بازدید 7304

شمارش معکوس برای وقوع فاجعه در یمن

خبرگزاری رویترز از شمارش معکوس برای وقوع فاجعه در یمن همزمان با هشدار‌ها در خصوص قحطی در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 12 November 2020


به گزارش  تابناک، خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان «شمارش معکوس برای وقوع فاجعه در یمن همزمان با هشدار سازمان ملل در خصوص وقوع دوباره قحطی» به نقل از مقامات سازمان ملل نوشت: میلیون‌ها مرد، زن و کودک در یمن جنگ زده، با قحطی دوباره روبرو هستند.

«دیوید بیزلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: ما هم اکنون در شمارش معکوس به سوی یک فاجعه هستیم. ما از مدت‌ها پیش به این نقطه رسیده ایم و زنگ خطر را به صدا در آورده ایم.

سازمان ملل متحد بحران یمن را به عنوان بزرگترین بحران بشردوستانه توصیف کرده است؛ به طوری که ۸۰ درصد از مردم این منطقه نیازمند کمک هستند.

«دیوید بیزلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد خطاب به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل گفت: اگر ما انتخاب کنیم که از دور نظاره گر باشیم، شکی نیست که یمن ظرف ماه‌های کوتاهی وارد قحطی ویرانگری خواهد شد.
ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ و به بهانه حمایت از نیرو‌های دولتی در یمن مداخله کرد.

در اواخر سال ۲۰۱۷، «مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد یمن با بزرگترین قحطی که جهان برای چندین دهه شاهد بوده، با میلیون‌ها قربانی مواجه است.

مارک لوکوک در برابر شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما در دو سال گذشته جلوی قحطی را گرفتیم. پول‌های بیشتر برای عملیات امداد، سریعترین و کارآمد‌ترین راه برای حمایت از اقدامات پیشگیری از قحطی در حال حاضر است.

وی در ادامه گفت: این سازمان جهانی مبلغ حدود ۱.۵ میلیارد دلار که کمتر از نیمی از نیازمندی امسال خود در یمن هست، دریافت کرد.

او در ادامه گفت: زمانی که من در خصوص این فکر می‌کنم که گرسنگی چه معنایی می‌دهد، به واقع در حیرت هستم. این مرگی وحشتناک و دردناک است. یمنی‌ها در گرسنگی به سر نمی‌برند؛ بلکه در حال مرگ از حال گرسنگی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر