بازدید 10302

عراق: ما اولویت بایدن نیستیم

وزیر امور خارجه سابق عراق می گوید که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا پرونده عراق را در صدر اولویت‌های دولت خود قرار نخواهد داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 17 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد علی الحکیم وزیر خارجه دولت «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق امروز سه شنبه در توییتی نوشت: "عراق در صدر اولویت های دولت بایدن در سال اول نخواهد بود."

وی از "سیاستمداران عراقی خواست تا گام های روشن، آرام و شتاب نزده در قبال واشنگتن اتخاذ کنند و با کسی که مدیریت پرونده عراق (در دولت بایدن) را عهده دار خواهد بود، همکاری کنند و روی روابط تجاری، مبارزه با تروریسم و آرام کردن منطقه تمرکز کنند".

جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی و متعاقب آن حضور اشغالگرانه این کشور در عراق تا کنون پیامدهای ناگوار و رنج و مشکلات زیادی را برای این کشور و ملت آن به همراه داشته است.

دخالت های آمریکایی ها در طول سالهای بعد از ۲۰۰۳ میلادی در امور داخلی و خارجی عراق در سایه حضور نظامی گسترده آنها، جلوی برخورداری عراق از استقلال و حاکمیت کامل را گرفته است.

نمایندگان، سیاستمداران و تحلیلگران عراقی و مردم این کشور بارها بر لزوم پایان حضور نظامی آمریکا در کشورشان تاکید کرده و خواهان احترام کامل به حاکمیت و استقلال آن شده اند و در همین راستا است که درخواست ها از دولت عراق برای اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق در برهه اخیر افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل