بازدید 59485
دو هزار و دویست و هشتاد و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام / جواد امام: فراکسیون امید «گندم‌نمای جوفروش» بود! / روایتی از دیدار با مهدی کروبی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: روایت کریمی قدوسی از دستاورد مذاکرات / محاکمه مدیری که با همکاری اینترپل به کشور برگردانده شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 13 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

امام جمعه کرج: انتخابات آمریکا نشان داد، آمریکا کارش تمام است

امام جمعه کرج: حضرت آقا در بیانی فرمودند، اگر ساخت داخلیِ قدرت در کشور در همه زمینه‌ها از جمله و به‌ خصوص در زمینه‌ اقتصادی، ساخت مستحکمی باشد، همه‌ی مسائل را با طرف های گوناگون می‌شود مذاکره کرد. انسان منتها از موضع قدرت مذاکره می کند، نه از موضع نیاز، نه از موضع احتیاج که زبان دشمن را دراز کند، دائم شرط و شروط بگذارد، دائم حرف بی ربط و مفت بزند. بنده علاج را در این می بینم. باید همه مواظب باشیم و نگذاریم استحکام درونی را چیزی خدشه دار کند و با آسیب هایی که به اقتدار ملی زده می شود قاطعانه برخورد کرد. کسانی که دم از مذاکره با استکبار و برقراری روابط از روی ضعف و انفعال می زنند، دانسته یا نداسته استقلال کشور را نشانه گرفته اند. انتخابات مفتضح آمریکا را دیدید و بهتر از این نمی شد به عده ای نشان داد و قبولاند که لیبرال دموکراسی و به تبع آن آمریکا کارش تمام است.


نماینده ایلام در مجلس نهم به خاطر کرونا درگذشت

عمران علی محمدی نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و از رزمندگان دفاع مقدس صبح امروز جمعه ۲۳ آبان ماه در اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست. وی پس از چندین روز بستری در بخش مراقبت های ویژه به علت عارضه های ناشی از حضور در جبهه های جنگ و در اثر ابتلا به کرونا پس از طی یک دوره چند روزه مبارزه با این بیماری دار فانی را وداع گفت.

محمدبیگی، نماینده مجلس: «شیرین بیان» ضد کروناست

دبیر کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: طب سنتی برای کنترل کرونا در چین بسیار نقش داشته و مطالعات نیز ثابت کرده که شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است. فاطمه محمدبیگی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین افزود: در کشورهای چین، تایوان و اروپا برخوردهای مقتدرانه‌ در اجرای شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و طب سنتی سه عامل مهم در کنترل همه گیری کرونا بوده است. او با بیان اینکه در کشور چین طب سنتی برای کنترل کرونا بسیار نقش داشته، گفت: این روزها ساعات کاری عطاری‌ها باید افزایش یابد و مطالعات ثابت کرده که شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است. محمدبیگی با تاکید بر اینکه عطاری‌ها نباید همانند مغازه‌های دیگر تعطیل شوند، اظهار داشت: عطاری‌ها باید همانند داروخانه‌ها با ارائه داروهای گیاهی به مردم خدمت کنند و این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. این نماینده مجلس بر تشویق رعایت‌کنندگان شیوه‌ نامه‌های بهداشتی کرونا در ادارات و جامعه تاکید کرد و گفت: مدیران ادارات مختلف که در این زمینه فعال هستند، باید شناسایی و تشویق شوند یا نوعروسی که تنها با چهار نفر سر سفره عقد می‌نشیند،باید از سوی سازمان‌های فرهنگی مربوط تشویق شود.

احمد خاتمی: مذاکره با دشمن جواب نداده و نمی‌دهد

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: ویژگی دیگر مکتب شهید سلیمانی، فرهنگ مقاومت است. این‌ فرهنگ همان فرهنگی است که راه انبیا بوده و هست. تجربه هم نشان داده باید برای مقابله با دشمنان مقاومت کرد، زیرا مذاکره با دشمن جواب نداده و نمی‌دهد و نسخه باقیمانده برای ما، نسخه مقاومت است که جوابگو خواهد بود.این‌عضو شورای نگهبان ادامه داد: ویژگی دیگر شهید سلیمانی این بود که با تمام وجود از استکبار نفرت داشت؛ نفرتی که ریشه قرآنی دارد و این‌نفرت را امام راحل (ره) به ملت ما آموخت. این‌ روزها بازی‌های ظاهری مختلفی در آمریکا جریان دارند. یکی در آستانه رفتن و دیگری در آستانه آمدن است و اگر کسی به آن‌ها دل ببندد، از نظر سیاسی، بسیار ناشی‌گری کرده است، زیرا ترامپ سردار عزیز ما را به شهادت رساند و بایدن هم به او خسته نباشید گفت و از این‌ کار شیطانی تجلیل کرد. پس راه درست مقابله با آمریکا راه نفرت از آنهاست و برای این‌ کار باید مقتدر شویم.

زنگنه: دولت آمریکا مسئول مرگ روزانه ۴۰۰ ایرانی است

وزیر نفت با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و محروم کردن ایران از درآمدهای نفتی سبب شد کشورمان در مقابله با کرونا با مشکل روبه‌رو شود، گفت: معتقدم دولت آمریکا مسئول کشته شدن روزانه ۴۰۰ نفر از مردم ایران به‌ دلیل همه‌گیری ویروس کروناست. «بیژن زنگنه» روز پنجشنبه در حاشیه بیست و دومین نشست سالانه وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) که به صورت وبینار برگزار شد، ‌ادامه داد: نقش مخرب آمریکا در تمام مقررات جهانی در چهار سال اخیر قابل مشاهده بود.وی به رفتارهای آمریکا از جمله در مورد گرم شدن آب و هوا و کنوانسیون‌های آب و هوایی تا به هم زدن روابط تجاری با چین و جنگ تجاری با چین، روابط دو طرف اقیانوس اطلس و خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک جانیه و غیرقانونی بر ایران به ویژه در بخش انرژی اشاره کرد و افزود: آمریکا دسترسی ایران را به درآمدهای خود محدود و از نظر خوش منع کرده و باعث شده در این شرایط کرونا که بازارهای جهانی با رکود رو به روست، تا روزی ۴۰۰ کشته در کرونا داشته باشیم و نتوانیم از اموال و درآمدهای خودمان برای زندگی مردم و به ویژه برای هدف‌های بشر دوستانه و بهداشتی و درمانی استفاده کنیم.

نظر عباس عبدی درباره رئیس جمهور بعدی: فرقی ندارد!

عباس عبدی درباره احتمال روی کار آمدن یک پوپولیست در سال ۱۴۰۰ گفت: در شرایط کنونی چه یک نفر پوپولیست سر کار بیاید و چه فردی که به ظاهر برنامه ای نوشته باشد، تفاوت چندانی در نتیجه نهایی ندارد. عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره رواج رفتارهای پوپولیستی در بین سیاسیون گفت: برای جامعه ای که هیچ صاحب قدرتی راه حلی منطقی و جامع برای آن ندارد یا نمی‌تواند داشته باشد، پوپولیسم سکه رایج است. یعنی سوار شدن بر امواج حرف های بی پایه، بی منطق و بدون دلیل، وعده های پوچ دادن و حرف های چرت و پرت زدن! این اتفاقی است که می افتد.

وی افزود:‌ در مورد آسیبی که این شیوه عمل به کشور می زند مثالی می‌زنم. فرض کنید که یک هواپیمایی حامل سوخت است و فقط با سوختی که خودش حمل می کند به جلو می‌رود، هرچه این سوخت را بیشتر مصرف می کند، هواپیما سبک تر و سرعت آن بیشتر می شود؛ اما در عین حال سوخت آن ته می‌کشد و دیر یا زود سقوط خواهد کرد. این سرانجام پوپولیسم است.عباس عبدی درباره احتمال روی کار آمدن یک پوپولیست در سال ۱۴۰۰ گفت: در شرایط کنونی چه یک نفر پوپولیست سر کار بیاید و چه فردی که به ظاهر برنامه ای نوشته باشد در ساختار موجود تفاوت چندانی در نتیجه نهایی ندارد. همه اینها نهایتا روی یک ریل می افتند و همان را باید تا آخر بروند و این همان وضعیتی است که می بینیم، مگر اینکه مسیر این ریل به طور کلی بازسازی و اصلاح شود، آن موقع دیگر کسی با شعار پوپولیستی و عوام فریبانه و پوچ نمی تواند سر کار بیاید و مجبور است که برنامه قابل اجرا ارائه دهد.

جواد امام: فراکسیون امید «گندم‌نمای جوفروش» بود

عضو شورای‌ عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان گفت: فراکسیون امید با رای مردم به برند اصلاح طلبی، با بیش از ۱۰۰ نماینده در مجلس دهم تشکیل شد، سپس برخی آنها تغییر فراکسیون دادند و «گندم نمای جو فروش» شدند چون با رای اصلاح‌طلبی به مجلس رفتند و خلاف آن عمل کردند.«جواد امام» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، درباره عملکرد فراکسیون امید مجلس دهم گفت: این فراکسیون در مجلس دهم در اقلیت بود. برخی اعضای آن در همان روزهای اول تغییر فراکسیون دادند و به مستقلین و اصولگرایان پیوستند. دبیر کل حزب مجمع ایثارگران اصلاح طلب، سیستم حزبی کشور را دچار اشکال دانست و گفت: در کشور ما حزب جایگاهی ندارد. به همین دلیل امروز شاهد حضور دست‌کم ۱۲۰ حزب در کشور هستیم. حزب می‌تواند برنامه تولید و تدوین کند و کادرسازی انجام دهد. حزب باید با حضور در انتخابات برنامه خود را به رای بگذارد. این در حالی است که نظام انتخاباتی ما برای احزاب جایگاهی تعریف نکرده است. جواد امام یادآور شد: اصلاح‌طلبان باید برای انتخابات ۱۴۰۰ با برنامه حاضر شده و نامزد خود را معرفی کنند و او باید برنامه مورد نظر اصلاح طلبان را نمایندگی کند. به لحاظ سیستم‌های حزبی، جریان اصلاحات باید در پی نیروی تشکیلاتی و حزبی مورد نظر برود تا مطالبات خود را پیگیری کند. وی همچنین فقدان سازوکار حزبی را از عمده ترین دلایل ناکارآمدی مجلس یازدهم ذکر کرد و گفت: مجلس یازدهم در حالی شکل گرفت که محدودیت هایی برای سایر رقبا فراهم شد در حالی که اگر رقابت واقعی شکل می‌گرفت، ترکیب مجلس این نبود. الان هم به نظر می رسد این مجلس برنامه خاصی ندارد و اشخاصی که امروز در آن هستند، غیر از ضرباتی که به خودشان زدند، خروجی خاصی نداشتند.جواد امام خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم اگر دوباره در معرض رای مردم قرار گیرند، شاید دوباره موفق به حضور در مجلس نشوند و رای نیاورند، به دلیل اینکه مردم احساس می کنند این افراد نمی‌توانند آنها را نمایندگی کنند و موثر باشند.

عطاءالله مهاجرانی به قتل رسید؟

وزیر ارشاد دولت اصلاحات به انتشار خبر قتلش واکنش نشان داد. همسر وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز خبر منتشر شده مبنی بر به قتل رسیدن عطاءالله مهاجرانی را تکذیب کرد.در پی انتشار خبر قتل مهاجرانی با ضربات چاقو در شهر لندن، جمیله کدیور با انتشار تصویری از همسر خویش که مربوط به چند ساعت قبل است، خبر را جعلی خواند.جمیله کدیور در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تکذیب این خبر گفت: آقای عطاءالله مهاجرانی در صحت و سلامت به سر می‌برد و خبر منتشره جعلی است.عطاءالله مهاجرانی پس از انتشار خبر به قتل رسیدنش با ضربات چاقو در شهر لندن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «وودی آلن: مرگ می‌تواند هر زمان و هر کجا به سرغ من بیاید. مهم آن است که من آنجا نباشم، نبودم!» 

آمار فلاحت‌پیشه از تعداد تحریم‌های ایران: ۷۰۰ مورد تازه بعد از ترامپ اضافه شد

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، در گفت و گو با برنا در رابطه با آینده برجام گفت: اعتقاد من بر این است که هر آنچه در زمان ترامپ در رابطه با برجام شکل گرفت، هم به منافع آمریکا و هم به منافع ایران، لطمه زد. این حرکت بخشی از یک جانبه گرایی ترامپ بود که رفته رفته موجب شد موضعی منفی در دنیا در خصوص ترامپ شکل بگیرد. به غیر از ۱۲۴۸ تحریم ۹۱۵ تحریم برداشته شده بود اما بعد از ترامپ علاوه بر اینکه تحریم های گذشته احیا شد ۷۰۰ تحریم تازه تحت عنوان تحریم های ترامپ اضافه شد، این وضعیتی قابل دفاع نیست. او افزود: ۴ سال در زمان ترامپ خود او و جریان محافظه کار آمریکا و طیف راست اروپا و دو لابی صهیونیست ها و مرتجعین منطقه علاوه بر اینکه خود برجام را مورد حمله قرار می دادند، دو عامل دیگر را مطرح می کردند که امروز آن دو مورد را به عنوان انتظار از بایدن مطرح می کنند، همین مساله فضا را کمی سنگین می کند.رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم اضافه کرد: به نظر من اولین گام ایرانیان این باشد که چندان خوشبینانه به قضیه نگاه نکنند. چون این سیاست ها یک طرفه نیست و طرف مقابل ما آمریکاست و احتمال دارد، دموکرات‌ها به سیاست های تحریمی ادامه بدهند. از طرفی گزینه نظامی از روی میز برداشته شده و ترامپ سعی کرد از این گزینه استفاده کند ولی موفق نشد؛ بنابراین، به این نتیجه رسید که نمی تواند، موفقیتی قابل پیش بینی کسب کند.

 ادعای احمدی‌نژاد درباره کرونا در گفت‌وگو با ایندیپندنت

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان در گفتگویی اینستاگرامی با ایندیپندنت به سوالاتی پاسخ داده است.کرونا که معلوم است یک ویروس آزمایشگاهی است، ساخته شده و عمدا منتشر شده است با اهداف سیاسی. من معتقد هستم کسانی که دنیا را در صد سال اخیر مدیریت کردند، به این نتیجه رسیده اند که ساز و کارهایشان دیگر پاسخ نمی دهد، باید تغییرات اساسی بوجود بیاورند و انتشار کرونا، یکی از اهدافش پوشش دادن و تغییرات است. یعنی زمینه را برای تغییرات فراهم کنند. دستورالعمل هایی را که منتشر می کنند در دنیا بسیار گنگ است، چند پهلو و متناقض است و هر کشوری که بخواهد از آن دستورالعمل ها تبعیت بکند، دچار مشکلات می شود. بنظرم در ایران هم مشکل اصلی این است که مدیریت کرونا، در تبعیت از سیاست هایی که بهداشت جهانی منتشر می کند، دارد اتفاق می افتد و همین باعث شده که مهار کرونا در ایران با مشکلات جدی مواجه شود.

محاکمه مدیری که با همکاری اینترپل به کشور برگردانده شد

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران ارزی: یکشنبه، علیرضا حیدرآبادی پور مدیر عامل سابق بانک سرمایه در دادگاه محاکمه می‌شود.مسعودی مقام درباره محاکمه رئیس سابق بانک سرمایه گفت: این متهم یکی از مدیران عامل سابق بانک سرمایه بوده که در جریان تحقیقات مقدماتی پرونده از کشور خارج می‌شود.وی گفت: شهریور سال گذشته با تعیین وقت دادرسی برای رسیدگی به اتهامات مدیران سابق بانک سرمایه، این متهم نیز که در کشور حضور نداشت، با تعیین وکیل تسخیری در دادگاه، غیابی محاکمه و رای محکومیت وی صادر شد.قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: اخیرا علیرضا حیدرآبادی پور با همکاری پلیس اینترپل از اسپانیا به کشور برگردانده شد و یکشنبه در دادگاه محاکمه می‌شود.وی افزود: اطلاعات خوبی از سوی این متهم ارائه شده که بخشی از ابهامات در پرونده فساد بانک سرمایه را روشن می‌کند.

واکنش امام (ره) به اصابت موشک در اطراف جماران

روزنامه «کیهان» به نقل از مرحوم سیداحمد خمینی نوشت: یک روز بعد از ظهر حدود هفت تا هشت موشک به اطراف جماران اصابت کرد.‏‎ ‎‏خدمت امام رفتم و عرض کردم: اگر یک مرتبه یکی از موشک‌های ما به کاخ صدام بخورد‏‎ ‎‏و صدام طوری بشود ما چقدر خوشحال می‌شدیم، اگر موشکی به نزدیکی‌های اینجا - جماران - بخورد و سقف اینجا پایین بیاید و شما یک طوری بشوید چه؟ امام در پاسخ‏‎ ‎‏گفتند: «والله قسم، من بین خودم و آن سپاهی که در سه‌راه بیت است هیچ امتیاز و فرقی‏‎ ‎‏قائل نیستم. والله قسم، اگر من کشته شوم یا او کشته شود برای من فرقی نمی‌کند.» من‏‎ گفتم: ما که می‌دانیم شما این گونه هستید اما برای مردم فرق می‌کند. امام فرمودند: «نه،‏‎ ‎‏مردم باید بدانند اگر من در یک جایی بروم که بمب، پاسداران اطراف منزل مرا بکشد و‏‎ ‎‏مرا نکشد، من دیگر به درد رهبری این مردم نخواهم خورد. من زمانی می‌توانم به مردم‏‎ ‎‏خدمت کنم که زندگی‌ام مثل زندگی مردم باشد. اگر مردم یا این پاسداران یا کسانی که در‏‎ ‎‏این محل هستند یک طوری‌شان بشود، بگذارید به من هم بشود تا مردم بفهمند همه در‏‎ ‎‏کنار هم هستیم.» گفتم: پس تا کی می‌خواهید اینجا بنشینید؟ به پیشانی مبارکشان ‌اشاره‏‎ ‎‏کردند و فرمودند: «تا زمانی که (ترکش) موشک به اینجا بخورد.» 

دیپلمات ایرانی: بایدن تحریم‌ها علیه ایران را لغو نخواهد کرد

علیرضا شیخ عطار، سفیر اسبق ایران در آلمان با انتقاد از کسانی که در ایران، موضوع تحریم را در رابطه میان آمریکا و ایران برجسته می کنند، آن را یک انحراف دانست و گفت: وقتی از ریشه های دشمنی آمریکا از ایران منحرف شویم، حتما در تصمیمات خود نیز دچار اشتباه می شویم.وی تحریم را یکی از جلوه های دشمنی آمریکا علیه ملت ایران دانست و اظهار کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی، تابوی چهار قرنی سکولاریسم بر تمام جهان که از غرب سرچشمه گرفته بود را شکست و این سبب ایجاد کینه ای در آمریکا علیه ایران شد. سفیر اسبق ایران در آلمان درباره دیگر چالش هایی که ایران اسلامی علیه آمریکا ایجاد کرده و باعث دشمنی ایالات متحده شده است، بیان کرد: به چالش کشیدن سلطه دومین مساله ای است که سبب ایجاد کینه دولتمردان آمریکایی علیه ایران شده است. آمریکا پس از جنگ جهانی دوم که میراث دار استعمار انگلیس شد، از طریق سلطه حاکمیت خود دنیا را تحت حاکمیت خود قرار داد؛ اما ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حاکمیت سلطه را به چالش کشید.

وی از تقابل آمریکا با چالش هایی که ایران ایجاد کرده است گفت و عنوان کرد: یکی از راه های مقابله آمریکا با ایران، ایجاد تحریم است و اگر همه تمرکز خود را روی تحریم بگذاریم، دشمنی اصلی را فراموش خواهیم کرد.شیخ عطار درباره اظهارات جان بولتون در خصوص لغو تحریم های ترامپ توسط بایدن بیان کرد: تردید ندارم این تحریم ها حذف نخواهند شد. با جمع آوری سخنرانی های بایدن و حزب دموکرات درباره ایران مشخص شد، آنها اساسا با تحریم ایران مخالفتی نداشتند و انتقاد از ترامپ بابت خروج از برجام به این دلیل بوده که سبب جدا شدن متحدین آمریکا از این کشور شده است.

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

بازار گمانه‌زنی‌ها درباره ورود احتمالی سعید جلیلی به کارزار انتخاباتی ۱۴۰۰ ایران در حالی داغ است که دو پیام توئیتری وی درباره برجام مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است.مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های توئیتری، برجام را خسارت محض و تعهدی یک طرفه عنوان کرده بود که تحریم بیشتر ایران نتیجه آن بوده است.

جلیلی در این پیام توئیتری نوشت: «آنها آن چه را که بیشتر بود گرفتند، حداقل را هم ندادند. حالا باز دوباره تعهدات بیشتری میخواهند؟‌»محسن عبداللهی استاد حقوق بین الملل در دانشگاه شهید بهشتی یکی از کاربرانی است که به ادعای جلیلی پاسخ داده است.این کارشناس ارشد حقوق در پاسخ به جلیلی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مخالفین مذاکره با غرب غالبا در چند ویژگی مشترک هستند که یکی از این ویژگی ها این است که آنها خود در گذشته نمایش ناامیدکننده‌ای از مذاکره داشته‌اند. عبداللهی افزود: مخالفان مذاکره با غرب هیچ راه حل جایگزینی به جز کلیشه‌ «اتکای به داخل» ندارند و در سر سودای مذاکره دارند.وی تصریح کرد: اتکای به داخل نه تنها خوب که ضروری است اما با توجه واقعیت‌های دنیای امروز کافی نیست.

جناب دکتر جلیلی، کُل داستان را بفرمایید!

در شرایطی که صدایی از داخل ایران درباره مذاکره مجدد با آمریکا بلند نشده و آنچه درباره مذاکره تهران - واشنگتن گفته می شود فقط گمانه زنی رسانه ای مخالفان خارج نشین جمهوری اسلامی است که با هدف ایجاد تفرقه در میان سیاسیون ایرانی این مسائل را مطرح می کنند اما رییس تیم مذاکره کننده ایران در دولت های نهم و دهم در توئیت دیگری نوشت: عده‌ای می‌گویند برویم دوباره مذاکره کنیم!‌‌جلیلی برای تقبیح مذاکرات گذشته با غرب که به امضای برجام منجر شد، نوشت: یکی از اقدامات دولت اوباما و سناتورها پس از امضای برجام، تمدید ده‌ساله تحریم های ایران موسوم به آیسا و همچنین امضای قانون ویزا بود.وی تصویب قانون تجمیع و توسعه تحریم‌های ایران موسوم به کاتسا با اجماع حداکثری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را از دیگر پیامدهای امضای برجام برای جمهوری اسلامی عنوان کرد.

رضا نصری حقوقدان و کارشناس مسائل سیاست خارجی در پاسخ به جلیلی طی پیامی در توئیتر نوشت: جناب دکتر جلیلی، کُل داستان را بفرمایید! وی در توضیح «کل داستان» خطاب به دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: قانون آیسا که بستر حقوقی بسیاری از تحریم‌هاست، تمدید شد و از کنگره (به ویژه کنگره جمهوری‌خواه) انتظاری جز این هم نبود اما معافیت‌های مورد توافق در برجام تا زمان خروج ترامپ از توافق پا برجا ماند! این حقوقدان اضافه کرد: اصلاح قانون ویزا که یکی دیگر از دستاوردهای جریان تندرو در واشنگتن بود، محدودیت‌هایی برای کسانی که در ظرف پنج سال گذشته به هفت کشور نامبرده سفر کرده بودند برای دریافت ویزای آمریکا ایجاد می‌کرد؛ اما برجام موجب شد دولت اوباما مجبور شود از میان این کشورها صرفاً برای «ایران» معافیت‌هایی قائل شود تا طبق تعهداتش مانع «عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی ایران» نشود. وزارت خارجه آمریکا نیز معافیت‌هایی برای تجار و سرمایه‌گذاران و غیره که به ایران سفر می‌کردند صادر کرد. نصری درباره دیگر نتایج مثبت برجام نیز نوشت: صرف وجود برجام موجب شد اتحادیه اروپا نیز با تهدید به اتخاذ اقدام متقابل و وضع شرایط سختگیرانه ویزا برای اتباع آمریکایی با این اصلاحیه قانون آمریکا به شدت مخالفت کند. در مورد سایر کشورهای لیست‌شده در قانون مذکور چنین حساسیتی وجود نداشت.

 
روایت کریمی قدوسی از دستاورد مذاکرات
 
جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس درباره دستاوردهای مذاکره در توییتر نوشت: بارها تأکید کردند اگر مذاکره نشود جنگ می‌شود. مذاکره کردند و عملیات های تروریستی افزایش یافت و به مجلس، مرقد امام(ره)، رژه اهواز و نطنز حمله شد و اسرار امنیتی ما توسط نفوذی ها و هیأت های اقتصادی ربوده شد و بارها تکرار کردند که ما سایه شوم جنگ را دور کردیم.
 
شهادت سه مرزبان ناجا طی درگیری با تروریست‌ها در شمال غرب کشور
 
سه نفر از نیرو‌های مرزبانی بر اثر درگیری با تروریست‌ها در شمال غرب کشور به شهادت رسیدند و تلفات سنگین و مهلکی را به عناصر ضد انقلاب وارد کردند. عناصر مسلح ضد انقلاب در حوزه گروهان مرزی "تکور" در استان آذربایجان غربی حدود ساعت ۱۳:۵۰ امروز با تعدادی از عوامل مرزبانی به صورت مسلحانه درگیر شدند که با حضور عوامل کمکی به منطقه و با مقاومت کم‌نظیر، رشادت و ایثار نیرو‌های جان بر کف مرزبانی ضمن دفع حمله تروریست‌ها از نفوذ آنان به خاک مقدس کشور جمهوری اسلامی جلوگیری به عمل آمد. در این درگیری سه نفر از نیرو‌های مرزبانی به نام‌های استوار دوم "مسلم جهان‌آرا"، استوار دوم "مالک طاهر" و سرباز وظیفه "کامران کرامت" به درجه رفیع شهادت نائل و دو نفر مجروح شدند. با توجه به تبادل آتش پرحجم نیرو‌های خودی شواهد، حاکی از وارد شدن تلفات سنگین و مهلکی به عناصر مسلح ضد انقلاب است که گزارش تکمیلی اعلام خواهد شد.
 
روایتی از دیدار با مهدی کروبی

حجت نظری درباره چگونگی مهیا شدن دیدارش با کروبی عنوان کرد: ارتباط بنده با کروبی به سال ها قبل بازمی گردد. در حال حاضر نیز کسانی که تاکنون توانسته اند با او دیدار داشته باشند همه جزو کسانی هستند که ارتباطشان با او مربوط به سال های پیش از حصر است. به طور طبیعی به اینکه در حال حاضر چه موقعیت شغلی و سیاسی دارم ارتباطی پیدا نمی کند؛ بنده این امکان برایم مهیا شد که با کروبی دیدار داشته باشم، چون هم ارتباط قبلی داشتم و هم خانواده در کنار سایر اسامی، اسم بنده را به مسئولین ذیربط ارائه دادند و الحمدالله با حضور بنده، همسرم و فرزندم موافقت شد. این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: این دیدار نیز کاملا خانوادگی بود و هیچ کس در این جمع حضور نداشت. بنده به همراه همسرم و فرزندم و همچنین مهدی کروبی، فاطمه کروبی و حسین کروبی حضور داشتند که فضایی راحت و صمیمی بود که امیدوارم این اتفاق، همچنان ادامه دار باشد.

او در پاسخ به این که محوریت بحث درباره انتخابات 1400و اصلاح طلبان در این دیدار چه بود و کروبی بر چه نکاتی تاکید کرد، عنوان کرد: بیشتر در این باره تبادل اطلاعات شد، کروبی بیشتر از تحرکات انتخاباتی می پرسید و اینکه چه کسانی و چه گروه هایی در حال حاضر فعالتر هستند و بیشتر حول این موضوع صحبت کردیم که چه افرادی می توانند، شانس بیشتری برای انتخابات آتی داشته باشند و اینکه گروه های مختلف سیاسی چه نقشی، می توانند در انتخابات ایفا کنند؟ حجت نظری ادامه داد: در واقع به این بحث ها که اصلاح طلبان یا مشخصا حزب اعتماد ملی چه باید کند، وارد نشدیم و به بیانی به صورت کلی، درباره انتخابات گفت و گو و فعالیت گروه ها و افراد مختلف را با یکدیگر مرور و تحلیل کردیم.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این که آیا کروبی پیشنهاد مشخصی به اصلاح طلبان و یا حزب اعتماد ملی داشت یا خیر، گفت: کروبی ممکن است در ادامه پیشنهادی ارائه کند؛ اما تاکنون هنوز شرایط برای تصمیم گیری و ارائه پیشنهاد بسیار زود است. از این روی، نمی توان به آسانی درباره انتخابات صحبت کرد حتی کسانی که در حصر نیستند هم، نمی توانند به وضوح آینده را پیش بینی کنند؛ بنابراین هم چنان نیاز است که زمان بگذرد و اتفاقات دیگری رقم بخورد تا حدوی، شرایط و آرایش های انتخاباتی مشخص تر شود تا بعد از آن بتوان، تصمیم گیری کرده و آن تصمیمات را اجرایی کرد.
 
او در پایان تاکید کرد: از مسئولین محترم دولتی که از قضا، یکی از دلایل روی کار آمدنشان، حمایت های جریان اصلاحات و بزرگان اصلاحات، مشخصا کروبی و موسوی است، خواهش می کنم در این شرایط به این موضوع فکر کنند که باید در کنار اینکه حتما دغدغه های این عزیزان و مردم را مرتفع کنند به لحاظ شخصی هم تلاش کنند که این درخواست وقت برای دیدار را داشته باشند و بتوانند به محل حصر راه پیدا کنند. برای مسئولین، مرور کردن سال های پیش از مسئولیتشان می تواند مفید باشد چراکه یادآوری خوبی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۹
شما نمیتونید برا برجام ناز کنید
شما که قیمت یه تخم مرغ رو نمیتونید ثابت نگه دارید دیگه ناز نکن خواهشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
هیچکس حق نداره فرصت سوزی بکنه !!!
اوج اشتیاق وعجله برای مذاکره با قاتلین شهیدسلیمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
برای رسیدن به مقاصد سیاسی و اقتصادی خود شهید سلمانی را خرج نکن لطفا
باید هر موضوعی که به نفع مردم بیکار و فقیر ایرانه انجام بشه نه آرزوهای شما شکم سیران کاسب جنگ و تحریم
پشمیان از رایم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
بایدن بازی هم آخرین پرده سرکاری مردم توسط دولت روحانی است و دیگر هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
والا مرگ خیلی بهتر از زندگی کنونی مردم هست

پس لطف کنید لفظ شهید و والامقام به کار نبرید، چون مردم ایران اوضاع مناسبی ندارند و حتی بعد از برجام هیچ چیز گیر مردم نیومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
دوست ناشناس 22:07
شماها هرکجا کم میارید دم از سردار سلیمانی میزنید سردار سلیمانی صدهابار از اقای ظریف تعریف وتمجید میکرد واونموقع سردار شماها نبود؟ شماها اگر واقعا طرفدار سردار سلیمانی هستید چرا انتقام سخت را نداشتید گذاشتید برای سالیان دور؟ بازهم درضمن حون سردار وسرداران وسربازان و... برای همه ما مردم ایران عزیز وگرامی هست چون فرزندان این مرزوبوم بودند وهستند ولی توضیح بده چطور خون صدهاهزار شهید جنگ تحمیلی وصدها دختران وزنان سوسنگردی وبستانی هویزه ای که بدستان سربازان کثیف عراق مورد تجاوز جنسی قرارگرفتند وزنده به گورشان کردند غیرت ورگ غیرتتان باد نکرد الان مراوده دارید کمک مالی میکنید وعزیز ومحترم میشمارید ماهم میگوییم خون عزیزان ما نباید پایمال شود چه شهدای جنگ ایران وعراق وچه شهدای ترور مخصوصا سردار ولی جاده انتقام شماها یکطرفه هست باید مذاکره صورت بگیرد چون کمر ملت خمیده وخمیده تر شده است بخدا هرکدام از این مسئولان وروحانیان حوزه دم از مقاومت وعدم مذاکره میزنند بخدا بخدا طعم گرسنگی را نچیشده اند طعم فرزند بیکار داشتن را نچشیده اند طعم مستاجری وفقر وسفره خالی را نچشیده اند وگرنه اگر شماها مثل مردم ایران بودید وزندگی میکردید صدهابارزودتر مذاکره میکرد ولی افسوس خون سردار ومرگ برامریکا ومقاومت فقط فقط پله ترقی ورسیده بقدرت هست وبس نه گامتان خدایس هست نه کلامتان وگرنه اوضاع اقتصادی مردم ورنج مردم باید برای شماها درداور باشد نه پول وقدرت وشکم سیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
در ضمن مشکلات خارجی را اینقدر نخواهید بزرگ کنید که سو مدیریت داخلی را کمرنگ کنید
ناشناس
| Philippines |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
به جای این همه اختلاف بین اصلاح طلبان و اصول گرایان بر سر برجام ایکاش یک رفراندوم برگزار میشد و به خواسته ملت احترام گذاشته میشد.ملت ایران سواد وبینش سیاسی در حد تیم ملی المان دارد و میتواند خوب را از بد تشخیص بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
علی رغم تبلیغات گسترده وشبانه روزی بورس به دلایل زیرهمچنان نزولی خواهد بود یادربهترین حالت بانوسان ناچیز درجاخواهد زد:
۱- تحریم عنقریب بورس
۲- کاهش قیمت دلار
۳- افزایش اجتناب ناپذیر نرخ سودبانکی ( کما اینکه ازهمین الان بیشتربانکهای خصوصی نرخ سودشان راافزایش داده اند)
۴-ازدست رفتن اعتماد عمومی به بورس
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ناشناس 23:42
حرف حق مردم را زدی
خدا اجدادت را رحمت کند
تابناک ممنون که منتشر کردی
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
کجایند مردان بی ادعا؟


مگه رهبری نگفتند کسی حق دخالت تو کار دولت رو نداره؟

چاپلوسان وتندروها همچنان با آخرین سرعت شان همچنان میتازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
برجام میتونست یه فرصت ایده آل برای مذاکره ای سودآور باشه ولی با عجله آقایون برای دادن امتیاز شد خسارت محض.حداقل اگر مذاکره ای هم صورت میگیره ،کسی مذاکره کنه که ترسو نباشه...
سید علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
دوست 23:42
میفرمایید باید مذاکره صورت بگیرد
مگر از سال 92 مذاکره نمیکنن و مگه برجام را امضا نکردند پس چرا وضع بهتر شد
آیا دو باز از یک سوراخ گزیده شدن شرط عقل است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
من حاضرم سایر تحریم ها را بردارم

این شعار پوپولیستی نبود عایا
یکی از کسانی که باید به علت تحمیل این همه رنج و درد به ملت ایران در نتیجه تحریم ها محاکمه بشه و به سزای عملش برسه جلیلی است، نه این که ادعای ارث و میراث داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
بلایی که سر ما آوردین جلیلی باید درس بیاموزد از مدیریت شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
جالبهاصولگرایان بعد از برجام می گفتند همه چیز دادیم و هیچ چیز نگرفتیم

حالا لطفا خودتون برید مزاکره کنید و همه چیز رو نگه دارید، تحریم رو هم حل کنید، از امریکا خسارت 100 میلیارد دلاری بگیرید و اسرائیلی ها هم برند تو آریزونا کشور تشکیل بدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
همین اقای جلیلی افراطی 8بار پرونده هسته ای ایران را به شورای حکام وشوزای امنیت برد وسه بار کشورایران را دراستانه جنگ قرارداد وهمین اقای جلیلی برای فرار از بی لیاقتی خود مجبور هست از برجام بد بگوید چون درزمان ایشون کلی ازاموال وریال ایران بخاطر تنش وجریمه ازسوی امریکا ضبط وبلوکه ومصادره شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
جلیلی آنقدر عرضه داشت که اروپا و امریکا را سرکار بگذارد تا به غنی سازی ۲۰ درصد برساند تا روحانی بتواند آن را حراج کند و به اسم برجام مردم را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
شما که باعث شدید روحانی بیاد روی کار دیگه خجالت بکشید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اگر در هر کشور در دنیای مدرن بود
جلیلی و همکاران او به جرم ندانم کاری و خساراتی که از ناحیه ۷ قطعنامه تحریمی به کشور و مردم زدند
باید محاکمه و زندانی میشدند و برای همیشه از کار سیاست دولتی اجتناب میکردند
ولی رافت و رحم و شفقت بی اندازه مردم و رفاقت دوستان ایشان!! باعث شده
تا جلیلی طلبکار هم باشند !!!!!؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
واقعا تعجب می کنم از این اظهار نظرهای عجیب
لطفا فقط یک دستاورد برجام را بفرمایید؟
بعضی ها انگار تو کره ماه دارند زندگی می کنند؟ ما با تورمی از این دولت بی تدبیر ناامید مواجهیم که در طول تاریخ ایران بی سابقه بوده
بابا خیال پردازی نکنید با واقعیت صحبت کنیم بقیه همه داستانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
آشوب 88 زمینه ساز تحریم ها شد
برخلاف همه ادعای بعضی ها
ایران در ظاهر مستقل است
ولی
در عمل وابسته ترین کشور در پهنه گیتی به امریکا شده به طوریکه دیروز عطار محله گفت
قیمت فلفل سیاه و حتی داروی نظافت
توسط خزانه داری امریکا و لحظه ای مشخص می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
شما را همان بِه که منبع موثق اخبارتان عطار سرکوچه باشد
ناشناس
| Japan |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
در صادرات گوجه فرنگی به عراق زمانی اول شدیم که مردم از خوردن املت هم محروم کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
منبع اخبار عطار نیست بلکه واقعیتهای بازار منبع موثق است
وقتی سه ماه پیش هل کیلویی 800 هزار تومان بوده و امروز کیلویی یک میلیون و دویست و دلیلش هم افزایش قیمت دلاره حتی عطار و بقال و نانوا هم می فهمند همه چیز وابسته به امریکا و تحریمه
البته شماها متوجه نمی شوید چون طوری به جاهای خوب متصل هستید که افزایش قیمتها پول های کف جیبتان را هم کم نمی کند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
ناشناس ۲۲:۳۹

اینها رو برای کی میگی

این آدم های شکم سیر که خرید نمی کنند

اصلا تو زندگیشون زحمتی برای خرید خانه مسکونی نکشیدند بلکه همه چیز رو دولوپی گذاشتند جلوشون

معلومه دارن می سوزن
ناشناس
| Sweden |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ناشناس عزیز21.54هم تلخ است وهم طنز اما واقعیت دارد.ضمنا رییس جمهور قبلی هم از طریق کسبه نارمک قیمتها را رصد میکرد
نیلوفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
آهای آقای ناشناس اولی ، اگه اقتصاد و اداره کشور رو در دست چند نفر عطار و بقال میدادند بهتر از این مسولین اداره میکردند ، آقا به کجا وصل هستی فکر کنم خیلی سیر هستی
آقای حقوق دادن هر وقت آمریکا آمد محدودیت هسته ای ایجاد کرد آن وقت از حقوقدان خودتان استفاده کنید!!!!
میزان مشارکت در انتخابات آمریکا نشان داد کارش تمام است؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
نه اینکه ما در شرایط گل و بلبلیم
هر بی عرضی و نا کارآمی رو میندازیم گردن امریکا،
ناشناس
| Romania |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
خب اون امام جماعت هم گناه داره و باید در هفته یکبار هم شده یه چیزی بگه . شما به دل نگیر
لعنت بر پژاک تروریست
بیچاره کره شمالی که اندازه یکی‌از استان های ریز ما نیست ولی آمریکا جرات حمله به آن را ندارد ولی همین که خودش را خلع سلاح کند نابودی ان حتمی است آن وقت آقایان غرب گرا با ادبیات جنگ و صلح می آیند در راس کار و کشور را بیچاره می کنند تازه آن هم به دروغ که جنگ می شود اگر باج ندهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
یادت رفت بگی که مردم کره جنوبی دارن از گشنگی علف میخورن
راستی خوش بحالشون واقعا آدم حسرت اونا رومیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
مردمش !!!!!
ایرانی پشیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
بله...خوشبخت کره شمالی که بمب اتم داره ولی مردم خوشبختش علف میخورن ....
1
جناب احمد خاتمی ما دو دسته سیاستمدار داریم.یکی انها که عمل میکنند و دستور شلیک میدهند و دومی انها که لفاظی میکنند.بایدن در موقعیت معاون اوباما سالها فرصت داشت تا دستور شلیک بدهد اما نداد چون او نیز میدانست شهید کردن سردار سلیمانی تا چه حد احمقانه و رو کننده دست امریکا در حمایت از داعش است.او این کار را نکرد چون از یک عقلانیت مختصر بر خوردار بود.ترامپ اما بیمحابا دستور شلیک داد و البته این سرگیجه امروز او در شکست انتخاباتی حاصل همان خطای راهبردیش بود.حال شما فردی که دستور شلیک داده با دیگری که فقط لفاظی میکند تا در کشورش در برابر یک اقدام کاملا خطا و غیر قانونی دو دستگی ایجاد نشود یکی میدانید؟معلوم میشود حضرتعالی با وادی سیاست اندکی بیگانه هستید.لفاظی سیاستمداران جزوی از برنامه های روز مره انهاست.حتی اگر به انچه میگویند خود نیز کوچکترین اعتقادی نداشته باشند.لفاظی بایدن در مورد شهید سلیمانی اگر بر فرض صحت هم داشته باشد یک بازی کثیف با کلمات است که محلی از اعراب ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
همان اوباما سخت ترین تحریم ها بر مردم ایجاد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
نان و آب شعار دادن علیه آمریکا طوریه که نمی شه از آن چشم پوشید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
مطالعه بفرمایید لطفا که دستور چند حمله تروریستی توسط بایدن صادر شد

‏جو بایدن را بشناسید

از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون اول رئیس جمهور آمریکا بود و در دوره معاونت او آمریکا

۳۵ بار یمن
۴۹۶ بار لیبی
۳ بار پاکستان
۱۴ بار سومالی
12095 بار عراق
1337 بار افغانستان
را بمباران کرد
اوباما و جوبایدن طراح وشروع کننده جنگ در سوریه بودند
وقتی شهید سلیمانی شهید شد بایدن گفت حقش بود
مراقب باشید ظریف و اصلاحات و اعتدالیون او را فرشته جا نزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
ناشناس 22:56این ها با یک پوست شکلات تو خالی خام می شوند و همه چیز را فراموشی می کنند آن هم از عمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
دلیل شکستش شلیک نبود زیرا مردم امریکا اکثرشان با او هم عقیده بودند .دلیلش نارضایتی گسترده در امریکا از عملکرد ترامپ است.
مصظفی معین برای ریاست جمهوری فرد مناسبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
اصلاح طلبان تنها جریانیه که کارنامه قبولی میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
آزموده را دوباره آزمودن خطاست را به احمدی‌نژاد هم بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
آقای معین سال ۸۴ کاندید شدند ولی اون زمان اصلاح طلبها نتونستند به وحدت نظر برسند و فقط به ایشون رای بدند. بخاطر همین احمدی نژاد مقابل رفسنجانی قرار گفتش. اصلاح طلبها
هنوز هم میتونند امیدوار باشند اگر ادم بسیار قوی معرفی کنند که همگی اجماع داشته باشند. اینطور افرادی هم دارند. قوی
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
فقط هاشمی‌طبا
ایران و امریکا
مانند آب وآتش
هیچ وقت یکجا جمع نشده اند و جمع نخواهند شد
هرجا آب هست جای آتش نیست وهر جا آتش هست جای آب نیست
البته امریکا نهایت استفاده را از این موضوع در صحنه بین الملل می برد
و در ایران هم
نهایت استفاده را یک عده قلیل می برند.
این اختلاف تا قیام قیامت حل نشدنی خواهد ماند..
اختلاف این دو ذاتی و حل ناشدنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
این تفکر نشون میده که هنوز فریز هست مغزت، در جهان هر روزه شاهد تغییراتیم و کسانی ضرر میکنند که در مقابل تغییرات بایستند و مقاومت کنند
ناشناس
| Austria |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
برای همینه که بسیاری از مسئولین گرین کارت آمریکا را در جیب دارند و فرزندانشان هم ساکن آمریکا شده اند؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای فلاحت پیشه تحریم چند باره دوباره که محاسبه نمی کنند فقط برای ژست قهرمانه و برای ساده لوحان کار ساز است شما جز کدام دسته هستی؟
2
جناب امام جمعه کرج دعا کنید چنین نباشد زیرا روزی که کار امریکا تمام شود ما ملل جهان سوم یا توسط چینیهای همه چیز خوار خورده میشویم یا توسط رفقای روس برای کمونیست شدن تحت فشار قرار میگیریم‌. نظم کنونی جهانی و جهان چند قطبی فعلا بهترین حالت ممکن برای ما است
من نمی دونم امثال جلیلی و کریمی قدوسی کی می خواهند خود را از خواب بیدار کنند که برجام اردیبهشت 97 با خروج آمریکا تمام شد، تمام حوادث و ... هم که به آن استناد می کنند برای بعد از آن تاریخ هست.
ضمنآً آقای جلیلی اگر مذاکره اینقدر بد است چرا خودتان انقدر بودجه کشور را برای مذاکره تلف می کردید. همان موقع هم می گفتید مذاکره بیهوده است و به عکس گرفتنهایتان با اشتون خاتمه می دادید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
جناب جلیلی ٬ چه چیزی رشد اقتصادی کشور را از منفی۷ درصد در سال ۹۱ به مثبت ۶ در سال ۹۴ رساند اگر کار برجام نبود اجبارا ان را باید به حساب تدبیر دولت نوشت پس دربرابر دولت تدبیر سر تعظیم فرود اورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
برجام اواخر سال 94 ثبت شد
تازه شما اول آن موقع همه چیزتان را دادین و چند ماه بعد تازه یک بخش کوچکی از منفعت اقتصادی آن را دریافت کردین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
سوال کنکوری: تنها یک دستاورد برجام را ذکر کنید؟
اون عزیزی که نوشته رشد در 94 به 6 درصد رسید الان رشد چنده؟ اون برجامی که نتونه خودشو دو سال زنده نگه داره همون پاره بشه بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ببخشید اشتباها منفی دادم
برجام بهانه است و هر بار که کوتاه بیایید آن ها چیزهای بیشتری می خواهند و قطعا اگر وارد بازی برجام بایدن شوید قطعا دنبال چیزهای بیشتری هستند
و از قراداد ترکمنچای که فقط یک قراداد بود و تمام شد برجام شما می شود بامبول بازی چند باره برای فشار بر کشور در دوره های مختلف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
بجز شعار توخالی راه حل عملی چی داری رو کن ببینیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
شعار تو خالی؟
غرب زده ها دنبال مدینه فاضله هستند و فکر می کنند اگر هر درخواستی از آنها را قبول نکنین واویلا می شود نخیر یکبار هم از داخل شروع کنید تا ببینید چطوری تحریم ها خود به خود کنار می رود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
راه حل عملی : مردم در فقر و بد بختی مقاومت کنند و کاسبان تحریم و آقازاده ها و نورچشمی ها شعار مرگ بر امریکا بدهند با گرین کارت آمریکا در جیب به غارت اموال مردم بپردازند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ترکمنچای مثال خوبی بود. ترکمچای را کشور دوست و برادر روسیه به ایران تحمیل کرد
الان هم بیشترین منفعت از تحریم ایران را روسیه و چین و آقایون کاسب تحریم می برند و بزرگترین متضرر مردم ایران هستند
ایران را زندان نکنیم ، بگذارید از فرصت مذاکره استفاده کنیم ، وضعیت کشور رو مرحله ای رسوندید که بانکها کشور جاسوسی حسابهای مردم رو میکنند ولی خودتون از پولشویی بین المللی فراری هستید ، فکر کنم با دامه این روند چهار روز دیگه حسابهای مردم رو مصادره خواهید کرد و اعتماد فعالین اقتصادی رو از بین خواهید برد و کسی جرات کوچکترین فعالیت اقتصادی واردات یا صادرات یا خرید و فروشی نخواهد داشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
آن سوئیس شما رتبه های اولیه در پول شویی را دارد
در ضمن همه اقتصادهای با ثبات دنیا از حساب ها جاسوسی می کنند و نمی گذارند پول ها بی دلیل تورم ایجاد کند اما اینجا دلال بازی آزاد است
سید مهدی
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ناشناس ۲۳:۱۰
دوست دارم منبع حرفت رو بدونم؟ این حرفارو از کجا در میارید؟ رتبه یک پولشویی سوئیسه؟
چرا اینقدر دروغ میگید. هر حرفی رو از هر ادم بی اطلاعی میشنوید چرا باور میکنمید و تکرار میکنید
کار سختی نیست. فقط تو گوگل یه سرچ بکن تا بفهمی داری کذب محض میگی
یاد احمدی نژاد بخیر که باج نداد و پاسدار دانش کشور بود و ان را نفروخت و هم اینقدر اقتصاد را رها نکرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
پاسدار دانش کشور؟
یه خورده عجیب به نظر میرسه ولی قسمت دوم حرفتون درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
باید بهش جایزه نوبل میدادن حیف که بهش نرسید. مثل ترامپ حیف شدش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
ما دو تا احمدی نژاد داریم
احمدی نژاد مسکن مهر
احمدی نژاد متوهم
مردم فقط اولی رو قبول دارن
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
بله دیگه دانش کشور.گفت با در قابلمه تو زیر زمین خونه غنی سازی کرده اینو یه کاریش بکن
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
جهش علمی در همه زمینه ها در دوره احمدی نژاد در تاریخ ایران بی نظیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
طرفدارانش هم مثل خودش هستند ... پاسدار دانش!!!! خوبی داداش ؟ توی همین مصاحبه معلومه که چقدر پاسدار دانشه. کرونا ساختگیه... حتما باید برای درمان کرونا از دستورات احمدی نژاد و مشایی استفاده می کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
احمدی نژِاد یک نفر رو داشت که تو زیرزمین غنی سازی می کرد. یک نفر رو هم داشت که به زمین نگاه می کرد و می گفت اینجا چاه نفت وجود داره. هنوز داره یا فرستادتشون آمریکا به آمریکایی ها کمک کنه در راستای پبشرفت علم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
دانش کشور؟؟؟؟؟؟؟
دانشی که به تولید مرسه به درد بای جرز دیوار هم نمیخوره، دانش تئوری هیچ ارزشی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
احمدی نژاد الان کلا هوادار مذاکره است و معتقد است که در گذر زمان عقاید و نظرات افراد متناسب با شرایط تغییر می کند که البته این حرفش کاملا درسته و امیدوارم همه جسارت داشته باشن
سید مهدی
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ناشناس ۲۲:۴۵
اگر منظورت جهش به عقب است موافقم. دوره احمدی نژاد در همه چیز جهش به عقب داشتیم. بالای 50 سال عقب افتادیم از دنیا
هر آدمی که سعی کنه مردم رو ناامید کنه این در واقع هدفش فلج کردن جامعه است حالا با چه نیتی خدا داند اینایی که میگن هیچ چیزی با هیچ چیزی فرق نمیکنه اینا نوکر قدرتن بولداگ قدرت اینا که میگن رییس جمهوری X با Y فرقی نمیکنه وقتی میرن یه دسته سبزی بخرن سبزیا رو زیر و رو میکنن
جواد کریمی فدوسی، خاتمی ، امام جمعه یه جایی، احمدی نژاد، جلیلی ، عبدی ف کروبی ف جواد امام و ..............
خوب به این اسامی دقت کنید

عامل بدبختی و رنج مردم ایران همه این ها هستند و همچنان به اعمال هود ادامه می دهند .

کی مردم از دست این ها نجات خواهند یافت؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
روزنامه کیهان گفته زمان جنگ ۸ یا ۹ تا موشک اطراف جماران خورده. دیده بودیم تو تاریخ دست میبرن ولی نه اینطوری. آقای شریعتمداری میشه جای موشک ها رو بفرمایی کجا خورده؟
عباس عبدی یک پوپولیست به تمام معناست و هم حامی پوپولیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
اگر از دیوار سفارت امریکا بالا نرفته بود و در بد بختی مردم شریک نبود خوش نام تر بود
شاخص ۸۰ هزار واحدی = دلار ۳۰۰۰تومان
شاخص۸۰۰هزار واحدی = دلار ۳۰ هزار تومانی
قبول کنید سرکوب ارزی ۹۷ و ۹۸ باعث حبابی شدن بورس شد و بازار مسکن و خودرو رو نیز نابود کرد، فعلا با امدن بایدن وضعیت بازارها کمی متعادل شد .و بهترین گزینه فعلا سپرده بانکی هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
این بازی های دولت است که با ورود به هر بازار آن را بالا می برد و نمی گذارد پایین بیاد به غیر از بورس بیجاره
در ضمن بورس و دلار هیچ وقت مانند هم حرکت نمی کنند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
باز 2 روز بورس سبز شد حسودان و سمپاش ها پیداشون شد
بابا از دلار 3 تومنی تا الان میدونید چنتا شرکت جدید وارد بروس شدن؟ شاخص دلار 30 تومنی حداقل 2 میلیون هست.
قیمت همه سهما الان به سک سوم ارزش واقعیش رسیده
میدونید ارزش کل بروس ایران از تنها یک شرکت نفتی عربستان کمتره؟ بله درست خوندین. ارزش کل بورس
در حال حاضر از ارزش شرکت آرامکو عربستان پایینتره. آیا در واقعیت هم همینطوره؟ مسلما خیر علت اینه که شرکت آرامکو الان روی قیمت واقعیش قرار داره ولی بورس ایران به یک سوم ارزشش حقیقیش رسیده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
میدونید طی 2 سال اخیر چند شرکت جدید به بورس اضافه شدن؟ شما اصلا تعریفی از شاخص دارید؟
مقایسه شما مثل این بود که بگی من 10 پیش 1000 واحد پول داشتم پس امسال هم باید 1000 واحد داشته باشم. پس این همه کار و تلاش و پس انداز این 10 سال کجا رفته؟
برجام باید در کتب درسی اورده شود تا درس عبرت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
عزیزانی که برجام را نابود کردند اکنون عذاب وجدان ولشان نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
کاملا درست هستش. اشتباهاتی هم که شد مثل موشک پرانی هم باید اورد. یک قضاوت باید همه جانبه باشه نه یکسویه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
اتفاقا خروج از برجام هر چند از جانب ترامپ باید درس عبرتی شود که همه دیدند چطور تورم طی ۲سال به نزدیک ۱۰۰۰درصد رسیده
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
اتفاقا خروج از برجام باید درس عبرتی شود که همه دیدند چطور تورم طی ۲سال به نزدیک ۱۰۰۰درصد رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
علاوه بر موشک پرانی و شعارهای بی پایان مرگ اینکه روز بعد امضای برجام اعلام کردیم شرکتهای آمریکایی را به ایران راه نمی دهیم و باعث شدیم امریکا از امضای برجام منافعی نداشته باشد و ترامپ کاسب مسلک بزند زیر میز را هم در کتاب درسی بیاورید
این نوع اشتباهات باید درس عبرت تاریخ شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
خخخه
موشک در برجام نیست ابن یک دو هم این که مانور نظامی از موردهای اولیه برای جنگ نشدن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
اگر برجام نبود از همان سال 92 دولت مجبور می شد ساختار اقتصادی را بدون نفت درست کند و الان صحبت از تورم 3 الی 5 درصدی می کردیم و نه این که پول نفت برجام را به بودجه بزنید و سرکوب دلاری کنید و وقتی آمریکا از برجام خارج شد شما برای صرفه جویی ارزی که سرکوب می کردین و باعث خروج ارزها می شدین در قالب سرمایه گذاری در کانادا و ترکیه و واردات دیگر نمی کردین و زدین اقتصاد را نابود کردین الان هم دلار را بیشتر از نرخ واقعی می کنید تا برای اهداف خاص سیاسی مردم را بیچاره کردین که باید در کتب آورده شود تا درسی برای بچه ها شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
ساعت خواب
در متن برجام آمده مبادله دلاری همچنان تحریم است وتنها شرکت بوئینگ هم که قرار بود هواپیما بدهد آن را هم دبه کرد آمریکا جونت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
در کنار ترکمنچای اورده شود
سید مهدی
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ناشناس ۲۳:۰۱
امسال همگی اقتصاد بدون نفت را تجربه کردیم. خروجیش چی بود: تامین بودجه از ضعیفترین قشر جامعه از راه نوسانگیری دلار و بورس.
در بورس ملت رو بیچاره کردن تا جبران کسری بودجه کنن
با دیوار کشیدن دور مملکت نمیشود شکم مردم را سیر کرد.
اصلاح طلبا میگن هر کی رییس جمهور ایران بشه فرقی نمیکنه
اصولگراها میگن هر کی رییس جمهور آمریکا بشه فرقی نمیکنه
دلالا میگن هر کی رییس جمهور ایران یا آمریکا بشه فرقی نمیکنه!
عحیبه واقعا در دنیای بی تفاوتا زندگی میکنیم
در دنیای علف
همین امروز یه سایتی نوشته بود قیمت مسکن مهرهای پردیس 100 تا 150 میلیون بعد از انتخاب بایدن کاهش پیدا کرده دلار الان شده 26 چرا فرق نمیکنه بعضی وقتا باید میلیمتری بجنگی دیگه زمان جنگای بزرگ گذشته ایدئولوژیا مویی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
همه غلط کردن !
خدا خبر از ته دلشون بده !
مسئولین از ترکیه خیلی غافل شدن...
اول تو سوریه از اقدامات ترکیه،که حتی نیروهای مقاومت رو هم هدف قرار داد،گذشت کردن...و حالا هم بالا سر ما سه هزار تروریست میاره و مانتد برادر بزرگتر آذربایجان رفتار میکنه...
ایران در قضیه قره باغ افتضاح عمل کرد.
یعنی ایران اینطور القا میکنه که منطقه قفقاز منطقه ی نفوذ روس هاست.
درحالی که جنگ سر زمین هایی بود و هست که توسط همین روسیه ملعون از ایران مقدس جدا شدن و خدا میدونه اگر امثال قوام السلطنه نبودن الان اصلا چیزی از شمال غرب ایران مانده بود...
نه به این تلخی و سخت گیری با آمریکا و نه به این وادادگی در مقابل روسیه و ترکیه.
تابناک،تو قبل از هرچیزی یک ایرانی هستی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
آن وقت به شکل ناشیانه می گویند قره باغ برای آذربایجان است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
مسئولین از مردم غافل شدن ! وای دیگه از ترکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
تنها مرز مشترک ایران با ارمنستان را با این هواداری کور از آذربایجان از بین بردند و حالا هم مرز آذربایجان که کلنی ترکیه است شده ایم.
اقای جلیلی چندسال مسول مذاکره کننده بودی. بجز اینکه هر از چندی رفتی آب و هوا عوض کردی و هزینه رو دست ملت گذاشتی دیگه چیکار کردی. فرصت بسی طولانی دستتون بود ولی استفاده نکردید کشور هم تا منشور هفتم سازمان ملل هم بردید یه آب هم روش خوردید. یعنی هر روز طرف مقابل دست بالاتر پیدا کرد.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
جلیلی یک خدمتگزار بی منت و دارای عمق درک بالا از سیاست است و در زمان خودش عزت ایران را حفظ کرد و باج به شغال ها نداد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
شماها که هول هولکی می روید حق و حقوق کشور را نابود می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
محمود جان پرونده ی ما رفته بود شورای امنیت یادت هست ؟؟
حتما چون قرار نبود بری جنگ اصلا نگران نشدی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
این که گفتم آیندگان در مورد برجام و هول هولکی می رود حق وحقوق کشور را می دهید قضاوت خواهند کرد به شما برخورد؟
فعلا که همتی با بگیر و ببند و زندانی کردن صراف ها به فکر هدایت نقدینگی به بورس هست ، ولی اقتصاد دستوری محکوم به شکست است فقط مذاکره و پیوستن به fatf راه حل مشکلات است ؟؟عراق هم جرات نکرد یک دلار بدهد چرا که در لیست سیاه هستید ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
ما که الان داریم کار می کنیم البته نه با عراق بلکه روسیه و پاناما و.....
عراق هم دوستان دیگر کار می کنند و مشکلی ندارن
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
جون مادرتون اینقدر علیه بورس چرندیات نگید. ما سهامدارا کسری بودجه دولت رو تامین کردیم و شما دلاردارها و دلالها ثروتمند شدین.
بذارید بورس راه خودشو بره
حاجی! امریکا خیلی وقت است نابود شده. شما اطلاع نداری.
تابناک! دلبندم! به کاربران تابناک توصیه کن اگر بیماری قلبی دارن این خزعبلات تندرو ها و چاپلوسان را نخوانند که کارشون به ای سی یو می کشه.
نمیدونم تا چه حد واقعیت داره ولی میگن خبرنگاری که بهمن پارسال اولین بار خبر داد کرونا وارد ایران شده و چند نفر رو هم کشته به جرم تشویش افکار عمومی هنوز در زندانه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
مرسی:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
بی جا کرد تشویش کرد !
خطاب به مسئولین بورس

شیر قوه قضاییه بیدار شد

لطفا با لحن خرمشهر شهر خون آزاد شد بخونید

منتظر باشید شیر عدالت در راه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
حقوقدان در برابر شیاد
امام جمعه کرج: انتخابات آمریکا نشان داد آمریکا کارش تمام است

خب اونا کارشون تمام شد چه دخلی به ما داره اگر آمریا نابود بشه مردم سیر میشن

واقعا کاری ندارید دیگه نون تون از همین راه تامین میشه!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
پ ن پ فکر کردی مشغول تحقیق رو نسل ششم فضاپیماها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
عجب نون چرب و چیل و با برکتی هم هست !
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
منظورش رو نفهمیدم؟ امریکا دقیقا چطوری با این انتخابات نابود شد؟ بالاترین آمار مشارکت در انتخابات در آمریکا رقم خورده.
چراما اثری از این چیزایی که حقوقدانها فرمودند در زندگیمون واقتصادکشور نمیبینیم.؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
سالهای برجامی رو فرمودند
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
چشماتو وا کن عزیزم . قطر شکم دورزنندگان تحریم رو خوب نگاه کن میبینی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
مگه اقتصاد دست حقوق د انهاست؟
دوستان اصولگرا بخصوص شاخه افراطی ان کرهک پایداری ۷ ساله دارن سناریو زمینگیر کردن دولت رو اجرایی کردن ولی فکر نمیکردن روزی بایدن ورق رو به کلی به نقع انها برگرداند بدون شک ظریف بهترین گزینه برای ۱۴۰۰ است حالا او وظیفه ملی دارد که وارد صحنه شود از هیاهو نترسد ، ای کاش کدخدایی و جنتی حق انتخاب رو از ملت نمیگرفتند تا ملت با چنین مجلسی سر و کله نمیزدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
رای بی رای
هرکی بیاد فرقی نمیکنه
کمپین ظریف ۱۴۰۰ باید راه اندازی شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
باز خدایا شکر بایدن روح امید در دل ملت رو زنده کرد افراطیون که نگذاشتند دولت امید کار کنه شک نکید انها سر راه بایدن هم مانع تراشی میکنند از حالا تهدیدات شریعت مداری ، علم الهدی و سید احمد خاتمی و ..شروع شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
ظریف اصلاح طلب نیست هیچ ویژگی مثبتی هم نداره
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
اصلاح طلبان خود هم می دانند دیگر نمی توانند با وعده های دروغین مردم را به پای صندوق رای بکشانند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
رای بی رای
هرکی بیاد فرقی نمیکنه
نه که شما طرفدارای مذاکره با غرب خیلی خوب عمل کردین . دو سال مذاکره دو سال منتظر نتیجه مذاکره سه سال عژاداری برای برجام . الانم دنبال جانشین برای مذاکره مجدد .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
شما یک سال تورم رو تک رقمی کنید اونوقت گور پدر غرب و امریکا
از کیسه مردم بدبخت میخورید شعار هم میفرمایید تند تند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
آره صد درصد بهتر عمل کردند
جای شک نیست
یادتون نره همدستی جامعه جهانی علیه کشور ایران احمقانه ترین دستاورد شما انزوا طلبها است
گرچه آدم سالمی نمی بینمتون که به حقایق مقر باشید ولی ایران اولین بار توانست اجماع جهانی را علیه خود بشکونه
مگر این کار ساده بود؟ ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
چرا وقتی برجام امضا شد شماها از شدت ناراحتی یقه پاره کردین و هر کاری برای لغو آن از دستتان بر می امد انجام دادین و وقتی برجام از بین رفت هم دوباره یقه پاره کردین و عزادار شدین ؟؟
خلاصه برجام خوب بود یا بد ؟؟
اگر خوب بود چرا از ان استفاده نکردین و امریکایی ها را راه ندادین و با رگهای گردن در حال ترکیدن مرگ بر امریکا گفتین ؟؟
راه حل شما چیست ؟
ملت گرسنگی یکشند و شماها جیب هایتان را با کاسبی تحریم و جنگ پر کنید ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
برجام که امضا می شد می گفتند آخرش به این روز می افتید ولی آنها را با انواع دشنام راست و چپ کردین
کسانی که می گویند مذاکره سم است خودشان هیچ مشکلی ندارند . والله مذاکره برای منفعت شخصی شما سم است و برای مردم مظلوم ایران نعمت . اگر دشمن نباشد میخواهید ضعف مدیریت خود را گردن چه کسی بیاندازید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
باج دادن ها هیچ وقت در بین مردم طرفدار ندارد
برجام یک تله بود که امریکا با همکاری غرب آنرا کاشت و این دولت با همکاری اصلاح طلبان بدون توجه به توصیه دل سوزان صاف رفت و درآن افتاد که خسارت آن پیش چشم همگان است چه قبول داشته باشیم چه نداشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
پس نرمش قهرمانانه چی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
گر تو بهتر میزنی، بستان بزن
خدا شهدای شمال غرب کشور رو رحمت کنه
چه جوونهایی پر پر میشن...
احیانا ارتش یا سپاه نمی خواد نیروهای بیشتری به نوار مرزی ارسال کنه؟ یا در داخل خاک عراق نوار حایل ایجاد کنه جهت جلوگیری از نفوذ تروریستها؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
بهترین کار همین دیوار بتنی با ارتفاع بلند است دقیقا کاری که ترکیه انجام داد هرچند که مثل اینکه مرز آنجا کوهستانی است
ترامپ به بایدن تبریک گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
کی؟
يك نماينده مجلس ميگه: شيعيان ميشيگان در شكست ترامپ كليدي بودند. نماينده ديگر، خانم الهيان فرمودند حجاب بايد به قانون تبديل شود. نماينده ديگر رفتند جهت شيرين بيان براي درمان كرونا. كارشناس سياسي آقاي ايزدي ميگه مشكل آمريكا نداشتن شوراي نگهبان است. امام جمعه كرج هم انتخابات كنوني آمريكا را پايان آمريكا ميدانند.

آيا واقعاً اين سرزمين ما هزاران سال قدمت داره؟ يا سالهاست داستان هاي پوچ و بي اساس نسبت به افتخارات اين سرزمين خوانديم؟

حافظ، سعدي، فردوسي، مولانا و بزرگان ديگر، اگر واقعاً وجود داشته بودند، بي شك در قبر دائماً در حال لرزيدن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اینها داستان نبودند و آن بزرگان وجود داشتند و هنوز هم وجود دارند و یک کمی هم که اعتبار در دنیا برایمان مانده بواسطه وجود این عزیزان است.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
حالا تو حسودیت شده به این همه دانشمند مجلس نشین و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
نگران نباش فقط همیشه یادت باشدروزگاری در ایران سلسله قاجار هم بوده و ایران هنوز هم هست .
امام جمعه محترم کرج با این گرانیها و بی کفایتی های مسئولین کار اقتصاد ایران تمام است - احمد آقای خاتمی اگر راه بهتری بلد هستید بسم الله به عمل کار براید - آقی جلیلی هر چند شما این کاره نیستید بولی با پیش بینی که می شود باز مردم هم در انتخابات شرکت بسیار کم رنگی خواهند داشت و به ناچار نهاد های نظارتی به ناچار از وسط شما یکی گزینش خواهد کرد - آقی کریم قدوسی درست برعکس گفتید
خدا به خانواده های شهیدان مرزبانی صبر بده. خبر مهم فقط همین بود دعواهای زرگری رو نذاری بهتره. کاش درخواست جمع کنی برای ریشه کنی پژاک کثیف که هر سال گلای مملکتو پرپر میکنن
هیچ کس نمیتواند فرست سوزی کند }{هنوز نه به ذاره نه به بار هنوز ترامپ وداماد یهودیش سر کار هست وهنوز بایدن سکان را بدست نگرفته وهنوز حرفی درموردمذاکره با ایران نزده که آیا اگر به برجام بگرده شرایطی داره یا نه باید عرض کنم شوهر کاملا هریس یهودی است دیکته های او بزنش در مورد ایزان چی باشه ما این طوری برای مذاکره با امریکا ذوق زده شده ایم ما که چند سال صبر کردیمسختی ها کشیدیم این طوری ازهول حلیم توی دیگ نه افتیم این دو ماه راهم صبر کنیم دندون تو جیگر بزاریم ببینیم طرف مقابل چه عگس العملی نسبت به ما دارد مسئولین دلسوز کشور دیگه خوهشنا اشتیاق خودشان را بروز ندهن که ترامپ هم بگوید دیدین که گفتم اگر من پیروز بشم اولین تلفن از ایران خواهم داشت که بیا ین مذاکره کنیم
آقای جلیلی تروخدا برو یکم انگلیسی یاد بگیر که حداقل جواب سبامشون رو بدون کمک گرفتن از مترجم بتونی بدی . شکا که بعد از ۸سال مذاکره یک کلمه زبان یاد نگرفتی چطوره که ول نمی کنی ؟ جالب دکتر !
مدارس باز.مساجد باز رفت و امد ازاد
مراسم تاسوعا و عاشورا باشکوه
انوقت امریکا مقصر کشته شدن مردم است
جناب کریمی قدوسی همه چیز را به هم ربط ندهید. حتما این جمله معروف را شنیده اید " ما در سوریه با داعش می جنگیم تا در تهران نجنگیم" برایتان سوال پیش نیامده چرا با این وجود عملیات تروریستی در تهران انجام شد؟
جناب کریمی قدوسی همه چیز را به هم ربط ندهید. حتما این جمله معروف را شنیده اید " ما در سوریه با داعش می جنگیم تا در تهران نجنگیم" برایتان سوال پیش نیامده چرا با این وجود عملیات تروریستی در تهران انجام شد؟
علیرضا شیخ عطار کیست ؟ اصولگرنما است یا اصلاح طلب ؟ به حرفش میخورد تندرو اصولگرانما باشد
ظاهرا هر کی صبح زودتر بلند شد میکروفن دست اونه
روایتی از دیدار با مهدی کروبی!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلمان کباب شد!
کروبی در حصر هم رفاه خیلی بیشتری نسبت به مردم داشته!!!!!!!!!
1. احمد خاتمی: مذاکره با دشمن جواب نداده و نمی‌دهد. به نظر شما دشمن واقعی مردم کیست؟ جناب آقای احمد خاتمی. لطفا کنید وقت بگذارید و تمام سخنرانی های گذشته خود را از دید مردم تماشا کنید و به آتها بنگرید تا شاید بیابید حقیقت محض را!
22. جناب آقای دکتر جلیلی, آیا بهتر نیست به جای حرف زدن از سوی مردم و القا اندیشه های بسته خود, به خود مردم فرصت دهید تا با یک رای گیری نظرشان را به طور واقعی بیان کنند تا ببینید آیا شما راست می گویید یا مردم چیز دیگری می خواهند. شما که هیچ تفاوتی بارزی با هم کیش و هم اندیش خودتان آقای احمدی نژاد ندارید. به سر انجام وی بنگرید تا جایگاه خس و خاشاک را در فکر مردم ببینید.
جلیلی در اندازه ریاست جمهوری نمی باشد
مردم را گول نزنید . نتیجه مذاکره 8 ساله آقای جلیلی و دار و دسته اش چی شد جزء نوشیدن فنجان قوه در قزاقستان. نتیجه توجه به داخل در 8 سال احمدی نژاد چه شد جزء وابستگی بیشتر به خارج و تحریم های سلسله وار سازمان ملل(دقت شود سازمان ملل و نه صرفا آمریکا) . حال آقای جلیلی منتقد برجام است و با اینکه هیچ کاری در مذاکره نکرد اما مدعی است برجام باید تمام تحریم های ایران را بر می داشت. البته اگر تندروی شمت ها و تحریم های همه جانبه ناشی از آن نبود امروز ترامپ به نتیجه تحریم ها نمی رسید.
آقای جلیلی خسته نشدی از آن همه عکس یادگاری که با خانم اشتون گرفتی و هیچکار نکردی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر