بازدید 5181
۳

کسری بودجه عربستان ادامه دارد

کسری بودجه عربستان در سه ماهه سوم به ۱۱ میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 29 October 2020

کسری بودجه عربستان در سه ماهه سوم به ۱۱ میلیارد دلار رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، وزارت دارایی عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد در سه ماهه سوم امسال این کشور ۴۰.۷۶۸ میلیارد ریال سعودی ( ۱۰.۸۷ میلیارد دلار) کسری بودجه داشته است. طی این مدت میزان مخارج دولتی با هفت درصد افزایش به ۲۵۶.۳۴۵ میلیارد ریال رسیده که اصلی ترین عامل این افزایش مربوط به پرداخت هزینه یارانه های کرونایی بوده است. وزارت دارایی عربستان از برنامه ریزی برای کاهش ۹۹۰ میلیارد ریالی مخارج دولتی برای سال آینده خبر داده و افزوده است انتظار دارد رشد اقتصادی در سال آینده مثبت شود.  

دولت عربستان که به دنبال شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش درآمد محسوسی مواجه شده ممکن است برای جبران بخشی از درآمدهای از دست رفته خود دست به افزایش مالیات بر درآمد شاغلان و فروش بخشی از دارایی دولتی بزند.  

محمد الجعدان، وزیر دارایی عربستان در خصوص اقدامات جدید گفت: ما اکنون در یکی از بدترین شرایط اقتصادی تجربه شده در طول تاریخ خود هستیم و برای جبران کسر بودجه، تمامی گزینه ها را بررسی می کنیم.  

تنها در ماه مارس قیمت نفت بیش از نصف ارزش خود را از دست داد و این اتفاق در شرایطی که هزینه های جنگ یمن نیز بر دوش اقتصاد عربستان سنگینی می کند باعث شده است تا فشار  فوق العاده زیادی به منابع مالی بزرگ ترین اقتصاد خاورمیانه وارد شود.  

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، اقتصاد عربستان امسال ۶.۸ درصد کوچک خواهد شد که حتی از عملکرد متوسط جهانی نیز بدتر خواهد بود. انتظار می رود شیوع کرونا بیش از همه باعث کند شدن سرعت خصوصی سازی در این کشور شود که یکی از بندهای کلیدی در تحقق سند چشم انداز عربستان موسوم به افق ۲۰۳۰ است. در حال حاضر دولت بزرگ ترین کارفرما در عربستان است و بخش بزرگی از بودجه خود را صرف پرداخت حقوق به کارکنان می کند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
به ماچه مگه کسری نداریم
تابناک جان سلام ما فعلا شکر میکنیم نفسمان فرو میرود و چون برمیگردد مفرح ذات است .
انشالله کفر گیر به ته دیگ بخورد تا سرمایه کشور را خرج تسلیحات نظامی و داعش نکنید و به مسلمانان ظلم نکنید بروی همان ترامپ برایتان خوب است گاو شیرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان