصولا کشورهای اسلامی تکنولوژی تولید رنگ سیاه و پارچه سیاه نداشتن.کمی مطالعه کنی بد نیستا گلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
شرکت در جنگ برای پشتیبانی از شوهرانشون که نیاز به غذا و مدوا داشتند و نه برای جنگیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
ناشناس 22:23
اگر تمام منابع بر اجباری بودن حجاب سر تاکید دارند چرا فقط در ایران حجاب اجباریه ؟؟
حجاب اجباری نه در قران چنین آیه ای وجود داره و نه برای بی حجابی در قران و سیره پیامبر مجازاتی وجود داره و نه تمام علما قائل به حجاب اجباری هستند
دوست عزیز مطعصب نباش
مطالعه کن
مطالعه کن
نه فقط کتابهایی که تا به حال خوانده ای
کتابهایی که نخوانده ای و به دلیل تعصب نمی خوانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
22:37 در جنگ احد آنکه جان پیامبر رو از مرگ نجات داد زنی بود و آنکه ایشان را مداوا کرد دخترش بود در کتابای تاریخ درباره نقش زنان در صدر اسلام مطالب بسیاری هست زنان در جامعه قبیله ای اون زمان عناصر قدرتمندی بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
از کی تا حالا چادر با ساختار فعلی شده اولین حجاب؟!؟؟
حتی قبل اسلام هم حجاب کامل داشتید در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
متعصب صحیح است
اشتباه تایپی رخ داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
ان پارچه که قبل از اسلام بر سر زنها بوده موها را نمی پوشانده وجنبه تزیین داشته و اکثرا تزیینات گران قیمت و فاخر داشته و در قشر ثروتمند بیشتر متداول بوده
ولی اینکه زن ایرانی در طول تاریخ هیچ گاه عریان نبوده صحت تاریخی دارد
البته این موضوع با کرامت زن و با یا روسری یا توسری شماها بسیار تفاوت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
تمام ادیان الهی حجاب را واجب کردن و ربطی به کشورها ندارد!
البته تورات و انجیل اصلی و نه کتاب هایی که تحرف کردن اسلام هم تحریف نشده و یک کمی قرآن بخوانی می فهمی واجب کرده البته اگر نیایی بگویی مومن!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
روزی زنی خدمت پیامبر رسید و گفت چرا ما مثل مردان نمی توانیم بجنگیم که پیغمبر پاسخ داد این برای خودتان سزاوارتر است
حضور زنان در محیط جنگی و شمشیر زدن نبود و در موارد محدود که نیاز بوده می آمدن و نه اصل موضوع که بروند بجنگند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
با احساسات نمی توان چیزی را نه به دین نسبت داد و نه از آن سلب کرد
جواز مرجعیت نه چیزی به منزلت زنان در اسلام زیاد می کند و نه عدم جواز آن چیزی را از ایشان کم می کند .ان اکرمکم عند الله اتقاکم
همچنین بین جواز تقلید مرد از زن و بین جواز اینکه زن در مصدر حکومت قرار بگیرد ملازمه ای نیست
بحث لزوم رعایت حجاب که در قران منصوص است هم مرتبط با دو مبحث قبلی نیست
اینکه با چند واقعه تاریخی از صدر اسلام که دلالت بر جواز حضور اجتماعی زن دارد بخواهیم جواز هر نوع حضور اجتماعی را ثابت کنیم هم قیاس باطل است
خلاصه اینکه هر حرفی در هر زمینه ای نیاز به دلیل قطعی دارد خصوصا در نسبت دادن یک مطلب به دین چون مصداق افتراء علی الله می شود.
بگذریم از توجیه عجیب عدم جواز اینکه زن در صدر اسلام نمی توانست امام جماعت مردان باشد ( ناشناس 21:52)
از رهبری عزیز عاجزانه تقاضا داریم جلوی افزایش ۵۰ درصدی لاستیک رو بگیرن ،ولله قسم اکثر مردم چه فقیر و غنی از لاستیک استفاده میکنند یکی پراید یکی پرایدو ، افزایش قیمت بیشترین فشار رو اقشار ضعیف می اورد و چون قادر به خرید نخواهند بود امار تصادف و مرگ و میرهای جاده ای رو افزایش میده ، این همتی از جون ملت چی میخاد ، ارز تمام کالاهای اساسی رو حذف کرده بعد داره قیافه یه قهرمان ملی رو میگیره ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
این بازی با قیمت ها تا دولت بعدی ادامه دارد و بعد با ریتم آرام بالا می رود و اگر زود تر این دولت می رفت اینقدر در زجر نبودین
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ناشناس ۲۲:۳۴
دلخوش ب تعویض دولت نباش تجربه نشون داده هر دولتی رفته بعدی که اومده شراط بدتر شده
دولت بعدی اصولگراست و صد در صد وضعیت بدتر هم خواهد شد
محدویت های کرونایی کمترین تاثیر را در تعداد کشته شدگان نخواهد داشت چرا که شکمهای گرسنه کرونا نمیشناسه ، طرف پول ماسک نداره میخاین تو خونه بنشینه سفره خالی جلوی زن بچه بگذاره حداقل خبر افزایش ۵۰ دزصدی لاستیک رو میگذاشتند اخر سال ؟؟
مامرجع تقلید "زن" نیازداریم...
داستان غم انگیز یک اجاره نشین واقعا مسئولین ما با وجود چنین افرادی چطور شب سر بر بالین میذارن

امروز بنگاه املاک بهم گفته اجاره منزلت ۲ تومان بیشتر شده امدم خانه با همسرم و فرزندم از شدت ناراحتی کلی دعوا کردم بعد از اینکه کلی اشکشان را درآوردم از خونه زدم بیرون و از عذاب وجدان روم نمیشه برم خونه همین که خدا هست و باهاش صحبت میکنم و همیشه هوام رو داشته خدارو شکر ولی واقعا به دور از انصافه ناشکری نمیکنم ولی همینطوری خونم تقریبا حاشیه شهر است و الان نمیدانم باید برم کجا دنبال خانه هیچ وقت کسی را لعنت نکردم ولی اجحاف هم حدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
اینطوری که تو میگی خدا هم هیچگاه هوایت را نداشته است
زنان طبق شرع اسلام باید در خانه باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
یه نگاه به قبولی دانشگاهها و ادارات بکن !
جایی مانده که زنها حضور نداشته باشند ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
به خاطر همین است که خانواده از مرز سقوط دارد عبور می کند
ناشناس
| Poland |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
در شرع اسلام از اول زنان پا به پای مردان در کشاورزی و دامداری و جامعه حضور داشتن.تاریخ رو تحریف نکن دوست من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
دامداری و کشاورزی در محیط خانواده و نه در محیط مردان غریبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
زمین های کشاورزی در محیط های خانواده هستند ؟
شما به شمال که می روی شالیزارها در خانه هستند
عشایر فقط در خانه کوچ می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
منظور را متوجه نمی شوی خوب چیکارت کنم؟
کشاورزی هم آه مردان و فرزن آن می روند کار می کنند ولی الان زن و شوهر جدا از هم در محیط مختلط کار می کنند آن هم برای ساعت های طولانی وهنین مورد کافی است تا بحران های اجتماعی و خانواده و اخلاقی درست شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ما هم دوست داریم در خانه بمانیم ولی هزینه ها اجازه نمیده
طلا مثقالی ۳۴۰ هزار تومان حباب منفی داره ، با توجه به تعطیلی طلافروشان بدون شک با ادامه این روند شاهد قاچاق خواهیم بود ، اتحادیه طلا بانی ک باعث متضرر کردن مردم شد ،
ارث زن از پدرش نصف برادرشه چون زن مهریه می گیره و مرد مهریه می پردازه
اصلا معلوم نیست این وسط تکلیف زنانی که اصلا ازدواج نکرده اند یا زنانی که شوهر و خانواده شوهر فقی دارند چیه
ارث زن از شوهرش یک هشتم اموال اوشت و اگر فرزند نداشته باشند نصف اموال اوست و مابقی را دولت برمی داره
ولی ارث شوهر از زن نصف اموال اوست و اگر فرزند نداشته باشند تمام اموال او به شوهر می رسه !
جالب اینکه صبح تا شب مردان خوش غیرت کفش آهنی پوشسیده اند برای از بین بردن تنها حق زنان یعنی مهریه ولی کسی نسبت به ارث معترض نیست و اتفاقا از اینکه قوانین ارث اینطور ناعادلانه است لذت هم می برند !
دیه زن نصف مرده چون زن نان اور نیست و این وسط معلوم نیست تکلیف زنان شاغل و زنان سرپرست خانوار که هم پدر هستند و هم مادر چیه؟؟
و جالبتر اینکه دیه جنین پسر دو برابر مادرشه ! مگه جمین نان اوره ؟؟
یعنی اگر یک معتاد منحرف انگل اجتماع دختر تحصیل کرده و شاغل و مفید برای اجتماع را بکشه خانواده دختر باید نصف دیه انسان کامل را به خانواده قاتل به عنوان پاداش و تشکر بابت کشتن دخترشون پرداخت کنند و اگر پول نداشته باشند که نصف دیه انسان کامل را پرداخت کنند قاتل بعد چند سال آزاد می شه
و در حقیقت جان زن بی پول فقیر با خانواده فقیر مطلقا ارزش نداره و اگه کشته بشه مجازات سنگین نداره !
زن در حالت تجرد باید تحت امر پدرش باشه و بعد ازدواج مطیع شوهرش ! و عملا خودش انسان باشعور مستقل محسوب نمی شه !
از حق طلاق و حضانت و شهادت و قوانین ازدواج اصلا چیزی نگم بهتره
با این تفاصیل افاضات می کنند زن حق داره رئیس جمهور بشه یا مرجع تقلید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابناک مدیون تمام زنان اجتماع هستی اگر این واقعیت ها را سانسور کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
چون وظیفه مرد است که نان آور خانواده باشد و زن هم باید زیر چتر مردان قرار بگیرند چون کمتر باید در جامعه حضور پیدا کنند و به همین خاطر است خدا این چیزها را قرار داد تا طبیعتش به هم نخورد
هر چند از 200 سال پیش با دست زدن به طبیعت خیلی چیزها عوض کردین و الان هم با کلاه شرعی همین چیزها را برابر کردین و شما خبر نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
بسیار عالی بود احتمالا زن هستید دادنامه ای که باید خفتگان را بیدار کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
ناشناس 22:27
زنان امروزه زیر چتر مردان نیستند و دوشادوش آنها بار زندگی را می کشند
در روستاها
در شهر ها
ولی شما همچنان اصرار داری زنان به پستوی خانه ها برگردند تا با انها مطابق قوانینی که دیگر به درد جامعه امروزی نمی خورد برخورد شود
دوست عزیز اگر زن را نصف مرد ببینید زنها نصف مرد نخواهند شد !
شما اصرار دارید که زن نان اور نیست پس نصف مرد ارزش دارد
در حقیقت شما ارزش فرزند آوری و مادری و همسری را نصف نان اوری براورد کرده اید
چرا زن تحصیل کرده و توانمند امرروزی باید در خانه بماند و کاری را انجام دهد که ارزشش را به اندازه نصف انسان پایین بیاورد ؟؟
زن امروزی از خانه خارج شده و تحصیل کرده و وارد بازار کار شده تا ارزش انسانی برابر با مرد را مطالبه کند
ولی شماها همچنان در خواب هستید و تصور می کنید زنها در خانه هستند و قبول می کنند مادر و همسر شوند و نصف مرد ارزش داشته باشند ؟؟
یه نگاه به نرخ رشد جمغیت و ازدواج و طلاق و ازدواج سفید و ... بکن
راستی دوست عزیز ؟؟ آیا در این شرایط عاقلانه است ارزش همسری و مادری و فرزند آوری و فرزند پروری نصف نان اوری باشد ؟؟
آها نزدیک انتخابات شد و کروبی و خاتمی از توی حصر و سانسور خارج شدند؟؟؟

#رای_بی_رای
چرا زنان نمیتونند؟


زنان مگه چیشون از مردها کمتره؟



اصلا زنان میتونند همه کار بکنند



واله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
مثلا مسخره کردی نمکدون ؟؟
خیلی به نر بودن خودت مفتخری ؟؟
این حرکات از یک انسان سر نمی زنه تو فقط نر هستی
تا زمانی که شورای نگهبان با این رویکرد افرادی را نتخاب می کنه، من حتی اگر خود امیر کبیر به زندگی برگرده و توسط شورای نگهبان تایید بشه رای نخواهم داد

رای بی رای
نزدیک انتخابات 1400 شد و زنان حتی رییس جمهور و مرجع تقلید هم میشوند؟؟؟ Are you sure???

رای بی رای

مردم دیگر گول امثال شما ها را نخواهند خورد
یک کلام

رای بی رای

واقعا نمیبینید، دلار 30 هزار تومنی سکه چند ده میلیونی رو؟؟؟

مردم دیگه از شما مسئولین بی فکر، گذر کرده اند
ایران رو تبدیل به جهنمی برای مردم

وبهشتی برای پولشویی و اختلاس و آقازاده های بی هنرتان کرده اید

من که عمرا رای بدم دیگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
همین فتف رو اگه امضا کنن حال و هوای ایران عوض میشه داریم به دنیا میگیم تو کار پولشویی هستیم بدون تصویب فتف
فقط یادداشت کنید
تا کمتر از یک ماه دیگه با فروکش کردن جو انتخابات
دلار زیر ۳۲هزار تومان رویت نخواهد شد
فقط مواظب باشید سرمایه شما رو مفت از دستتون در نبرن یه عده زالو صفت نوسانگیر
افزایش ۵۰ درصدی لاستیک و افزایش ۱۲۰ هزار تومانی و کم کم خودش رو نشون خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
از سرنوشت سهامداران بورس عبرت بگیر اونا هم همین حرفا رو میزدن ولی همه ضرر کردن دلار هر روز داره کاهش پیدا میکنه مطمئن باش یک ماه دیگه میاد رو کف 20 تومان با استقرار بایدن تا 15 تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
هر وقتدحقوقت برگشت به ۲ میلیون دلار هم مبشه ۲۰هزار مرد حسابی با فروش روزی ۲ میلیون بشکه نفت در سال ۹۷ دلار به ۱۹ هزار رسید حقوق یک کارمند ۳ میلیون بود دولت داره از این راه کاسبی میکنه فعلا دولت داره سور میده بخاطر بایدن ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
سهامداران تو یکسال اخیر حداقل ۴و حداکثر ۲۰ برابر سود کردن تو خوابی ؟، ساخص از ۳۰۰هزار به اینجا رسیده
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
شاخص از 300 هزار به 1300000 رسیده یعنی حداکثر 4.3 برابر، حالا شما این 20 برابر را از کجا آورده ای !؟ ضمنا شاخص 300 هزار مربوط به دلار 3400 تومانی بود الان اگر دلار حتی به 15000 تومان هم نزول کند شاخص بورس باید بالای 1300000 باشد.0
زمان احمدی نژاد هر ماه به هر نفر از درامد نفت کشور 45 دلار تعلق می گرفت

یعنی به قیمت الان بیش از یک میلیون 350 هزار تومن

ولی الان میخان به مردم با کلی بد بختی یک میلیون وام بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
هیچکس حق ندارد تن به وام بده ، مگر بلاعوض باشد. دولت مکلفه از پول مالیات و بیت المال بلاعوض به همه ی مردم هزینه پرداخت کنه و یک دوره کلیه قبض ها رو رایگان کنه
دولت عمدا گرون میکنه تا مجلسو زیر سوال ببره
شك نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
دولت نه! کاسبان تحریم.
مهم اینه که فامیل و آشنات کیه.
زن بودن که چیزی نیست
عوامفریبی کافی است دست از تحریف دین برای جذب زنان در انتخابات بردارید که این کار بدعت و حرام شرعی و خلاف سنت اهل بیت است.
خانوم ها می‌توانند به درجه اجتهاد برسند ولیکن نمی توانند مرجع تقلید و رهبری مردم را عهده دار باشند همگونه که حضرت زهرا علیها السلام معصوم بودند ولی رهبری و زعامت مردم منجمله حضرت زهرا (با ولایت ذاتی) هم به عهده حضرت علی علیه السلام بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
اون آیه ای که به استناد اون حرام شرغی صادر می نمایید را اینجا بیاور
نمی شه که تا از چیزی خوشتون نمیاد فوری می گین حرام شرعی است !
یعنی امکانات و سطح اموزش وتحصیل و تجربه و شرایط فرهنگی زنان ایران نسبت به 1400 سال پیش عربستان هیچ تغییری نکرده ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
هر جا بر خلاف سلیقه شما حرفی زده شود خلاف شرع و دین است ؟؟
تاریخ مصرف افکار شما خیلی وقته گذشته
با چند کلیک در نت می شه بهترین و قوی ترین تفسیر ها را از دین پیدا کرد و حتی در مورد آنها تحلیل خواند و تحلیل ها را با هم مقایسه کرد
واگه به شما بر نخوره خداوند عالم به تمام انسانها عقل
داده و تاکید کرده که از عقل استفاده بشه
خداوند عالم مظهر خوبی و عدالت است و انسانها را برابر افریده و بین انسانها به غیر از میزان پاکی و درستکاری فرقی قائل نشده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
مشکل شما اینه که اصلا قرآن نخوندی و معرفتی به خدا نداری که بدونی خدا قرآن رو برای ۱۴۰۰ پیش و عربستان قرار نداده بلکه برتر از علم هستی از عرش گرفته تا فرش، از جن گرفته تا انس و تا یه یک روز
موندن به پایان هستی قرار داده
کمی مطالعه کنید
هر زمان جناب قالیباف دریچه افکار خود را بیشتر باز میکنند خداوند را بیشتر شاکر میشوم که در سال ۹۶ این عزیز رییس جمهور نشد. جناب قالیباف ادرس مشکلات در داخل هم هست.ناکارامدی وجود دارد و در ان شکی نیست.اما این مشکلات و ناکارامدی برای دیروز و امروز نیست و سالهاست که وجود دارد‌.جناب قالیباف وقتی پکن یا سئول یا بغداد یا توکیو برای پرداخت بدهی های خود تحریم امریکا را بهانه میکنند و وقتی جیب دولت خالی است، چطور ممکن است ادرس کاخ سفید در واشنگتن بعنوان عامل این شرایط غلط باشد؟؟؟ جناب قالیباف شما که زمانی ۳ میلیون تتمه حساب بانکی داشته اید بهتر از هر کسی میدانید کسی که در جیبش پول نباشد میوه نمیتواند بخرد. گوشت، بنزین، لباس دارو نمیتواند بخرد. اگر جیب دولت خالی است عامل ان در درجه اول تحریمها و سپس در درجه دوم ناکارامدیهاست. عامل ناکارامدیها هم عدم استفاده از نیروهای متخصص و کاربلد و فرار مغزهاست.شما برای مدتی همانطور که از پرفسور سمیعی تعداد کفن مرده نمیپرسید و کراواتش را ایراد غیر قابل گذشت نمیدانید و چون به تخصصش ایمان دارید به او مراجعه میکنید در سایر حوزه ها بدون توجه به محاسن و بستن دکمه پیراهن مدتی فقط به تخصص افراد توجه کنید ناکارامدهای داخلی هم حتما رفع خواهد شد.
تابناک
با من از بایدن بگو
از شیرینی بایدن
مرا چه به آبان و آذر و دی
به چراغانی پارسال
که سرنوشت هر شورش کوری گور است
با من از نور باران آمریکا بگو
اراده یک ملت
با من از نقل و نبات
با من از حلوا شکری....
درخصوص کاندیداتوری احمدی نژاد و خاتمی..: انیدمون به بولتون و پمپئو و ترامپ بود که فهمیدیم اونهاهم همدست هستن باشما و قصد ساقط کردنتون رو ندارند.
کروبی با حمایتش از روحانی همون تو حصر بمونه برا مردم بهتره
خخخخ
چقدر همه افتادن به دست و پا زدن برای 1400
از رییس جمهور شدن زنان بگیر تا امکان تایید صلاحیت روحانی و احمدی نژاد
خوبه با همین فرمون ادامه بدین ولی بعید می دونم مشارکتی بیش از مشارکت مجلس یازدهم گیرتون بیاد
#رای_بی_رای
خخخخ
لشکر سایبری
احتمالا پس دستاورد بعدی در راستای مبارزه با کرونا، رونمایی از سامانه مستعان آنلاین خواهد بود. با یک آنتن دوقطبی و با استفاده از دوربین موبایل زل میزنه تو چشم کاربر و تشخیص میده که ویزوس دوقطبی تو بدنش نفوذ کرده یا نه
طی سه روز سبز شدن بورس ۲۷ درصد به سرمایه اضافه شد هر روز ۹درصد روحانی مچکریم ، دارم پولدار میشم ؟؟؟؟!
حزب باید مثل یک کشتی باشد که در محدوده اقیانوس منافع ملی مردم به هر سو حرکت کند نه مثل قطاری که روی ریل بگذاریم بگوییم برو فلانجا که ایشان می گوید .
احزاب مدل اول در کشور ماامکان بروز و ظهورندارند به دلایلی که می دانیم . اما وجودشان از نان شب واجب تر است .
از سووال تعدادی از نمایندگان از رئیس جمهور و هم وزن ان، نامه اقای نادران " وزن این مجلس " مشخص میگردد که چقدر وقت لازم دارد تا پخته شود . حالا اگر روزی پخته شود!!
اگر بخواهیم بجای "پوپولیست" مفهومی معادل در زبان فارسی که قابل درک باشد جستجو کنیم: عوام فریبی سیاسی نزدیکترین/بهترین ترجمه این کلمه است.
الجبیر امروز گفت که عربستان ساخت بمب هسته ای رو حق خودش میدونه!
عربستان نهایت استفاده رو از ایران هراسی غربی ها داره میکنه.
در ماه های اخیر روزنامه های معتبر آمریکایی نوشته بودن که عربستان با کمک چین و آمریکا با سرعتی بسیار بالا داره هسته ای میشه و می خواد تولید سوخت رو هم خودش انجام بده.
نکته اینجاست که برنامه هسته ای ما تحت بالاترین کنترل های تاریخ آژانس انرژی اتمی هست درحالی که نه تنها کنترلی روی برنامه ی هسته ای عربستان نیست،درحالی که حتی عضو ان پی تی هم نیستن.
چیزی که میخوام بگم این هست که عربستان اگر بمب بسازه مثل ما مهربون نیست که بگه برادران عرب و اینا...
راه حل اول،این هست که ایران در مذاکره با بایدن قبول کنه سوخت رو خودش تولید نکنه و مثل امارات وارد کنه به شرطی که عربستان عضو ان پی تی بشه و اونم سوخت رو وارد کنه.
اگر چنین چیزی رخ نده تنها راهی که وجود داره همون کاری هست که پاکستان به ناچاری و زمانی که تهدید هند رو جدی دید انجام داد:ساخت بمب هسته ای.
این بازی خیلی جدی شده و نمیشه مانند گفتن:نه جنگ و نه مذاکره،انفعالی عمل کرد.
عربستان کشوری هست که برای حمله به جایی دوبار فکر نمیکنه،به قطر هم اگر آمریکا مداخله نکرده بود حمله میکرد.
یادمون نره که عربستان،خانه ی خدا و رسولش رو در خود داره و فردایی می تونه به بهانه ی اینکه ایران میخواست سرزمین وحی رو بزنه ما پیش دستی کردیم و حمله ی اتمی کردیم بگه.
چشمارو باز کنیم،نه عربستان و نه اسرائیل منتظر ما نشستن.
نقشه ها دارن...
زن زن هست و مرد مرد. دارای تفاوت های عمده و شباهت هایی
در مردان قوت تعقل قوی تر و قدرت احساس کمتر
در خانم ها قدرت احساس برتری دارد بر قوه عقل
همه هم میدانیم و جای انکار نیست
بهتر است هر جنسی بنا بر خلقت خود کار خود را انجام دهد
در پروتکل های صهیون تاکید دارند با سوار شدن بر قوه احساس خانم ها آنها را تحریک کنند تا برخی مشاغل که مناسب مردها میباشد را تصرف کنند تا در مدریت یک جامعه از خانواده تا یک کشور را برهم بزنند.
مردها هم نباید وارد مشاغلی بشوند که زن ها در آن ها خبره تر و مناسب تر هستند
هیچ برابری جنسیتی بین مرد و زن نیست و هر دو مکمل هم هستند و بدون هم ناقص
شب بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
همه هم می دانیم ؟؟
پس چرا در کل دنیا رئیس حمهور و وزیر و صدر اعظم و حتی وزیر دفاع زن داریم ؟؟
پس همه به حرفهایی که شما می زنید اعتقاد ندارند و این موضوع را هیچ تحقیق علمی ثابت نکرده و فقط توهم شماها برای از میدان خارج کردن زنان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
والله عقل مارگارت تاچر از تو بیشتر بود تو یه بقالی هم نمیتونی اداره کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
منطقی هم که نگاه کنیم حرف درست همینه . احتمالا این چندتا منفی هم کار زنان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
زنان فقط و فقط از نظر قدرت بدنی از مردان ضعیفترند والا در دیگر موارد بالاتر نباشند کمتر هم نیستند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
ولی مرکل المانو مثل دسته گل میچرخونه..گرچه حرفهات تاحدودی منطقی هست اما توانایی بعضی زنها اگر اب سیاسیون خودمن مقایسه کنیم سرند ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
دقیقا، اصلا چه معنی داشت که ماری کوری کار علمی میکرد؟ مریم میرزاخانی که اصلا توانایی تفکر نداشت! زن فقط باید
ماشین جوجه کشی باشه تا ما آقایون خوش فکر بتونیم تولید امثال دوحرفی ها رو بیشتر بکنیم.
اره البته زنان تو خیال میتونن آدم فضایی هم بشن، هیچ اشکالی هم نداره.آخه همینکه این مسائل تو جامعه ما طرح سوال میشه یعنی خیلی عقبیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
ببخشید که خان ها از شما اجازه نگرفتند و فضا نورد هم شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
خانم ها در واقعیت درصد بالاتر قبولی کنکور را تصاحب کرده اند و علیرغم ترمزهای جامعه سنتی مرد سالار در بسیاری از پست ها خوش درخشیده اند و ظاهرا جنابعالی هنوز در خیالات و اوهام سرگردانی
برای اینکه شرمنده شوی حدود یک سال است به عنوان پرستار در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و شهیدان فداکاری هم داشته اند
البته تو در دنیای خیالی خودت باش
اینطور بیشتر بهت خوش می گذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
۲۳:۱۹
برو رتبه های اول کنکور نگاه کن ببین کیا برترن، با وجودیکه یک سوم شرکت کنندهها پسرا هستن ولی ۹۵ درصد رتبه های برتر پسرن، زنده باد پسران کولاک کننده، در ضمن الان هر ننه قمری هم که اراده کنه میتونه بره دانشگاه
بهتر است افرادی که خود را اصلاح طلب دینی میدانند لااقل خود در مورد این مفهوم روشن باشند. یک روحانی وقتی صاحب مقام اجرایی شد اگر خطا کند که صد البته بشر جایز خطاست - این را مردم از چشم روحانیت و دین می بینند نه از اینکه این آقا مجری خوبی نیست. چون در درجه اول به لباس او اطمینان کرده اند. پس کوتاهی و کمی ها را هم از همان لباس خواهند دید. چه خوب می شد روحانیانی که وارد عرصه سیاسی میشوند - لباس خود را در زمان اجرای ماموریت اجرایی تعویض نمانید تا شک و شبهه ای پیش نیاید.
حماقت ترامپ در بمباران سایت نظنز خاورمیانه رو برای امریکا جهنم خواهد کرد روحاتی که تو ماه عسل بایدن هست باز هم گلی به جمال سرداران عزیز که ترمز این وحشی رو میکشن؟؟
رهبری عزیز جلوی افزایش لاستیک رو بگیرید
جناب رییسی نباید چشم بر زیاده خواهی زالو صفتان رو گرفت خدا شاهده چند روز پیش برای خرید لاستیک اقدام کردم طرف نمیدونم از کجا خبر داشت لاستیک تو چند روز گرون میشه و گفت تمام سرمایه ام رو لاستیک انبار کرده و به ارزانی دلار خندید و گفت تو کشور کدوم جنس تا حالا ارزون شده هر وقت کیک رضوی که پارسال ۱۰۰۰ تومان بود حالاشده ۳۵۰۰ تومان ارزون شد شما هم ارزونی تو کشور رو باور کن ؟؟ طرف دقیقا تو ۱۰روز ۵۰ درصد افزایش سرمایه داشت ؟؟ جالبه چند وقت پبش هم لاستیک ۳۰ درصد گرون شده بود یعنی طی ۷ ماه ۸۰ درصد ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
همه مصایب کشور زیر سر همتی بخاطر حذف ارز از کالاهای اساسی کشور هست چند روز دیگه این بشر نون خالی رو هم از سفره ملت حذف میکنه ؟؟! نمیدونم چرا روحانی جرات تغییرش رو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
فعلا او قدرتش از روحانی بیشتره
ملت ایران دیگر به هیچ کس رای نخواهد داد حتی خاتمی و احمدی نژاد. چرا خودتون را به نفهمی زده اید . رای بی رای . ماجرا تمام شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
مردم به فرد رای نمیدن مردم به برنامه ها رای میدن تا قبل از ترامپ ما هیچ برنامه ای نداشتیم ولی با اومدن بایدن چرا تا حدودی جای امیدواری هست
این خاصیت تشعع رادیو اکتیو در صحرای عرفات در تمام طول سال است یا فقط در ایام مناسک حج؟؟؟؟؟چرا سعی میشود از مراسم معنوی حج برداشتهای غیرعلمی اثبات نشده بیان شود .این تحقیقات در کدام نشریه علمی معتبر در کشور های اسلامی منتشر شده؟آیا در سایر مناسک حج هم دلایل پزشکی نهفته است؟
ماهی سه و نیم حقوق میگیرم
یک ماه حقوق رو باید برای خرید لاستیک
یک ماه حقوق رو باید برای تعویض روغن
یک ماه حقوق برای بیمه ثالث و بدنه
دو ماه حقوق برای استهلاک
یک ماه حقوق رو برای بنزین
یعنی ۶ ماه از حقوق رو باید خرج ماشین کرد ماشین داری برای قشر متوسط و ضعیف یعنی ماتم داری ، روحانی تو رو جون عزیزانت زودتر برو ، بایدن هم برات حلوا پخش نمیکنه ؟؟ تو فاتحه اصلاحات رو خوندی حالا با جو میخای نجات بدی ؟؟!! انتخابات مرد ؟؟؟!
بله الان دلار سه تومن نه سی تومن مثلا چیکار کردید جز بخور بخور بله یکی مثل شما ظهور کنه بچه های شما در امریکا بخورن بخوابن
کوچکترین حماقت امارات مبنی در اختیار گذاشتن پایگاه به امریکا برای حمله به تاسیسات کشور با پودر شدن دبی همراه خواهد بود ، گاوهای شیرده ترامپ بهتره عاقل باشن تا به درک واصل نشن ،
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اگه دبی با خاک یکی بشه پس کی جواب آقا زاده ها رو بده که اونجا پایگاه دارن
تفاوت هشت سال احمدی نژاد با روحانی چی بود وقتی ریاست جمهوری هیچ تاثیری نداره

چرا رای بدیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
دلار دور اول روحانی 3 تومان دور دوم 30 تومان حال خود دانی رای بدی یا ندی با خودته
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
قیمت دلار در دوره هاشمی از 99 تومان به 478 تومان (4.8 برابر) رسید. دوره خاتمی از 478 به 904 تومان ( 1.9برابر ) و دوره احمدی نژاد از 904 به 3300 ( 3.65 برابر ) تومان و در دوره روحانی از 3300 به 27000 تومان ( 8 برابر ) تا اکنون رسیده است.0
رای های سگ زرد کم کم داره از سطل های زباله بیرون میاد در جورجیا ۲۶۰۰۰ رای پیدا شده نرم افزار هم دستکاری شده اف بی ا هم ورود پیدا کرده جنگده های امریکا هم که اماده باش هستتد امریکایی ها از عراق دارن خارج میشن بهتره مسیولین هوشیار باشند و اماده ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
اون رای ها 2600 تا بودن تازه 1700 تا از همون رای بایدنه نمیدونم شما چه نفعی میبرید از جنگ افروزی و تاامن نشون دادن ایران
ناشناس
| Poland |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
۲۲.۲۹
بالاتر هم گفتم ایشون دلال دلاره.من اگه جای برو بچ تابناک بودم رد اینو میزدم شب میرفتم سر وقتش باید حداقل صد هزار تایی دلار تو خونه مخفی کرده باشه خدا بده برکت. البته شوخی بود.
:)
اینایی که میگن ما رای نمیدیم مثل بچه هایی هستن که میگن ما مدرسه نمیریم یا جوانانی که میگن ما سربازی نمیریم یا کار نمیکنیم مگه دست خودته که رای ندی وقتی یه سازوکاری در جامعه راه افتاد تو دیگه نمیتونی بهش تن ندی وقتی رضا شاه سربازی رو اجباری کرد دیگه همه پسرا باید برن الان خودش نیست ولی هنوز بچه های 18 ساله میرن سربازی اگه نره میشه سرباز فراری انتخابات هم همینه یا رای میدی یا میشی رای فراری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
کدوم ساز و کار .حتی اگه قانونی هم بشه رای نمی دهیم.تمام مملکت شده اجبار از حجاب اختیاری گرفته تا الان که چون می دانید کسی در انتصابات شرکت نمی کند به فکر قانونی کردن اجبار شرکت در انتخابات هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
با افتخار رای فراری می شم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
چقدر بدبخت شدید که میخای رای را اجباری کنی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
برو ساندیستو بخور بچه جان
در رژیم سابق زمانی که حق دادن رای به زنان هم اعطا شد، امام فرمودند که این زمینه ساز فساد هست و .... ولی الان میگند زن ها حتی میتونند مرجع تقلید بشند، هیچ صدایی از روحانیون بلند نمیشه و این خیلی عجیبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
سعی کن فرزند زمانه باشی تا امروز رابطه با آمریکا حرام است ولی ممکن است فردا حلال شود همانطور که شترنج حرام بود و حلال شد حالا گیریم یک زنی مرجع تقلید شد شما اگر دوست نداری می تونی که مرد را به عنوان مرجع تقلید انتخاب کنی زیاد خودت را اذیت نکن
انتخابات در کشور ما مفهومی ندارد ، 95 درصد انتخاب رییس جمهور بی اختیار توسط شورای نگهبان انجام می شود بهتر است خود همین شورا رییس جمهور را انتصاب و به مردم اعلام نماید و مسئولیت آن را خودش بپذیرد .
زنان نه فقط رئیس جمهور بلکه می‌توانند مرجع تقلید شوند !!!!!
مشکلات حل شد !!!
زنها خوشحال شدند !!!!!
بروند به اشپزیشان برسند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
شما احیانا خانم ها را بجز اشپزی در هیچ پست و مقام دیگری ندیده ای؟ احتمالا معلم یا مهندس یا استاد دانشگاه
پزشک و پرستار و مربی و خیاط و یا راننده و ارایشگرو
...کشاورز و
حتی مادرت که یک عمر اشپزی کرد تا جنابعالی بزرگ شوی و اینطور افاضات کنی قبل از آشپز یک مادر است
وقبل از مادر یک همسر
و تو مرد نیستی و فقط نر هستی
برای مادرت خیلی احترام قائلم ولی دلم برای ایشان و همسرت می سوزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
به همان اندازه که زنان وارد مسئولیت های بیرون از خانه شوند نظام خانواده و تربیت فرزند نامتعادل تر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اگه الان یک زن رییس جمهورمون بود وضع بهداشتیمون تواضاع کرونا بهتر ازین بود..مثل نیوزلند.المان..نروژ..تایوان
دلار یک ماه قبل بوده 34 الان شده 24 هنوز یه عده فکر میکنن افزایش پیدا میکته 40 و 50 تو که تو همین یک ماه رو هر دلار 10 هزار تومان ضرر کردی نگه بدار تا بیشتر ضرر کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
اگه شد ۳۴ دوباره چی میگی
کروبی به اصلاح طلبان: کاری کنید در ۱۴۰۰ یک احمدی نژاد ظهور نکند
آقای کروبی همین که شما ظهور کردید برای هفت نسل کافیه . گذشت زمان باعث فراموشی عملکرد شما نشده است . رطب خورده کی تواند منع رطب کند
جل الخالق

این امواج نیروی جوانی را به انسان برمی گرداند و بسیاری از امراض را برطرف می کند و حتی پیران سالخورده پس از توقف در عرفات ممکن است تمایل جنسی پیدا نمایند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای رسول جعفریان کارشناس رادیواکتیو هستند ؟ از نوشته ایشون معلومه که درک درستی از تابش رادیواکتیو ندارند .
این امواج نیروی جوانی را به انسان برمی گرداند و بسیاری از امراض را برطرف می کند و حتی پیران سالخورده پس از توقف در عرفات ممکن است تمایل جنسی پیدا نمایند
آقای سید رضا اکرمی ؛ چقدر خوب بود اگ در باره پایه سیاسی و اقتصادی ،کمی بهتر تعقل میکردید
دیدگاه‌های فقهی دیگری هم وجود دارد که معتقدند زنان نه فقط می‌توانند رئیس جمهور شوند و مدیریت اجرایی کشور را به عهده بگیرند، بلکه حتی می‌توانند مرجع تقلید شوند
و چقدر زیبا نشانه های آخر الزمانی آشکار می گردد. در رابطه با نشانه های آخرالزمان پیامبر (ص) فرمودند:
تضییع نماز، پیروى از شهوات، تمایل به هواپرستى، گرامى داشتن ثروتمندان، فروختن دین به دنیا است، و در این هنگام است که قلب مومن، از این همه زشتى‌ها که مى بیند، و توانائى بر تغییر آن را ندارد، در درونش آب مى شود، چنان که نمک در آب.
سلمان گفت: آیا چنین امرى واقع مى شود اى رسول خدا (صلى الله علیه و آله)؟!
فرمود: آرى، سوگند به آن کس که جانم به دست او است، اى «سلمان»! ....
زنان نه فقط رئیس جمهور بلکه می‌توانند مرجع تقلید شوند!
واسه کشوندن مردم پای صندوقهای رای ببین چه پزهای می دن
تجربه و تحقیقات نشان داده است که زنان جزئی نگر و مردان کلی نگر هستند زنان دارای احساسات غالب و مردان دارای منطق غالب هستند در حکومت داری در درجه اول مدیریت استراتژیک و سپس مدیریت اجرایی مهم است و مدیریت استراتژیک در حوزه کلیات است و مسئولیت های بالا و ارشد نیاز به تفکرات استراتژیک و کلی گرایانه دارند که مردان بدرد این کار می خورند ولی در جزئیات و اجرا زنان بهتر می توانند انجام فعالیت کنند و با ورود زنان در کلیات و تفکرات استراتژیک ممکن است با تمرکز روی فعالیت های جزئی و بی اهمیت اوضاع را پیچیده تر کند
باید طرحی تصویب شود که در استخدام کارکنان دولت اولویت با کسانی باشد که همسران آنها شغل ندارند
خدایا کسانی را که با خریدن دلار و انبار کردن آن باعث تورم و ضربه زدن به قشر ضعیف شدند فقط ادب کن و آتش پشیمانی را در دل آنها بینداز تا از خواب بیدار و هدایت شوند. الهی آمین
البته بد هم نیست که همه کسانی که به اصطلاح قبلاً رد صلاحیت شدند در انتخابات فعلی تایید صلاحیت شوند تا هم بهانه انحصار در انتخابات کمرنگ و هم دیدگاه های مردم محک زده شود و بنظر من مردم هم بعد از این همه مشکلات به اندازه کافی به بلوغ سیاسی رسیده اند که بفهمند چه کسی بدرد این کشور می خورد بگونه ای که با وجود منفی گرایی و حجم تبلیغات منفی که در ماهواره ها وجود دارد کمتر کسی دچار احساسات ناپخته می شوند و همه فهمیده اند که برای درست شدن کشور اشخاص مهم نیستند بلکه تفکرات و راه حل ها و اراده ها مهم هستند
انتخابات پرشوری اگه می خواهید باید دو سه نفر مطرح مفید موثر محبوب متخصص سرشناس با دیدگاههای کاملا متفاوت کاندید بشن و بدون دخالت دستگاههای دولتی و نهادها بزارند مردم خودشون انتخاب کنند . افرادی مثل احمدی نزاد محمد خاتمی دکتر ظریف و حتی جلیلی کاندید بشن مردم بتونند از بین تفکرات و افراد مختلف و همه سرشناس یکی رو انتخاب کنند
بیش از نیمی از رای ها در انتخابات مختلف توسط زنانها وارد صندوق می شود آمار پایان رای هم را با خرسندی فراوان اعلام می کنید که فلان درصد در انتخابات شرکت کردند . بعد پایان رای با مقاومت زیاد از دادن مناسب کشور به زنان خوداری و آنها را از دور رقابت خارج می کنند.( ملی و استانی) این موضوع خلاف شرع و قانون نیست مگر همین زنان که شما در مورد آنها چنین تصوری دارید. مسئول تربیت فرزندانی هستند که در آینده برای جامعه می توانندخیلی مهم باشند
اگه الان یک زن رییس جمهورمون بود وضع بهداشتیمون تواضاع کرونا بهتر ازین بود..مثل نیوزلند.المان..نروژ..تایوان
اگه الان یک زن رییس جمهورمون بود وضع بهداشتیمون تواضاع کرونا بهتر ازین بود..مثل نیوزلند.المان..نروژ..تایوان
هدف گذاری برای آمار مرگ و میر یکصد هزار نفر در روز شهر تهران
زنان هیچ چیز نمیتوانند بشوند چون ظرفیت ندارند نباید به زنان پست و مقام داده شود ...
من مسلمان باید یکسری احکام دینی را یکبار در یک رساله بخوانم و عمل کنم خوب این دیگر نیازی به تقلید مکرر و مرجع مکرر ندارد.
چرا کالاهای اساسی در گمرک خاک میخورد و تازه حالا دولت اقدام به ترخیص کرده واقعاً معنا دار است
زنان نه فقط رئیس جمهور بلکه می‌توانند مرجع تقلید شوند !!!! از حرف تا عمل فاصله از زمين تا آسمان است . در سالهاي اول انقلاب و زمان حيات امام خميني هم از قول ايشان در صفحه اول روزنامه اطلاعات و با تيتر درشت نوشته بودند " روحانيون نمي توانند در جمهوري اسلامي رئيس جمهور شوند " . پس از رحلت ايشان ، فقط در 8 سال رياست جمهوري احمدي نژاد رئيس جمهور غير بوده و بس!!!!!!
دهمرده با بیان این‌که کشور گران و بد اداره می‌شود، گفت: گرانی، بیکاری و حاشیه‌نشینی طاقت مردم را بریده و حقیقتا این وضعیت مایه شرمندگی است. علاوه بر این، در اثر نبود زیرساخت فضای مجازی، عدالت آموزشی از بین رفته است.
آقای نیم مرده شما دیگه چرا؟
در دوران استانداری استان لرستان چه گلی سر مردم بدبخت استان زدید؟
تازه فهمیدی گرانی وبیکاری و حاشیه نشینی طاقت مردم را بریده؟ خوب شد نماینده هم شدی که این را بفهمی!
شما وامثال شماها مسئولین ناکارامد آبروی اسلام را بردید و ... بدا به حالتان
جناب کدخدایی خودتان را خسته نکنید
خاتمی و میر حسین موسوی را هم بیاورید
اکثریت مردم در اینگونه انتخابات !! شرکت نمی کنند
یکروز ناشناس سوار تاکسی و مترو و اتوبوس شوید
و نظرات واقعی مردم را بشنوید
آقای مطهری اگه به شما رای داده شد به خاطر پدرتون بود
ولی شما بد کردین و باید بد بچشید
الان نیا به نفع مردم
اون زمانی که فریاد میکشیدی و دور برمیداشتی باید فکر میکردی چرخ گردون یه طور نمیچرخه
شرایط اقتصادی کشور در وضعیت بحرانی ناشی از اپیدمی کرونا و مشکل افزایش نقدینگی و ضرورت جلوگیری از تورم ،احتمالا راه را بر تخصیص کمک های نقدی بیشتر دولت به اقشار فاقد در آمدمی بندد.در چنین وضعیتی انتظار از این اقشار برای درخانه ماندن طولانیبه منظور مقابله با گسترش این اپیدمی بدون ارایه راه های جایگزین جهت برآوردن حداقل نیازهای معیشتی این اقشار توقعی بیجاست.این کشتی توسط هرکس سوراخ شود،تمام ساکنانش را غرق خواهد کرد.برای جلوگیری از غرق کشتی پیشنهاد میکنم:
نمایندگان مجلس در یک طرح دوفوریتی دولت را مکلف کنندفعلا برای مدت چهارماه باقیمانده از سال جاری از هریک از کارکنان دولت ،اساتید دانشگاه ،قضات،اعضائ نیروهای مسلح،،کارکنان بانکها و شرکت های دولتی،مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی و... که ماهیانه بیش از سی میلیون ریال دریافت میکنند،به طور متوسط(تاکید می کنم به طور متوسط)ماهیانه پنج میلیون ریال کسر و در حساب مخصوصی جمع اوری و در میان خانوار های دهک های اول تاسوم به صورتی توزیع کند که سرانه هر نفر از آنان درماه به حدود پانصد هزارتومان بالغ شود.این پویش می تواند تا کنترل این اپیدمی توسط اقدامات مشابه کارکنان شاغل بخش خصوصی تقویت گردد.براورد میشود در صورتیکه از حدود هفت و نیم میلیون نفر مشمولین ،به طور میانگین پنج میلیون ریال در ماه کسر شود،می توان به همین تعداد (هفت ونم میلیون نفر)در هرماه ،کمک هزینه اعطاء کرد.
حتی تحریم ها هم نتیجه ناکار آمدی مسئولین داخلی است. نمی توانید مسئولیت کارهایتان را به دوش دیگران بیاندازید و خود را نجات دهید.
بله زنان می توانند ولی فعلا حتی مجاز به دوچرخه سواری و موتور سواری هم نیستند
احتمالا کاندیدای زن به جای روسری میتوانند از شال هم استفاده کنند و یک کوچولو مانتوهاشون هم کوتاه باشه عیب نداره به هر مردم را باید یکجوری پای صندوق اورد تا 4 سال بعد هم خدا بزرگه
مگه احزاب داریم که بازنگری بشه؟
" زنان نه فقط رئیس جمهور بلکه می‌توانند مرجع تقلید شوند"

جوکه جدیده ؟
منم موافقم. وقتی رجال کشور در مسئله کشور داری باردار شده اند، حتما زنان باید مشکلات را حل کنند.
فقط امیدمان به امام زمان است به ایشان رای بدهید دنیا گلستان میشود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی