بازدید 13843
۳
سرپرست سابق دبیرکلی فوتبال، این بار هم با نقض قانون آمد؟

ابراهیم شکوری مدیر همزمان در پرسپولیس و فدراسیون؟

کد خبر: ۱۰۱۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 29 October 2020

مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس، در اولین تصمیم مدیریتی اش ابراهیم شکوری را به عنوان مدیراجرایی این باشگاه منصوب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، جعفر سمیعی پس از دریافت حکم مدیرعاملی این باشگاه، بلافاصله ابراهیم شکوری را به عنوان معاون اجرایی خود در باشگاه منصوب کرد که با توجه به عدم آشنایی سمیعی به مسایل اختصاصی فوتبال حرفه ای، به نظر می رسد از این پس شکوری نقش پررنگی در این باشگاه ایفا کند و فراتر از یک مدیر اجرایی اختیارات داشته باشد.

نکته مهم درباره این انتصاب اما آنجاست که هنوز خبری مبنی بر استعفای شکوری از پستش در فدراسیون فوتبال منتشر و مخابره نشده است. این یعنی همین حالا تخلفی آشکار صورت گرفته و ابراهیم شکوری همزمان در فدراسیون و باشگاه پرسپولیس مسوولیت دارد که اصل منافع موازی را پیش می کشد.

ابراهیم شکوری، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس است که در کارنامه خود سابقه سرپرستی موقت دبیرکلی فدراسیون فوتبال را نیز داشته است اما نکته جالب آنجاست که او در آن پست نیز غیرقانونی مشغول به فعالیت شده بود و ثابت شد شرایط لازم برای اشغال صندلی مهم فدراسیون فوتبال را نداشت. در کنار این تخلف، مهدی تاج هم اعتراف کرده بود که حضور موقت او بیش از شش ماه در پست سرپرستی دبیرکلی نیز یک تخلف دیگر بود که موجب انتقاد رسانه ها شده بود.

شکوری عملکرد چندان قابل دفاعی در فدراسیون فوتبال نداشت و بسیاری او را یک مدیر نه چندان مستقل محسوب می کردند که زیر نظر ساکت و تاج ، فعالیت می کرد. به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس گزینه های تحصیلکرده و بهتری نسبت شکوری داشت که سابقه حضورش در پرسپولیس به دو فصل محدود شد.

ابراهیم شکوری مدیر همزمان در پرسپولیس و فدراسیون؟

نکته حایز اهمیت دیگر در این انتصاب، غفلت از سطح شکوری در مقابسه با برخی مربیان و بازیکنان فعلی پرسپولیس است که این مدیر تازه منصوب شده را در جایگاه شاگردی می نشاند. غیر از سیدجلال حسینی که اکنون به عنوان کاپیتان پرسپولیس از لحاظ سوابق بازی و سنی از شکوری در سطوح به مراتب بالاتری به سر می برد، مربیانی چون کریم باقری ، یحیی گل محمدی و افشین پیروانی نیز در پرسپولیس قابل مقایسه با مهره ای همچون شکوری نیستند. شکوری چگونه می خواهد بر بزرگترهای خود مدیریت کند مگر اینکه جایگاه مدیر اجرایی را تا حد یک پادو پایین بیاورند. در این میان حدود اختیارات و مسوولیت های افشین پیروانی نیز شباهت زیادی با پست جدید شکوری دارد. شاید بهتر بود در حکم شکوری عنوان معاون اجرایی درج می شد تا مشخص شود پست او بیشتر جنبه اداری دارد و قرار نیست در کار بزرگترهای خود دخالت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فضولیش به کسی نیومده
پاسخ ها
رضا رحیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
طرف دکتری مدیریت ورزشی داره میگن غیر قانونی بوده سرپرست دبیر کلی اما خود ریس فدراسیون به زور لیسانس داره متاسفم واسه این فدراسیون
آقای ابراهیم شکوری درسته سابقه کمتری تو پرسپولیس داره ولی تحصیل کرده مدیریت ورزشی اونم با مدرک دکتری مدیریت ..خواهشاً چیزی بلد نیستید انتقاد نکنید هر کسی تو جایگاه و شغل و رشته خودش باید کار کنه .آقای شکوری از لحاظ مدیریتی خیلی هم شایسته هستن حتی از همون آقای تاج و ساکت و کفاشیان تحصیلکرده تر و بهتر هستن واسه مدیریت فوتبال ..دیگه وقتشه فوتبال ایران رو جوانان تحصیلکرده مثل آقای شکوری مدیریت کنن نه این آقایان بازنشسته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل