بازدید 18701

فائوچی از واکسیناسیون گسترده آمریکایی‌ها خبر داد

رئیس بخش آلرژی و بیماری های عفونی و مسئول مقابله با ویروس کرونا در آمریکا، از احتمال واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در این کشور تا بهار سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 15 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «آنتونی فائوچی» رئیس بخش آلرژی و بیماریهای عفونی و مسئول مقابله با کرونا در آمریکا، روز چهارشنبه، در مصاحبه با این رسانه آمریکایی گفت: چند واکسن معرفی شده در مراحل پایانی آزمایش هستند که تا دو ماه آینده می‌توان با بررسی‌های نهایی آنها را تایید یا رد کرد و پس از ثبت واکسن کرونا احتمالا تا دو ماه آینده از میان واکسن‌های تحت آزمایش، احتمال انجام واکسیناسیون با واکسن تاییدشده تا بهار سال آینده فراهم خواهد شد.

فائوچی درباره ثبت واکسن مورد تایید افزود: البته شرط دستیابی به چنین واکسنی این است که همه شرکت‌هایی که بر روی واکسن‌های یادشده تحقیق می‌کنند برای تایید یک واکسن استاندارد به نظر واحد برسند تا تولید چند صد میلیون دُز از آن برای آوریل ۲۰۲۱ (فروردین اردیبهشت) امکان‌پذیر شود.

متخصص کاخ سفید همچنین درباره وضعیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، پس از ابتلا به کووید ۱۹ گفت: من و همکارانم در موسسه ملی بهداشت اِن آی اِچ (NIH) پس از بررسی همه آزمایش‌های کووید ۱۹ ترامپ به علاوه آخرین آزمایش وی که در همین موسسه انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که وی دیگر ناقل بیماری نیست.

ترامپ که پیش از این در دوم اکتبر (۱۱ مهر) از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای خود خبر داده بود، یک هفته پس از آن اعلام کرد که دیگر ناقل این ویروس نیست.

فائوچی پیش‌تر درباره شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا هشدار داده بود که اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تا سال آینده ۳۰۰-۴۰۰ هزار نفر در این کشور در اثر این بیماری، جان خود را از دست خواهند داد.

نتایج مطالعات دانشگاه واشنگتن در ماه اوت (شهریور) نیز نشان داد که احتمال دارد تا ماه دسامبر آینده (آذرماه) ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این بیماری در آمریکا فوت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار