بازدید 10581

تشخیص کرونا با سی تی اسکن ضرورت ندارد

کد خبر: ۱۰۱۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 01 November 2020

دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی گفت:استفاده از دستگاه سی تی اسکن برای تشخیص کرونا فقط با تجویز پزشک باید انجام گیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، دکتر مسعود پزشکی راد درافتتاحیه سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران اظهار داشت: با توجه به اوج گیری کرونا و موج جدید آن در جامعه بسیاری از مردم از ترس ابتلا به کرونا در خواست سی تی اسکن ریه را دارند در حالیکه ضرورتی به انجام این کار نمی‌باشد

دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی ادامه داد: اشعه ایجاد شده از سی تی اسکن تا صد برابر بیشتر از رادیوگرافی است، که برای سیستم بدن خطرناک است، همچنین هزینه سی تی اسکن نیز اقتصادی نیست.

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود برای تشخیص کرونا اصرار به انجام سی تی اسکن ریه نکنند تا از این دستگاه به جا و به ضرورت کاری استفاده گردد.

پزشکی راد باتاکید به اینکه از هر روش تصویربرداری در جایگاه مناسب و صحیح باید استفاده کرد، افزود: سی تی اسکن ریه نباید به عنوان راهی برای غربالگری کرونا در نظر گرفته شود، در صورت تشخیص پزشک می‌توان انجام سی تی اسکن را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: به علت همه گیر شدن کرونا و ایجاد موج جدید آن برگزاری سی و ششمین کنگره رادیولوژی در روز‌های ۱۳ الی ۱۶ آبان ماه به صورت مجازی برگزار می‌گردد که محوریت آن به موضوعاتی، چون تصویربرداری کرونا – زنان و زایمان – اطفال – بیماری‌های سر و گردن و با سخنرانانی از پزشکان داخلی و خارجی خواهد بود.

مسعود پزشکی راد اضافه کرد: در کنگره امسال از شهدای سلامت رادیولوژی که در حین خدمت به علت کرونا جان خود را از دست دادند تجلیل به عمل خواهد آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست