بازدید 4475

با طراحی یک لوگو حرفه ای برای همیشه در ذهن مخاطب حک شوید

طراحی لوگو یکی از مهمترین عواملی است که یک برند را برای همیشه ماندگار میکند. این کار مستلزم دانش و مهارت تخصصی در حوزه گرافیک و روانشناسی است.امروزه لوگو بخشی جدایی ناپذیر از هر برند و کسب و کار و سازمانی است پس اگر در ابتدای کار هستید نیاز اساسی به یک لوگو حرفه ای و طراحی سایت دارید.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 12 October 2020

با طراحی یک لوگو حرفه ای برای همیشه در ذهن مخاطب حک شوید

طراحی لوگو یکی از مهمترین عواملی است که یک برند را برای همیشه ماندگار میکند. این کار مستلزم دانش و مهارت تخصصی در حوزه گرافیک و روانشناسی است. امروزه لوگو بخشی جدایی ناپذیر از هر برند و کسب و کار و سازمانی است پس اگر در ابتدای کار هستید نیاز اساسی به یک لوگو حرفه ای و طراحی سایت دارید.

لوگو 

Logo  يا آرم، یک جلوه و عنصر بصری است که برای معرفی برند، شرکت یا کسب و کار شما به کار می رود. امروزه شرکت های تجاری، کسب و کار های مختلف، ادارات و مجموعه های گوناگون از این المان گرافیکی استفاده می کنند تا بتوانند به نوعی خود را در میان مخاطبان و افراد جامعه معرفی کنند.

به طور کلی استفاده از علائم، نشانه ها و تصاویر از مدت های بسیار دور محبوب بوده است. در زبان فارسی به این عنصر گرافیکی، نشان واره نیز گرفته می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد انواع logo، ویژگی ها و طراحی آن مطالب مفیدی را بیان کنیم.

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو یک مهارت و حرفه است که در آن باید به ریزه کاری ها و ظرافت کاری های بسیاری توجه شود. به عنوان مثال باید یک فرد طراح لوگو بتواند چه از دیدگاه آن کسب و کار و چه از دیدگاه مشتری به لوگو بنگرد. از طرفی با روان شناسی رنگ ها و اشکال آشنا باشد و بتواند با استفاده از عناصر مختلف و یا ایجاد طرح های خاص و متفاوت، نیازها و خواسته های مشتری را بیان کند.

همچنین در طراحی لوگو حرفه ای باید به انواع آن نیز اشاره نمود که عبارتند از:

  • استفاده از تصاویر که شامل انواع لوگو های آیکونیک، سمبولیک و پیکتوگرام می شود
  • استفاده از نوشتار که شامل لوگوهای مونوگرام، لوگوتایپ، وردمارک، تایپ بیس می شود.
  • ترکیب و تلفیق این دو که لوگوی ترکیبی نام دارد.

طراحی لوگو مهارت بسیاری می طلبد. به همین خاطر امروزه در صنعت گرافیک، افراد گرافیست به طور مستقل در این زمینه نیز آموزش های مختلفی را می بینند تا بتوانند با استفاده از خلاقیت و خواست مشتری در کنار برخی از نکات مهم روانشناسی، لوگو های منحصر به فردی را طراحی کنند.

با طراحی یک لوگو حرفه ای برای همیشه در ذهن مخاطب حک شوید

نکات مهم در طراحی لوگو حرفه ای

در طراحی لوگو حرفه ای لازم است نکات بسیاری در نظر گرفته شود که سعی می کنیم بخش مهمی از آنها را بیان کنیم. در اولین گام از طراحی لوگو حرفه ای، لازم است هدف، پرسونای مشتری و نوع فعالیت آن شرکت یا کسب و کار به طور کامل برای طراح بیان شود. ذکر نکات اضافی مانند وقایع مهم یا تاریخچه ای از شرکت نیز می تواند کمک کننده باشد.

در مرحله بعد لازم است طراح این خواسته ها را بررسی کرده، جامعه هدف را شناسایی و روند طراحی را شروع کند. بهتر است طراحی لوگو با رسم طرح های اولیه به صورت دستی روی یک کاغذ انجام شود. شما می توانید در ابتدا چندین طرح ساده و مرتبط با موضوع که به ذهنتان می رسد را رسم کرده و سپس با الگوگیری از همه آنها و یا ترکیب آنها، یک طرح اولیه از الگو نهایی ایجاد کنید. همچنین در این مرحله لازم است توجه کنید که طرح ها و اشکال الگو خود روانشناسی خاصی دارند. به طور مثال یک دایره نمایانگر حس دعوت و دوستی و یک مثلث نمایانگر حس قدرت و تسلط است. 

ویژگی های logo در طراحی حرفه ای

علاوه بر نكته بسیار ریز و مهمی که در انتهای مطلب قبل بیان کردیم، در طراحی لوگو حرفه ای باید به ویژگی های زیر نیز اهمیت داده شود که عبارتند از:

  • سادگی، خلاصه و فشرده بودن: یکی از ویژگی های طراحی حرفه ای لوگو، سادگی و در عین حال خلاصه بودن آن ها است. لوگو باید بتواند نام برند یا شرکت را به صورت کامل یا به طور خلاصه بیان کند.
  • رنگ ها: رنگ ها پس از شکل، دومین ویژگی و نکته مهم یک طراحی لوگو حرفه ای هستند. رنگ ها روانشناسی خاص خود را دارند که لازم است در مورد آنها تحقیق شود. در این قسمت باید بهترین، جذاب ترین و مرتبط ترین رنگ ها برای نوع فعالیت آن شرکت در نظر گرفته شود.
  • اندازه: بهتر است لوگو را طوری طراحی کنید تا بتوانید از آن در محصولات، اسناد و جاهای مختلف استفاده کنید. همچنین بهتر است لوگو را به صورت متقارن طراحی کنید. خوانایی و سایز مناسب از ویژگی های مهم طراحی حرفه ای لوگو است.
  • مدل لوگو: لازم است با انواع لوگو ها آشنا شوید. سپس از بهترین سبک یا مدل آن برای کسب و کار مورد نظر خود استفاده کنید.

از دیگر نکات و ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای می توان به کهنه نشدن و از مد نیفتادن لوگو در گذر زمان، به کار بردن نام برند یا شرکت، سبک بودن طراحی لوگو برای درک سریع و بهتر آن، انعطاف پذیری لوگو، استفاده از فونت های منحصربفرد و دلنشین در لوگو، هویت بخشی به لوگو و ... اشاره نمود.

با طراحی یک لوگو حرفه ای برای همیشه در ذهن مخاطب حک شوید

قیمت طراحی logo

به طور کلی قیمت طراحی لوگو حرفه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • نوع لوگو که می تواند به صورت تصویری، متنی یا ترکیب این دو باشد
  • طراحی دو یا چند زبانه که این نوع طراحی هزینه و وقت بیشتری را می طلبد.
  • سطح طراحی لوگو که علاوه بر اینکه هزینه بیشتری را می طلبد، زمان بیشتری از سوی چندین طراح برای آن گذاشته می شود تا طراحی لوگو به صورت انحصاری برای کسب و کار ایجاد شود.
  • المان های به کار رفته در لوگو که می تواند اشکالی ساده، کاراکتر یا ترکیب آنها باشد.
  • طراحی چند اتود

بنابراین باید توجه کنید اگر قصد تبلیغات برای برند و کسب و کار خود دارید، طراحی یک آرم اولیه مهمترین کاری است که در ابتدا باید توسط یک متخصص برای شما انجام شود. شما می توانید با مراجعه به وب سایت آرمکده، علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، از هزینه های طراحی لوگو اطلاع حاصل فرمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل