صدای اعتراض نمایندگان به سکوت مجلس برابر دولت بلند شد

نشست علنی امروز مجلس ـ آن هم بعد از تعطیلی دو هفته‌ای پارلمان ـ در حالی تشکیل شد که نمایندگان با اعتراض به دستور و برنامه هفتگی، خواستار تشکیل جلساتی برای حل مشکلات اقتصادی شدند؛ واکنش رییس مجلس به این انتقادات، وعده برگزاری جلسه‌ای با وزیر صنعت معدن و تجارت بود.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 18 October 2020

نشست علنی امروز مجلس ـ آن هم بعد از تعطیلی دو هفته‌ای پارلمان ـ در حالی تشکیل شد که نمایندگان با اعتراض به دستور و برنامه هفتگی، خواستار تشکیل جلساتی برای حل مشکلات اقتصادی شدند؛ واکنش رییس مجلس به این انتقادات، وعده برگزاری جلسه‌ای با وزیر صنعت معدن و تجارت بود.

به گزارش «تابناک»؛ امروز جلسه علنی پارلمان با نطق محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی شروع شد. او با اشاره به سفرش به استان سیستان و بلوچستان از محرومیت در این استان انتقاد کرد و مساله امروز کشور را گرانی‌های افسارگسیخته کالا‌های ضروری و مورد نیاز مردم دانست.
قالیباف اظهار کرد: «حرف اصلی همه مردم یک چیز است، شما را به خدا فکری برای گرانی‌ها بکنید. آن‌ها نمونه‌هایی از گرانی یک کالا همچون مرغ و لبنیات و کره و تخم مرغ تا لوازم خانگی و پوشاک را ذکر می‌کردند. امروز یک کارگر برای تامین هزینه‌ای زندگی خود مجبور است هر ماه یکی از اقلام سبد مصرف خانوار خود را حذف کند، حقوق بسیاری از کارگران و معلمان ما این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد که سبد خرید خود را پر کنند و مجبورند با خرید چند قلم کالای ضروری، زندگی خود را بچرخانند.»

رییس قوه مقننه این را هم گفت که «کارگران روزمزدی هستند که با خودشان محاسبه می‌کنند اگر یک وعده غذای کمتر مصرف کنند، می‌توانند شب با دست پرتر به منزل بروند و کمتر شرمنده فرزندان خود شوند. در این شرایط حداقل کار یک مسئول این است که در کنار مردم باشد تا آن‌ها احساس بی پناهی نکنند و تحمل سختی زندگی را برای آن‌ها ساده‌تر کند و امروز همه باید بدانند که بگومگو‌های سیاسی برای مردم نان و آب نخواهد شد؛ مشکل اصلی ما تمرکز نداشتن تصمیم‌گیران روی مسائل روزمره زندگی مردم، سوء مدیریت در اجرای درست تصمیمات و در نهایت نداشتن اراده واقعی و موثر برای حل فوری مسائل است.»

علی رغم توضیحات رییس مجلس، تعدادی از نمایندگان با انتقاد از دستور و برنامه هفتگی مجلس تاکید داشتند که نباید مجلس دچار روزمرگی شده و به جای آن حداقل دو هفته از زمان مجلس به بررسی ابر چالش‌های اقتصادی کشور اختصاص یابد.

در این باره جواد نیک بین نماینده کاشمر گفت: «در دو هفته گذشته، نماینده‌هایی در حوزه‌های انتخابیه از مردم نقد و ناسزا شنیده‌اند، اقتدار مجلس کجا رفته است که هیچ‌کس پاسخگوی وضعیت موجود نیست؛ آقای قالیباف چرا ما نمایندگان نمی‌توانیم رئیس‌جمهور را حداقل به مجلس بکشانیم و سؤال کنیم؟ امروز دلار از مرز ۳۰ هزار تومان گذشته و کَک کسی هم نمی‌گزد. باید روحانی محاکمه و استیضاح شود، نه این که طرح سؤال از رئیس‌جمهور بعد از دو ماه هنوز اعلام وصول نشده است.»

صدیف بدری، نماینده اردبیل نیز با انتقاد از عملکرد هیات رییسه به دلیل سکوت در برابر دولت و حضور نیافتن رییس جمهوری در مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان گفت: «افزایش قیمت دلار مچ اقتصاد و معیشت مردم را خوابانده و دولت نیز روزه سکوت گرفته است. انفعال مجلس در برابر بی اعتنایی سریالی رئیس جمهور مقابل پارلمان قابل قبول نیست، مردم در آتش گرانی ساعتی می‌سوزند؛ پس باید دولت را پای میز پاسخگویی کشاند تا درباره برنامه اش توضیح دهد.»

واکنش جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام این گونه بود: «باید مجلس بحران‌های عمده و ابر چالش‌ها همچون مساله معیشت، کنترل قیمت‌ها، وضعیت بازار ارز و خودرو و بیماری کرونا را شناسایی کند و حداقل دو هفته وقت صحن به بررسی این موضوع اختصاص یابد.»

علیرضا پاک فطرت، نماینده شیراز نیز با ابراز تاسف از برنامه کاری مجلس گفت: «هیات رئیسه طوری مجلس را هدایت کنند که به مشکلات اساسی مردم رسیدگی شود و دقت خود را بر ثبات اقتصادی قرار دهد. همچنین از رییس جمهوری برای حضور در پارلمان دعوت کند، امروز فقرا در حال ضعیف‌تر شدن و تولیدکنندگان در حال ناامید شدن هستند.»

در پاسخ به تمامی انتقادات قالیباف رییس مجلس توضیح داد: «قطعا باید به اولویت‌های مردم توجه کنیم و فلسفه وجودی ما همین است؛ کما اینکه طرح دو فوریتی مربوط به سبد کالا در کمیسیون مربوطه در حال بررسی بوده و قرار است موضوع گرانی و کنترل بازار در جلسه چهارشنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیدگی شود. همچنین امشب نیز نشستی با روسای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه، صنایع و معادن و کشاورزی و وزرای مربوطه و رئیس بانک مرکزی جهت بررسی وضعیت بازار ارز و نهاده‌های کشاورزی تشکیل خواهد شد.»

همچنین نمایندگان با طرح استفساریه تبصره ۱ بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم موافقت کردند که به موجب آن شرایط تبدیل وضعیت فرزندان ایثاگران از شرکتی، قرارداد معین و پیمانی به استخدام رسمی در طول برنامه پنجم توسعه و ما قبل از آن مشخص شد.

یکی دیگر از مصوبات مجلس تصویب یک فوریت لایحه ممنوعیت صدور چک تضمینی در وجه حامل و لایحه موافقت نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین ایران و سوئیس بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
فیلم سینمایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
متاسفانه دولت بعد از انتخابات دور دوم ، انگیزه ای برای کار بیشتر و خدمت رسانی شبانه روزی ندارد
گول نمی خوریم

رای بی رای
سلام چرا مجلس
اگر اعتقاد دارد روحانی مسئول تمامی مشکلات هست
او را به مجلس نمی کشاند و استیضاح نمی کند
واگر روحانی هم صادق است که او مسئول نیست و اصلا او هیچ کاره است
چرا او در مجلس حاضر نمیشود و حقایق را نمی گوید
همه اینها یک پیام بیشتر ندارد و آن این است که
همه اینها بازی های سیاسی و جناحی است فقط برای گول زدن مروم
از آن نطق روحانی درباره صلح گرفته تا آن نطق رو ذالنور درباره ایشان
همه بازی است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
چون همه تو این نقش خودشونو بلدن
اون نماینده که میگه باید اعدامش کنید با خودش فالوده میخوره
ملت هم سرکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
راستی از جلسات حمایت از بورس چه خبر از طرح ساخت یک میلیون خانه در سال چه خبر
مشکل این وزیر و آن وزیر نیست، وقتی ریال 8 برابر نسبت به سال 96 سقوط میکنه (4000 تومان 96 شده 32 هزار تومان امروز)... یعنی اشکال ساختاری و عمیق تر است. خلاصه کنم، امید مردم اعم از مردم کوچه و بازار تا بخش اقتصادی و تجار و صنایع... امید این مردم به بهبود روابط خارجی کم شده. کاهش ارز ریال ربط مستقیمی به این امید داره. ببخشین حوصله توضیح بیشتر برای افراد مبتدی که بنیان اقتصاد و سیاست را نمیدانند ندارم. اونهایی که باید بدونند، خودشون کافیه به وضعیت جامعه نگاه کنند.
قلیباف به جای اینکه برنامه ای برای عملکرد مجلس داشته باشد به دنبال سفرهای انتخاباتی است. دوران عوام فریبی گذشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
رفت سیستان مشکلات سیستان دید با نمایند افغانستان درمیان گذاشت چشم ندارید
گویا نمایندگان محترم در خواب خرگوشی هستند. حتی یک دانش آموز دبیرستانی نیز این واقعیت تلخ را درک کرده است که به دلیل اعمال تحریمهای گسترده و ظالمانه از سوی دولت امریکا و حذف درآمدهای نفتی و کسری بودجه شدید، دولت برای اداره کشور چاره ای جزء خلق پول بدون پشتوانه ندارد. در واقع گران شدن دلار تعبیر درستی برای بیان واقعیت نیست. تعبیر درست بی ارزش شدن پول ملی به دلیل انتشار بی رویه آن است. حال نمانیدگان محترم که از درک این مسئله اقتصادی ساده عاجزند، چگونه می توانند مشکلات اقتصادی را رفع کنند؟ فرض کنیم که حتی روحانی را هم استیضاح و برکنار کنند، آیا قرار است کسری بودجه شدید را با شعار دادن جبران کنند؟ به اعتقاد بنده مسئولان در جمهوری اسلامی سالهاست که از واقع بینی فاصله گرفته اند و به جای ان دچار شعار زدگی شده اند. از مسئولان امیدی نیست مگر اینکه خدای کریم بر مردم نظر لطفی عنایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
کسر بودجه را اعدام کنید
دقت کردین این نماینده ها فقط آخر ماه اینجوری سر و صدا میکنن
انگار حقوق چند صد میلیونی ماه قبلشون تموم شده
بابا باشه دو روزم مثل ما بدبخت بیچاره ها زندگی کنید
حقوقتون تو راهه
حقوق کارگر متوسط شده ۸۰ تا ۱۰۰ دلار یعنی یه خانواده ۴ نفری کارگری زیر خط فقر مطلق دارن زندگی میکنن اکثر بازنشسته ها فقیر شدن روستاییان هم غالبا در فقر به سر میبرن
حسن روحانی استیضاح بشه، خب رئیس جمهور بعدی تون کیه؟ قالیباف؟ اونوقت وضع مردم خوب میشه؟!؟!؟!؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
با روحانی تا 1800
اقای نیک بین اقتدار مجلس را در هفته اول تو از بین بردی الان دنبال نقصر میگیردی؟
بردارد ارجمند جناب اقای صدیف بدری ، اگر به گفته ات ایمان داری فردا صبح بری جلو دفتر رئیس جمهور و داد و فغان نیندازی
فقط حرف حرف و حرفهای منقدانه بی خاصیت و بیهوده
یکی نیست به این آقایون بگه که این صحرفعا را مردم در کوچه و خیابان خیلی خوب بلدندبزنند.
از مجلس حرف و انتقاد نمیخواهیم فقط عمل میخواهیم فقط عمل
دیگر حرف بس است
بنام خدا
با سلام
الان ما نه تحریم سازمان ملل هستیم و نه تحریم اتحادیه اروپا برای خرید دارو و مواد غذایی هم نمی توانیم در سطح بین الملل و از طریق سازو کارهای مجاز مالی اقدام کنیم.تلویزیون و یخچال و کولر و...را هم نمی توانیم بصورت مستقیم و قانونی وارد کنیم .این همه ددل دودول راه انداختیم که تحریمهای تسلیحاتی مان به پایان رسید .حالا ببینیم یه فشنگ هم می تونیم بخریم یا بفروشیم .گیرم که فروختیم یا خریدیم پولشو چطور جابجا کنیم .این خباعث اروپایی هم چون می دانستند با تمدید تحریمهای آمریکا موافقت نکردند چون هم خیالشان از بابت بر جا ماندن ممنوعیت خرید و فروش از طریق آمریکا پا برجاست و هم مثلا نسبت به تعهد شان در بر جام عمل ‌کردنند دولت هم چون هیچ دستاوردی در فرجام نصیبش نشد ای هیچ چی رو هی تو بوف و کرنا انداخت
این در قعر امور هم نیست چه برسه به راس امور. اصلا در جریان امور نیست که نماینده ش پشت تریبون میگه چالش ها رو شناسایی کنید. راه حل بدین جناب نماینده. جناب مجلس انقلابی
اقایان نمایندگان انقلابی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، یا شما چیزی نمی دانید و یا مردم را احمق حساب میکنید . شما فکر میکنید که روحانی بیاد مجلس و شما براش داد و بیداد کنید . فرض که امد و همه شما فریاد بر سرش کشیدید و فحش و ناسزا گفتید و بقول ذالنور به اعدام هم محکوم کردید . حال برنامه شما برای اجرای دولت چیست ؟ یا خود در ژرفای بهالت غوطه ورید و یا مردم را ابله حساب کردید . شما که مدت 6 ماه است روی صندلی سبز مجلس جلوس کردید کدام طرح اقتصادی را برای اجرا به دولت ارائه کردید؟ رئیس مجلس دز سفرهای استانی برای رویت فلاکت رهسپار است و شما هم نمی توانید به جمع مردم بپیوندید . حال انتظار دارید که در مقایل هجمه دشمن، رئیس جمهور یک تنه بدون تامین منابع از طرف مجلس معجزه کند ؟ . اقایان نماینده ها بیاد داشته باید که مسیر حرکت در چهاراه بر عکس عقربه های ساعت است . شما در جهت عقربه های ساعت دور میزنید .
ما قانونی نداریم که اگر رییس جمهور نیاد مجلس و پاسخگو نباشه چطوری میشه اونو آورد.
چه مملکت گل و بلبلی داریم، واقعا باید از خنده بر روی بدبختیامون قلت بزنیم
مجلس از دولت از هم پاشیده چه انتظاری دارد
اقای قالیباف کلا تو بیا بامن زندگی کن ودرکنارمن باش ایا مشکلی ازمعیشت من وگرانی جل خواهد شد؟ شمابامهارتورم وگرانی میتوانی درکنارمردم باشی نه باجرف وشعار ما فهمیدیم مسئولان عرضه هیچ کاری راندارند بجز سخنرانی وپرخرفی وشعار باشند واوصلگرایان کذاب هم پله ترقی خودرا باچسباندن به رهبری وشهدا وسفررفتن ومعصومین ع بدانند کشور از اتیوپی بدتر میشود
کاش مجلس برای شش ماه دیگر تعطیل بشود زیرا نبود این نماینده ها بهتر از بودنشان است .
دیگه هیچ جلسه و طرحی نمیتونه انزجار و نفرت مردم را کم کن،بشینید و هی جلسه بگذارید
اعتراض که مشکلی رو حل نمیکنه... چرا استیضاح رو کلید نمی زنید .... بالاخره که انتخابات خرداد سال 00 انجام بشه چه آبان سال 99 ، بهتر است انتخابات زود هنگام برگذار بشه (اگر واقعا مسبب مشکلات دولت هست)
والا ما هم موندیم اگه همچی تقصیر دولته چرا جولوشو نمیگیرن خب وظیفتو انجام بده اگه نمایش نمیریزه بهم
یا حداقل به رییس بگن نفری یه خونه به کارگران روز مزد هم بده
ماشالا رییس که بخشندست
ما مردم واقعی گوشمان از این هیاهوی بسیار برای هیچ پر است. کی است که ندادند دست دولت و مجلس در یک کاسه است؟
آیا نمایندگان پیسنهاداتی هم داده اند و دولت رد کرده که الان اینهمه علیه روحانی و دولت رجزخوانی میکنند ؟
چرا تکلیف این وزارت صمت یکسر و هر چه زودتر ، وزارت بازگانی محیا نمی شود ویا ایرادات شورای محترم نگهبان نیر در این خصوص از طرف مجلس برطرف نمی شود باید مجلس همت گماردتا هر چه زودتر این وزارتخانه تاسیس گردد ،من ماندم آقای وزیرصمت چگونه وقت می گذارد با این تعداد معاونین جلسه یا تلفنی صحبت نماید از دو حال خارج نیست یا کارها مربوطه را به معاونین خود تفو یض اختیارکرده است یا اینکه معاونین در جلسه شورای معاونین مسائل حوزه خود را بیان مینمایم که خود این معضل مدیریتی ،بازار را هر کی هر کی کرده است و اشرافی نیز بر گرانی لحظه ای نیز وجود ندارد وچوب این گرانی را مردم میبایست تعمل نمایند
دولت و مجلس هر دو مثل هم اند . دنیای کوتوله ها .
از این مجلس به جز آشوب و حرج و مرج و سر و صدا کاری بر نمی آید. فحاشی به دولت برای مردم نان و آب نمی شود. مثلا سوال از رئیس جمهور چه مشکلی از کارگر و کارمند حل می کند؟ بهتر است مجلس تا آخر سال تعطیل شود. حداقل با اعصاب مردم کمتر بازی می کنند.
نماینده، وزیر، مدیر، مسئول و.... که حقوقی چند برابر یک کارگر دریافت می کند درد کارگر را نمی فهمد.
سوار از حال پیاده کی خبر دارد؟
نمایندگان مجلس اصل مشکل هستند که با دشمنی با دنیا مردم را به این روز انداختند . اقایون مجلسی مردم ایران با همه دنیا صلح می خواهند . لعنت به جنگ
وقتی نماینده برای رسیدن به همه چیز حریص است البته به مردم چیزی نمیرسد
این دهل دلسوزی مردم سالهاست که پاره شده
نمایندگان راست میگویند یه لیستی از دارایی‌های خود را بدهند تا معلوم شود چه مقدار از حق مردم در اموال آنهاست بعد دایه دلسوز ریاکارانه مردم بشوند
الان تو این چند ماهه که مجلسیان در کنار سرو صداهایی که دراوردند. کارایی ای نداشنمد و دلار از 18 هزار تومن شد 32 هزار تومن .
شما دنبال دنا پلاس هایتان بدوید.
نیاز به برخورد جهادی و انقلابی مجلس در زمینه وضعیت اسفناک اقتصادی و سفره کوچک شده مردم است. اصلا سفره ای برای مردم باقیمانده است؟؟!! منظور از مردم، قشر ضعیف و آسیب پذیر است نه آنان که خون ضعیفان را مکیده و در شیشه کرده اند!! آقایان مجلس اصولگرا، اگر به هر طریقی برای بهبود معیشت و اقتصاد مملکت کاری کردید، انقلابی و مؤمن هستید. بدانید که عامه مردم به کمک و همت انقلابی شما دلخوش بودند اما هنوز خروجی خاصی ندیده اند. حی علی خیر العمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
برخورد جهادی و انقلابی دیگر بس است ....
نماینده ها طوری صحبت میکنند که خودشان بهتر از روحانی هستند همگی دستپخت شورای نگهبانید
مجلس و دولت دو عنصر بی خاصیت و درمانده هستند و این شوآف ها هم فقط برای تحمیق مردم ناآگاه می باشد
مگر نماینده داریم
نگران دنا پلاس خودشونن
ظاهراً هیات رئیسه علاقه ای بر پرداختن به موضوعات اساسی و حداقل سوال از رئیس جمهور ندارن. از دست نماینده ها هم جز اعتراض کاری بر نمیاد
نه اینکه این مجلس نشینان در چهار ماه گذشته زیاد به فکر مردم بوده اند. دعوا بر سر کم بودن 300 میلیون تومان ودیعه خانه. دعوا بر سر خودروشاسی بلند. همه به خاطر مردم بوده است. درست است؟ حالا هم همه تقصیرها را به گردن روحانی می اندازند. فراموش کرده اند که تمام هم و غم خود را بکار بردند تا برجام شکست بخورد. FATF تصویب نشود. روحانی را در حد یک آبدارچی تنزل مقام دادند و ......اگر فکر می کنید مردم نمی دانند خیر باور کنید مردم به خوبی می فهمند.
اینم مجلس انقلابیمون...کی دولت انقلابیمون میاد پس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
یک از یک ناکارامدتر
تمام مسولین وروسای قوا فقط شعار می‌دهند تادرصدا وسیما از همدیگر عقب نمانند
چگونه است دراین مملکت دوجوانی که ازدواج نموده و تشکیل خانواده داده آند وثاحب فرزند هستند ،باداشتن دومدرک مهندسی کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاههای ملی ایران نمی توانند ماهانه سه ملیون تومان درآمد کسب نمایند تا زیر خط فقر زندگی کنند .ولی در بعضی دستگاههای دولتی و بانکهای کشور حقوق های کلان ومزایای مختلف به کارکنان خود پرداخت می کنند،وبساط آلعب و لهو را نیز بااین ایستراحتگاهها وپلاژها ومهمانسر آها برای کارکنان خود رایگان فراهم می کنند .ظلم به قشر جوانی که بیکار وسرخورده می باشند
اگرترامپ دوباره انتخاب بشه تحریمهاتداوم پیدامیکنه پس بورس سقوط میکنه
اگربایدن انتخاب بشه دلار سقوط میکنه پس بورس سقوط میکنه
نتیجه اخلاقی : هرچه زودترسرمایه تان را ازبورس خارج کنید (:
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
و به ترتیب بورس رو سقوط بدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بورس از اولشم مشخص بود هدفشچیه. حالا ملت دویدن و هجوم بردند بماند
وای که چقدر بدبختیم ما مردم
آخه تورو به هرکسی می پرستید ی کاری کنید شرمنده زن بچه شدم به خدا
بابا آقاتون گفته سوال بی سوال چرا هی الکی عزوجز میزنین!! حرفشو گوش کنین دیگه!!!
فریب ندید.همش فیلمه
بخدا قسم اگر این مجلس را تعطیل کنندهم به سود مملکت و هم به سود اقتصاد و هم بار زیادی را از دوش خزانه مملکت بر میداره چون برخی نماینده ها جز لابی هیچ کار دیگری انجام نمیدهند اصلا این مجلس فقط برای تامین منافع 290 نفر تشکیل شده ولاغیر
مصاحبه بشه و آزادانه حرفهاش رو بگه
صدا چه تاثیری داره؟ کسی به فکر 10 برابر فقیرتر شدن مردم هست؟ نمایندگان؟؟؟
طفلکی ها کاری که نمیتوانند بکنند لذا اعتراض کردند !!!!!!!!!!! خسته نباشند مجلس انقلابی
نماینده ای که اختیار استیضاح هم ندارد به چه درد می خورد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر