15 زیرمجموعه غول بورسی در فهرست عرضه اولیه های 99

در 30 شهریورماه 99 بود که آخرین عرضه اولیه سال جاری تاکنون، به نام وسپهر به ثبت رسید. بعد از آن به دلیل شرایط بازار شاهد عرضه اولیه دیگری نبودیم. هم اکنون گزارش تفسیری مدیریتی یکی از غول های بازار سرمایه بیانگر آن است که این شرکت پیش بینی کرده است تا 15 شرکت زیرمجموعه خود را در پاییز و زمستان سال 99 عرضه اولیه نماید.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 08 October 2020

سومین هفته پاییز به اتمام رسید و به دلیل شرایط نامساعد بازار خبری از عرضه اولیه جدید نشد. در همین رابطه محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس طی مصاحبه ای در مورخه 14 مهر 1399 در پاسخ به این پرسش که آیا این هفته عرضه اولیه خواهیم داشت یا خیر؟، توضیح داد: خیر، هر چند یکی دو شرکت آماده عرضه اولیه هستند اما با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر بازار، تصمیم گرفته شده این هفته هم شرکتی جدید وارد نشود.

به گزارش بورس تابناک، با این تصمیم آخرین عرضه اولیه صورت گرفته در سال جاری همان شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهر از زیرمجموعه های بانک صادرات بود که در تاریخ 30 شهریور انجام شد.

این عدم عرضه اولیه سهام شرکت ها بدان معنا نیست که این روند عدم عرضه تا آخر سال ادامه خواهد داشت بلکه بسته به شرایط عرضه اولیه ها انجام خواهند شد.

بررسی ها نشان می دهند که بسیاری از شرکت ها هم اکنون در صف عرضه اولیه می باشند که برخی از آن ها از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا می باشند.

گزارش تفسیری مدیریت شستا در سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه 1399 که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد که این غول بورسی پیش بینی کرده است که سهام حدود 15 شرکت زیرمجموعه خود را در پاییز و زمستان سال جاری عرضه اولیه نماید.

این 15 شرکت و زمان پیش بینی شده برای عرضه اولیه های آن ها، عبارتند از:

پتروشیمی مروارید (پاییز 99)، سرمایه گذاری هامون شمال (پاییز 99)، زغال سنگ پرورده طبس (پاییز 99)، صنایع عمومی (پاییز 99)، شیمی بافت (پاییز 99)، چوب خزر کاسپین (پاییز 99)، محصولات کاغذی لطیف (پاییز 99)، کارگزاری صبا تامین (پاییز 99)، سیمان آبیک (پاییز 99)، آنتی بیوتیک سازی ایران (پاییز 99)، خدمات ارتباطی رایتل (زمستان 99)، سرمایه گذاری صنایع لاستیک (زمستان 99)، افق تامین انرژی طوس (زمستان 99)، پخش اکسیر (زمستان 99) و سابیر (زمستان 99).

15 زیرمجموعه غول بورسی در فهرست عرضه اولیه های 99

در حال حاضر از بین شرکت های فوق، شرکت چوب خزر کاسپین در یک قدمی عرضه اولیه قرار گرفته است و به تازگی درج نماد آن در بازار دوم فرابورس انجام شد. این شرکت با نماد چخزر در مورخه 16 مهر ماه 99 در بازار دوم فرابورس درج نماد شد.

گفتنی است که تا پیش از این و در سال های 98 و 99 شستا، سهام 13 شرکت از شرکت های زیرمجموعه خود را عرضه اولیه نموده بود. این شرکت ها عبارت بودند از:

سرمایه گذاری صدر تامین، ژلاتین کپسول، رهاورد تامین، پتروشیمی برزویه، پخش هجرت، توزیع داروپخش، کلر پارس، سیمان ساوه، سرمایه گذاری صبا تامین، لاستیک یزد، سرمایه گذاری سیمان تامین، تامین سرمایه امین و ملارد شیر.

15 زیرمجموعه غول بورسی در فهرست عرضه اولیه های 99

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کل سیستم مالی وتمام بانکهای کشور تحریم شدند
ازشنبه بورس بدجوری سقوط میکنه
هی دلارمیره بالا
هی بورس میریزه پایین
ارزش سرمایه سهامداران ساعت به ساعت کمتروکمترمیشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی