بازدید 9446

فرانسه برای برگزیت بدون توافق آماده می‌شود

نخست وزیر فرانسه اعلام کرده است که خود را برای یک پایان احتمالی دوران گذار انگلیس بدون دستیابی به توافقی تجاری آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 13 October 2020


به گزارش تابناک به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دولت فرانسه خود را برای یک برگزیت بدون توافق تجاری آماده می کند. البته در عین حال پاریس می خواهد در یک راه حل برای این منظور سهیم باشد و با این همه به گفته نخست وزیر فرانسه همه سناریوها را در برنامه دارد.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، فرانسه خود را برای سناریوی پایان احتمالی دوران گذار انگلیس بدون دستیابی به توافقی تجاری آماده می کند.

"ژان کاستکس"، نخست وزیر فرانسه شب گذشته در سخنانی اظهار داشت که حتی اگر فرانسه بخواهد از وقوع سناریوی عدم توافق جلوگیری کند، اما در همکاری نزدیک با شرکای اروپایی خود و کمیسیون اروپایی برای همه سناریوها آماده می شود.

نخست وزیر فرانسه همچنین گفت: عدم دستیابی به توافقی تجاری می تواند پیامدهای جدی داشته باشد، از این رو در حال حاضر همه وزارتخانه های مربوطه در این راستا کار می کنند تا حمایت واحدی در قدرتمندترین بخش های مربوطه پیدا کنند. به گفته وی مذاکرات برای توافق درباره روابط آینده هم ادامه دارد.

اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان تلاش می کنند تا به پیشرفت هایی در مسیر دستیابی به یک توافق تجاری دست یابند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به اتحادیه اروپا تا 15 اکتبر ( پنج شنبه) زمان داده تا توافقی را تنظیم کنند، اما اتحادیه اروپا بر این عقیده است که برای دستیابی به چنین توافقی تا پایان اکتبر زمان وجود دارد. این توافق باید مناسبات اقتصادی بعد از دوران گذار برگزیت که در آخر سال جاری میلادی به پایان می رسد را تنظیم کند.

اگر چنین توافقی صورت نگیرد پیامدهای بدی همچنین برای فرانسه خواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس اخیرا در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری با اروپا در عین حال گفت که انگلیس همچنین آماده است بدون یک توافق تجاری مرحله گذار را در پایان سال جاری میلادی به پایان برساند.

اتحادیه اروپا و انگلیس همچنان درباره موضوعات مهم در مذاکرات از جمله مسئله ماهیگیری و شرایط رقابتی با هم اختلاف نظر دارد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی روز جمعه اعلام کرد که لندن به اندازه کافی به خود نمی جنبد، اما بروکسل همچنان خواهان توافق است

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس اخیرا طرحی برای اصلاح توافق برگزیت ارائه داده که خشم مقامات اروپایی را برانگیخته است.

بریتانیا لایحه‌ای را برای بازنویسی بخش‌هایی از توافق خروج از اتحادیه اروپا که در ماه ژانویه آن را امضا کرد، مطرح کرده است. این لایحه به "پروتکل ایرلند شمالی" ــ جزئی از توافق خروج با هدف جلوگیری از ایجاد مجدد یک مرز فیزیکی در ایرلند ــ می‌پردازد.

جانسون تلاش می‌کند منتقدان را به رویکرد خود در قبال برگزیت متقاعد کند.

کمیسیون اروپایی بر این عقیده است که لندن با این لایحه قانونی اعتماد بین اتحادیه اروپا و انگلیس را به‌صورت جدی خراب کرده است.

وضعیت ایرلند شمالی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت یکی از مهمترین موضوعات مورد اختلاف بین لندن و بروکسل بود. در توافق برگزیت پیش بینی شده است که ایرلند شمالی به مدت چهار سال برخی از مقررات اتحادیه اروپا را رعایت کند. این در حالی است که در لایحه دولت بریتانیا پیش بینی شده است که این کشور می تواند به طور یکجانبه برای ایرلند شمالی در زمینه امور تجاری تصمیم گیری کند.

اخیرا نمایندگان پارلمان انگلیس به طرح بحث برانگیز جانسون برای اصلاح توافق برگزیت رای مثبت دادند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند. اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق انجام شده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و انگلیس به شدت با تمدید دوران گذار مخالف است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان