افزایش قیمت لاستیک منطقی نیست

کد خبر: ۱۰۱۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 17 November 2020

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: درخواست تولیدکنندگان لاستیک برای افزایش قیمت این محصول منطقی نیست، آن ها اعلام می کنند که به دلیل افزایش نرخ دلار و مشکلات موجود، قیمت لاستیک باید ۵۰ درصد افزایش یابد، اما این مسئله درست نیست، زیرا تنها بخشی کوچکی از مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی است.
غالمرضا شریعتی اندراتی

غلامرضا شریعتی اندراتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به درخواست تولیدکنندگان لاستیک برای افزایش قیمت این محصول، گفت: به نظر من افزایش قیمت لاستیک در شرایط فعلی امکان پذیر نیست، زیرا در سال جاری تاکنون، دو مرتبه قیمت محصول لاستیک افزایش یافته و در این وضعیت، بازار کشش افزایش دوباره را ندارد.

درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت لاستیک منطقی نیست

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست تولیدکنندگان لاستیک برای افزایش قیمت این محصول منطقی نیست، آن ها اعلام می کنند که به دلیل افزایش نرخ دلار و مشکلات موجود، قیمت لاستیک باید 50 درصد افزایش یابد، اما این مسئله درست نیست، زیرا تنها بخشی کوچکی از مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی است.

بخش عمده ای از مواد اولیه تولید لاستیک در داخل کشور تولید می شود

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مواد اولیه تولید لاستیک در داخل کشور تولید می شود، افزود: عملکرد پتروشیمی ها در تولید و توزیع مواد اولیه تولید لاستیک مثبت بوده و در شرایط کنونی در این حوزه افزایش قیمتی رخ نداده تا تولیدکنندگان لاستیک به واسطه آن قیمت ها را بالا ببرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظر من با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت تولیدکنندگان لاستیک، وزارت صمت با افزایش قیمت لاستیک مخالفت کند، زیرا این اقدام، تبعات سریالی را برای کشور به دنبال دارد.

وی گفت: وقتی لاستیک گران شود، بسیاری از مشاغل کنونی جامعه تحت تأثیر قرار می گیرند و این مسئله در نهایت اقتصاد خرد و معیشت مردم را دچار مشکل می کند، زیرا راننده اگر لاستیک را گران بخرد، نرخ باربری را بالا برده و فروشنده نیز محصول و کالا را گران به مردم می فروشد.

شریعتی ادامه داد: با افزایش قیمت لاستیک، بخشی از مردم به دلیل مشکلات مالی قادر به تأمین این محصول نخواهد بود و این مسئله موجب افزایش آمار تصادف و بروز حوادث رانندگی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار