بازدید 14968

فراخوان غیررسمی و عجیب وزیر برای گزارش تخلف در آموزش مجازی!

آیا معلم یا مدیر مدرسه هستید و از اشکالات فراوان «شاد» به ستوه آمده‌اید؟ آیا والدین دانش‌آموز هستید و مجبورید برای بهره‌مندی دلبندتان از آموزش مجازی، چندین پیام‌رسان ایرانی و خارجی برایش نصب کنید؟ همه شما متخلف و مخاطب سخنان امروز وزیر آموزش و پرورش هستید!
کد خبر: ۱۰۰۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 18 October 2020
تابناک اجتماعی
آیا معلم یا مدیر مدرسه هستید و از اشکالات فراوان «شاد» به ستوه آمده‌اید؟ آیا والدین دانش‌آموز هستید و مجبورید برای بهره‌مندی دلبندتان از آموزش مجازی، چندین پیام‌رسان ایرانی و خارجی برایش نصب کنید؟ همه شما متخلف و مخاطب سخنان امروز وزیر آموزش و پرورش هستید!

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که والدین دانش‌آموزان و حتی اولیای مدارس به شدت از ضعف‌های شاد و ضرورت استفاده از چندین و چند پیام رسان و بستر آموزش آنلاین گلایه مندند، وزیر آموزش و پرورش بر کافی بودن «شاد» اصرار دارد و تاکید می‌کند که اگر کسی نگران آموزش مجازی است، می‌تواند سراغ آموزش حضوری برود و در کلاس‌های درس در مدارس حضور پیدا کند!

باور کنید یا نه، این سخنان حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به واگویه گلایه‌های خانواده‌هایی است که می‌بینند دانش آموزانشان دل به درس نمی‌دهند. او گفت: به عنوان متولیان آموزش و پرورش از ابتدا توصیه‌مان به خانواده‌ها این بوده و الان هم هست که آموزش حضوری بهترین و با کیفیت‌ترین آموزش است؛ ارتباط چهره به چهره معلم و دانش‌آموز و ارتباط همسالان با هم ویژگی‌ها و امتیازات بسیاری دارد که قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست.

وی افزود: خبری گرفتم که بسیاری از کشور‌های اروپایی که محدودیت تردد ایجاد کردند و ساعاتی از شب را تقریبا حکومت نظامی اعلام کردند که فردی حق تردد ندارد، اما مدارس را نبستند. مدارس باید باز و فعال باشد و ما ترجیح‌مان این است که بچه‌ها حضوری در مدرسه باشند؛ بنابراین خانواده‌هایی که نگران هستند از آموزش حضوری استقبال و با مراجعه به مدرسه از میزان رعایت مقررات بهداشتی در مدرسه هم اطمینان حاصل کنند.

البته وزیر آموزش و پرورش پیش از این هم این نسخه را برای عموم مردم پیچیده و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و یکباره اعلام کرده بود که بی توجه به مصوبات ستاد کرونا و ملاحظات فراوان پیرامون این بیماری، همه مدارس، حضوری دایر خواهند بود و دانش آموزان موظف به حضور در کلاس‌ها هستند؛ تصمیمی که با شکل گیری موج وسیع و بی سابقه انتقاد‌ها تغییر کرد، اما سخنان امروز حاجی میرزایی نشان می‌دهد که برآمده از باور قلبی وزیر بوده است.
 
فراخوان غیررسمی و عجیب وزیر برای گزارش تخلف در آموزش مجازی!

اما آیا واقعا شاد بی اشکال است و گلایه‌ها در خصوص آن، بی مورد؟ پاسخ حاجی میرزایی به برخی سوالات در این خصوص، حکایت از اذعان وزیر به اشکالات شاد دارد: «در برخی ساعات روز که به دلیل ترافیک بالا با مشکلاتی مواجه می‌شویم، بخشی نیازمند این است که زیرساخت فنی شاد توسعه پیدا کند که همراه اول برای تقویت آن اقدام کرده و وزارت ارتباطات هم برای حمایت از آن‌ها قول مساعدت داده است.»

وی در ادامه به صورت تلویحی تاکید می‌کند که این مشکل به قدری بزرگ است که مجبور شده اند زمان برگزاری کلاس‌ها را در شاد توزیع کنند و حتی «ساعات ۱۰ تا ۱۲ که با ترافیک بیشتری مواجه هستیم، تلاش کردیم حجم کمتری از بار را متوجه شبکه کنیم.» اشکالی که قرار است با تدابیری از جمله توزیع بار ترافیکی سرور‌های شاد در پنج قطب کشور (آذربایجان شرقی، فارس، تهران، خراسان و اصفهان) رفع شود.

اما تا زمانی که مشکل رفع نشده تکلیف چیست؟ آیا باید منتظر ماند تا ایرادات شاد رفع شود یا بهتر است به روش‌های دیگر آموزش مجازی را ادامه داد؟ مدارس و دانش آموزان راه حل دوم را پیش گرفته اند و برای رفع کمبود‌های شاد، چندین پیام رسان دیگر نصب کرده و حتی از بستر‌های دیگر آنلاین برای آموزش بهره گرفته اند که در کنار مزایایشان، اشکالاتی هم دارند، از جمله اینکه هزینه بر هستند.

تدبیری که وزیر آموزش و پرورش آن را تخلف می‌خواند و تاکید دارد: «مدارس اجازه ندارند که از سایر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند؛ شاد امکانات خیلی خوبی در اختیار آن‌ها قرار داده است و ظرفیت و تنوع خدماتی که الان در شاد وجود دارد در هیچ یک از سرویس‌های خدمت رسان آموزشی وجود ندارد. خوشبختانه روز به روز میزان استفاده از شاد افزایش یافته و مشکلات آن کاهش می‌یابد.»

دفاع تمام قد وزیر از شاد که پیشتر هم بروز و نمود یافته بود، اما اکنون به جایی رسیده که وی مدعی شده در صورت اطلاع از استفاده از پیام رسان دیگری به جز شاد در مدارس، این تخلف را در آموزش و پرورش در دستور رسیدگی قرار خواهند داد و احتمالا مجازات و تنبیه‌هایی متوجه متخلفین خواهند نمود. ادعایی بزرگ که حکم فراخوانی عمومی برای اعلام تخلف‌های مدارس در این خصوص به ادارات و وزارت آموزش و پرورش را دارد! تخلفی که بعید است هیچ مدرسه‌ای مرتکبش نشده باشد، اما وزیر ترجیح می‌دهد آن را ندید گرفته و به دفاع بی حد و حصرش از شاد ادامه دهد!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۲
یک وزیر باسواد وبه روز بزارید سرکار این بنده خدا ..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
سواد که داره
همه سواد دارن
فقط سر جاشون نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مدیر عامل یکی از اپ های شبکه اجتماعی گفته بود که وزارت آموزش و پرورش به ازای هر نصب شاد مبلغ قابل توجهی از شرکت نویسنده اپ می گیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آقای دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر قبل بهداشت یک جمله معروفی داشتند:
همینیه که هست!!!
واقعا جمله جالبی بود چون روال اکثر وزارای کابینه دقیقا همین طوره.
اینکه مردم کرونا بگیرند یا نه فرقی برای آقای وزیر آموزشو پرورش ندارد.
آقای دکتر قاضی زاده هم در جایی دیگر گفتند ما که نمیتونیم تو تحریم واسه همه بیماری های حاد ارز بدیم و بالاخره اینا دو سه سال هم بیشتر عمر نمی کنند برای دو سه سال نمیشه ارز به این گروه اختصاص داد.
بقول معرف خودشون همینیه که هست.
واقعا خوشم اومده بود از این همه صراحت دکتر قاضی زاده. صد حیف الان در پست وزارت بهداشت حضور ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مجلس به جای فکر به دنا پلاس فکری به حال استیضاح این وزیر بکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
این کم خرد رو استیضاح کنید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
حالا که خیلی ها هنوز شاد را انتخاب نکرده اند و از نرم افزارهای دیگه استفاده میکنن اینقدر قطعی و اشکال داره ، ببینید اگه همه بیان تو بستر شاد فعالیت کنن خوب معلومه که میپوکه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اقا یا خانم 7:25 شما حالت خوب نیست،انگار عقده کرده ای،اخر برنامه شاد چه ربطی به وزیر بهداشت دو سال قبل دارد؟
متاسفانه این وزیر برای لا پوشانی عدم موفقیت در برگزاری کلاس های مجازی به دلیل سو مدیریت ، ایشان از حرف های قلدر مابانه که من وزیرم و هرچی من میگم برای پیشبرد اهدافش استفاده میکنه و هیچگونه توانای و درایتی تو رفع مشکلات موجود در بستر مجازی ندارند که فرصت چند ماهه سال قبل و عدم مدیریت صحیح در تهیه بستر لازم محیط مجازی توسط این سازمان خود گویای این مسئله است و نهایتا منجر به تصمیم به برگزاری کلاس ها به صورت حضوری نمودند و بدون قبول مسئولیت در عدم پیشبرد سیایت برگزاری کلاس های مجازی در شرایط موجود ان را به اولیا دانش اموزان محول نمود و همچنان به استدلال های به دور از تدبیر خود ادامه میدهد
واکسنش را زده و حیالش راحته بنابراین برایش مهم نیست بچه ها و معلمان بیمار شوند .اصولا فردی نیست که توانایی وزارت را داشته باشد.
قبول کنید تلگرام یه چیز دیگه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
لااقل فيلتر تلگرام را بردارند ما والدين مجبور شديم انواع فيلترشكن را براي نوجوانمان نصب كنيم حالا تمام فضاي مجازي با مخاطراتش برايشان قابل دسترس مي باشد
خود وزیر هم ظاهرا نمیخاد قبول کنه که شاد مشکل فراوان داره ،عجب مملکتی داریم ،سرعت شاد اونقدر کنده که اعصاب محصل و معلم رو نابود کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چند ساعت در روز از دسترس خارج ميشود و دانش آموزاني كه نتوانسته اند ارتباط برقرار كنند به بي اعتنايي متهم ميشوند
نمیدانم روحانی با این وزرای ناکارامد چه اصراری به ماندن دارد ؟ پدر جان وقتی نمی‌توانی وزارت‌خانه‌های زیر دست خودت را کنترل کنی ، استعفا بده برو .
نمیتوانی نرخ دلار و سکه و طلا را حفظ کنی . چرا نمیروی
وقتیکه نمی‌توانی نرخ مرغ و گوشت و تخم مرغ و بقیه مایحتاج مردم را تأمین کنی ! حداقل شجاعت استعفا داشته باش.
حتی نرخ آب و برق و تلفن و گاز که در اختیار دولت است چندین برابر شده چرا رها نمیکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
وقتی میری پای صندوق رای یعنی باید پی همه چیز به تنت بمالی
سیدمهدی موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
قابل توجه اونی که گفته :
(وقتی میری پای صندوق رای یعنی باید پی همه چیز به تنت بمالی)
ظاهرا منظور شما اینه که اصلا رای ندیم.
آخه از آمریکا داری برای ما تصمیم می گیری؟
بهتره بگیم :
وقتی می ریم پای صندوق رای، باید حواس مون باشه که به کسی رای ندیم که 4 سال عملکردش (یا بهتره بگیم عمل نکردنش) را دیدیم. ولی خیلی هامون اصرار به رای مجدد داشتند. خب، نتیجه همون رای، میشه تکرار همون عمل نکردن و کار نکردن برای مملکت.
یا نامه نمی خوانی یا راه نمی دانی
من معلمم بعد از یک سال هنوز شاد ما رو نمی شناسه
این مدیران بی برنامه و ... هستند که چند روز قبل از یکی از دانش آموزان شنیدم حتی کتابهای چهارم متوسطه رو هنوز برایشان نداده اند
اولا بسیاری از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش با ژست و ادعای روزآمدی ولی با تفکر بسیار سنتی اعتقادی به روشهای نوین آموزشی ندارند.
ثانیا همان نگرش غلط باعث این شده که فکر کنن پلت فرم شاد یعنی آموزش مجازی! و اثربخشی و کیفیت آموزش یعنی حضور و غیاب!
ثالثا در بهترین حالت ممکن، شبکه شاد فقط یک اتوبان آسفالتی است که قرار است به جای خودرو روزآمد در آن از خودروهای از رده خارج استفاده کنید چون کسی بلد نیست در این اتوبان رانندگی کند و اگر رانندگی هم بیاموزد سوخت در آن نیست! زیرا همین مدیران خودخواه هیچ کاری برای آماده کردن معلمان عزیز و آموزش محتوا و .... به آنها انجام نداده اند و معلمین فرهیخته رو به نگهبانان زندان مجازی تبدیل کردن!
با سلام خدمت وزير محترم آموزش و پورش
خدمت شما عرض كنم بنده صاحب ٢ فرزند هستم كه يكي سال اول دبيرستان رشته رياضي فيزيك استعدادهاي درخشان و ديگري كلاس سوم ابتدايي مدارس غير انتفاعي درس ميخوانند متاسفانه شرايط استفاده از برنامه شاد كه حدودا ٨ ماه است وزارت آموزش و پرورش و مخابرات روي آن كار ميكنند و بودجه هاي ميلياردي از بيت المال بهش اختصاص دادن را ندارند و نه مدارس و مدرسان و نه دانش آموزان انگيزه اي براي استفاده از آن را ندارند و اين خود گوياي ناكارآمدي نرم افرار مربوطه ميباشد و لطفا بجاي دنبال متخلف گشتن دستورات لازم جهت كارآمدسازي و كاربردي كردن برنامه رو صادر فرماييد و گرنه براي مدرسه و مدرس و دانش آموز چه فرقي ميكند از كدام نرم افزار استفاده كند جناب وزير ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
وقتی بیسوادها بر مصدر امور قرار می گیرند، نتیجه ای بهتر از این نمی گیریم. مهندسین بی سواد شاد را می سازند و مدیران بی سواد هم از محصولات ناکارآمد مهندسین بیسواد دفاع می کنند. نخبگان هم در حال پذیرش گرفتن از دانشگاههای معتبر خارجی هستند، چون در این سیستم بیسواد کسی به آنها بها نمیدهد.
بنده خدا تخصصی ندارد که بداند زیر ساخت اینترنت چقدر افتضاح است یا چقدر فیلتر میشود
اگه یه سال مدارس تعطیل بشه مگه آسمون به زمین میاد اونایی که یه عمری درس خواندن ودکترمهندس شدن مگه الان شغلی دارن که آقایون حالانگران تعطیلی مدارس شدن به نظر میاد آقایون فقط نگران برگشت بودجه و اعتباراتی هستند که به نام آموزش و پرورش به جیب مبارکشان واریز میشه وگرنه مردم فقط به فکرسلامتی عزیزانشان هستند
گویا رکورد زدن مرگ و میر کرونا به اندازه کافی برای آقایان رکورد نزده....تا همه رو نکشن بی خیال نمی شن... به هر حال اینم راهی است برای کاهش کسری بودجه
فرزند من که در دبستان غیرانتفاعی تحصیل می کند از این برنامه استفاده نمی کند. خود مدرسه تشخیص داده از چه محیطی استفاده نماید.
تنها نتیجه اش به گند کشیدن واژه شاد بود.
چرا ایشان به دلیل عدم مدیریت و توانایی آموزش مجازی استیضاح نمیشه ، ایشان فقط روی حرف خودش پافشاری می‌کنه ، جایی مثل اصفهان که سردخانه ها دیگر جا ندارد ، بچه ها بروند سر کلاس ، یا نمی‌فهمی یا نمی فهمی
فقط استیضاح
تنها کاری که در طول دوره این چهل سال مدیریت یاد گرفتن گزارش و خبر چینی و زیر اب زنی بوده
یک کار بهتر تنجام بدید لطفا
با سلام من پسرم از شاد استفاده میکنه نیم ساعت میرن تا درسو میخوان گوش بدن قطع میشه بعد مهاجرت میکنن به گروه واتس اپ ... آموزش و پرورش ایتقد ناتوان بود نتوتست همراه کتابا یه دونه سی دی آموزشی همراه کنه تا بجه ها اونو ببینن... بودجه آموزش و پرورش فقط برای افزایش حقوقاست گویا...
مشکل اصلی انگیزه دانش آموزان است دانش آموز می داند اگر دکتری هم بگیرد بدون روابط نمی تواند شغل مناسبی داشته باشد در اطرافیان و اخبار بارهای می خواند افراد زیادی با دکتری و فوق لیسانس راننده اسنپ شده اند یا با فوق لیسانس شده رفتگر، با این احوال دانش آموز انگیزه ای برای یادگیری باقی نمی ماند و برای فرار از کلاس و درس دائما بهانه تراشی می کند
این رفتارهای وزیران و دولتی‌ها حاصل انفعال مجلس در برابر دولته. دولت چون می‌دونم تیغ نظارتی بالای سرش نیست هرکاری دلش بخواد می کنه.
دیوار مش داره موش گوش داره . اگه وزیر محترم بفهمه شما را 45 ضربه شلاق می زنند.
اگر کار را به گاج یا قلم چی هم سپرده بودن حداقل الان همراه هر کتاب یک سی دی آموزشی بود . مدیران ناکارامد کشور را به این روز انداخته
معلم بچه من اصلا شاد رو امتحان هم نکرد روزی یک ساعت و خداکثر یک و نیم ساعت در واتساپ درس میده. حتی تکالیف رو هم خودش تحویل نمی گیره و از مادران بچه هااستفاده می کن
کشور اسلام
وزیر نامحترم فقط کافیه همین چند تا کامنت فیلتر شده رو بخونه ، شاید خجالت بکشه
روحانی که بشه رییس وزیرشم معلومه باید کی باشه.....
در همه این قضاوت ها فراموش نکنیم مشکلات عظیمی که سر راه آموزش مجازی و اداره حدود 15 میلیون دانش آموز هست
وزیر محترم شما یه لایو زنده با مدیران سراسر کشور گذاشتید با اون همه امکاناتی که در وزارتخانه دارید بیش از ده بار دربین برنامه صدا وتصویر قطع و وصل میشد چطور توقع دارید از مدارس با داشتن کمترین امکانات و زیرساخت آموزش های مجازی در برنامه شاد ادامه دهند؟ نمیدونم این همه تعریف وتمجید از برنامه شاد برای چی هست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان