بازدید 36824
دو هزار و دویست و هفتاد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

مظفر: برخی نمایندگان به دنبال منافع شخصی هستند / واکنش علم الهدی به احتمال پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / کنایه عطاءالله مهاجرانی به ترامپ / توئیت معنادار امیرعبداللهیان درباره انتخابات آمریکا

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: بازار لوازم خانگی مترصد ریزش قیمت / رشد اقتصادی ایران از اسفند مثبت می‌شود / و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 06 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ماجرای انتقام دختر ۱۷ ساله از ترامپ چه بود؟


می‌گویند انتقام غذایی است که باید سرد سرو شود؛ گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست ۱۷ ساله‌ای که وقتی شخصیت سال مجله تایمز شد توسط ترامپ مسخره شد،، دقیقا ۱۱ ماه صبر کرد تا بهترین جواب ممکن را به او بدهد. دسامبر ۲۰۱۹، ترامپ به گرتا گفته بود که روی "مشکل مدیریت خشمش کار کند" و برای تماشای یک فیلم قدیمی با دوستش به سینما برود. توییت رئیس آمریکا با جمله "خونسرد باش گرتا، خونسرد!" شروع شده بود و او انتخاب گرتا به عنوان شخصیت سال را "مضحک" خوانده بود. اما بعدازظهر دیروز، وقتی که ترامپ در توییتر با حروف بزرگ به نتایج انتخابات اعتراض می‌کرد، گرتا دقیقا همین حروف را به او برگرداند؛ ««چقدر مضحک! دونالد باید روی مشکل کنترل خشم خود کار کند و بعد هم با یک دوستش به تماشای یک فیلم قدیمی خوب برود. خونسرد باش دونالد، خونسرد!»

بازار لوازم خانگی مترصد ریزش قیمت


برای خرید یک جهیزیه متوسط به حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بدون احتساب کالاها و لوازم غیرضروری نیاز است که به حتم بسیاری از خانواده‌ها قادر به تامین چنین هزینه ای نیستند. حداقل قیمت تلویزیون ۳۲ اینچ نیز ۵میلیون ۹۰۰ است و تا بیش از ۱۰۰میلیون تومان هم می رسد. قیمت ماشین لباسشوئی نیز حداقل از ۹میلیون و ۷۰۰هزار تومان شروع و تا حدود ۳۰میلیون تومان می رسد. امسال خبری از کسانی که برای تبدیل به احسن لوازم خانگی غالبا خرید می کنند، نبود و تنها کسانی که زندگی تشکیل می دهند یا کسانی که واقعا به وسیله ای به واسطه خرابی نیاز دارند، در بازار حضور داشتند.

برخی نمایندگان به دنبال منافع شخصی هستند /تصمیمات احمدی‌نژاد پوپولیستی بود


حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرآنلاین گفت: ️برخی کاندیداها با شعارهای پوپولیستی که منطقی و عقلانی نیست از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند. رفتارهای پوپولیستی و عوامفریبانه می تواند قشر خاکستری را له یا علیه یک مجموعه کند. در فضای انتخابات باید رسانه ها، احزاب و نامزدهای انتخاباتی بخش مهمی از زمان خود را برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق بگذارند تا امکان مقایسه برای مردم هم فراهم شود. ️متاسفانه بخش مهمی از فضای پوپولیستی حاکم بر قوه مقننه برای منافع شخصی خود نمایندگان است. نمایندگان مجلس عموما برای اینکه جای خود را در منطقه خود باز کنند، شعارهایی فوق اختیاراتشان می دهد که باعث می شود امکانات و ظرفیت ها در جای خود صرف نشود یا گاهی به زور متوسل می شوند و وزیر را تهدید به استیضاح می کنند. ️رواج تفکر پوپولیستی بیش از همه به نهاد مجلس آسیب می زند، پیش از هرچیز تقویت نگاه ملی نمایندگان ضرورت دارد. ️بخشی از تصمیمات و شعارهای احمدی نژاد پوپولیستی بود و با واقعیت های کشور منطبق نبود.

اگر آمریکا توبه کند، ممکن است شرایط به گونه دیگری رقم بخورد


امام جمعه قم حسینی بوشهری گفت: مساله دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که رهبر معظم انقلاب به خوبی به آن اشاره کردند و فرمودند که رفت‌وآمد این اشخاص برای ما مهم نیست و در بینش و نگاه ما تاثیری ایجاد نمی‌کند. به خاطر این‌که این‌ها روش‌شان همین است و بارها امام نیز فرمودند که اگر این ها توبه کنند و دست از شرارت بردارند، ممکن است که شرایط به گونه دیگری رقم بخورد، ولی آن چه ما از این ها سراغ داریم، جز کینه و دشمنی نیست.

تاثیر انتخابات آمریکا در بورس پیش‌خور شده است


سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس: نتیجه انتخابات آمریکا در کوتاه مدت اثرات روانی در بورس می‌گذارد چرا که تغییر انتظارات ایجاد می‌کند؛ باید توجه داشته باشیم که اگر «بایدن» رییس جمهور امریکا شود بخش بزرگی از تاثیرات آن در بازار سرمایه پیش خور شده است و یکی از دلایل کاهش شاخص در روزهای گذشته به دلیل انتظارات کاهش قیمت ارز با پیروزی «بایدن» بوده است. اگر ترامپ رییس جمهور آمریکا شود، قطعا با افزایش نرخ دلار بخشی از این آثار برمی‌گردد؛ اما اگر با نتیجه انتخابات آمریکا، گشایش اقتصادی به نفع ایران ایجاد شود، با چشم انداز گشایش در صنایعی که تحریم‌ها اثرات سنگینی روی آن گذاشته، قطعا تاثیرات انتظاری خود را نشان خواهد داد و اثرگذار خواهند بود. نتایج انتخابات آمریکا رفتارهای هیجانی در بازار سرمایه ایجاد می‌کند و اگر بایدن رییس جمهور شود اثرات انتظاری را در کاهش تحریم‌ها در بازار سرمایه می‌بینیم و ممکن است برخی از صنایع مانند بانک و پتروشیمی اثرات انتظاری را بپذیرند./اقتصادآنلاین

رشد اقتصادی ایران از اسفند مثبت می شود


این تحلیلگر اقتصادی اصلاح طلب تاکید کرد: همه این موارد یعنی ایران از ۲۵۰ میلیارد بازرگانی خارجی در سال ۱۳۹۶ به بازرگانی خارجی صفر در سال ۱۳۹۹ رسید که نشان دهنده وارد آمدن سنگین ترین فشار اقتصادی بر کشور است.یلاز یادآور شد: از طرفی متوسط کاهش رشد اقتصادی در جهان بین ۵ تا ۶ درصد بوده و در کشورهایی همچون بریتانیا تا ۱۱ درصد هم کاهش داشته است؛ اما شاید این مقدار در این بازه زمانی در ایران کمتر بود و ما حتی از خرداد ماه امسال وارد رشد اقتصادی شدیم (در بخش اقتصاد واقعی و نه بخش خدماتی و اقتصاد غیرتولیدی) البته برای رشد اقتصادی در بخش خدمات باید تا اسفندماه صبر کنیم.وی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی سبب رشد اقتصادی خواهد شد، گفت: البته این بهتر شدن در قیاس با سال قبل خواهد بود؛ این موضوع باید مورد توجه باشد، هرچند حالا هم عملکرد خودروسازی ها ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد کرده است که سهم آنها ۲۰ درصد کل بخش صنعت و ۲.۵ تا ۳ درصد رشد اقتصادی کل کشور را شامل می شود، عملکرد فولادسازی ها و کشاورزی هم مثبت است. این عضو حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: آنچه رشد اقتصادی کشور را منفی کرده، بخش نفت بوده اما آن هم همه ظرفیت های منفی خود را تخلیه کرده و از این بدتر و بیشتر نمی شود. همچنین بخش خدمات به دلیل شیوع ویروس کرونا که این دو بخش هم از اسفندماه مثبت می شود.

واکنش علم الهدی به احتمال پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

امام جمعه مشهد گفت: اینطور نیست که اگر یک روزی در آمریکا جمهوریخواهان شکست خوردند و دموکرات‌ها آمدند، وضعیت ما فرق کند، برخی افراد ناآگاه، مطلب خلاف و آدرس غلط می‌دهند، باید توجه داشته باشیم این آدرس غلط و این تحلیل‌های نابجا ما را گول نزند و منحرف نکند، تمام عزت و عظمت ما در استقلال ما هست و حل مشکلات داخلی ما نیز در گرو روی پای خود ایستادن، استفاده از امکانات و داشته‌های داخلی است.

کنایه عطاءالله مهاجرانی به ترامپ؛ هم کلافه ای هم آشفته!

عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات به اعتراضات ترامپ به شمارش آراء انتخابات آمریکا واکنش نشان داد.عطاءالله مهاجرانی در توئیتی نوشت:توئیت های پی در پی ترامپ نشان می دهد که آشفته و کلافه است. می گوید:«دارند انتخابات را می دزدند، نباید آراء را بشمارند. انتخابات تمام شد. من پیروز شدم. پنش هم همینو میگه! میرم دادگاه عالی! آبی کمرنگ شدن میشیگان و ویسکانسن که صورتی بودند، ظاهرا خواب ترامپ را آشفته کرده است.

عامل گرانی‌ها از دیدِ وزیر دولت اصلاحات

یک فعال سیاسی با بیان اینکه هیچ کس نمی داند لحظه بعد چه وضعیتی در اقتصاد ایران حاکم خواهد بود و هیچ ثباتی در قیمت ها وجود ندارد، از آن به عنوان بدترین وضعیت حاکم بر این عرصه نام برد.علی صوفی در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با علت گرانی‌ و وضعیت بد اقتصادی حاکم بر جامعه که باعث تذکر رهبری نیز شد، اظهار کرد: بارها و بارها گفته ام. درست است که تحت فشار تحریم ها هستیم و این تحریم ها در وخامت اقتصادی نقش بالایی دارند، اما سیاست های غلط را از سال ۹۶ شاهد هستیم. سیاست هایی که به صورت سیاست نئولیبرالیستی و افراطی با رها سازی قیمت ارز باعث شروع گرانی ها و در ادامه باعث اعتراضات مردمی شد. وی ادامه داد: تازه قبل از این رها سازی مردم نسبت به وضعیت اقتصادی خود اعتراض کردند؛ در پی نا امیدی و استیصال مردم اعتراضاتی در دی ۹۶ صورت گرفت که در نوع خود بی سابقه بود. تنها پنج ماه پس از شروع به کار دولتی که در همان سال رای بالایی از مردم کسب کرده بود مردم به عملکردش چنان اعتراضی نشان دادند. متاسفانه این هشدار جدی نگرفته نشد ، بلکه برعکس عمل شد نوعی لجبازی اتفاق افتاد و بلافاصله قیمت ارز رها شد.وی ادامه داد: در سال ۹۷ در برنامه تلوزیونی نظرم را اعلام کردم که پیش بینی من این است که تیم اقتصادی در دولت نفوذ کرده که در دولت آقای هاشمی تحت عنوان تیم تعدیل اقتصادی هم حضور داشتند و تا سال ۱۳۷۴ موجی از گرانی بی سابقه ای را ایجاد کردند و باعث شدند مقام معظم رهبری هم نسبت به گرانی ها واکنش نشان دهند.


توئیت مادورو درباره دیدار راهبردی با ظریف

رئیس‌جمهور ونزوئلا در توییتی روابط راهبردی میان ایران و ونزوئلا را تزلزل‌ناپذیر خواند.نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدارش با ظریف در توییتی نوشت: امروز (۵ نوامبر) لذت پذیرایی از بازدید محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را داشتم. این بازدید روحیه تزلزل‌ناپذیر روابط راهبردی همکاری و همبستگی میان ایران و ونزوئلا را به تصویب رساند.محمد جواد ظریف که چهارشنبه به ونزوئلا سفر کرده بود در ادامه دیدارهای خود با مقامات ونزوئلا با نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین دیدار و رایزنی کرد.ظریف که در راستای سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین به ونزوئلا سفر کرده بود در دومین روز سفر خود به کاراکاس با رییس‌جمهور ونزوئلا دیدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کرد.ظریف پس از ونزوئلا وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.

ترکی الفیصل نگران بازگشت بایدن به برجام شد

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت که جو بایدن متعهد است به برجام بازگردد و این مساله مرا نگران می کند.به گزارش الخلیج الجدید، ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت: پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا مرا نگران می کند زیرا او متعهد به بازگشت به توافق هسته ای ایران است.وی با حضور در نشستی در ابوظبی تاکید کرد: جو بایدن گفت که سیاست ترامپ در خاورمیانه و خروجش از برجام را نقض می کند.ترکی الفیصل گفت: جو بایدن تاکید کرد که به برجام باز می گردد اما او شروطی برای بازگشت دارد و ما هنوز نمی دانیم که شرط های او چیست.

برنامه عارف برای انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟

خامسیان با بیان اینکه به کارگیری جوانان مطالبه جدی جامعه است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست جمهوری باید این اطمینان را به جامعه بدهد که در بدنه دولت، پوست اندازی خواهد کرد؛ بدنه دولت فقط به معنی وزرا نیست بلکه بدنه میانی دولت بیشتر مدنظر است. متاسفانه جوانان کاربلد بسیاری به دلایل سلیقه ای، پشت در‌های مدیریتی مانده اند و باید از این افراد استفاده شود. خامسیان در پاسخ به سوالی در خصوص حضور محمدرضا عارف در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: مطمئنا هر زمان که تصمیم عارف درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به قطعیت رسید خود او اعلام خواهد کرد و در مقطع فعلی، شخصا صلاحیت اعلام نظر در این خصوص را ندارم، ولی بر اساس تجربه مدیریتی عارف، می‌توانم قاطعانه بگویم که او در هر سمتی که حضور داشت اولویتش، به کارگیری جوانان و زنان در مسئولیت‌های مختلف بوده است. اگر عارف در سال ۹۲ کناره گیری نمی‌کرد و رئیس جمهور می‌شد، مطمئنا بدنه دولت از جوانان و زنان متخصص و با انگیزه تشکیل می‌شد و همین رویکرد را در صورت حضور در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ به صورت جدی دنبال خواهد کرد.

حکیمی‌پور: در ایران مردم بیش از اندازه سیاسی شده‌اند

احمد حکیمی‌پور گفت: تلاطمات اقتصادی که ناشی از شوک روانی و کاذب است باید حل شود وگرنه ایران نمی‌تواند به لحاظ توسعه پایدار برنامه‌ریزی کند، چرا که همیشه در دنیا شوک‌های مختلف وجود دارد و ما باید کار خودمان را انجام دهیم.احمد حکیمی پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وابسته شدن مسائل اقتصادی کشور به فعل و انفعالات کشورهای خارجی گفت: این موضوع جای تأسف دارد، چرا که مهم‌ترین شعارهای انقلاب ما، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده که در قانون اساسی هم آمده و نشانگر ماهیت انقلاب ماست.وی با بیان اینکه شاید کم‌تر کشوری را بتوان یافت که علی رغم اینکه بنایش بر استقلال است، به تحولات کشورهای بیگانه وابسته باشد، تصریح کرد: این موضوع باید ریشه‌یابی شود و صرفاً‌ هم به حوزه مسئولین مربوط نمی‌شود و تبدیل به موضوعی روانی و فرهنگی در جامعه شده است. بازار، کارآفرین، تولیدگر سیاستمدار، جریان‌ها همه و همه منتظر نتیجه انتخابات کشوری دیگر هستند. حتی اگر افرادی قرار است کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خودمان شوند، ورود جدّی آن‌ها در گرو انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست.حکیمی‌پور با بیان اینکه بازار ارز و طلا و سایر بخش‌ها وابسته به نتیجه یک انتخابات خارجی شده، گفت: باید این موضوع را آسیب‌شناسی و با آن درست برخورد کرد. این واقعیت، موضوعی نیست که با تأسف خوردن حل شود، باید برای آن فکری کرد.

واکنش روحانی اصلاح‌طلب به یک تغییر در شورای نگهبان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شورای نگهبان اختیاراتی در حیطه چارچوب قانونی دارد و تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی باید در چارچوب قوانین حقوقی باشد اما به عقیده من برخی از تفاسیر شورای نگهبان در چارچوب حقوقی نیست.حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با ایلنا، درباره تغییر ترکیب اعضای شورای نگهبان، اظهار کرد: طبیعتاً در شورای نگهبان اشخاصی که مواضع اصول‌گرایی دارند، منصوب می‌شوند، برای همین هم به نظر من هیچ چیزی در شورای نگهبان عوض نمی‌شود.وی افزود: آقای یزدی سوابق بیشتری در انقلاب داشتند و چندین بار تبعید شدند؛ ایشان یکی از چهره‌های با سابقه در انقلاب است و اشراف بیشتری بر مسائل شورای نگهبان داشتند، در مجموع آقای خاتمی و آقای یزدی چه از نظر علمی و چه از نظر سوابق مبارزاتی قابل مقایسه نیستند.رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ششم در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان، مبنی بر اعمال نظارت بی‌طرفانه و بر مبنای عدالت در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ما درباره مسأله عدالت نمی‌‌توانیم صحبتی کنیم و قضاوت نمی‌کنیم اما در برخی موارد به نظر می‌رسد اعضای شورای نگهبان اصولگرایی را حق می‌دانند و از آن طرفداری می‌کنند؛ بنابراین، به نظر من بحث عدالت مطرح نیست. بحث این است که آنها تفکرشان اصولگرایی است و به نظر خودشان این غرض‌ورزی نیست. قوامی گفت: در میان فقها ولو اصولگرایان، افراد معتدل‌تری هستند که مواضع تند ندارند و می‌توانند در جایگاه فقهای این شورا قرار گیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: شورای نگهبان اختیاراتی در حیطه چارچوب قانونی دارد و تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی باید در چارچوب قوانین حقوقی باشد اما به عقیده من برخی از تفاسیر شورای نگهبان در چارچوب حقوقی نیست؛ به عنوان مثال در یک از اصل‌های قانون اساسی آمده است که مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمامی امور کشور را دارد که این احتیاجی به تفسیر ندارد و تفسیر برای زمانی است که واژه‌ای از نظر حقوقی مبهم باشد؛‌ در این اصل هیچ واژه مبهمی وجود ندارد؛ اینها این اصل را تفسیر کردند که مجلس حق تحقیق و تفحص در امور برخی نهادها را ندارد یعنی در واقع یک اصل دیگری بر این اصل اضافه کردند؛ تفسیر باید در چارچوب حقوقی باشد.وی خاطرنشان کرد: بنابراین جایگاه شورای نگهبان جایگاه مهمی است اما اینکه این جایگاه چگونه مستقلاً‌ حفظ شود، جای بحث دارد.

یک امام‌جمعه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

امام جمعه آوج به علت ابتلا به بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین هاشمی، امام جمعه آوج صبح جمعه پس از تحمل سه هفته رنج بیماری کرونا در بیمارستان بقیه‌الله تهران دار فانی را وداع گفت.وی که از شخصیت‌های انقلابی و تأثیرگذار استان قزوین و مخصوصاً منطقه محروم آوج بود، بیش از دو دهه مسئولیت امامت جمعه و تبلیغ دین را در این منطقه بر عهده داشت.

تحلیل سالک از رابطه ایران و آمریکا بعد از پیروزی احتمالی بایدن

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هر کسی در آمریکا سر کار بیاید، باید در مقابل او به اقتضای سیاست‌های جمهوری اسلامی عمل می شود؛ یعنی حفظ منافع ملی، انقلابی‌گری و مقابله با دشمن امری ضروری است.حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس با اشاره به احتمال به کارگیری دوگانه مقابله-مذاکره توسط اصلاح‌طلبان در صورت پیروزی جو بایدن در آمریکا، اظهار داشت: هرکسی در آمریکا چه از حزب جمهوری‌خواه چه دموکرات، بر سر کار بیاید برای جمهوری اسلامی، که سیاست‌هایش مبتنی بر اصول انقلابی و اسلامی است، تغییری ایجاد نخواهد شد. سالک افزود: بایدن و ترامپ سر و ته یک کرباس هستند و خیلی برای ایران تفاوتی ندارند. جمهوری اسلامی هم هیچ گاه از سیاست ظلم ستیزی خود کوتاه نخواهد آمد.وی تاکید کرد: در صورت انتخاب هر فردی در آمریکا، مسئولین کشور بویژه وزارت امورخارجه باید توجه داشته باشند که نتیجه انتخابات آمریکا را مصادره به مطلوب نکنند. هرکسی در آمریکا سرکار بیاید باید در مقابل او به اقتضای سیاست‌های جمهوری اسلامی عمل کرد یعنی حفظ منافع ملی، انقلابی‌گری و مقابله با دشمن امری ضروری است.عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: امروز عده‌ای مساله را طوری مطرح می‌کنند که اگر بایدن بیاید، مذاکرات شروع می‌شود زیرا تفاوتی بین بایدن، ترامپ و اوباما وجود ندارد. این طوری نشود که عده‌ای خودشان را پیروز صحنه مطرح کنند و بگویند ما ترامپی که از برجام خارج شد را کنار زدیم و بایدنی که به برجام معتقد است روی کار آمد.

سالک گفت: اگر بایدن بخواهد به برجام و مذاکرات برگردد، دیگر دولت آقای روحانی فرصتی ندارد که بخواهد مذاکرات را به نتیجه‌ای برساند. وی با بیان اینکه گفته رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه انتخابات آمریکا برای ما مهم نیست با مواضع طرفداران و جریان سیاسی روحانی فاصله دارد، گفت: عناصری در دولت هستند که می‌خواهند ارتباط با دولت جدید آمریکا برقرار شود.

برادرزاده ترامپ فاتحه او را خواند!

برادرزاده ترامپ ساعاتی پس از آنکه عمویش دونالد ادعاهایی بی پایه را درباره روند انتخابات سوم نوامبر مطرح کرد، گفت، ما شاهد مردی هستیم که در موقعیتی منحصر به فرد است.به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: دونالد ترامپ هرگز در چنین موقعیتی نبوده است. او ناامید است، کسی نیست او را از این مخمصه نجات دهد، او ناامید است و در واقع هیچ کاری از دستش برنمی آید، جز اینکه با بیچارگی این وضعیت را تماشا کند. مری ترامپ، نویسنده کتاب "چطور خانواده من خطرناک ترین مرد را خلق کرد"، گفت که سخنان عمویش به خوبی نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد، به ویژه اگر رهبران جمهوری خواه نخواهند کاری بکنند.وی افزود: اینجا فقط با دروغگویی یا گمراه کنندگی دونالد ترامپ سر و کار نداریم بلکه با دونالد ترامپی سر و کار داریم که درباره تلاش برای کودتا سخن می‌گوید. رهبری یک کشوری که تلاش می‌کند تا به طرز ناامیدانه‌ای انتخابات را غیرمشروع جلوه دهد. این یک اقدام نادرست و زشت است و باید جلوی آن گرفته شود.مری ترامپ گفت: او در یک خشم غیرقابل کنترل است می توانم تصورش را بکنم. خوب نیست که بدانیم کسی که در کاخ سفید است، دیگر تعادل روانی ندارد. باید درباره سخنان آقای ترامپ نگران بود.

خبرنگار سی ان ان: ترامپ مثل احمدی نژاد است

خبرنگار برجسته آمریکایی برخی خواسته های ترامپ را همانند خواسته محمود احمدی نژاد در سال ۲۰۰۹ توصیف کرد.به گزارش اقتصاد نیوز، کریستین امانپور خبرنگار برجسته آمریکایی با اشاره به درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا به شبیه سازی اظهارت او در کنفرانس مطبوعاتی دیشبش پرداخت. امانپور که تبار ایرانی دارد مدعی شد: در دوران کاری که او انتخابات را پوشش داده، آخرین رئیس جمهوری که خواستار توقف شمارش آراء بوده محمود احمدی نژاد است.

واکنش محمود صادقی به نتیجه انتخابات آمریکا

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، نتیجه انتخابات آمریکا هرچه باشد، نباید موجب نزاع بین جناح‌های سیاسی در داخل شود.محمود صادقی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «نتیجه انتخابات آمریکا هرچه باشد، نباید موجب نزاع بین جناح‌‌های سیاسی در داخل شود. فرد پیروز هر که باشد، اگر به برجام برگردد نشانگر آن است که سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا بر ایران ناکام مانده و این یک موفقیت تاریخی برای کل نظام خواهد بود.»

توئیت معنادار امیرعبداللهیان درباره انتخابات آمریکا

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به سابقه مذاکره ایران با دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا گفت: ذوق زدگی از آمدن یکی و رفتن دیگری، همان یافتن سراب آرزوها در آمریکاست.حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏⁧‫« ما با حزب دموکرات و جمهوری خواه ایالات متحده مذاکره داشتیم. برجام از زمان اوباما نقض آمریکایی را آغاز کرد. ذوق زدگی از آمدن یکی و رفتن دیگری همان یافتن سراب آرزوها در آمریکاست. واقعیت آنجا همین است که می بینیم. بی‌تردید ایران قوی است و با اقتصادی قوی بیمه خواهد شد. با جهان رابطه عزتمند داریم.»

ترامپ باز هم تهدید کرد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی فرماندار پنسلیوانیا را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم و بار دیگر تهدید کرد موضوع انتخابات را به دیوان عالی می‌کشاند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹۴
جناب علم الهدی در همه زمینه ها حتی در زمینه انتخابات آمریکا دانش فراوان دارند !!!!!!!!!!!!!!!!!!

فرمایشات ایشان لزوما نظر همه مردم ایران نیست
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اگه گذاشتین



یه قطره آب از گلوی خشکمون پائین بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
نمیدونستی اقای علم الهدی نخبه هسند درهرزمینه پزشکی هسته ای مهندسی هوافضا وسیاست خارجی واقعا نخبه هست منتهی اگر سخنرانی برایش فکس نشود حتی مصاحبه هم میماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اصلا نظر مردم نیست
ایشون کلا فاقد پایگاه مردمی هستند . کلا حرف می زنند که حرفی زده باشه
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
نظر مردم مشهد هم نيست
این کشور چهار نعل به سمت ناکجا آباد در حرکت است .
عطاءالله مهاجرانی با کدام درآمد مالی در لندن افاضات میکند ؟؟؟؟؟؟؟؟

ترامپ آنقدر بیکار نیست که به خزعبلات افرادی مثل مهاجرانی توجه کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اره فقط به افاضات علم الهدی و شریعتمداری عنایت داره.
آخه مهاجرانی تو دیگه چی میگی؟ یعنی واقعا فکر میکنی در این شرایط ترامپ میاد توییت های جفنگ تو رو بخونه؟ تو اصلا کی هستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
ایشون همونیه که از سفارت آمریکا بالا رفت و ملتی را با بدترین بلاها رو برو کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
تابناک مرموز
ترامپ که نوشتم شبیه رقیب احمدی نژاد است را سانسور می کنی
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اشتباه میکنی دوست من. آقای عطالله مهاجرانی هرگز در میان اشغال کنندگان سفارت آمریکا نبود، او اواین فردی بود که در اوایل دهه هفتاد که کسی جرات صحبت از مذامره با آمریکا را نداشت، در خصوص ضرورت مذاکره با آمریکا مقاله ای منتشر کرد و بسیار مورد حمله قرارگرفت
بهتر است یاد بگیریم آگاهانه ومنصفانه نظر بدهیم تا
اینقدر دجار اشتباهات فاحش ناریخی نشویم ما ملت ایران
قیمت یکدستگاه یخچال بالای 100 میلیونه من نمیدونم نگارنده چطوری تهیه جهیزیه را 130تا150 میلیون قیمت گذاری میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
من ببرمت بازار یه یخچال فریزر خوب ایرانی حول و حوش ۲۰ تومن بهت بدم قانع میشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
خودش که قانعه بنده خدا ! باید همسرش قانع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
من هم می برمت به بازار و یخچال خوب 5 میلیونی برات می خرم خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ما با یخچال ۲۰ میلیونی قانع میشیم اما زن ها ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ناشناس ۲۲۳۱ هر وقت واقعا از لوازم خانگی ایرانی استفاده کردی نظر بده و راهنمایی کن.ما یه تلوزیون و ماشین ظرفشویی ایرانی خریدیم تا حالا نشده ۶ ماه در آسایش ازشون استفاده کنیم.لطفا وقتی از چیزی اطلاع نداری آدرس بیخود نده
1
جناب روحانی کاملا درست فرمودند که هر کسی در امریکا رییس جمهور شود از نظر ما فرقی نمیکند.البته اینکه ترامپ کرونا گرفت ارز ۲۰۰۰تومن سقوط کرد. ترامپ ویسکانسین را پیش افتاد ارز ۲۰۰۰ تومن بالا رفت،شانس بایدن برای پیروزی در پنسیلوانیا زیاد شد ارز تا ۸۰۰۰تومن نسبت به نقطه اوج قبلی پایین امد نیز نوسانات طبیعی ارز در همه کشورهاست .اقایان ترامپ در صورت باخت؛ دوباره ۴ سال دیگر در انتخابات شرکت خواهد کرد و احتمال زیاد دارد که انرا ببرد.از هر ثانیه فرصت سوزی بپرهیزید.تماسها با تیم بایدن را از هم اکنون اغاز کنید البته در چهار چوب عزت کشور و تحت رهنمودهای داهیانه رهبری.اجازه دهید شرکت اتومبیلسازی فورد و جنرال موتورز وارد ایران شود هم به ملتی که هنوز ۴۰۵ و ۲۰۶ ساخت چین را فرانسوی میداند لطف کرده اید هم خود را بیمه نموده اید.یک ثانیه این ۴ سال اقای بایدن را هدر ندهید.بگذارید شرکتهای امریکایی وارد کشور شوند.امریکا به کشوری که اتباعش در ان باشند شبانه بمب نمیزند.امریکا شرکتهای خودش در ایران را تحریم نمیکند امریکا یک دلار ضرر مالی را نمیپذیرد.از همین امروز فرض را بر این بگذارید که ۴ سال دیگر ان خودشیفته قمار باز به کاخ سفید برگردد.برای انزمان کشور را بیمه کنید. هر چند که او از همان دست قطع شده سردارمان چنان سیلی خورد که هنوز از باختش دچار سرگیجه شده و ارزوی قلبی من اینست که مستقیم از کاخ سفید تا درب جهنم برود‌،اما همیشه امکان بازگشت تفکر ترامپیسم به کاخ سفید وجود دارد.خدای من شاهد است که این سطور را نه از وابستگی به چپ و راست نه از موضع دلال تحریم یا کاسب برجام مینویسم.ده روز تب مداوم از کرونا دارم و نمیدانم تا فردا زنده هستم یا خیر این سطور را تنها از سر خیر خواهی برای کشورم مرقوم کردم.از کسی که ازش بیزارم وام میگیرم و میگویم" ایران را دوباره بزرگ بسازیم"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
عزیزم کل دنیا هم جمع بشوند نمی توانند ارزها 2را هزار تومان در یک روز که مقابل ریال است بالا و پایین کنند به غیر از بانک مرکزی
این که هیچ هم نیست چون عامل روانی است و عامل روانی که دیگر درحد 500 تومانی هم ارزش بالا و پایین شدن ندارد
در اینکه ترامپ و احمدی نژاد یکی هستند شکی نیستش. اما بنظرم ترامپ باز شفافتر بودش. یه فرق دیگه اینکه مردم امریکا موضوع متوجه شدند و سریع روندی که چهارسال داشتند تصحیح کردند اما تو ایران حتی اگر مردم هم میخواستند نگذاشتند یا شاید هم مردم نخواسته بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
احمدی‌نژاد ۴سال اول خوبی داشت
بعد ۸۸ چپ کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ظاهرا موسوی و ترامپ مثل هم هستند که میگن در انتخابات تقلب شده.
2
جناب امیر عبداللهیان در انتقاد از دشمن نیز منصف باشیم.من به کشوری که پرچم کشورم را بصورت سیستماتیک اتش بزند و هر روز بگوید ایران باید نابود شود نامه فدایت شوم نمیفرستم.همه تقصیر را گردن اوبامای مودب و جنتلمن نیاندازیم
با اندکی تغییر، باید جمله آخر آقای امیر عبداللهیان را تکرار و تاکید کنیم که: بی‌تردید "پتانسیل های" ایران قوی و"فراوان" است و با اقتصادی قوی بیمه خواهد شد. با جهان "که قاعدتاً شامل همه کشورها میشود" رابطه عزتمند "نیاز" داریم.
امروز، باید از لحظه لحظه این فرصت تاریخی بدست آمده در چنین شرایطی استفاده کامل را ببریم وازاشتباهاتی که در سالهای ریاست جمهوری اوباما مانع رابطه مناسب دو کشور شد از همین ابتدا جلوگیری کنیم.
بله دیگه
شکم سیر
شغل بی دردسر محفوظ
درد نان و درد مسکن درد فرزند هیچ
محافظ و خدمتکار و از همه مهمتر رانت بالاچاقی کردن واسه دیگران کردن در حد اورت! و...و..و...
ما هم تحلیل می دیم و کلا هیچ گشایش سیاسی میل نداریم ... و به مقاومت کردن سرگرمیم ! ارادتمند سیخک رهنُمایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
همه کسانی که حرف از مقاومت می‌زنند رو با هم نسوزون
افرادی هستن که عمل می‌کنن
نمونه‌ش مقام معظم رهبری که زندگی در سطح مردم فقیر دارند و نه بیشتر
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
آقای علم الهدی. فقط هزینه محافظت از شما در سال چقدر است؟ میلیاردی است.. من هم بودم اجازه نمیدادم کسی این وضعیت را عوض کند.
این همه آمریکا انتخابات برگزار کرد و هیچ اتفاقی نیفتاد در ایران ولی این دوره آقایان بدجور دو قطبی سازی در جامعه کردن برای این انتخابات و الان در ان ماندن
بهر حال اینکه مردم آمریکا تاحالا ترامپ را خوار کرده اند خبر خوبی است.بایدن هم که بارها گفته به برجام بازمی گردد هرچند بزودی لابی سعودی صهیونیستی برای جلوگیری از بازگشت آنها به برجام فعال خواهد شد ولی مسئولین باید تدبیر کنند و اوضاع اقتصادی مملکت را از حالت بحرانی نجات دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
شیطان ، شیطان هست ، خدایا شکر رهبری هستند در غیر اینصورت یه عده مملکت رو دو دستی تقدیم میکردن ، مگه شاه بخاطر اطمینان به امریکا احرش با حقارت فرار نکرد ؟! ندیدی کارتر با چگونه پشت او را حالی کرد و او را مجبور به فرار کرد ، حالا که دو سال کامل با افتخار استقامت کردیم هر چند با سختی ، به راحتی تن به خواسته های امریکا بدیم ؟؟! شک نکید نابودی شیطان و غده سرطانی او اسراییل نردیک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
دو سال استقامت کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما چهل ساله در شرایط حساس کنونی در حال استقامت هستیم و کمرمون شکسته
رابطه با جهان؟؟؟؟جهانت چقدر کوچیکه مشاور.
اینکه محدودیت ایجاد می کنید در حق و حقوق کشور با عنوان برجام موفقیت است؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
فکر کنم همین که اسراییل و عربستان در وخشت برگشت بایدن به برجام هستند بقدر کافی گویا است البته برای کسی که بفهمد
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
برو التماس کن تحریمها رو بردارن فعلا بعد دم از محدودیت حق و حقوق کشور بزن.
خفته را خفته کی کند بیدار ..؟؟
بازار تا ۲۱ بهمن درگیر اصلاح خواهد بود بازار سرمایه قبلا دلار ۵۰ هزار تومانی رو پیش خور کرد حالا که دلار ۲۸هزار شده ناجار به اصلاح تا ۸۰۰هزار واحد است و این مساوی نابودی سرمایه ۴۸ ایرانی تازه دارد در بورس ، شک نکید دولت اجازه این کار را نخواهد داد زیرا به گفته رییس اتاق بازرگانی ال اسحاق دلار زیر ۳۰ هزار تومان هیچ انگیزه ای رو برای صادرکننده نخواهد داشت ، بازار ارز دست یه عده دلال تو هرات افتاده که دنبال غارت هستند با توجه به نرخ درهم هر مثقال طلا ۵۶۰ هزار حباب منفی داره و این یک دزدی بزرگ برای قاجاق طلاست .
آقایان عبدالهی و دوستان ما که میدونیم چقدر برای اومدن بایدن دعا کردید ودخیل بستید لطفا برا ما دیگه فیلم بازی نکنید
اینقدری که سر مذاکره عادلانه دوستان (سازش) وقت تلف کردیم که اگر سر خودکفایی کشور وقت میگذاشتیم الان ایران یک قدرت اقتصادی بود
آقایان! خارج را رها کنید! ۹۹ درصد این مشکلات سوء مدیریت داخل است!!
با توجه به اینکه سکه از ۱۶ میلیون به ۱۱ میلیون رسید یعنی ۵۰ درصد افت قیمت ؟؟! امیدوارم فردا خودرو ، موبایل واهن برنج و مرغ و تخم مرغ نیز به حرمت بایدن هم که شده ۵۰ کاهش پیدا کند ؟؟! واقعا ببینید تعامل سازنده با جهان چقدر ارزشمند است ، اگه دست از لجاجت برداریم و به مذاکره ادامه دهیم و شک نکتید ایران گلستان میشه ؟ چرا بجای اینکه الگوی ما کره جنوبی باشه چرا کره شمالی را الگو قرار داده ایم که مردمش از گرسنگی به علف خوری روی اوردن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
همه قیمتا فرو میریزه همه این قیمتا کاذب بود گفتیم اینا قیمتی نیس که تو پاچه ملت ایران بره البته زحمت اصلی رو آمریکاییا کشیدن ولی به هر حال ترامپ سرنگون شد و قیمتا از فردا در سراشیب سقوط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
برجام با ازاد سازی ۵۷۰ میلیارد دلار چقدر ارزانی اورد حالا که تمام دارایی خارج ما ۹ میلیارد هم نمیرسه ؟؟! لطفا احساسی نباشید و گول ۴ دلال که با چمدانهای دلار همتی جو سازی میکنند نخورید سامانه نیما دلار ۲۸هزاری داره به صادر کننده میده ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
خواب دیدی خوش باشه ، دلار زیر ۳۰ هزار تومان برای دولت یعنی ضرر
حمله های علم الهدا به برجام شروع شد !!!!!!
اقای علم‌الهدی برای یک‌ بار هم که شده یک جمله تازه بگین. انقدر مثل طوطی تکرار نکنین. همین جوری هم رو‌اعصابین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
شکم سیر و حساب بانکی پر و حقوق فوق مکفی با خدم و حشم و فرزندان خوشبخت
دغدغه ای جز نگهداشتن شرایط فعلی ندارند
گور پدر و پدر جد مردم بد بخت که دارن له می شن
به مردم آدرس غلط ندهید و با مذاکره با آمریکا برجام را احیا کنید و تندروها را از مسند قدرت بزیر بکشید. در ایران تندروها نان خود را در عدم تعامل با دنیا و افزایش دلار به 30-50هزار تومان میدانند. مردم کشور ما از دست چپ و راست افزاطی بستوه آمدند.
امید که در ادامه ایران و آمریکا با هم تعامل کنند و مردم دو کشور نفسی بکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
از پرچم معلومه ساندیس خور کدخدایی ، اینقدر سختی نکشیدیم که زیر بار ذلت شیطان برویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
ناشناس 22:46
معلومه اصلا سختی نکشیده ای و معنی ذلت را از صدا و سیما و کیهان یاد گرفته ای
ذلت یعنی شکم خالی زن و فرزند و جیب خالی پدر بیکار
یعنی فوج فوج دختر و پسر بیکار و مجرد و افسرده و خانواده های از هم پاشیده
یعنی مردمی که روزی خود را از سطل زباله پیدا می کنند
یعنی مادرانی که برای محافظت از فرزندانشون تن فروشی می کنند و خانواده هایی که به قصد فرار از جهنمی که شماها درست کرده اید در دریا غرق می شوند
یه سر از برج عاج بیا بیرون ببین چه خبره
شکم سیر هیچی جز شعار سرش نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اینقدر سختی نکشیدیم که زیر بار
ذلت شیطان برویم
شما سختی هم میکشید؟
همه چیز که میارن براتون در خونه
مثل اینکه ترامپ گفته بعد از ایالت ویسکانسین و آریزونا باید آرا ایالت آویزونا رو هم بشمارید که بایدن شدیدا باش مخالفت کرده گفته اونجا فوقش ۱۰۰۰ نفر به من رای میدن ۸۰ میلیون به تو
آقای علم الهدی هروقت شما روی پای خودت ایستادی به دیگران هم توصیه کن
جناب سالک لطفا دست از خزعبلات بردارید ؟ ۸۰ درصد مردم خواهان رابطه با امریکا بجای رابطه با روسیه و چین کمونیست که امنیت و سلامت دنیا رو نابود کردن، هستند ، مثل اینکه شما با رفاه و اسایش ملت مخالفید ؟ مگه نمیبینید هنوز بایدن نیونده سکه ۵۰درصد افت کرد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
دلار زیر ۳۰ هزار تومان تثبیت نمیشه ، این نوسانات ساختگی فقط برای ماهیگیری یه عده دلال هست که دنبال بز خری هستند ؟؟ از برجام درس بگیرید
مردم مشغول سیاستند و سیاستمداران مشغول تجارت
با این رکبی که ایالات دموکرات به ترامپ زدند او را تبدیل به مار زخمی کردن ، بدون شک به راحتی نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت و تا ۲۱بهمن امریکا در شعله های خشم مردم خواهد سوخت؟؟ اگه رای ۱۰۰۰۰هزار مرده صحت داشته باشد بزرگترین افتضاح تاریخ رقم خواهد خورد و با توجه به اینکه سنا در اختیار جمهوری خواهان هست به قول مجله تایم اگه ترامپ نباشه ترامپیسم در امریکا حکومت خواهد کرد پس دوستاران کدخدا زیاد ذوق نکنند ؟؟ مگه یادتون نیست که محمود ۸ نامه به اوباما نوشت ولی او جواب سلام او را نداد؟؟
مگه میشه رئیس جمهور ها باهم فرق نکنن ‌اگر واقعا برای ما فرق نکند از نشناختن دنیا و اتفاقات اطرافمان نشئت میگیرد
آفرین بایدن اومد از فردا اتیشبازی پرچم و سه فوریت غنی سازی رو بزنید که دلار یه روزم زیر سی تومن نمونه
و من ا.. توفیق
چرا امام جمعه شهر محروم اوج باید تهران تو بیمارستان بقیه الله بستری بشه؟ مردم محروم اوج هم اگه کرونا بگیرن میتونن تو یه بیمارستان مجهز تو تهران بستری بشن؟
هیچوقت مسئولین مثل مردم نبودن و نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
بقول وزیر بهداشت مسئولین زودتر اقدام می کنند و طبیعتا جای خوب واسشون میفته اما مردم دیرتر اقدام می کنند و جای خوب گیرشان نمیاد . مدیونی اگر فکر کنی مسئولان واسه مردمش ارزش قائل نیست
وقتی یه لگدی به یه سنگ میزنی همه چیز بر اساس ذهنیت تو پیش میره اما وقتی به یه انسان لگد میزنی فکر اونم تاثیر گذاره
این مهاجرانی زمانی که اظهار نظر میکنه آدم ناخودآگاه یاد توبره و آخور می‌افته
وضعیت اقتصادی کشور خیلی خرابه. به قول خود دولت اینهمه آشفتگی و خرابی اقتصاد در طول این سه سال در کل تاریخ بی سابقه بوده، بیچاره کشور آلمان که اوضاعش از اقتصاد ایران هم خرابتره و باید تجربیاتمون رو به اونجا هم صادر کنیم.
اقای علم الهدی و عبدالهیان، خیالتان راحت تا قدر در ایران در دست امثال شما هاست مردم به چیزی دل نمی بندند.
اینکه می بینید، دلار یهو این قد می کشه پایین هم، رو هم جدی نگیرین! به خودتون ضرر نزنین، دلالای عزیز دلاراتون رو نگه دارین، این مسائل برای مدیریت افکار عمومیه
امروز یه پیرمرد رو دیدم که برای مایحتاج خونواده اش، به گریه افتاده بود، بیاید همگی برای مردم آلمان دعا کنیم که اوضاع اقتصادیشون از ایران هم خرابتره و این قد ناشکری نکنیم.
لازم نیست که خبرنگار خارجی بگوید من چهار سال پیش در همین سایت نوشتم که ترامپ از روشهای احمدی‌نژاد برای پیروزی در انتخابات استفاده کرده است
بعضی از افراد فقط بدبختی مردم‌وخوشی خودشونو میخوان قدرت امریکا واقتصاد امریکا واقعیته ورابطه با امریکا تاثیر مثبت در زندگی مردم دارد اینهمه کشور باوامریکا رابطه دارن ودلرن زندگی میکنن
دلار ترکیه ۲۸۵۰۰
دلار هرات ۲۵۵۰۰؟؟؟!!
درهم ۷۶۰۰
دلالان عزیز برای جلوگیری از زیان زیاد یه سر به استانبول بزنید بد نیست طلا مثقالی ۵۶۰ هزار حباب منفی داره
؟! اتحادیه مواظب قاچاق طلای کشور باشه و احازه این کار رو نده ؟!
امروز رفتم از یه فروشگاه زنجیره ای خرید کنم سه ردیف روغن نباتی کاملا خالی شده بود چرا مردم اینطوری شدن به فکر هم نوع خودشون نیستن و مثل انسانای نخستین روحیه غارت و چپاول دارن بلانسبت انگار وحشی شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
وقتی دولت ارزی برای ترخیص کالا نداره باید هم دست به دامان وادادت بدون حساب و کتاب ارزی بده ؟؟! چه حالی میکنند رانت خوران ؟؟!
ترامپ حالا بخور. این چوب روزگار است که در اثر ظلم و ستمی که بر مردم کشور ها و از آن جمله مردم شریف ایران روا داشتی. انشاءالله زجر کش بشی، همان طوری که فشار حد اکثری را بر این مردمی که هیج گناهی جز روی پای خود ایستادن نداشتند. این حق اولیه همه ملتها است که روی پای خود بایستند و سرنوشتشان را خود در دست بگیرند.
حالا همه دلالای دلار لنگ انداختن غیر از این دلال دلار تابناک که مثل کرم هنوز وول میخوره رفتنی هستی دلال جان خون خوری کافیه فردا دلار سقوط میکنه
همین که احتمال پیروزی بایدن باعث ریزش قیمت دلار ، طلا و خودرو شده و انشاءالله به زودی قیمت بسیاری از کالاهای دیگر هم کاهش خواهد یافت و بخشی از سختی های زندگی مردم کم خواهد شد، نشان میدهد که آرزوهای مردم در سرنگونی ترامپ -قاتل سردار سلیمانی- سراب نیست بلکه واقعیتی انکارناپذیر است.
برنده بازی شوم ترامپ در ایران کیا بودن؟ یه مثال ساده یه نفر نوشته بود سهام یه شرکت رو خریدم 350 تومان و اول امسال فروختم 10000 ده هزار تومان 6 میلیارد پول از بورس بیرون کشیدم و با اون 2 آپارتمان در یکی از مناطق تهران خریدم متری 23 میلیون که الان شده متری 50 میلیون اینا برنده اصلی بازی تحریمی بودن که ترامپ ملعون راه انداخت البته ناکارآمدی دولت به جای خود
وگرنه بازنده ها اون بدبختی بود که الان معلوم نیست تو کدوم دستشویی عمومی روی یه کارتن خوابیده و بدبخت نمیدونه ترامپ کیه و بایدن کی
فریب این بازیای کثیف آزادی و از این کثافتکاریا که یه عده راه انداختن رو نخوریم
پهلویچی مجاهد خلق اون زنه که میگه دخترا بی حجاب بشن همین دو جناح داخل کشور و همه و همه هر کی حرف از سیاست میزنه میخواد شما رو فریب بده
جامعه خود رو بشناسیم
برخی نمایندگان بدنبال منافع شخصی هستند البته یکم بیشتر از برخی تقریبا همه نمایندگان
مظفر: برخی نمایندگان بدنبال منافع شخصی هستند
ببخشید طرف عاشق چشم و ابروی ملت نیست که میلیاردها پول خرج کرده وارد مجلس شده
آقای علم الهدی همه میدانند که وضعیت ایران با ریاست جمهوری بادن در آمریکا کاملا زیر ورو میشود پس چرا خوشحالیتان از انتخاب احتمالی بایدن مخفی میکنید
برای مثال وضعیت ایران در زمان باراک تا ترامپ از زمین تا آسمان فرق داشت
۵۰۰میلیون یور معادل ۶۰۰ میلیون دلار هزینه مبارزه با کرونا شده ، ملت عزیز لطفا مراعات کنید ، تو این وضعیت بودجه کشور ، و کمبود دارو و اکسیژن و.. و خستگی پرستاران لطفا پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنید ، ۳۵ پرستار شهید شدند ، هزینه لباس و ماسک و شیلد هر پرسنل در هر شیفت حداقل ۷۰۰ هزار تومان و هزینه درمان هر بیمار ۳ میلیون هست که از دولت پرداخت میکنه ، گور پدر بایدن و ترامپ به فکر سلامتی خود و خانواده باشید ؟؟!
مهاجرانی خودش از مدعیان تقلب در سال ۸۸بود وآتش بیار معرکه الان داره به ترامپ نصیحت قانون مداری میده !!!
بحال کشور باید گریست
مش مطفر ساعت خواب
دیر بیدار شدی، باید زمان خودت با همین استدلال استعفا میدادی
برو بخواب
جالبه معلومه ایالت های دموکرات اینقدر گند زدن به انتخابات که جرات اعلام نتیجه ندارند ؟؟
تابناک تنها سایت خبری هستین که می بینم نظرات مخاطبین و بدون توجه به جناح بندی منتشر می کنین و در رعایت عدالت و احترام به دیگران تلاش می کنین. این روحیه رو بهتون تبریک باید گفت.
فرق بین مردم امریکا و مردم ایران اینه که اونها تو چهار سال اول اشتباهشون رو جبران کردند ولی ما دوباره محمود را روی صندلی ریاست نشاندیم.
ملت به خاک سیاه نشسته و تنها هنر مسئولین توئیت بازی است
ترامپ با همه شاخ و شانه کشیدنهایش، بعد از مدتی خواهد رفت.اما ما چه؟ ما هم ترامپ مان را تکثیر شده می فرستیم استراحت کنند؟ آمریکایی ها احمدی نژادشان را قربانی منافع ملی شان می کنند،ما چطور؟
آقای مظفر خیلی شفاف اسامی نمایندگانی که به دنبال منافع شخصی هستند را نام ببر تا اینکه مردم آنها را بشناسند و سپس در مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سازو کاری اتخاذ بفرمایید تا نمایندگانی که به دنبال منافع شخصی هستند را از مجلس حذف کنند.
برخی نمایندگان دنبال منافع شخصی هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟برخی نه جانم همه
آقای عزیز بگذار برای چند روز شده دلمان خوش باشد که بایدن رییس جمهور می شود وقرار است اتفاقات خوبی بیفتد مسوولین که فقط به فکر جیب مبارک هستید و نه به فکر مردم که آبی گرم نمی شود فقط به سرمایه داران روحیه بدهید که قرار نیست چیزی تغییر کند
تو اقتصاد قوی رو به من نیشان بده شاید منظورت وضع مالی خودته اقای دیپلمات
کم گوی و گزیده گوی
"اگر آمریکا توبه کنند، ممکن است شرایط به گونه دیگری رقم بخورد"
شانس اوردید که ترامپ رییس جمهمور نشد و الا .........
اقای علم الهدی شما همه چیز را چرا بر عکس می کنید اتقاقا دمکرات و جمهوری خواه برای مردم عادی هیچ فرقی ندارد برای امثال جنابعالی مهم است که دمکرات ها امریکا را بدست بگیرند یا جمهوری خواهان
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر