تکنیکال «وغدیر» چه می گوید؟

وغدیر امروز با معامله 150 میلیون برگه سهم در دامنه مثبت تابلوی معاملات چند باری با عرضه صف خرید همراه شد و سرانجام در پایان با 5 درصد مثبت کار خود را به پایان رساند. به لحاظ تکنیکال وضعیت این نماد چگونه است؟
کد خبر: ۱۰۱۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 15 November 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، وغدیر امروز با معامله 150 میلیون برگه سهم در دامنه مثبت تابلوی معاملات چند باری با عرضه صف خرید همراه شد و سرانجام در پایان با 5 درصد مثبت کار خود را به پایان رساند. وغدیر این روزها به نماگری مستقیم از شاخص کل بازار تبدیل شده و بسیاری به صورت تلویحی بر این نظر هستند که قیمت وغدیر مشابه عدد شاخص کل هست و این روز ها با افت بیشتر وغدیر از شاخص کل این تشابه مقداری، تا حدودی از دست رفت و معاملات این چند روز در جهت رسیدن این دو عدد به هم دوباره پیش رفت تا اینکه قیمت به محدوده 1200 تومان همانند شاخص 1.2 میلیون واحد برسد.

حالا پرسش این است که آیا وغدیر به لحاظ تکنیکالی به نقطه مناسبی جهت ورود رسیده است یا اینکه باید منتظر اصلاح قیمتی بیشتر این نماد ماند؟

تحلیل تکنیکال «وغدیر» چه می گوید؟

تکنیکال «وغدیر» چه می گوید؟ بخریم یا نخریم؟

با بررسی نموداری وغدیر همان طور که مشاهده می شود قیمت با رسیدن به 900 تومان که بسیار نزدیک به خط میانی کانال صعودی است با فشار تقاضا همراه شد. همزمان اندیکاتور RSI با برگشت از محدوده اشباع فروش و شکست خط روند نزولی در کوتاه مدت سیگنال ورود به سهم را با دید کوتاه مدت صادر کرد. جمیع این موارد سبب شد تا قیمت رشد کند. اما در مسیر صعودی قیمت دو مانع اصلی در محدوده قیمت 1200 تومان به چشم می خورد؛ یکی مقاومت هندسی 1150 تومان می باشد و دومی خط روند نزولی قیمت در 1250 تومان است.

اگر قیمت از سد این دو مقاومت عبور کند که تا حدود زیادی مشکل به نظر می رسد آنگاه، قیمت این بار شانس رسیدن به محدوده 1500 تومان در فیبوی 0.38 اصلاح اخیر را دارد. اما د رصورت اینکه قیمت موفق به عبور از محدوده 1200 تومان نشود کف احتمالی سهم روی 800 تومان قرار دارد که به عنوان حد ضرر سهم تعیین می شود.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل