بازدید 174722

حذف تصویر بانوان از سنگ های مزار در مازندران

پوشاندن تصویر بانوان از روی سنگ قبرهای آرامگاه شهر رویان به صورت خودسرانه و بدون اطلاع دادن به خانواده‌های این درگذشتگان سبب نارضایتی و انتقادهای تعدادی از شهروندان این شهر شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 25 October 2020
 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عصر پنجشنبه گذشته که تعدادی از شهروندان رویان برای زیارت اهل قبور و فاتحه‌خوانی بر مزار درگذشتگان خود به آرامگاه این شهر رفتند، با سنگ قبرهای مخدوش شده‌ای مواجه شدند که تصویر روی آن با رنگ پوشانده شده و مشخص نبود چه فرد یا افرادی اقدام به حذف تصویر از روی آن‌ها کرده بودند. این اتفاق فقط در مورد سنگ قبرهایی دیده شد که تصویر صورت بانوان درگذشته روی آن‌ها حکاکی شده بود. خانواده این درگذشتگان پس از مشاهده سنگ قبرهایی که تصویر بانوان با رنگ پوشانده شده بود، به این اقدام معترض شدند و از هیأت امنای آرامگاه و مسئولان شهر درخواست پیگیری موضوع برای روشن شدن دلیل این اقدام را مطرح کردند.

فاطمه حاجی‌احمدی یکی از شهروندان رویان است که تصویر مادرش رو سنگ مزار با رنگ پوشانده شده است. او به خبرنگار ایرنا می‌گوید: عصر پنجشنبه که برای فاتحه‌خوانی به آرامگاه رفتیم با این وضعیت مواجه شدیم. دیدن سنگ قبر بدون تصویر مادرم بدون این که در جریان این تصمیم قرار بگیریم برای ما شوکه کننده بود. ما وصیت مادرمان را که دو سال پیش درگذشت را به جا آوردیم و تصویرش را روی سنگ قبر قرار دادیم. این تنها خواسته مادرم برای مسائل مربوط به پس از مرگش بود که از ما خواست. اما بدون اجازه و خودسرانه این تصویر را با رنگ پوشاندند.

وی می‌افزاید: ابتدا از هر کسی که پیگیر می‌شدیم اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند. اما بعد اینطور شنیدیم که با تصمیم هیأت امنا این کار انجام شده و گفته‌اند که قرار داشتن تصویر بانوان روی سنگ قبر از نظر شرعی و عرفی درست نیست. اگر این طور است پس چرا در تمام آرامگاه‌های دیگر درست است و فقط در رویان این تصمیم باید گرفته شود؟

این شهروند تصمیم اتخاذ شده درباره سنگ قبرهای بانوان در آرامگاه رویان را ناآگاهانه و غیرقانونی می‌داند و اظهار می‌کند: حرف ما این است که چرا هیچ اطلاعی به خانواده‌ها داده نشد؟ اگر این کار قانونی است و پایه شرعی و عرفی و قانونی مشخصی دارد به ما اعلام می‌کردند تا قانع شویم. با این تصمیم خودسرانه داغ این خانواده‌ها را تازه کردند. از هیأت امنای آرامگاه خواسته‌ام که باید سنگ قبر را مانند آن‌چه که از ابتدا بود تحویل دهند و بعد درباره این موضوع با خانواده‌ها صحبت کنند تا با ارائه اسناد و دلایل قانونی تصمیم گرفته شود.

البته این رفتار پیش‌ از این هم دیده شده بود. سال ۱۳۹۵ شکستن برخی سنگ قبرها و پاشیدن رنگ و اسید روی تصویر برخی چهره‌های شناخته شده در بهشت زهرا(س) انتقاداتی را به دنبال داشت که مورد پیگیری مسئولان هم قرار گرفت. اما این بار این اقدام به گفته شهروندان توسط هیأت امنای آرامگاه به صورت خودسرانه و مبتنی بر برداشت خودشان از شرعیت و عرف برای سنگ قبر تعدادی از بانوان درگذشته انجام شده است.

پیگیری حقوقی

این موضوع در رویان مورد انتقاد بسیاری از شهروندان که حتی نسبتی با متوفیان این قبرها نداشتند نیز قرار گرفته است و واکنش‌هایی را نیز در فضای مجازی به دنبال داشت. نکته قابل توجه این که تصاویر عمدتا متعلق به بانوان مسنی بود که حجاب اسلامی کاملی نیز داشتند. فرزندان یکی از متوفیان نیز در اعتراض به این اقدام با حضور در آرامگاه رنگ روی سنگ قبر را پاک کردند تا چهره مادرشان دوباره روی سنگ قبر دیده شود.

روح‌الله مازندرانی یکی دیگر از شهروندان رویانی که تصویر چهره مادرش روی سنگ قبر با رنگ پوشانده شده نیز اقدام به ثبت شکایت رسمی از مسببان این موضوع کرده و به خبرنگار ایرنا می‌گوید: این رفتار چه از نظر اخلاقی و چه از نظر حقوقی زیر سئوال است. با مشاوران و کارشناسان حقوقی مشورت کردم و حتی پیگیر استفتائات مراجع تقلید نیز شدم. از هر نظر این تصمیم پسندیده نیتس و معتقدم که یک بی‌احترامی آشکار به فرد درگذشته و خانواده او محسوب می‌شود.

این شهروند اهل رویان اظهار می‌کند: عصر پنجشنبه پس از حضور در آرامگاه برای فاتحه‌خوانی با این اقدام مواجه شدم و در پیگیری از دفتر هیأت امنا متوجه شدم که هیأت امنا این تصمیم را گرفته و اجرایی کرده است. رئیس هیأت امنا نیز این موضوع را تأیید کرد. پس از آن با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و موضوع صورتجلسه شد و اکنون نیز پیگیر شکایت هستم.

وی خاطرنشان می‌کند: طبق نظر و فتوای تعدادی از مراجع تقلید اگر تصویر با حجاب اسلامی باشد و مفسده نداشته باشد منعی برای قرار گرفتن آن روی سنگ قبر وجود ندارد.

استفتائات مرتبط

نگاهی به برخی فتواهای ارائه شده توسط تعدادی از مراجع تقلید نیز نشان می‌دهد که اعتراض و ادعای شهروندان معترض به این تصمیم هیأت امنا می‌تواند درست باشد. چرا که عمدتا عنوان شده در صورت رعایت حجاب اسلامی در تصویر، مشکلی برای قرار گرفتن عکس روی سنگ قبر وجود ندارد.

از نظر آیت‌الله موسوی اردبیلی اگر تصویر بانوی فوت شده با حجاب اسلامی باشد و مفسده‌ای هم نداشته باشد اشکال ندارد.

پاسخ آیت‌الله هاشمی شاهرودی نیز به پرسش درباره حک تصویر بانوان روی سنگ مزار این بود که حک تصویر بانوان بر روی سنگ مزار فی‌نفسه اشکال ندارد، به شرط آن که مفسده‌ای بر آن مترتب نشود.

البته برخی روحانیون و ائمه جمعه نیز طی سال‌های اخیر اظهارنظرهای متفاوتی نسبت به این فتواها مطرح کرده بودند. اما در مجموع تا کنون برخورد اینچنینی با تصویر بانوان روی سنگ مزارها انجام نشده بود و مهم‌تر این که اقدام بدون مطلع کردن خانواده‌ها بیشتر سبب آزردگی بازماندگان این افراد شده است.

ورود مدیریت شهری به ماجرا

معمولا در شهرهای بزرگ مدیریت و نظارت بر تصمیم‌های مربوط به آرامگاه‌ها توسط سازمان آرامستان‌ها که یکی از نهادهای زیرمجموعه شهرداری است انجام می‌شود. اما در شهرهای کوچک سازمان آرامستان وجود ندارد و شهرداری بر عملکرد هیأت امنا نظارت می‌کند. در رویان نیز مدیریت آرامگاه به این شکل انجام می‌شود و حالا منتقدان این تصمیم خواهان رسیدگی مدیران شهری به اعتراض خود هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از پیگیری برای برگزاری جلسه‌ای با اعضای هیأت امنا به منظور بررسی این موضوع خبر می‌دهد و می‌گوید: ما هم در جریان این تصمیم نبودیم و در فضای مجازی از این موضوع با خبر شدیم. پس از اعتراض برخی شهروندان و مطرح شدن این موضوع در فضای مجازی، امروز صبح شهرداری رویان در نامه‌ای رسمی به هیأت امنای آرامگاه رویان خواهان توضیح درباره این تصمیم شد که قرار است دوشنبه این جلسه برگزار شود.

کامبخش سالاریان اظهار می‌کند: ما هم معتقدیم که این اتفاق نباید می‌افتاد و اگر هم هیات امنا با ارائه دلایل شرعی و قانونی تصمیم به انجام آن گرفته بود، باید ابتدا با خانواده‌های درگذشتگان جلسه برگزار می‌کرد و پس از بیان دلایل و توجیه و اقناع آنان اقدام به پوشاندن تصویر می‌کرد. ضمن این که اگر قرار دادن تصویر بانوان روی سنگ قبر مشکلی دارد از ابتدا نباید اجازه این کار داده می‌شد، نه این که مدت‌ها پس نصب سنگ قبر روی مزارها، بدون اطلاع قبلی این کار انجام شود.

شهروندان معترض به این اقدام معتقدند که این اقدام نوعی تخریب اموال محسوب می‌شود و از سوی دیگر جریحه‌دار کردن احساسات مردم را به دنبال دارد. از نگاه این افراد اگر قرار داشتن تصویر با حجاب کامل بانوان درگذشته روی سنگ مزار رفتاری خلاف شرع و عرف است باید در همه آرامگاه‌های کشور رعایت شود، نه این که فقط در یک آرامگاه و صرفا بنا بر سلیقه هیأت امنا و بدون توجه به استفتائات موجود انجام شود. اعضای هیأت امنای آرامگاه رویان در جلسه روز دوشنبه احتمالا دلایل خود برای اجرای این اقدام را مطرح خواهند کرد و پس از آن تصمیم نهایی برای این موضوع اتخاذ خواهد شد. ضمن این که بروز این چالش‌های سلیقه‌ای در آرامگاه‌ها و همچنین مسائلی مانند تفاوت‌های ظاهری از نظر طراحی و اجرا در سنگ مزارها جای خالی تعیین اساسنامه و طرح مستقل و مناسب برای تدفین در آرامگاه‌ها، به ویژه آرامگاه‌های شهرهای کوچک و روستاها را نیز نمایان می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۱۲
جالبه
هرچه که میگذره کشورهای دیگر پیشرفت میکنند و بیشتر به اصول دموکراسی و احترام به حقوق انسان ها و کرامت انسانی می رسند ولی ما هرچه میگذره بیشتر غرق در حماقت می شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
چند سال دیگه همین ادم ها خودشان می شن منتقد اینکار مثل اکبر گنجی و مخلباف و ... یک عده دیگر که الان سر کارن و شدن منتقد کارهایی که خودشان می کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
پیشرفت کشورهای مد نظر شما در مسیر خوی حیوانی است نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
ننگ ونفرین بر واپسگرایی و تحجر.تا کشور ودین را نابود.نکنند دست بردار نیستند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
واقعا برای اون هایی متاسفم که وقتی بهشون توهین میکنی کیف میکننیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
عه تو خوب ما بد همه بدن غیر تو
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
عکس فردی که در قید حیات هم نیست چه مفسده ای داره این همه پول مردم رو تو بورس بالا کشیدید مفسده نداره
بجای اینکه دنبال این مفسده ها باشید دنبال مفسده های مالی علی الخصوص تو بورس باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
رضا 15:29 واقعا به نظرت کسی که این کار رو کرده چه نقشی توی بورس داره؟ مدیرعامل شرکت بورسه؟ رییس سازمان بورسه؟ وزیر اقتصاده؟ کارشناس اقتصادیه؟ من بعید می دونم حتی توی بورس فعال باشه.شما چطور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
یعنی عکس زن اونم با حجاب تحریکشون میکنه
بسه انقدر زیر پا له کردن زنان
سيستم اموزشي و تربيتي ما چقدر ادمها و مسئولان مريضي را تربيت کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
اینا از اولش بیمار بودن سادیسم‌دارن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
کار کی هست جز انسانهای سست مغز
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
چه قضاوت عادلانه ای کردی دوست عزیز
فکر کنم در این مملکت رییس جمهور و وزرا و مسوولین دیگه همه بیگناهن و فقط مثل همیشه دیواری کوتاهتر از معلمها و سیستم آموزشی نیست که بتونین پیدا کنین
چرا اینطور فکر میکنید چرا قضاوت نابجا؟
من بعنوان یک معلمی که پانزده سال سابقه دارم از جون و دلم مایه گذاشتم برای فرزندان مملکتم ایکاش میشد همشو بگم ولی جاش نیست خیلیها هستند که از من هم بیشتر زحمت کشیدن
بنا نیست مملکت هر مشکلی داشت شما از چشم ما ببینید. کمی با انصاف باشید که بقول مولا علی بیشتر گناهان ما از زبان ماست
پس بهتره زبان خود را درست کنیم . اگه شما یکی رو دیدی ایراد داشته این قضیه رو نمیتونی به همه افراد اون قشر تعمیم بدی دوست بزرگوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
احسنت سعید جان (14:31)
این مملکته داریم بخدا. حتی هیئت امنای یه گورستان محلی هم تعیین تکلیف میکنه. اما خودشون چون به خلوت میرون آن کار دیگر می کنند.
تعصب کور تا چه حد!!!!!
البته وقتی شعور و تعقل را از دینداری بگیریم نتیجه اش میشه تعصب بیجا و ....
پاسخ ها
ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
یه عده بی عقل اینکارو میکنن
مهدیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
یه عده رفتن یه کاری کردن چه ربطی به دین داره
نمیفهمم چرا تو کشور ما همه چی رو به دین نسبت میدن
اصلا تعصب هم در دین حرامه آقای فهمیده
چیزی که مهم نیست احساسات مردمه که توی گور هم آرامش ندارند.
مردان ایران با دیدن عکس یک مرده بر روی قبرش هم دچار مفسده می شوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
من تو رویان یا همون علمده 4سال زمان دانشجویی زندگی کردم.سیستم مدیریت شهری درستی نداره و همشون برای خودنمایی یک کارهایی میکنن که من درآوردیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
کل کشور قانون نداره
مسلمانی ما بشدت ایراد داره.هر کی مطابق نظر خودش عمل میکنه.پاک شده ملوک الطوایفی.اصلا قانون و اجرای صحیح قانون سلیقه ای شده.
عده ای بی عقل که اعراب جاهلی را یادم می آورند
پاسخ ها
خالد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
بی عقل خودتی که حتی وقت مردن هم از زن
خدایا خودت ظهور کن ما رو از دست این جماعت نادان خلاص کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
خدا ظهور نمی کند بلکه منجیش می آید و قطعا با تفکراتی که باعث شده زن ها را بی حیا و از راه به در شدن برخورد می کند
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
باسواد مگه خدا ظهور میکنه!؟ اون امام زمانه که ظهور میکنه
واقعا که خجالت اوره. هیچ فکر کردن که باز ماندگان بادیدن این صحنه چه حالی بهشون دست میده؟ یعنی حتی وجود تصاویری که همشون هم با حجاب کامل بوده برای اینها غیر قابل تحمل هست؟! اصلا چطوره تمام زنان عالم رو از روی کره زمین حذف کرد تا اینها راضی بشن !!
احمقیت حدی ندارد
وای از این تحجر و دگمی
به زن فوت شده هم رحم نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
شما که می خواهی تجدد کنی بدو جا موندی از.....
چقدر ابله هستند بعضی ها
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه این تفکر داعش نیست پس چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
این تفکر پسا داعشه.
معلومه آدمای تنردو و افراطی
بیچاره زنان، مرده اشان هم سانسور می شود، واقعا متاسفم برای این حجم عظیم نادانی.
حاشیه های از پیش طراحی شده برای انحراف افکار عمومی
آن از برخورد با پوشش و حجاب خانم ها و غیره و این هم از این! کشور جهان سومی هستیم دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
منجی بشریت می آید و امثالی بی حیایی مثل تو را ادب خواهد کرد
کلا ؛ حک تصویر متوفی ، بخصوص زنان ، روی سنگ قبر ، کار درستی نیست ! در شهرهای بزرگ ، شاید علتش سختی پیدا کردن قبر باشد ، ولی درکل پسندیده نیست !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
خوبی داعش ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
داعش نیست بلکه گذشتگان به خاطر حرمت و حفظ حیای زنان این کار ها می کردن پس به گذشتگان خودت بی احترامی نکن چون ریشه در تاریخ و دین و خدا دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
شما برو تو افغانستان زندگی کن داداش البته اینو دیگه همه میدونن توش نونه این اظهار نظرها
یک جانباز
| Japan |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
شماهامریض هستین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
به به هردم ازاین باغ بری میرسد
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
واقعا برات متاسفم متحجر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
حتمابه یه روانپزشک مراجعه کن اصلا حالت خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
با این تفکراتت برو در میان داعشی ها زندگی کن.خیلی دور هم نیست.
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
برات متاسفم
فقط تو کار آزار اذیت مردم هستن...فکر کنم اون دنیا هم به خدا شاکی بشن که واسه چی زن و مرد تو یجا به بهشت میرن و زنها باید مقنعه سرشون باشه!!!!
من فقط تو فكر اون كسي ام كه تو اين شرايط بد بيماري و اقتصادي و در كشوري كه درد و رنج سر تا پاش رو گرفته فكر و دغدغه اش سنگ قبر مادراني است كه شايد تنها پناهگاه فرزندان براي دقايقي حس آرامش تو اين اوضاعه !!!
تندرو ها کاری غیر از خرابکاری ندارند
به عذاب دادن زنده ها راضی نشدین رفتین سراغ مرده ها...
تو این خراب شده چه خبره
اگر کار هیات امنا درست و قانونی باشد بدین معنی است که از ملت چی ساختید که نقاشی صورت یک زن روی سنگ قبر، آن هم در قبرستان باعث مفسده آن ملت می گردد. جل الخالق
پاسخ ها
راز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
مگه نمیدونین این خودجوشهای بی مغز با دیدن عکس مرده هم تحریک میشن
به متوفیان خانم هم رحم نمی کنید ؟!!
این چه ضرورتی است که عکس خانم روی سنگ قبر باشد خدا بیامرزدش در زنده بودنش درقوطی رنگ می‌رفت در میامد.حالا که رفته باز شما با آن رنگ وروغن روی قبرش حکاکی میکنید،شما باعث عذابش در آن دنیا نشوید.والا مادربزرگها هم که رفته اند از این بدعت خوششان نمی‌آید ،دست از سرشان بر دارید به جای این کارها در زنده بودن به آنها محبت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
ضرورتی نداره.دلشون خواسته.با خواسته دل مردم هم کار دارین؟شما اگر به رحمت خدا رفتید،وصیت کنید که چهره خودتون را رو سنگ قبرتون نکشند.با همه چی کار دارین؟
راموس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
ای وای کاش از اول از شما اجاز‌شو میگرفتیم چه بد شد. به بزرگی خودت میبخشی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
شما چکاره اید
بی حرمتی به خفتگان در خاک؟؟؟؟؟

خدایا چرا این جماعت فکر نمی‌کنند خودشونم روزی میهمان خاک میشوند و باید جوابگو باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
امیدوارم بدون گور و کفن از این دنیا ببرن
این بنده خداها مردن دیگه در این دنیا هم نیستن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
لابد با عکسشان اینها تحریک می شوندچرا با عکس مردها تحریک نمی شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
خانواده ها شون که هستن!بایدتا زنده اند از دست این .مادون حیوانات رنج بکشند
زنان تاثیر گذارترین طبقه برای رسیدن به دموکراسی واقعی هستند .برای همین بیشترین فشار اجتماعی بر آنان حتی مردگانشان هم وارد می شود.
حالا تنها مشکل مملکت میشه زنان و سنگ‌قبرشون.
صلاح مرده و زنده دست این افراد است، مردم و خواسته هاشون کجا اهمیت دارد؟
این دیگه از کجاشون در آوردن اکتشافاتی می کنند این آقایون
یک کلام: تحجر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
داعش
واقعا خجالت داره.
آخه حماقت چقدر؟یه مشت آدم جاهل متعصب نفهم رو گذاشتن هیئت امنا .لابد خود اینا از دیدن عکس مرده تحریک میشن
مشخصه، بعد از بستن مساجد و برنامه ها بخاطر کرونا، مسئولین آنها بیکار شدن
گذاشتن عکس منوفی زن با ارایش و روتوش واقعا کاز زشتی است و نباید اصلا اجازه داده میشد که حاال بخواهن پاک کنند. این رویه زشت فقط در مازندران دیده می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
ارایش رو سنگ قبر؟ خوبی؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
اگه متن رو خونده باشید نوشته شده عکسزنان مسن و باحجاب بوده
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
چیه تهریک میشی ????
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
همه چیمون درسته فقط ارایش زنها مشکله
آقا برو خودت رو درست کن که با همه چی تحریک نشی بی اراده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
تحریک میشی؟حتی بادیدن زن مرده؟زن ستیز بیمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
با عکس یک زن در گذشته هم تحریک می شی.باید رواندرمانی شوی.تو مریضی
ایمانمان کامل شد مشکل بارندگی نخواهیم داشت .
تحجر و تگم اندیشی و افراطگرایی مرز نمی شناسد.جمود فکری در همه جای جهان هست.دیگران از ادست این جماعت کوته فکر واقعا در عذاب اند.حک تصویر زن روی سنگ قبر چه مفسده ای به دنبال دارد.کسی که با دیدن تصویر زن درگذشته روی سنگ قبر فاسد می شود یک روانی است که باید درمان شود.
کسی که با دیدن تصویر زن درگذشته روی سنگ قبربه فساد کشیده می شود یک روانی است که باید درمان شود.
در این زمانه هنوز هم افرادی کوته فکر و متحجر یافت می شوند.
خاک بر سر ما
چرا اینقدر از لحاظ نگارشی و املایی این قدر اشتباه وجود داره حالا چه در خوده نوشته و چه در نظرات
پاسخ ها
پارسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
خودت هم اشتباه املائی داری.املائی درس تر است نه املایی.و دیگر نظرها درس تر تا نظرات
غرببه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
یه بار نوشته خودتو بخون بی زحمت
میبینی کارادا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ینی نمیدونم چطور خشم خودمو فریاد بزنم!!!
جداٌ حماقت به حد اعلا رسیده است مردمانی عجیبی تربیت کرده ایم!! تعطیل تمام!!!
خوب داعش هم همین کار را می کنه
آقا در مورد این هتک حرمت نظری ندارند ؟ آیا ؟
به عنوان یک شهروند ایرانی احساس میکنم که تقریبا جامعه به حال خودش رها شده و خلافکاران و جنایتکاران براحتی اقدام به انجام اهداف شوم میکنن و از هیچکس هم ترسی ندارن. تنها اقدامات مسئولین شده ایرادگیری به پوشش و کارهای روال مردم عادی.
بنده به عنوان یک تورک مسلمان از این عمل درست و صحیح حمایت میکنم
یاشاسین تورک میلتی
یاشاسین امت اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
از نوادگان چنگیز مغول و آتیلای خونخوار تعجبی ندارد باید ارز تحجر حمایت کنند
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
ازکوزه همان برون تراود که دراوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
تو برو با همان علی اف عرق خور و دیکتاتور.و ادم کش زندگی کن اسلام بر تری نژادی ندارد
با عکس مرده هم به گناه می افتن ؟ اینا کی هستن
هیئت امناء و هیئت مدیره ها جونشون به پول بسته .... پول بدین چنان تبصره ماده ی شرعی و قانونی براتون جور میکنن که حتی از قبرهایی که عکس نداره جریمه های نقدی بگیرن !!!
می خواستند 1400 سال به عقب برگردانند 1500 سال برگرداندند
آقا یه هیات امنا گورستان پیدا شده داره همه مشکلات مملکت رو حل می‌کنه چرا مخالفت می کنید
تنها که باید این که شکم کسی که این کار کرده پاره کرد توش رنگ ریخت واقعا شعور ندارند فقط بااین کارها یک مشت نادان می خواهند مردم از اسلام نفرت پیدا کنند
أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ ﴿۱﴾تفاخر به بيشترداشتن شما را غافل داشت (۱) حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ ﴿۲﴾تا كارتان [و پايتان] به گورستان رسيد (۲) كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿۳﴾نه چنين است زودا كه بدانيد (۳) ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ﴿۴﴾باز هم نه چنين است زودا كه بدانيد (۴) كَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ ﴿۵﴾هرگز چنين نيست اگر علم‏اليقين داشتيد (۵) لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ ﴿۶﴾به يقين دوزخ را مى ‏بينيد (۶) ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَيْنَ الْيَقِينِ ﴿۷﴾سپس آن را قطعا به عين‏اليقين درمى‏ يابيد (۷) ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ ﴿۸﴾سپس در همان روز است كه از نعمت [روى زمين] پرسيده خواهيد شد (۸)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
خودت میی فهمییاین ایه رو ترجمه کردی یعنی چی.سر در نیاوردیم ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
الان کسی به داشتن مرده های بیشتر تفاخر کرده؟ اصلا شان نزول این سوره رو میدونی تو؟
حالا بزتر به مردم زنده برسن تابه مردگان که نیازی به دولت ندارن
کار یه مشت احمقه اونا میخان بابت عکس روی سنگ میخان پول بگیرن
چرا توی کشور ما به حکم شرعی ذهن کجی میکنند اینها چه کسانی هستند یک زن که از دنیا رفته چه چیزیه که اینطور بی حرمتی باید بشه خدا لعنت کنه همه کسانی که با مادر وزن مشکل دارند
خاک بر سر مردمانی که فکر میکنن عکس یک زن گناه است انهم روی قبر
هر کی نوشته داعشی باید دست داعشی ها بیفته تا بفهمه داعشی کیه اگر به حلال و حرام محرمو نا محرم
اعتقاد داری ناموستو حفظ میکنی چه مرده و چه زنده
زن چون ارزشش از نظر خداوند زیاد است باید چون دور در گران بها ازش محافظت شود ۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
زنان ناموس هیچ کس حتی پدر و برادر و همسر خود نیستند .انسانند و شایسته رفتار انسانی. کلمه ناموس بزرگترین توهین به زنان است.
عجب!!!!!! طرف کاندید میشه با شکیلترین آرایش، کلی عکس در و دیوار آویزون میکنه....گناه نیست.....اونوقت گیر دادن به عکس مرده ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قدیما سنگ مزارها یکدست و ساده بود. چرا بعد از مردن هم دست از تفاخر برنمیدارید؟
چه مرد و چه زن، عکس میت در زیر پای رهگذران است و بی احترامی به میت است.
کجای دنیا عکس میت را روی قبر او میگذارند؟
سبک زندگی ما با این کارا هر روز مزخرف تر میشه.
چقدر مخ تعطیل و فسیل داریم توی جامعه
بنظرم هیچ لزومی نداره عکس زن بزنن رو سنگ قبر..اگه بخان از ای کارا بکنید تو ایران نمونید شما اگه تو ایران هستید سعی ب تغییر قوانین نکنید مهاجرت کنید.
خب ناراحتی نداره تحریک کنندست...
هرسال میگیم دریغ از پارسال...
تمام مشکلات حل شده بود.. فقط عکس رو سنگ قبر مونده بود که خداروشکر پیگیری کردن...
چرا اینقدر دینو سخت میگیرن اینا!؟
چقدر بده که حقوق زنان رعایت نشده.
این طور که معلومه مردم از دین زده می شن.
خدایا ما را یاری کن.
با سلام به نظر من این جور کارها جز دور کردن مردم از دین و اسلام سودی ندارد شاید هدفمند و برای ایجاد نارضایتی باشد بهر حال کار اشتباهیست
خدایا خودت صبر بده...
به مولا شعور هم خوب چیزیه
کشور داره به کجا میره؟
چه کار احمقانه وابلحانه ای. تا کجا حماقت اخه تا کجا؟
آیاتصویر یک خانم روی سنگ قبر هم بند تتبان آقایان راشل میکند
فکر کنم اصلا آفرینش زن حرام اندر حرام است
یعنی خااااااااک تو سرشون
ههههههههههه خوبه حذف کردن ما که میرفتیم قبرستون کلا از اول تا آخرش تحریک میشدیم
واقعا که مگه زنا چه گناهی کردن؟
واقعا جالبه روز به روز داریم افت میکنیم ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشور هاست چرا؟
به خاطر اینکه به همه‌ی مردم کشورشون احترام میزارن فقط همین!
بحران آب. بحران آب. بحران آب.
کی میخوان از عهد جاهلیت بیان بیرون واقعا
بندگان خدا خواستند اسمشون بلند بشه مردم بدونند که اینا مواظب مردگان هستند که شورش نکنند
نگاه بکن والا ازسنگ قبر هم نمیگذرند
تا این وضع هست بدبختو بدبخت تر میشیم
چه لزومی داره عکس زن روی سنگ قبر باشه ،عذاب بیچاره را بیشتر میکنن ،باید با اجازه خانواده ها این کار میکردن ،کسانی که عکس خانم ها روی سنگ حک میکنن ،مشخصه خیلی اهل رعایت نیستن
داعش کی بودید شماها با این عقاید و تفکرات خطرناک!
تا زمانی که اسید چنین واپس ماندگی هایی باشیم ، برده خواهیم ماند
حذف عکس دختران از کتابهای درسی وحالا عکس بانوان از روی سنگ قبرها..داریم برمیگردیم به دوران جاهلیت اعراب که دختران را زنده به گور میکردند
مگه دوربین نیست اونجا
مردم گرسنه اند اما اینها فقط فکر و ذکرشون تمایلات جنسی هست
هر دم از این باغ بری میرسد،حالا نوبت مرده ها شده.
افراطی گری تا چه حد آخه عکس مرده چه حسی رو توی آدم تحریک میکنه خدایا مارو از شر ابلهان نجات بده آمین
همین افراد تندرو و متعصب هستند که چهره ی دین اسلام را در نظر مردم خراب می کنند همانند داعش
چرا بقیه جاها اینکار رو نکردن فقط مازندران اینطوری شده؟؟؟؟
فقط می خوان ذهن مارو از مسائل اصلی و مهم به این مزخرفات منحرف کنن توجه نکنین حذف کردن که کردن جواب گوی شکم گشنه مردم و مرگ سیصد نفر در روز باشید لطفا
درسته عکس پیرزن مرده حرامه،ولی,عکس زنهای جوان به عنوان شرکت در مجلس با هزاران قلم آرایش و مانتو جلو باز دست جوانها پخش و تبلیغ میشه درو دیوار رو ماها میگیره حرام نیست
جهالت و نادانی اونم تو این دورو زمونه نوبره والا خخخخ کلا جوک شدن رفته
کار اونا که درست نبوده باید اطلاع می دادند. ولی با گذاشتن عکس وقتی یه نامحرم ببینه باعث عذاب روح مرده میشه .بفهمید
افراد نادان عصر حجری . حالا همه چیز را درست کردن تنها مشکل اونها ومردم سنگ قبر خانمها هست
نکه مشگلات مملکت و زنده ها تموم شده الان دیگه طرف با عکس سنگ قبر دچار گناه و شیطانی میشه
عقب موندگی تا کجا
احتمالا با دیدن عکس مرده ها از خود بی خود میشدن
شاید علت دیگه ای داشته
چقدر حرف بد میزنید بی فرهنگی هم حدی داره
متاسفانه فرهنگ زندگی لاکچری وبی فرهنگی به قبرستانهای ما هم نفوذکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
از کی تا حالا عکس روی سنگ قبر زندگی لاکچری و بی فرهنگی شده؟با هزینه اندکی می توان تصویر را روی سنگ حک کرد.مشکل از جای دیگر است.بعضی ها مشکل روانی دارند که نمی تونند عکس زن روی سنگ قبر را تحمل کنند
به دوران عهد حجر و غار سنگی خوش امدید
اخه یعنی چی جهالت و نادانی تا چه حد .....
خاک تو سر مردی که با عکس یک زن مرده تهریک بشد
اگ اینطوری که زنان نباید بیان تو تلویزیون چون همه اونا رو میبینن
یا نباید عکسشون رو اسناد سجلی باشه .
نباید از خونه بیان بیرون.
مشکل از طرز فکر منفی هیت امنا آرامگاه هست
حذف کردن عکس دخترا از روجلد کتابا کم بود ؟
این جماعت به یه عکس کارتونی هم رحم نمیکنن چه برسه به یه مرده در واقع دارن با این کارا به مردای مملکت توهین میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
دکتر شریعتی میگفت از اسلام تعریف بد نکنید.این ها.به جنازه وگورستان های مذاهب دیگر رحم مکردند.چنان اسلام را بد جلوه دادند که جوان ها وحتی میان سال ها را بی دین کردند
مردم اینقدر ساده نباشید و گول اینارو نخورید.تا نزدیک انتخابات ک میشه این داستان های دوچرخه سواری زن و رفتن ورزشگاه رو میارن تا فکر مردم از دلار ۳۰ تومنی و پراید ۱۵۰ میلیونی پرت بشه.بعد ک رای رو گرفتن دوباره این داستانها فراموش میشه تا ۴ سال دیگر موقع انتخابات بعدی...
ساده نباشید مردم
مسخره هست
احتمالا سطل رنگ ناخواسته افتاده روی سنگ قبر ها زود قضاوت نکنید
حرام است
نظر من اینه که اگر این موضوع که عکس زن ها روی سنگ قبر نیاشی موضوع عجیبیه اگر در دین اسلام این موضوع بود ویا در قرآن می آمد این کار کار درست و منطقی میتونست باشه ولی این طور که معلومه همه این ها طبق نظری اشتباه و غیر منطقی هست
مملکت هردمبیلی همینه...
فرهنگ واپس گرای طالبانی
چه مردان غیوری داریم تو که میخوای چهره این زیبا رویان رو روی سنگ قبر نبینی سرت رو بگیر بالا یه نگاه به وضع زنده ها کن یه نگاه به فقر مردم سرزمینت کن به جای سنگ انداختن دستی بگیر اون رنگ رو برای زیبا کردن دیوار خونه زنی استفاده کن که زیبایی اطرافش نیست شاید دلخوش بشه به همین
همه مشکلاتمون حل شده فقط مونده بود سنگای قبر...متاسفم... متاسفم برای خودمون که چراغ راهنمامونو دادیم دست ی عده ادمی ک مردمو اصلا درک نمیکنن...
هرکس یک میزی تصاحب کرده باسفارشات بالادستی ها برای خودش قانون تصویب میکنه
اول کتاب سوم ابتدایی دوم هم که این وضعیت با همین فرمون بریم جلو تا زنده به گور کردن دختران هم پیش میریم....
واقعا بعضیا بیشعورن.........
یه سری احمق از روی میل شخصی هر کار میخواهند میکنن واقعا یکی نیست که جواب اینارو بده
اینکه اینکار زشت هست توش کاملا شکی نیست و اینکه لطفا نیاین همه رو جمع نبندین نگین مردم این شهر بی فرهنگن درصورتی که هیچ شناختی ندارین اینجا تو شهر من تمامی شهروندان از اینکار شوکه شدن و اعتراض کردن و همه اعصبانی شدن الان هم تمامی رنگ ها رو پاک کردن
ولی بازم بی احترامی که به فرد فوت شده رو نمیشه نادیده گرفت
پاک کردن عکس زن متوفی نشان دهنده اوج بیماری انجام دهندگان این کار هست. این افراد با ندیدن عکس قبر زنان درمان نمیشوند باید فکر جدی برای درمانشان کرد
وای خدا داریم چی میشیم مملکت داره کجا میری
سلام سال گذشته سایپا ثبت نام ماشینکرد و پول گرفته ولی هنوز ماشین تحویل نداده شکایت کردیم ولی بی نتیجه بود تشکر از شما حامیان مردم
سلام به نظر من ما مسلمانیم وباید از اهل بیت تقلید کنیم اگر زنان بهشتی عکس هایشان روی سنگ قبرشان هست خوب ما هم عکس روی سنگ قبر بگذاریم ولی این کار خوب نیست ونمونه دوره الان جای امر به معروف ونهی از منکر عوض شده از علایم دوره آخر زمان هست امیدوارم نیت هایمان خدایی وزیر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
اقای طالبان برو افغانسنتان این جا ایران است همین جوان ها وبانوان.ومردم.ایران شما ها رو به زباله دانی خواهند انداخت
به نظر من یک مشت آدم های با عقاید خاک گرفته و زنگزده ای هستن که برای خود نمایی این کار رو کردن
از علائم دوره آخر زمان جای امر به معروف ونهی از منکر عوض شده زنان دوست دارند مدام خودشان را به تماشا عام خواص بگذارند حتی بعد از مرگ
کسی دوست دارد مادر وخواهرش را ببیند برود عکس آن مرحوم را ببیند نه در معرض عام قرار دهد این کار اشتباه است حالا کسی نیست به این مسائل رسیدگی کند باید چه کرد
سلام ببینید مشخصه کسی که این کار را کرده اصلا بویی از اسلام نبرده و فقط قصد اسلام گریزی داشته
وگرنه اسلام هیچ مشکلی بازن و حضورش در جامعه ندارد
خاک
سلام حالا چه کسانی این مطالب را در سایت می گذارند خدا می داند خودشان هم به عوض امر به معروف آن را مسخره می کنند وفقط کسانی که این کار را مسخره کردند می گذارند اگر راست می گویید هر کسی هر نظری داده است را بگذارید این جامعه ای که مدام مراسمات اهل بیت در آن برگزار می شود وهمه تلاش می کنند عاقبت بخیر شوند منحرف نکنید کاری کنید تا خداوند از همه راضی شود واین بلاهایی اخر زمان رااز بین ببرد بس است فساد وفکر فساد
سلام متحجر کسانی هستند که هدف از زندگانی در این دنیا را فراموش کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
شما ها که هدفتان معلومه امریکای شمالی و اروپا
یعنی امنیت برای قبرها هم نیست
لعنت به آدمای کوته فکر
آخه جاهلیت تو کجا ریشه دوانده
آخه شعور هم چیز خوبیه.پیرزنی ک عکس مثلا چندصدسالگی اش را روی سنگش حک کردن چ مفسده ای با خودش داره!!!!!؟؟؟
اصلا دختر جوانی ک ب دلیل بیماری یا خودکشی یا هر درد دیگه ای رفته زیر خاک، آخر مگر میشه کسی چشمش دنبال چشم و ابروی رو سنگ قبرش بره!!!!؟؟
اگر تعدادی دارند تا این حد افکار حیوانی تراوش میکنند،نباید ک تقسیر گردن «مرده »ها انداخت ....
عجب اون دنیا هم دست از سر مردم برنمیدارن
چرا در حق مردم ظلم میکنن این همه مشکلات برای مردم کافی نیست ؟
انشالله بزودی عکس خودشون را با کیفبت روی سنگ قبرشون حکاکی می کنن
با این اوصاف میگن باید قبرستان ها رو هم مردونه زنونه کنین.اکراه داره قبر یک مرد بقل یک زن باشه. واقعا مردهای ایرانی بیمارن پس . البته این طور عنوان میکنن
جالبه واقعا
جامعه ما که الا برکت الاه مرده پرست هستش اما خوبه اینو بدونیم که متاسفانه دوستان ... به مرده ما هم رحم نمی کنند
خداییش فاز اونایی که موافق این کار هستنو درک نمیکنم! یعنی شما با عکس پیرزن محجبه تحریک میشین؟ دیگه رو سنگ قبر که عکس رنگی با دکلته نمیزنن!!
ای خاک برسر اون کسی که با دیدن عکس مرده بخواد تحریک بشه!
اینکه یه عده تندرو این کاررو کردن اینقد خبرش مهمه!؟؟؟ یا هدف زیر سوال بردن شرع و اسلام و امر ب معروفه!! تابناک تابلویه تیتر خبرهات!!!
اولا از ابتدا باید قوانینی وضع میشد طبق فقه اسلامی که مانع ایجاد هر صور چرت و پرتی رو سنگ اهل قبور شد هرکسی هرچی از دستش میرسه میده روی سنگ قبر میت هک می‌کنه زشته والا سالن مد و زیبایی که نیست ما مردم همه چیو به گند کشیدیم.دوما این کار شهرداری بعنوان متولی آرامستان غلط بوده بجای این کارا باید مثل همه جای دنیا قوانین محکم و چهارچوب دار وضع بشه که اینجوری قبرستان هم نشه سیرک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
تو دیگه کی هستی!!!1 .در این دنیا اجازه پوششان دست خودشان نیست اجازه سنگ قبرشان را هم می خواهید در دست بگیرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!!!!!!111
چرا باید عکس یه خانم رو سنگ قبرش باشه اونم بدون حجاب کامل ؟؟
آیا او زن در اون دنیا راضی است به این کار ؟؟؟
همه ی مشکلات حل شده این فقط مونده بود
سلام فقط نظرهای مخالف را می گذارید نظر ما ها راهم بگذارید جامعه ما جای امر به معروف با نهی از منکر عوض شده برای خدا قدم بردارید نه غیره
اینا کوته بینن، چه فکرایی میکنن، رحم به سنگ قبر نکردن، بی عقل فکرتوعوض کن،
وای بر ما...وای بر این کشور.....
داریم به دوران عرب جاهلیت نزدیک میشویم
ای اقا اونا زورشون به کک نمیرسه لحافو آتیش میزنن
رسیدیم به دوران پارینه سنگی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی