بازدید 17082
جام جهانی قطر بدون داور ایرانی؟

ضربه بزرگ اصفهانیان به داوری ایران با حذف فغانی

، همانطور که پیش بینی می‌شد، اصفهانیان که از شرایط به‌هم‌ریخته و بدون رییس فوتبال ایران استفاده کرد و با گرفتن حکم بازگشت به کار با وجود بازنشستگی، زهر خود را به فغانی ریخت
کد خبر: ۱۰۱۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 09 November 2020

فریدون اصفهانیان مدیر بازنشسته و جداشده کمیته داوران فدراسیون فوتبال، سرانجام کار خودش را کرد و ضربه ای سنگین به داوری فوتبال ایران وارد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، همانطور که پیش بینی می‌شد، اصفهانیان که از شرایط به‌هم‌ریخته و بدون رییس فوتبال ایران استفاده کرد و با گرفتن حکم بازگشت به کار با وجود بازنشستگی، زهر خود را به فغانی ریخت و داوری ایران را از داشتن یک کوبل کامل در جام جهانی آینده محروم کرد.

خبر حذف علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی ایران و اضافه کردن نام علی اصغر مومنی به جای او به لیست داوران ایرانی، جامعه داوری را شوکه کرد.

ضربه بزرگ اصفهانیان به داوری ایران با حذف فغانی

 از اولین روز انتخاب فریدون اصفهانیان به عنوان سرپرست کمیته داوران شایعه حذف نام علیرضا فغانی به گوش می رسید، عصر دیروز این خبر به صورت غیر رسمی در محافل فوتبالی پیچید که کمیته داوران نام علی اصغر مومنی را جایگزین علیرضا فغانی کرده است.

علیرضا فغانی داور ایرانی ساکن استرالیا حضورش به اتفاق منصوری و ابوالفضلی دو کمک داور ایرانی در جام جهانی قطر قطعی شده بود اما حالا با خروج نام فغانی از لیست بین المللی ایران دیگر هیچ تضمینی وجود ندارد که کمک های ایرانی فغانی رنگ جام جهانی را ببینند.

جامعه داوری ایران به همین راحتی یک موقعیت ممتاز بین المللی را از دست داد. شاید تا ۱۰ سال دیگر هم فوتبال ایران به موقعیتی نرسد که تیم داوری ایران مدعی قضاوت در فینال جام جهانی باشد.

با این تصمیم عجیب فریدون اصفهانیان، قطعا علیرضا فغانی آسیب نمی بیند چرا که او از استرالیا وارد لیست بین المللی می شود اما با این تفاوت که با تیم داوری استرالیا حضور در جام جهانی را تجربه می کند و دو کمک داور ایرانی ناچارند در یک تیم آسیایی دیگر قرار بگیرند، تیمی که بدون فغانی حضورش در جام جهانی تضمین شده نیست.

معلوم نیست چرا منصوری و ابوالفضلی دو کمک مطرح و موفق علیرضا فغانی که به اتفاق او یک تیم قدرتمند جهانی را تشکیل داده بودند و شانس حضور در فینال جام جهانی را داشتند، باید قربانی تسویه حساب با علیرضا فغانی شوند؟

 جالب اینجاست که بعضی ها در تماس با داوران سرشناس از آنها خواسته اند به نفع فغانی اظهارنظر نکنند و به چند داور بازنشسته که ناظر بازی های لیگ برتر هستند گفته اند اگر با رسانه ها حرف زدند بگویند معرفی مومنی به جای فغانی به نفع فوتبال ایران است و به جایگاه دو کمک داور ایرانی که در تیم داوری فغانی بودند، آسیب نمی زند اما جامعه داوری خوب می داند کمیته داوران با این کار ضمن حذف بی دلیل فغانی و محروم کردن ایران از داشتن داور ممتاز سطح اول جهان، به منصوری و ابوالفضلی هم ضربه زده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
هر دم از اين باغ بري مي‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تري مي‌رسد
فوتبالي كه هر روز گوشه‌اي از حواشي منحصر به فرد و البته زشت آن رخ‌نمايي مي‌كند و تعجب و بهت همه را موجب مي‌شود...
گل وبلبله
اصفهانی های ناسیونالیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
اصفهانیان ترکه و زنجانیه
فغانی داوریش مشکوک بود فرارش هم به استرالیا بخاطر گندهایی بود که بالا آورده بود
هیچ جای تعجب نیست. آنکس که او را آورده برای همین هم به او غیر قانونی حکم داده چون قانون به کار گیری باز نشستگان را منع کرده. پیدا کنید چه کسی به او حکم داده و چرا از او خواسته فغانی را حذف کند و برای چه؟
اما سوال این است آیا کسی که غیر قانونی پستی را اشغال کرده خکمش می تواند قانونی باشد اگر چنین است پس چرا حتی مقامات قانونی وقتی حکم خلاف قانون میدهند تخت تعقیب قرار میگیرند؟
اتفاقا کار خیلی خوبی کرده دستش درد نکند شما خودباخته ها را چه شده است
وقتی بی خاصیت ها به میز مدیریت میرسند!
کار بسیار عاقلانه ای کرده- ایشون رفتند استرالیا- حالا ببینیم استرالیا حاضره از سهمیه کشورش ایشون رو بفرسته جام جهانی-چرا باید از سهمیه ایران بره جام جهانی و پول بگیره جای دیگه خرج کنه؟ واقعا فهمیدنش خیلی سخته؟ هرچی مشکل اقتصادی داریم از جماعتی هست که با راند به مراتب بالاتر میرن- درآمدزایی میکنند و میرن شهروند کشور دیگه میشن و اونجا سرمایه گذاری میکنند- دراصل ما صادرات پول میکنیم - و دلمون خوشه که فلانی ایرانی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
گل گفتی ، دقیقا همینطوره.
شبیه تصمیم فروغی تو حذف فردوسی پور
مملکت بی درو پیکر بهتر ازین نمیشه
انگار نویسنده محترم از مریخ به این کشور آمده اند.و الی همه تو دنیا مدیران ما و مدیریتشون را خوب می شناسند.
مگر هنوز متوجه نشده اید که هدف مطرح شدن ایران نیست. هدف این است که مبادا داوری از ایران فینال جام جهانی را قضاوت کند تا محبوب مردم شود. اینجا جایی است که هر کسی بخواهد با زحمات خودش به قلب مردم راه پیدا کند، باید از گردونه کنار برود.
حکایت هر روزه تصمیمها و تصمیم گیران ماست!
هیچ جا خبر خوشی به مشام مردم نمی رسد ..فقط همه مقدس شده ایم ..و مدعی تشنگان خدمت در خالیکه همه تشنگان قدرت هستیم ..
حسود هرگز نیاسود!
مگر فغانی ایرانی است؟
حب و بغض کینه و حسادت در جامعه ما نهادینه شده
همش درد همش غم همش غصه همش اخبار بد ومنفی دیگه افسرده شدیم دارن ما و بچه هامون و ناامید و نابود میکنن .....
فقط متاسفم برای این مردم با این افکار پوسیده هزار سال عقبیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل