بازدید 5833

هند، قوانین مناقشه برانگیز زمین را در کشمیر تغییر داد

مقام‌های هند اعلام کردند، این کشور قانونی را در جامو و کشمیر تغییر داده که به شهروندان هندی اجازه خرید زمین را در قلمروی مورد مناقشه می‌دهد؛ اقدامی که باعث انتقاد اپوزیسیون به حذف مکرر و دائمی حقوق مردم کشمیر شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 28 October 2020


به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ابلاغیه روز سه شنبه منتشر شد و در آن آمده عبارت "ساکن دائمی ایالت" یک معیار است که حذف شده و راه را برای هندی‌های غیرکشمیری به منظور خرید زمین در این منطقه هموار می‌کند.

تا سال گذشته میلادی، این منطقه وضعیت ویژه‌ای داشت که قانون اساسی هند آن را تضمین می‌کرد و به آن اجازه می‌داد تا قوانین خودش را درباره سکونت موقت و مالکیت ملکی داشته باشد.

در اوت ۲۰۱۹، دولت دهلی‌نو خودمختاری این منطقه واقع در کوهستان هیمالیا را لغو کرد. این تصمیم شامل لغو وضعیت ویژه و تقسیم شدن آن به قلمرو منجر شد که اعتراضات گسترده‌ای را در منطقه به دنبال داشت.

مودی گفته بود که این اقدام باعث یکپارچگی قوانین و حکمرانی و توسعه منطقه می‌شود.

یکی از مقام‌های وزارت کشور هند که خواست نامش فاش نشود، گفت: این اصلاحیه در قوانین زمین بخش حساس تغییرات ساختاری است که برای جامو و کشمیر در نظر گرفته شده است. این منطقه هم باید مانند سایر مناطق هند مورد رسیدگی قرار گیرد.

رهبران اپوزیسیون در کشمیر دولت هند را بابت تجدیدنظر قوانین زمین مورد انتقاد قرار دادند.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی