خواب سنگین سازمان بورس در نظارت

یکی از تخلفات کنونی در حال وقوع و تکرار در تالار شیشه‌ای، خرید حقوقی‌ها صرفا در حد حجم مبنا در صف‌های فروش است تا سهام شرکت‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده هر روز پایین و پایین‌تر بیاید.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 28 October 2020

به گزارش بورس تابناک، بازار سرمایه کماکان در مسیر سراشیبی قرار دارد؛ این که چرا و به چه دلیل این ریزش ادامه‌دار است جای خود دارد، اما در این بین اتفاقاتی در روند نزولی بازار سهام هر روز تکرار می‌شود که یا متولیان امر از آن غافل هستند، و یا این که چشم‌های خود را بر این اتفاقات بسته‌اند.

به عنوان مثال یکی از این موارد خرید حقوقی‌ها صرفا در حد حجم مبنا در صف‌های فروش است تا سهام شرکت‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده هر روز پایین و پایین‌تر بیاید.

نشانه بارز این رخداد، نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی یا همان "حکشتی" است. این شرکت در حالی تا کنون بیش از 70 درصد افت داشته است که علاوه بر این که بازارگردانی از سوی این شرکت برای سهامش در راستای حفاظت از سرمایه آنها صورت نمی‌گیرد، بلکه صرفا در حد حجم مبنا در هر روز خریداری می‌شود تا این نماد معاملاتی با سرعت بیشتری افت قیمت و از دست رفتن سرمایه‌ سهامدارانش را رقم بزند.

در این میان هستند نمادهای دیگری که در تالار شیشه‌ای به این مشکل مبتلا می‌باشند و در سایه خواب سنگین سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر سرمایه سهامدارانشان آب می‌شود.

حالا که مجلس و قوه قضائیه آستین خود را برای برخورد با تخلفات در این بازار بالا زده‌اند، لازم است تا این گونه موارد و بسیاری موارد مشابه که نمونه بارز تخلف در تالار شیشه‌ای، اما ناشفاف بورس است را مورد رسیدگی قرار دهند.

 

 
منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار